مجتمع سورنا ثبت - ثبت شرکت ، ثبت برند

خرید و فروش کسب و کار و طرح های آماده

مجتمع سورنا ثبت - ثبت شرکت ، ثبت برند

خرید یا سرمایه گذاری در کسب و کار آماده : بیشتر افراد زمانیکه به فکر شروع یک کسب و کار می افتند، این تصور را دارند که حتما باید از ابتدا ایده های خود را توسعه دهند و شرکت را از صفر شروع کنند. اما شروع بیزینس از ابتدا معایب مشخصی از جمله دشواری در جذب مشتری ، جذب سرمایه ، بازاریابی کسب و کار جدید ، استخدام کارمندان و ایجاد جریان نقدی را شامل می گردد.در بیشتر موارد ، خرید یا سرمایه گذاری در کسب و کار آماده یا بیزینس فعال نسبت به شروع از ابتدا ریسک کمتری دارد. هنگام سرمایه گذاری یا خرید بیزینس ، عملیاتی را انجام می دهید که در حال حاضر جریان و سود نقدی ایجاد می کند. شما مشتریان آماده ، شهرت و کارمندانی دارید که با همه جوانب کسب و کار آشنا هستند. و لازم نیست چرخ را دوباره اختراع کنید یعنی  رویه ها ، سیستم ها و سیاست های جدیدی را تنظیم کنید ، زیرا قبلاً فرمول موفقی برای اداره بیزینس پیاده سازی شده است.

انتخاب درست کسب و کار آماده

سرمایه گذاری یا خرید بیزینس مناسب ،  با انتخاب نوع مناسب کسب و کار برای شما شروع می شود. بهترین مکان برای شروع  ، با مراجعه به صنعتی است که شما با آن ، هم آشنا هستید و هم آن را درک می کنید. با تامل بیشتری ، در مورد انواع کسب و کارهای مورد علاقه خود فکر کنید و این بیزینس را با مهارت ها و تجربیات خودتان تطبیق دهید.همچنین  کارمندان ، مکان و میزان فروش کسب و کار و هم چنین ابعاد کسب و کار مورد نظر خود را نیز در نظر بگیرید. در مرحله بعد ، مکانی را که می خواهید یک بیزینس داشته باشید را مشخص کنید. هزینه های انجام بیزینس در آن منطقه ، از جمله دستمزدها و مالیات ها را ارزیابی کنید تا اطمینان حاصل کنید که آنها برای شما قابل قبول هستند. هنگامی که شما یک منطقه و یک صنعت را انتخاب کرده اید تا بتوانید روی آن متمرکز شوید ، در مورد همه مشاغل موجود در منطقه که پاسخگوی نیاز شما باشد ، تحقیق کنید.

چگونگی سرمایه گذاری یا خرید کسب و کار آماده

خرید یا سرمایه گذاری در کسب و کار آماده - سورناثبت

مجتمع سورناثبت ، به عنوان یک بنگاه فعال در زمینه تسهیل سرمایه گذاری و همچنین خرید و فروش کسب و کار آماده ، می تواند در این امر کمک شایان توجهی به شما نماید.یک از خدمات ارزشمند سورناثبت برای سرمایه گذار یا خریدار کسب و کار، انجام تمام فعالیت های خرید یک بیزینس به جای سرمایه گذار است. از بررسی کسب و کار و اسناد و سوابق مالی گرفته تا بازدید از مکان و تحقیقات کامل در خصوص تمامی مواردی که شما برای سرمایه گذاری یا خرید بیزینس به آن نیاز دارید.

هنگامی که از مجتمع سورناثبت استفاده کنید، مطمئناً انتظار دارید که مجتمع جهت انجام پروژه شما ، مشاور امور مالی و اقتصادی ، مشاوره کسب و کار و مشاور حقوقی خود را برای کمک به شما هماهنگ نماید. حضور این مشاوران جهت بررسی دقیق و گام به گام بیزینس مورد نظر شما کاملا ضروری است .  هنگامی که بررسی های کافی انجام شود ، خیال شما از کسب و کاری که مورد معامله قرار میدهید آسوده خواهد بود.

تحلیل مقدماتی با برخی سؤالات اساسی آغاز می شود. دلیل تامین مالی این بیزینس چیست ؟ چرا این کسب و کار برای فروش گذاشته شده است ؟  برداشت کلی از صنعت و تجارت خاص چیست و چشم انداز آینده چیست؟ آیا این کسب و کار در حال حاضر درآمد زاست و می تواند در آینده سود دهی لازم را داشته باشد؟ آیا مواد اولیه مورد نیاز فراوان است؟ خطوط تولید یا خدمات شرکت با گذشت زمان چگونه تغییر کرده است؟ همچنین باید اعتبار شرکت و قدرت روابط تجاری آن را ارزیابی کنید. با مشتریان ، عرضه کنندگان و فروشندگان موجود در مورد روابط آنها با تجارت صحبت کنید.

 اگر این بیزنس پس از تحلیل اولیه توسط مشاورین سورناثبت امیدوار کننده به نظر رسید ، تیم سرمایه گذاری یا خرید باید وارد عمل شود . از هر روشی که استفاده کنید، برای تعیین قیمت منصفانه بازار کار یا اصطلاحا قیمت کاسبی ، ارزیابی شما از ارزش کسب و کار ، باید مواردی از قبیل سلامت مالی شغلی ، تاریخچه درآمد و پتانسیل رشد بیزینس آن و همچنین دارایی های نامشهود آن را در نظر بگیرد (مثلاً نام تجاری و موقعیت بازار و ثبت شرکت با استعلام از سامانه برندها و سامانه شرکتها).

برای آگاهی از بازده پیش بینی شده شرکت و نیازهای مالی آینده ، از صاحب کسب و کار و یا حسابداران بخواهید صورت های مالی پیش بینی شده را به شما نشان دهند. ترازنامه ، صورتهای درآمدی ، صورتهای گردش پول ، پاورقی و اظهارنامه مالیاتی برای سه سال گذشته ، همه شاخصهای اصلی سلامت یک کسب و کار هستند. این اسناد به شما کمک می کنند یک تحلیل مالی را انجام دهید که به مشکلات اساسی توجه می کند و همچنین نگاهی دقیق تر به طیف گسترده ای از اطلاعات کمتر ملموس خواهد داشت.

خرید یا سرمایه گذاری در کسب و کار آماده - سورناثبت

نرخ بازگشت سرمایه

متداول ترین روش قضاوت در مورد هر کسب و کار نرخ بازگشت سرمایه یا مبلغ پولی که سرمایه گذاری یا خریدار پس از کسر بدهی و مالیات از سود خود در تجارت کسب می کند ، میباشد.  در واقع نرخ بازگشت سرمایه ، سود متعلق به شما پس از سرمایه گذاری در کسب و کار مورد نظرتان می باشد و به صورت درصدی بیان می شود.با در اختیار داشتن درصد بازگشت سرمایه ، می توان سرمایه گذاری ها را تحلیل نموده و برای آینده مالی خود تصمیم گیری کنید.هنگام سرمایه گذاری یا خرید یک کسب و کار آماده ، مهمترین نکته ، نرخ بازگشت آن است و اینکه آیا این بیزینس قادر هست خرج خود را دربیاورد. شما با ارزیابی میزان پول برای سرمایه گذاری خود،  ارزش آن کسب و کار را تعیین می کنید. بیزینس باید از پس هزینه های خود برآید.

اگر بتواند این کار را انجام دهد و بازده سرمایه نقدی خود را ۲۰ درصد یا بیشتر به شما بازگرداند ، پس تجارت خوبی دارید. این همان چیزی است که قیمت را تعیین می کند. هنگام فروش کسب و کار با داشتن تمامی اظهارنامه ها و دیگر اسناد و مدارک مالیاتی ، به سرمایه گذار یا خریدار ثابت می کنید که این بیزینس برای وی سود آور خواهد بود.مسلما بین نرخ بازگشت سرمایه در بیزینس های بزرگ با کسب و کارهای کوچک متفاوت خواهد بود. هزینه ها و ریسک ها در کسب و کارهای کوچک به نسبت بیزینس های بزرگ کمتر است و از طرف دیگر معمولا درآمدها در کسب و کارهای بزرگ نسبت به بیزینس های کوچک بالاتر است. بنابراین تمامی این موارد باید هنگام سرمایه گذاری یا خرید و فروش کسب و کار کاملا شفاف اعلام گردد.

درآمد

نرخ سرمایه گذاری با آگاهی از اینکه خطر سرمایه گذاری در تجارت در مقایسه با سایر سرمایه گذاری ها مانند اوراق قرضه دولتی یا سهام در شرکت های دیگر چه خواهد بود ، تعیین می شود. به عنوان مثال ، اگر نرخ بازده سرمایه گذاری در اوراق قرضه دولتی ۱۸ درصد باشد ،کسب و کار مورد نظر شما باید بازده ۳۰ درصد یا بهتر از سرمایه گذاری داخل آن را تأمین کند.  

زمان انتقال مالکیت کسب و کار آماده

انتقال کسب و کار به مالک جدید تغییر بزرگی برای کارمندان یک کسب و کار کوچک است. برای اطمینان از یک انتقال شفاف ، مراحل بررسی را قبل از انجام معامله شروع کنید. قبل از تصاحب بیزینس ، مدتی را با کارمندان کلیدی ، مشتریان و تأمین کنندگان صحبت کنید. در مورد برنامه ها و ایده های کارآفرینی خود برای آینده بیزینس با آنها هم کلام شوید و نظراتشان را بشنوید. با درگیر کردن این بازیکنان کلیدی در کسب و کار خود می توانید در آینده میزان موفقیت خود را به مراتب بالاتر ببرید.

برای دریافت مشاوره های تخصصی فرم زیر را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما طی حداکثر ۲۴ ساعت کاری با شما تماس بگیرند.

  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

خرید و فروش کسب و کار و طرح های آماده

ارزشگذاری برند و کسب و کار

استعداد یابی شغلی

تامین تجهیزات و مواد اولیه

برندسازی و مشارکت در فروش

تامین سرمایه و سرمایه گذاری

ساختار سازی کسب و کار

راه اندازی کسب و کار

در مجتمع سورنا سعی بر این است که به بهترین نحوه ممکن مراحل تبدیل ایده به کسب و کار و رسیدن به درآمد و سود پایدار بر اساس ایده های فناوری محور افراد ، گذرانده شود و در مراحل تجهیزات و مواد اولیه  و سرمایه و منابع انسانی و … بهترین ها انتخاب و پذیرش گردند. اما ذکر این نکته خالی از لطف نیست که به محض ورود به عرصه کسب و کار ، همت و جدیت و تلاش و نوآوری ،  مهمترین عوامل در پیشرفت و توسعه میباشند.