مجتمع سورنا ثبت - ثبت شرکت ، ثبت برند

ثبت شرکت - سهامی خاص

مجتمع سورنا ثبت - ثبت شرکت ، ثبت برند

شرکت سهامی خاص شرکتی است بازرگانی که تمام سرمایه آن منحصرا توسط مؤسسین تامین گردیده و سرمایه آن به سهام تقسیم شده و مسئولیت صاحبان سهام محدود به مبلغ اسمی سهام آنها است و تعداد سهامداران نباید از سه نفر کمتر باشد. عنوان شرکت سهامی‌خاص باید قبل از نام شرکت یا بعداز آن بدون فاصله با نام شرکت بطور روشن و خوانا قید شود.

تفاوت شرکت سهامی خاص با شرکت سهامی عام

از آنجا که تشکیل شرکت‌ سهامی عام تشریفات فراوانی دارد، در مواد اصلاحی قانون تجارت برای امور ساده‌تری که تعداد شریک‌ها کمتر است یک نوع شرکت سهامی در نظر گرفته که شرکت سهامی‌خاص نامیده می‌شود. در این قبیل شرکت‌ها، صدور اعلامیه پذیره‌نویسی وجود ندارد. در صورتی که به عللی سرمایه شرکت کاهش پیدا کند باید شرکا طی یک سال آن را جبران کنند و یا شرکت را به نوع دیگری از شرکت‌ها از قبیل با مسئولیت محدود یا تضامنی تبدیل کنند .

در نام شرکت باید کلمه سهامی خاص قبل از ذکر نام شرکت و یا بعد از آن بلافاصله اضافه شود و قید کلمه سهامی خاص باید در تمام نوشته‌های شرکت معلوم باشد زیرا این نوع شرکت‌ها در حقیقت نوعی شرکت سهامی خانوادگی و خصوصی است که مراجعه کنندگان باید اطلاع داشته باشند این شرکت می‌تواند پس از طی مراحل خاص به شرکت سهامی عام تبدیل شود.

برای دریافت مشاوره های تخصصی فرم زیر را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما طی حداکثر ۲۴ ساعت کاری با شما تماس بگیرند.

مجتمع سورنا ثبت - ثبت شرکت ، ثبت برند

تفاوت شرکت سهامی خاص با شرکت با مسئولیت محدود

مجتمع سورنا ثبت - ثبت شرکت ، ثبت برند

در شرکت‌ سهامی‌خاص بر خلاف شرکت با مسئولیت محدود، شرکت با حداقل سه نفر سهامدار قابل تشکیل است و سهام نیز بدون نیاز به ثبت در دفتر اسناد رسمی قابل نقل و انتقال هستند ولی در شرکت مسئولیت محدود سرمایه به صورت اعلامی می‌باشد و هر چقدر که اعلام شود احتیاجی به واریز به حساب شرکت ندارد ولی در شرکت سهامی‏‌خاص الزاماً حداقل ۳۵٪ مبلغ اعلامی می‌بایست به صورت نقد به حساب شرکت واریز گردد و ۶۵٪ در تعهد مابقی ظرف ۵ سال تادیه گردد.

در شرکت سهامی خاص تمام سرمایه آن که نباید کمتر از یک میلیون ریال باشد در این شرکت، همانند شرکت با مسئولیت محدود، مسئولیت هر یک از سهامداران در مورد بدهی‌های شرکت محدود به مبلغ سرمایه‌گذاری شده در شرکت است و در صورت عدم کفایت مجبور نیستد اموال شخصی و ثروت مجزای خود را در این راه مصرف نمایند.

مجتمع سورنا ثبت - ثبت شرکت ، ثبت برند

اصولا شرکت سهامی‌ خاص مناسب ترین گزینه برای ثبت شرکت میباشد به دلایل زیر :

مجتمع سورنا ثبت - ثبت شرکت ، ثبت برند

اولین دلیل برتری شرکت سهامی‌ خاص بر دیگر شرکتها به قول معروف دهن پرکن بودن شرکت میباشد و در بین مردم اعتبار خاصی دارد.

در مقایسه با شرکت تعاونی، شرکت سهامی‌خاص آسان تر ثبت شده و شرایط راحت تری دارد. (مثل عدم نیاز به کارت پایان خدمت) و همچنین حداقل سهامدار مورد نیاز در شرکت تعاونی ۷ نفر میباشد. که در شرکت سهامی‌خاص ما نیاز به حداقل ۳ سهامدار داریم.

بر خلاف آیین نامه ها، به شرکت سهامی خاص راحت تر وام میدهند.

برای شرکت در مناقصات و مزایدات و امور پیمانکاری و عمرانی حتما باید شرکت سهامی‌ خاص داشته باشید.

دعوت به مطالعه کردن موضوع: شرایط ثبت شرکت سهامی خاص