یزد، بلوار شهید بهشتی (حدفاصل چهارراه مهدیه تا میدان امام حسین) نرسیده به میدان امام حسین، روبروی اداره پست، طبقه فوقانی املاک ۱۲۱
09131588851

شناخت هدف در بازاریابی

hadaf

قبل از شروع هر پروژه بازاریابی یکی از سوال هایی که باید از خودتان بپرسید این است:” هدف ما چیست؟ چه چیزی می خواهیم بدست بیاوریم”. چون خیلی از بازاریاب ها فکر می کنند که این سوال ابتدایی است پس نه این سوال را می پرسند و نه به آن جواب می دهند. بدون جواب مشخص از کجا بدانید باید چه کار کنید؟ از کجا بدانید که عملی خواهد بود؟

طبق گفته های کن جونز، مدیر اجرایی شرکت فایو اُکراس( که الان بخشی از شرکت سیسکو است)  استراتژی بازاریابی موقعیت جاری و جایی که می خواهدبرسد را به هم متصل می کند. تاکتیک های خاص بازاریابی جا پای شما را برای رسیدن به جایی که می خواهید محکم می کند.

اگر هدف تجارت شما آگاهی دادن در مورد یک محصول جدید است استراتژی شما باید استفاده از شرکا برای بالابردن این آگاهی باشد. اگر هم هدف شما بالابردن سود است شما باید یک کمپین ایمیل درست کنید که هدفش مستریان فعلی باشد، و یا از ابزارهای کارآمد فروش استفاده کنید تا بازار فروش را حمایت کنید و سود و قیمت را متعادل سازید. هردو اینها راه های معتبری برای رسیدن به سود بالا است.

 اگر ندانید چه می خواهید چطور می توانید یکی ازاین دو راه را انتخاب کنید؟ بدون دانستن هدف هایتان هیچ ایده ای برای ارزیابی انتخاب هایتان ندارید.این به این معنی است که نمی توانید تصمیمی موثر بگیرید. مهم تر از آن نخواهید توانست نتیجه پروژه هایتان را ارزیابی  کنید چون هدفتان از ابتدا مشخص نخواهد بود.

اگر نمی دانید اهداف چه هستند بپرسید. اگر نامفهوم هستند، توضیح بیشتری بخواهید. اگر بر سر اهداف اختلافی وجود دارد از کسی بخواهید تا این اختلافات را حل کند.

اهداف تجاری به استراتژی ها و برنامه های بازاریابی شما جهت می دهد. اهداف تجارت از درآمد تا سهم بازار و تا سود دهی متغیر خواهد بود و این لیست باز هم ادامه دارد. اهداف بازاریابی هم از آگاهی دادن( مطمئن شوید که مشتریانتان از محصول شما آگاهند) تا ایجاد تقاضا( جذب مشتری به محصولتان) و تبدیل( تبدیل مشتری به درآمد) متغیر است.

استراتژی آگاهی دادن شما را به مشتری نشان می دهد. به زبان ساده تر، اگر مشتریان بالقوه چیزی در مورد شرکت نداند از آن خرید نخواهند کرد. به بیان دیگر، شما باید مطمئن شوید مشتریان و مشتریان بالقوه از وجود شما اطلاع دارند و اینکه می دانند شما از گزینه های دیگر آنها بهتر هستید.

ایجاد تقاضا مانند اسمش ایجاد تقاضا برای محصول و یا سرویس شما بر پایه آگاهی مشتری، سود و تمایز است. استراتژی ایجاد تقاضا ، مشتریان را جذب می کند تا به مشتریان واقعی تبدیل شوند که حاضرند برای محصول و یا سرویس شما پول بپردازند.

حالا به قسمت تبدیل می رسیم اینجاست که کلیک ها به مشتری تبدیل می شوند. اینجاست که شما بعد از ماه ها گفتگو قرار داد خرید خواهید داشت.  اینجاست که مشتری خواهد گفت:” من این را می خرم”. اینجاست که تلاش های شما نتیجه خواهد داد.

آگاهی= چشم و گوش

ایجاد تقاضا= تماس گرفتن، کلیک کردن و جلسه گذاشتن

تبدیل= خرید مشتریان

پست های مرتبط