مجتمع سورنا ثبت - ثبت شرکت ، ثبت برند

استعداد یابی کسب و کار

مجتمع سورنا ثبت - ثبت شرکت ، ثبت برند

هر یک از انسان ها دارای یک استعداد و توانمندی منحصر بفرد هستند که همانند اثر انگشت، آنها را از بقیه متمایز ساخته است. حتما شما هم افرادی را در دوستان و آشنایان دارید که بدون هیچ زحمتی یک کار خارق العاده را انجام میدهند و همه را شگفت زده می کنند، این دقیقا استعداد ذاتی اوست که خداوند در نهاد هر بشر قرار داده است. اما در اکثر اوقات ما نمی دانیم که دقیقا در چه زمینه ای استعداد داریم. طبق نظرسنجی موسسه گالوب ۶۳% درصد از کارکنان در دنیا از شغل خود راضی نیستند. آنها عقیده دارند که در راستای استعداد و توانمندی های خود فعالیت نمی کنند و روزی از شغل خود استعفا خواهند داد.به همین دلیل مبحث استعداد یابی کسب و کار مهم جلوه میکند.

استعداد چیست؟

به دوران کودکی خود فکر کنید. چه فعالیت های بوده که به آن بسیار علاقمند بودید؟ در خانواده شما را با چه استعدادهایی  می شناختند؟ در جمع دوستان و همکلاسی ها شما را چه چیزی خطاب می کردند؟چه حیطه ای است که برای شما بسیار آسان است و با کمترین انرژی آنرا انجام میدهید اما دیگران را دچار زحمت می کند. این همان استعداد درونی شماست که بصورت ذاتی آنرا دارید. اگر فوتبال را بخوبی بازی می کنید و یا در موسیقی و زبان خارجی خاصی تبحر دارید، این نشانه را جدی بگیرید و بر روی آن متمرکز شوید. بیاد داشته باشید همه انسان های موفق فقط با تمرکز بر روی یک مشخصه بارز خود توانسته اند به موفقیت برسند. یک فوتبالیست فقط بر روی بازی خود متمرکز شده است و شاید در سخنرانی و آشپزی بسیار ضعیف باشد اما مهم این است که او بخوبی توانسته استعداد خود ار کشف کند.بطور کلی اگر فردی در یک زمینه خاص یادگیری و علاقمندی بالایی داشته باشد، میتوان گفت که مستعد آن است. بطور مثال اگر سه نفر برای یادگیری یک موسیقی یا زبان خارجی اقدام کنند و یکی از آنها در زمان بسیار کوتاهی آنرا بیاموزد، در اصطلاح می گوییم او استعداد موسیقی یا زبان دارد.در ادامه با موضوع استعداد یابی کسب و کار با ما همراه باشید.

اگر استعداد خود را کشف نکنید !!؟

استعداد یابی کسب و کار - سورنا ثبت
کسانی که نمی توانند استعداد و توانایی های ذاتی خود را در زندگی پیدا کنند، همواره سردرگم و ناامید خواهند بود و دائما مسیر شغلی خود را تغییر می دهند. بخاطر همین ، استعداد یابی کسب و کار خود را در راس امور قرار دهید.اینگونه افراد در ادامه به برخی از نشانه های افرادی که استعداد خود را پیدا نکرده اند، اشاره می کنیم:

اهمالکاری و عدم عملگرایی

عدم انگیزه کافی برای انجام دادن کارها

تاثیر پذیر بودن و عدم استقلال در تصمیم گیری

فرار کردن از زیر مسئولیت به هر دلیل

عدم مدیریت در انجام کارها

مدام از این شاخه به آن شاخه می پرند

آیا همه انسانها استعداد دارند؟

بطور کلی همه انسانها دارای یک استعداد منحصر به فرد هستند که خداوند به آنها عطا کرده اما برخی از آنها در شرایطی قرار می گیرند که بخوبی میتوانند استعداد خود را شناسایی و از آن استفاده کنند. در این بین افرادی که از توانایی های ذاتی خود استفاد نمی کنند، بی استعداد نامیده میشوند در صورتیکه چنین چیزی صحت ندارد.شاید برای شما سئوال باشد که چگونه استعداد خود را کشف کنیم ؟ همه ما در ژن DNA خود یک قهرمان درونی داریم که روزی باید کشف شود. افرادی که در شرایط مناسب قرار بگیرند و اصطلاحا این بذر را در یک زمین حاصلخیر قرار دهند، زودتر میتوانند به موفقیت دست یایند. خانواده ها و مدارس در این بین بیشترین نقش را ایفا می کنند.

مجتمع سورنا با هدف کمک به ارتقاء قابلیت‌های فردی، گروهی و سازمانی در حوزه‌ی کسب و کار و کار آفرینی و تبدیل ایده به کسب و کار  و همچنین کمک به افراد در زمینه شناخت توانمندی‌ها و استعدادهای خود، فعالیت خود را گسترش داده است.ما در این زمینه از متخصصین مختلف و دانش‌های بین رشته‌ای بهره گرفته‌ایم تا با ارائه خدمات و محصولات بر خط بتوانیم به نیازهای فردی، گروهی، سازمانی حوزه‌ی کسب و کار و کارآفرینی و شرکت‌های استارتاپ و دانش بنیان پاسخ دهیم.

از دیگر خدمات ما انجام کوچینگ، مشاوره، منتورینگ، انجام فرایند جذب و استخدام و انجام مصاحبه‌های رفتاری، ارائه خدمات تحلیل رفتار برای کانون‌های ارزیابی مدیران و طراحی دوره‌های حرفه‌ای می‌باشد.ما تلاش می کنیم تا در زمینه مهارت های نرم، ابزار تولید کنیم تا در اختیار مشاورین و مدیران سازمان ها قرار گیرد.

شایان ذکر است این مجموعه در زمینه مهارت‌های نرم شامل:‌ رفتارشناسی ،‌ تفکر سیستمی، حل مسئله، کوچینگ،‌ استعدادیابی، کانون ارزیابی، هوش هیجانی،‌ تصمیم‌گیری،‌ کارتیمی، ارتباطات،‌ فروش، جذب و استخدام، رهبری، راهنمایی شغلی و تدوین برنامه توسعه فردی فعالیت دارد و در صدد هستیم تا بزودی علاوه بر خانواده‌ها، شرکت‌ها و سازمان‌های ایرانی خدماتی را نیز به کشورهای همسایه ارائه نماییم.

برای دریافت مشاوره های تخصصی فرم زیر را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما طی حداکثر ۲۴ ساعت کاری با شما تماس بگیرند.

  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

خرید و فروش کسب و کار و طرح های آماده

ارزشگذاری برند و کسب و کار

استعداد یابی شغلی

تامین تجهیزات و مواد اولیه

برندسازی و مشارکت در فروش

تامین سرمایه و سرمایه گذاری

ساختار سازی کسب و کار

راه اندازی کسب و کار

در مجتمع سورنا سعی بر این است که به بهترین نحوه ممکن مراحل تبدیل ایده به کسب و کار و رسیدن به درآمد و سود پایدار بر اساس ایده های فناوری محور افراد ، گذرانده شود و در مراحل تجهیزات و مواد اولیه  و سرمایه و منابع انسانی و … بهترین ها انتخاب و پذیرش گردند. اما ذکر این نکته خالی از لطف نیست که به محض ورود به عرصه کسب و کار ، همت و جدیت و تلاش و نوآوری ،  مهمترین عوامل در پیشرفت و توسعه میباشند.