آکادمی کسب و کار سورنا, دسته‌بندی نشده, علمی و آمزشی, مدیریت

شرایط مدیریت کسب و کار

شرایط مدیریت کسب و کار

مدیریت کسب و کار تا حد زیادی با روابط بین فردی ارتباط دارد. روابط بین مدیر و افراد در داخل و خارج شرکت مانند کارکنان، سرپرست های هر بخش، تأمین‌کنندگان و مشتریان. به‌عنوان یک رهبر، او نشان دهنده ی چهره‌ی شرکت در تعامل با مردم است. در این مقاله شرایط مدیریت کسب و کار را بررسی میکنیم.

۱- بازاریابی

اصلی‌ترین کار یک مدیر کسب و کار خوب، بازاریابی است. به گفته ی آقای پیتر دراکر  ” هدف اصلی هر کسب و کاری جذب مشتری است و من فقط دو راه می‌شناسم: بازاریابی و خلاقیت “.رکن اصلی هر کسب و کاری مشتری آن است. اگر مشتری نباشد شما فروشی نخواهید داشت و سودی هم نخواهید کرد پس باید تمام اصول بازاریابی را یاد بگیرید و دائماً روی بخش‌های مختلف بازاریابی ایده پردازی کنید و به مرحله اجرا درآورید. یک کارآفرین موفق در ابتدای کار خود بی‌شک باید تمایلات بازار را بررسی کند و متناسب با خواسته‌ها و نیازهای بازار کالا و خدمت خود را ارائه کند و مطمئناً این کارآفرین رقبایی خواهد داشت و باید قبل از مواجه‌ با رقبای اصلی خود موضع‌گیری خود را در این رقابت مشخص کند.

۲- دوستان تان را استخدام نکنید

یکی  از شرایط مدیریت کسب و کار این است که دوستانتان را استخدام نکنید. بارها دیده ایم که افراد برای استخدام به  سراغ دوستان و اقوام خود رفته اند. این کار می تواند به دوستی شما آسیب برساند همچنین گاهی به کسب و کار شما نیز آسیب می زند.

البته گاهی ممکن است این کار سودمند باشد، ولی باید با احتیاط بسیاری دوست خود را استخدام کنید و حتما حیطه دوستی و حیطه کاری خود را به طور شفاف برای او مشخص کنید.این یکی از نکات دیگر در چگونگی مدیریت کسب و کار این است.

مجتمع سورنا ثبت - ثبت شرکت ، ثبت برند
۳- به کارکنان جدید کار مهم بسپارید

یکی از نکات دیگر در شرایط مدیریت کسب و کار این است که افراد متخصص را استخدام کنید اما تصمیم به همکاری با این افراد بسیار مهم است یک متخصص باید توانایی اداره کارهای تخصصی را نیز داشته باشد. تاریخچه شرکت را برایشان بازگو کنید، محدودیت های کاری، تشویق و پاداش ها، نتایج مالی از کار مثبت، فرصت های بازار، اولویت های کلیدی و ... را برای پیشبرد شرکت توضیح دهید.

۴- تقسیم کار

یکی دیگر از شرایط مدیریت کسب و کار این است که مدیر باید از تقسیم کار مناسب مطمئن شود، یعنی به هر کارگر یک مسئولیت ویژه اختصاص داده شود که در انجام آن مهارت کافی داشته باشد. او ممکن است یکی از اعضای تیم خود را فقط مسئول لحیم‌کاری کند، چون اگر افراد مختلف هر کدام بخواهند این کار را انجام دهند، هیچ‌کس در این‌ کارحرفه ای نخواهد شد.

مجتمع سورنا ثبت - ثبت شرکت ، ثبت برند
مجتمع سورنا ثبت - ثبت شرکت ، ثبت برند

مقالات مرتبط