ثبت برند, دسته - ثبت برند و لوگو در اصفهان

ثبت لوگو در اصفهان

ثبت لوگو در اصفهان

ثبت لوگو در اصفهان

 قبل از اینکه به تشریح ثبت لوگو در اصفهان بپردازیم، لازم می دانم که تعریفی مختصر پیرامون اصطلاحات  لوگو ، برند ، مارک و علامت تجاری داشته باشم. علت این کار هم این می باشد که بسیار دیده شده این اصطلاحات به جای همدیگر مورد استفاده قرار می گیرد. که بعضاً هم نادرست و غلط می باشد.

پس در ادامه مقاله ابتدا به تعریف واژه های مذکور می پردازیم و سپس درباره ثبت لوگو در اصفهان توضیحاتی را ارائه خواهم داد. پس با سورناثبت، بزرگترین مرکز و متولی ثبت برند و لوگو و ثبت شرکت در مرکز کشور همراه باشید.

ثبت لوگو در اصفهان

 لوگو:

 لوگو عبارت است از نشان گرافیکی که با زبان بی زبانی و فقط با شکل و شمایل خود پیرامون یک کلمه یا یک مبحث یا موضوع مرتبط با خودش توضیح می دهد. مثال بارز لوگو ، نماد ویندوز برای شرکت مایکروسافت یا نماد سیب برای شرکت اپل می باشد.لوگو صرفاً نماد گرافیکی است و بس و به گونه‌ای انتخاب و طراحی و رنگ آمیزی می شود که ابتدا ان بسیار ساده باشد و سپس دارای بیشترین اثر را در جذب مخاطب و اطلاع‌رسانی و کد سازی ذهنی در مخاطب گردد.

 در ادامه و بعد از تعریف اصطلاحات به مبحث ثبت لوگو در اصفهان می پردازیم.

 برند :

 برند عبارت است از یک کلمه یا اسم ،که کالا یا خدمات یک شرکت یا یک شخص با آن شناخته می شود و باعث تمایز آن کالا یا خدمات با سایر کالاها و یا خدمات مشابه در بازار می گردد. اصطلاح پرکاربرد دیگر برای برند نام تجاری هست. پس برند بر خلاف لوگو ، حرف و کلمه است. ( البته از لحاظ روانشناسی بازاریابی برند تعریف دیگری دارد که ما الان با آن کار نداریم)

 مارک :

 مارک اصطلاح قدیمی برند و لوگو میباشد. یعنی به زبان ساده تر بگم که مارک مورد استفاده قدیمیا هست که اشاره به برند و لوگو دارد.

 علامت تجاری :

در قانون ثبت علائم تجاری و ثبت برند هیچ اشاره‌ای به برند و لوگو و مارک و سایر کلمات مشابه نشده است. در قانون ،  ما علامت تجاری داریم که یا ممکن است کلمه باشد که عرفاً به بهش می‌گوییم برند و یا ممکن است یک نشان و شکلک باشد که عرف بهش می گوید لوگو. پس «علامت تجاری»  اصطلاح حقوقی برند و لوگو بوده که شامل هر دوی آنها می باشد.

ثبت لوگو در اصفهان

 ثبت لوگو در اصفهان

حالا بعد از تعاریف فوق به مبحث اصلیمون یعنی ثبت لوگو در اصفهان می پردازیم. اولین قدم در ثبت لوگو ، طراحی آن بر اساس نوع کسب و کار و همچنین برای بهتر شدنش ، طراحی بر اساس منطقه جغرافیایی که  الان منظورمان اصفهان هست می باشد. بعد از طراحی ابتدا از طریق سامانه ثبت علائم تجاری اقدام به ثبت نام در سایت و ساخت کارتابل کرده و آن را فعال می‌کنیم و در نهایت با استفاده از لوگوی ۶ در ۶ طراحی شده و کپی مجوز فعالیت و کپی شناسنامه و کارت ملی اقدام به ثبت اظهارنامه ثبت لوگو بر اساس کالاها یا خدمات مورد نظر می‌کنیم. در صورتی که لوگوی ما سابقه ثبتی در زمینه مورد نظر نداشته باشد و خلاف قانون ثبت علائم تجاری هم نباشد ، لوگو ما تایید شده و باید مراحل نهایی ثبت لوگو را انجام دهیم

برای مشاوره پیرامون ثبت لوگو در اصفهان و راهنمای انتخاب بهترین لوگو و طراحی لوگوی مناسب برای کسب و کارتان با ما تماس بگیرید.

دفتر مرکزی 

تلفن تماس دفتر : ۰۳۵۳۷۲۶۳۶۷۸   |  تلفن همراه مستقیم مدیران : ۰۹۱۶۲۵۸۷۸۳۸ – ۰۹۱۳۱۵۸۸۸۵۱

ساعات کاری مجتمع:

صبح : ۸ صبح الی ۱۴ ظهر        عصر : ۱۷ الی ۲۰ شب

مجتمع حقوقی-ثبتی سورنا