ثبت برند, دسته ثبت برند در کرمان

ثبت لوگو در کرمان

ثبت برند در کرمان

ثبت لوگو در کرمان : همانطور که در مقالات قبلی گفته شد ، کرمان یکی از کلان‌شهرهای ایران و مرکز استان کرمان پهناورترین استان ایران در جنوب شرقی کشور واقع است. این شهر یکی از پنج شهر تاریخی ایران است. وسعت شهر کرمان حدود ۲۴۰ کیلومتر مربع است و به دلیل وسعت شهری و جمعیت، جزو کلان‌شهرهای ایران طبقه‌بندی شده‌است. کرمان به عنوان پایلوت دولت الکترونیک انتخاب شده‌است و در برنامه‌های توسعه کشور باید به شهری الکترونیکی تبدیل شود. شهر کرمان با ۱۷۶۰ متر ارتفاع از سطح دریا، چهارمین مرکز استان بلند و مرتفع ایران محسوب می‌شود.شهر کرمان ۵۶۱ متر مرتفع تر و بلندتر از شهر تهران است و همین عامل ارتفاع این شهر باعث اعتدال اقلیم این شهر نسبت به سایر شهرهای با اقلیم نیمه کویری ایران و برخی شهرهای دیگر شده‌است. شهرداری کرمان به پنج منطقه شهرداری تقسیم شده‌است.

با توسعه همه‌جانبه علی الخصوص ایجاد مناطق ویژه اقتصادی در سیرجان، ارگ جدیدبم و راه‌آهن بافت و اتصال به خط راه‌آهن سراسری کشور و امتداد آن تا آب‌های جنوب کشور و تأسیس فرودگاه رفسنجان و پروژه های دیگر، چهره استان کاملاً دگرگون شده و به یکی از استان‌های مهم و موثر کشور تبدیل شده‌است. معادن آهن، زغال‌سنگ، مس و دیگر فلزات این استان چرخ‌های صنعت کشور را به گردش درمی‌آورد.

همزمان با آغاز ساخت یکی از بزرگترین کارخانه‌های فولاد در شهر بافت، عملیات مطالعاتی ساخت راه‌آهن سیرجان بافت آغاز شده و همچنین با وصل راه‌آهن سیرجان بافت به کرمان سیرجان بیش از پیش از موقعیت صنعتی و اقتصادی برخوردار خواهد شد. همچنین با وصل خط راه‌آهن سیرجان بهشیراز، به به همراه کرمان چهار راه بزرگ ترانزیتی ریلی خواهند شد که علاوه بر رشد صنعتی قابل توجه اشتغال زایی بی نظیری خواهد داشت یک پنجم باغ‌های کشور در این استان قرار دارد و نقش اساسی در تأمین محصولات زراعی و خودکفایی در تولید گندم در سال ۸۸ داشته‌است. این استان پهناور پس از خوزستان، زرخیزترین استان کشور محسوب شده و سهم بالایی در تولید ناخالص ملی داشته‌است. هم‌اکنون در سند توسعه این استان رسیدن به عنوان سومین استا توسعه یافته کشور پس از تهران و اصفهان، برنامه‌های قابل توجهی در حال اجراست که در صورت تأمین منابع مالی مناسب محقق خواهد شد.

حال که به بررسی صنعت و اقتصاد و ظرفیت های اقتصادی کرمان پرداختیم ، به بررسی ثبت برند در کرمان خواهیم پرداخت.در ادامه کار باید خاطر نشان کنم که ثبت برند و علامت تجاری برای شخص حقیقی یا حقوقی متفاوت می باشد که در این مقاله به هر دو آنها خواهیم پرداخت.

ثبت برند در کرمان

ثبت لوگو در کرمان برای شرکت:
برای اینکه برای شرکت خود لوگو ثبت کنیم، ابتدا نیاز به یک شرکت ثبت شده داریم. نوع شرکت یا شخصیت حقوقی تاثیری در ثبت لوگو در کرمان ندارد و صرف وجود یک شرکت ثبت شده کفایت می کند لازم به ذکر است که راحت ترین نوع شرکتی که می توان ثبت داد شرکت با مسئولیت محدود با حداقل ۲ نفر شریک می باشد و معتبر ترین آن شرکت سهامی خاص میباشد.

قدم بعدی ثبت کارتابل برای شرکت در سامانه ثبت علائم تجاری می باشد. با ساخت این کارتابل اکانت برای شرکت شما در سامانه ساخته شده که کلیه عملیات های مربوط به ثبت لوگو در کرمان ، انتقال لوگو ، تمدید یا سایر تغییرات لوگو ، برای شما از این طریق امکان پذیر می باشد برای ساخت کارتابل، شرکت و شخص صاحب حق امضاء هر دو باید در سامانه ثبت نام نموده و از طریق فرمی که سامانه در اختیار آنها قرار می دهد اقدام به تنظیم گواهی امضاء محضری در دفترخانه اسناد رسمی نمائید و سپس با استفاده از مشخصات آن اقدام به فعال سازی کارتابل کنند.

قدم سوم در چگونگی ثبت لوگو در کرمان ، اقدام به ثبت اظهارنامه اینترنتی ثبت لوگو می باشد در این مرحله شما لوگویی را که از قبل طراحی و  انتخاب نمودید  رادر این سامانه ثبت می کنید. حال دیگر اقدام سیستمی شما به پایان رسیده است و لوگو شما در سامانه نوبت دهی مالکیت معنوی قرار می گیرد که ممکن است صرفا بین ۴۵ روز تا ۲ ماه طول بکشد.بعد از ثبت اظهارنامه چهار حالت برای لوگو شما متصور می باشد:

حالت اول: رد لوگو می باشد که در صورتی که لوگو شما قوانین مندرج در قانون ثبت علائم تجاری را رعایت نکرده باشد این حالت به وجود می آید.

حالت دوم: رد مشروط می باشد که بدین معنی است که بعضی از کالاها یا خدمات ذکر شده در لوگو قابل ثبت نبوده و باید اقدام به حذف آنها نمود یا اینکه لوگو شما در صورتی که هم لوگو و اسم باشد ممکن است,ممکن است یکی از این دو قابل ثبت نباشد

حالت سوم: رفع نقص می باشد که این ابلاغیه در صورتی که نقص در پرونده شما توسط کارشناس تشخیص داده شود ابلاغ می شود.

آخرین حالت و بهترین حالت ممکن است آگهی نوبت اول باشد که یعنی علامت تجاری شما فاقد نقص و تشابه بوده و قابلیت ثبت شدن دارد. در این حالت شما باید اقدام به تشکیل پرونده فیزیکی لوگو در اداره ثبت علائم تجاری در تهران نموده سپس اقدام به پرداخت هزینه های لوگو اعم از هزینه آگهی نوبت اول، هزینه حق الثبت و هزینه آگهی نوبت دوم بوده و در آخر اقدام به اخذ سند لوگو خود نمایید.همانطور که گفته شد کلیه امور ثبت لوگو و برند در کرمان صرفا در مرکز تهران انجام می شود. البته در صورتی که صاحب حق امضاء شرکت نتواند برای پیگیری امور شخصا مراجعه نماید می تواند از کارکنان شرکت با استفاده از یک وکالت محضری و یا یک وکیل دادگستری کمک بطلبد.

چگونگی ثبت لوگو در کرمان به صورت شخصی:
در مرحله اول باید گفت که برای ثبت لوگو نیاز نیست حتما شرکت ثبت شده داشته باشیم، به عبارت دیگر اشخاص حقیقی بدون ثبت شرکت نیز می توانند اقدام به ثبت لوگو نمایند. چگونگی ثبت لوگو در کرمان برای اشخاص حقیقی و مراحل آن دقیقا به مانند ثبت لوگو برای شرکت ها می باشد با این تفاوت که به جای شرکت شخص را وارد می کنند.

ثبت برند در کرمان

دوستان کرمانی عزیز با توجه به اینکه شهر ما یک شهر کاملا صنعتی می‌باشد و تعداد کارخانه ها و کارگاهای صنعتی زیادی در کرمان فعال می‌باشد . در دنیای اقتصاد امروز لازمه صنعت پویا و موفق برای هر کسب کار داشتن یک نشان تجاری و برند سازی می‌باشد. چنانچه تا کنون نسبت به ثبت برند یا لوگو در کرمان  اقدامی ننموده اید با توجه به اهمیت مسئله هم اکنون اقدام به ثبت برند یا خرید برند نمایید.

سوال یک : چرا برند و لوگو داشته باشیم؟

ثبت لوگو به نوعی سند مالکیت علامت محسوب می‌شود. شما با ثبت یک علامت مالک آن علامت می‌شوید؛ آن هم مالک انحصاری. یعنی هیچ شخص یا شرکت دیگری حق ندارد که بدون اجازه از علامت شما استفاده کند. با ثبت علامت، شما و یا شرکتتان رسما دارای حق انحصاری استفاده از علامت می‌شوید. این حق به شما این امکان را می‌دهد که علیه هر کسی که بدون اجازه از علامت شما یا حتی علامتی مشابه علامت شما استفاده نماید، در مراجع قضایی شکایت کنید و جلوی اقدامات آنها را بگیرید. بدون ثبت علامت اثبات اینکه این علامت متعلق به شماست و شما پیش از دیگران از آن استفاده نموده‌اید بسیار دشوار خواهد بود. بنابراین ثبت کردن علامت که کار چندان دشواری هم نیست و هزینه قابل توجهی هم ندارد به شما این اطمینان خاطر را می‌دهد که علامتتان در اختیار شماست و رقبا و متقلبین نمی‌توانند از آن سوء استفاده کنند و هزینه‌ها و زحمات بازاریابی و تبلیغات شما را بر باد دهند. ما به عنوان پیشرو در زمینه ثبت برند در کرمان بر آنیم تا شما را از خطرات مشخص شده آگاه کنیم.

اصلا برند یا علامت تجاری چیست ؟ ثبت لوگو در کرمان

علامت تجاری یا برند نشانی است که قادر است کالاهای تولیدی یا خدمات ارائه شده توسط یک شخص یا شرکت را از کالاها یا خدمات سایر بنگاه‌ها با اشخاص متمایز نماید.
طبق ماده ۳۰ قانون علائم تجاری ، علامت جمعی و نام تجاری عبارتند از :
الف ـ علامت یعنی هر نشان قابل رؤیتی که بتواند کالاها یا خدمات اشخاص حقیقی یا حقوقی را از هم متمایز سازد.
ب ـ علامت جمعی یعنی هر نشان قابل رؤیتی که باعنوان علامت جمعی در اظهارنامه ثبت معرفی شود و بتواند مبدأ و یا هرگونه خصوصیات دیگر مانند کیفیت کالا یا خدمات اشخاص حقیقی و حقوقی را که از این نشان تحت نظارت مالک علامت ثبت شده جمعی استفاده می‌کنند متمایز سازد.
ج ـ نام تجارتی یعنی اسم یا عنوانی که معرف و مشخص‌کننده شخص حقیقی یا حقوقی باشد.

مزایای ثبت لوگو و برند در کرمان :

  • تضمین می‌کند که مشتریان می‌توانند محصولات را از یکدیگر تشخیص دهند.
  •  شرکت‌ها را قادر می‌سازد محصولات‌شان را از یکدیگر متمایز سازند.
  •  ابزار بازاریابی و اساس ایجاد وجهه و شهرت شرکت‌ها هستند.
  •  اجازه استفاده از آنها به اشخاص ثالث داده می‌شود و منبع مستقیم درآمد از محل حق امتیازها می‌باشند.
  •  جزء ضروری موافقت‌ نامه‌های اعطای نمایندگی هستند.
  •  ممکن است دارائی ارزشمند کسب و کار باشند.
  •  شرکت‌ها را تشویق می‌کنند در حفظ یا بهبود کیفیت محصولات سرمایه‌گذاری کنند.
  •  ممکن است برای دریافت وام مفید باشند.

مدارک لازم جهت ثبت لوگو و برند در کرمان:

برای ثبت برند ابتدای امر باید کلمه مربوطه را جست و جو کرد که احیانتا تکراری نباشد. بر اساس قانون مالکیت معنوی ، یک برند علاوه بر آنکه نباید تشابه عینی داشته باشد ، نباید مشابه با کلمه ثبت شده در حوزه مربوطه نیز باشد برای مثال اگر در زمینه فرش خواسته باشیم اشراف رو ثبت بدیم ، این کلمه حتی با کلمه اشرافی نیز تشابه خورده و قابل تایید نمیباشد.

برای ثبت لوگو و برند نیاز به مدارک زیر میباشد :

برای اشخاص حقیقی:

  1. کپی شناسنامه + کارت ملی
  2. کپی مجوز فعالیت

برای اشخاص حقوقی:

  1. کپی آگهی تاسیس و آخرین آگهی تغییرات مدیریتی
  2. کپی شناسنامه و کارت ملی مدیرعامل
  3. کپی مجوز فعالیت
سورنا ثبت

تلفن دفتر : ۰۳۵۳۷۳۳۴۹۳۴
همراه واحد ثبت برند: ۰۹۱۳۱۵۸۸۸۵۱
همراه واحد ثبت شرکت : ۰۹۱۳۲۵۶۴۹۸۳
ساعات کاری :  ۸ صبح الی ۱۶ عصر

از اینکه با مقاله « ثبت لوگو در کرمان » با ما همراه بودید کمال تشکر را داریم و امیدواریم که مفید واقع شده باشد . مجتمع سورنا ثبت با بهره‌گیری از متخصصان امور ثبتی اعم از ثبت شرکت ، ثبت برند ، جست و جوی برند ،  اخذ کارت بازرگانی و فروش برند آماده ، بر اساس تکیه بر آخرین علوم کسب و کار و برندینگ ، بازاریابی و تبلیغات و همچنین علم و اطلاع از فرآیندهای قانونی و آخرین آیین نامه ها و بخشنامه های ادارات ثبت شرکتها ، سازمان ثبت علائم تجاری ، اتاق بازرگانی ، سامانه جامع تجارت و سازمان امور مالیاتی ، آماده ارائه خدمات به مشتریان عزیز می باشد. این مجتمع که با عناوین موسسه ثبت شرکت ، موسسه ثبت برند ، موسسه برندسازی ، موسسه بازاریابی و همچنین موسسه تبلیغاتی شناخته می شود ، در منطقه جغرافیایی مرکز کشور ، خدمات نوآورانه ای را پیش روی مشتریان قرار داده است ارزش‌های ما  ، تکیه به علم و فرآیندهای قانونی و ایجاد یک کسب و کار کامل به دور از حاشیه های مخرب است .در کرمان،  بسیاری از دوستان ما را به عنوان موسسه ثبت برند در کرمان یا دفتر ثبت شرکت در کرمان می شناسند که به صورت علمی و تخصصی به انجام خدمات ثبت شرکت در کرمان ، ثبت برند در کرمان ، اخذ کارت بازرگانی در کرمان و فروش برند در کرمان می پردازد . مهمترین خدمت مجتمع سورنا ثبت در مبحث کسب و کار و کارآفرینی ، انجام امور مشارکت در فروش در زمینه محصولات فناوری محور ، با عنوان موسسه مشارکت در فروش سورنا می باشد. برای هرگونه سوال در مورد موضوعات فوق الذکر و مشاوره پیرامون آنها با ما تماس بگیرید

مقالات مرتبط