ثبت برند, ثبت برند در یزد, دسته‌بندی نشده

ثبت لوگو در یزد

ثبت لوگو در یزد
ثبت لوگو در یزد :

در مقاله قبلی سایت تحت عنوان « ثبت شرکت سهامی خاص در یزد » اطلاعات مختصری در مورد یزد و صنایع آن عنوان شد و از مهمترین صنایع فعال در یزد که با توجه به شرایط الان و قوانین ساختاری، نیاز مبرم به ثبت برند و لوگو و همچنین وجود برند ثبت شده دارند میتوان به صنایع کاشی و سرامیک، نساجی، مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی و صنایع دستی اشاره کرد. حال در این مقاله بر آن شدیم که به تعریف مختصر از لوگو و شرایط ثبت لوگو در یزد بپردازیم.

تعریف لوگو

لوگو (نشان) به تصویری گفته می شود که برای بیان کردن یک کلمه، عبارت، موضوع یا القا نمودن یک هویت می باشد که معرف یک کسب و کار یا کالا است. به مانند تصویر سیب برای محصولات اپل و یا پنجره برای مایکروسافت.

لوگو

لوگوها معمولاَ طوری طراحی و ترسیم می شوند که علاوه بر سادگی دارای بالاترین اثر و بیشترین اطلاعات و نشانه های تصویری ( معمولاَ با هدف فروش و تبلیغاتی ) هستند و بدین ترتیب عامل شناخت آن کالا یا خدمات در بازار و یا به عبارت دیگر عامل جذب مشتریان می شوند که البته خود لوگو هم انواع متفاوتی دارد.

ثبت لوگو
انواع لوگو (نشان) :

۴)لوگوهای نوشتاری و لوگوتایپ ( خط سفارشی، تایپوگرافی، ورد مارک )
لوگوهای نوشتاری به این شکل است که کلمه یا اسم برند / سایت / محصول یا غیره به صورت سفارشی طراحی می شود. منظور از سفارشی این است که از خط و فونت آماده استفاده نمی شود و تک تک حروف آن به شکلی تصویری و زیبا و منحصر به فرد طراحی می شود و یا با تغییر یک یا چند حرف به صورت خلاقانه مفهومی را می رساند.
این نوع لوگوها باید متناسب با آن فعالیت طراحی شود. مثلاَ طراحی نوشتار به سبک فانتزی می تواند برای کافی شاپ و یا آبمیوه فروشی  بسیار مناسب و تاثیرگذار باشد اما برای یک شرکت حقوقی بی تاثیر باشد و نا همگون جلوه دهد.

۳) لوگوهای حرفنماد (حروف موثر) :
لوگوهای حرفنماد، تصاویری هستند که با استفاده از حروف اول نام شرکت / برند یا … طراحی می شوند. بعضا حروف یک کلمه زیاد و طولانی است و خواندنش برای مخاطب دشوار که لوگوهای حرفنماد برای این جور عبارات طراحی و انتخاب میشوند که در عین سادگی قابلیت موثر در امور مختلف تصویری و تبلیغاتی را دارند و به راحتی حروف اول نام برند را در ذهن مخاطب ثبت می کنند.که جمله این برندها میتوان به مک دونالد اشاره کرد.

۲) لوگوهای ترکیبی:
لوگوهای ترکیبی عبارتند از ، لوگوهایی که ترکیب تصویر و نوشتار ( حرفنماد ) را به همراه دارند . در این نوع لوگوها  ترکیبی تصویری به عنوان نماد برند و نوشتار منحصر به فرد و اختصاصی برای نام برند طراحی می شود حتی بسیاری از برندها در کنار لوگو تصویر و لوگوتایپ، حرفنماد هم طراحی می کنند و متناسب با نوع امور تبلیغاتی و گرافیکی از یکی از آن ها استفاده می کنند.

۱) آرم یا نشان  (لوگو تصویری ) :
همانگونه که از نام آرم پیداست این نوع لوگو به صورت نماد (سمبلیک/ آیکونیک) طراحی می شوند و مخاطب تصویری را از نماد آن کالا یا خدمات مشاهده می کند. لوگوهای تصویری معمولاَ برای شرکت ها، سازمان ها و ارگان ها استفاده می شود. از جمله این نوع لوگو می توان به لوگوی مایکروسافت یا اپل اشاره کرد.

لوگو
ثبت لوگو در یزد بصورت عملی :

با توجه به اینکه در قانون تجارت و قانون ثبت علائم تجاری، ثبت برند و ثبت لوگو تحت عنوان علامت تجاری به ثبت میرسند پس فرآیند ثبت لوگو در یزد مشابه به هم میباشند که به طور مختصر شامل مراحل زیر میباشد :

– انتخاب و طراحی لوگو جهت ثبت و تهیه پیش نیازها (مجوز و گواهی امضا جهت کارتابل)
– مراجعه به سامانه اداره ثبت علائم تجاری و ثبت اظهارنامه ثبت علامت تجاری در آن ( این مراحل شامل : ساخت کارتابل و درج اطلاعات فرد حقیقی و یا حقوقی، اطلاعات وکیل، طبقه کالا و خدمات، بارگذاری مدارک، پرداخت هزینه ثبت لوگو به صورت اینترنتی ).
-در صورت تایید برند توسط سازمان و ابلاغ آگهی نوبت اول ارسال مدارک به اداره
–  چاپ آگهی در روزنامه رسمی تقاضای ثبت 
– بعد از چاپ آگهی به مدت یک ماه بعد ثبت نام نوبت دوم آگهی برند
– دریافت تصدیق برند ده ساله به صورت حضوری

مدارک لازم جهت ثبت لوگو در یزد :

مدارک ثبت لوگو در تهران به نام اشخاص حقیقی

۱- کپی شناسنامه و کارت ملی شخص متقاضی و در صورت حقوقی بودن آگهی تاسیس شرکت و کپی شناسنامه و کارت ملی تمام اعضای شرکت

۲- جواز تاسیس برای لوگو های فارسی

۳- کارت بازرگانی

۴- تکمیل فرم اظهار نامه ثبت لوگو

۵- نمونه گرافیکی و تصویر درخواستی در ابعاد ۶*۶ سانتی متر

۶- مدت زمان لازم برای ثبت لوگو ۶۰ روز کاری

مدارک اشخاص حقوقی برای ثبت لوگو در یزد

۱- کپی اسناد ثبتی شرکت به همراه آگهی تاسیس و و آخرین آگهی تغییرات

۲- کپی از مجوز فعالیت شرکت، این مجوز ممکن است به نام مدیر عامل  باشد

۳- کپی کارت بازرگانی برای ثبت لوگو به شکل لاتین

۴- کپی مدارک شناسایی مدیرعامل شرکت

۵- نمونه تصویری لوگو مد نظر با ابعاد ۱۰*۱۰

۶- مهر شرکت

دفتر مرکزی یزد

آدرس : بلوار شهید بهشتی (حدفاصل چهارراه مهدیه تا میدان امام حسین) نرسیده به میدان امام حسین، روبروی اداره پست ، طبقه فوقانی املاک ۱۲۱ .

تلفن تماس دفتر یزد: ۰۳۵۳۷۲۶۳۶۷۸   |  تلفن همراه مستقیم مدیران : ۰۹۱۶۲۵۸۷۸۳۸ – ۰۹۱۳۱۵۸۸۸۵۱

 شعبه میبد اردکان :

خیابان امام، سه راه ده آباد ، روبروی نان سنگگک

تلفن تماس دفتر میبد : ۰۳۵۳۲۳۴۹۳۵۰  |  تلفن همراه مستقیم مدیران : ۰۹۱۶۲۵۸۷۵۸۰ – ۰۹۱۳۲۵۶۴۹۸۳

ساعات کاری مجتمع:

صبح : ۸ صبح الی ۱۴ ظهر        عصر : ۱۷ الی ۲۰ شب

مجتمع حقوقی-ثبتی سورنا

ثبت لوگو در یزد

مقالات مرتبط