مجتمع سورنا ثبت - ثبت شرکت ، ثبت برند

ساختار سازی کسب و کار

مجتمع سورنا ثبت - ثبت شرکت ، ثبت برند

 در راه اندازی کسب و کار یکی از مهم‌ترین مباحث که باید به آن توجه ویژه ای داشت ، ساختار سازی کسب و کار می باشد. اینکه بدانیم چه کاری می خواهیم انجام دهیم و همچنین آیا کار ما تولیدی هست یا خدماتی و یا این که با توجه به شرایط موجود و وجود شریک یا شرکا ،  آیا باید در قالب شخصی-شراکتی کار کرد یا اینکه اقدام به ثبت شرکت نمود و اگر نیاز به ساختار حقوقی چه نوع شرکتی را باید بر اساس اهداف انتخاب و ثبت کرد. اینها سوالاتی هستند که باید به دقت جواب داده شود تا به بهترین شکل ممکن اقدام به ساختار سازی کسب و کار نمود.

اولین قدم در ساختار سازی کسب و کار تعیین قالب و نوع شخصیت کسب و کار میباشد تعیین نوع قالب کسب و کار بر اساس پارامترهای اعم از تولیدی یا خدماتی بودن کسب و کار و اهداف آن و نوع برخورد آن هست و کار با مشتریان مشخص می شود .

موارد مهم در تعیین قالب کسب و کار عبارتند از :

۱- در چه زمینه ای فعالیت می کنید؟

۲- توی کسب و کار چند نفر شریک هستند؟

۳- آیا گرفتن وام و تسهیلات بانکی یا گرفتن ضمانت نامه بانکی جهت قراردادها توی فعالیت شما هست؟

۴- آیا به عنوان پیمانکار یا طرف قرارداد با ارگانهای دولتی و خصوصی وارد می شوید؟

۵- قانون تجارت ۷ نوع شرکت برای ثبت معرفی کرده که عبارت است از ۱- شرکت سهامی خاص ۲- شرکت با مسئولیت محدود ۳- شرکت تعاونی ۴- شرکت سهامی عام و سایر شرکت که با توجه به فعالیت شما و اهدافی که در شرکت دارید، بهترین نوع شرکت جهت ثبت، شرکت سهامی خاص می باشد. شرکت سهامی خاص از لحاظ عرفی، اعتباری، بانکی، تسهیلاتی و قراردادی، بهترین نوع شرکت جهت ثبت می باشد. برای اینکه بعد از ثبت شرکت، این شرکت ثبت  کامل شده و تمام موارد جهت فعالیت را داشته باشد باید اقدام کنید به ۱- تشکیل پرونده دارایی؛ ۲- کد قدیم اقتصادی؛ ۳- شماره جدید اقتصادی؛ ۴- ثبت نام ارزش افزوده؛ ۵- پلمپ دفاتر تجاری؛ ۶- پرداخت روزنامه و رسمی شرکت.

 بعد از انتخاب قالب کسب و کار نوبت به تهیه موارد مهم اعم از ثبت برند بخصوص برای کارهای تولیدی و کارهای خدماتی خاص و همچنین گرفتن مجوز ها اعم از جواز تاسیس و پروانه بهره برداری و یا کارت بازرگانی می باشد.

برای دریافت مشاوره های تخصصی در زمینه ساختار سازی کسب و کار فرم زیر را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما طی حداکثر ۲۴ ساعت کاری با شما تماس بگیرند.
  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

خرید و فروش کسب و کار و طرح های آماده

ارزشگذاری برند و کسب و کار

استعداد یابی شغلی

تامین تجهیزات و مواد اولیه

برندسازی و مشارکت در فروش

تامین سرمایه و سرمایه گذاری

ساختار سازی کسب و کار

راه اندازی کسب و کار