ثبت شرکت, دسته‌بندی نشده, علمی و آمزشی

مراحل بعد از ثبت شرکت

مراحل بعد از ثبت شرکت

بعد از اینکه شرکت را ثبت کردیم، چه باید بکنیم؟

اخذ کد اقتصادی :

در مراحل بعد از ثبت شرکت، نوبت به تشکیل پرونده دارایی و اخذ کد اقتصادی میرسد. همه شرکت ها ملزم هستند بعد از ثبت ، در اداره دارایی تشکیل پرونده داده و کد اقتصادی دریافت کنند.البته برای اخذ کلیه مجوزهای فعالیت شرکت اعم از جواز تاسیس، پروانه بهره برداری، کارت بازرگانی ، پروانه فعالیت و … داشتن کد اقتصادی الزامیست. در صورتی که طی ۳ ماه از ثبت شرکت ،پرونده دارایی برای آن شرکت تشکیل نگردد،مشمول جریمه به میزان پرداخت ۳ برابری تعرفه تشکیل پرونده دارایی میشود.

اخذ جواز تاسیس :

اگر شرکتی در زمینه تولید فعالیت میکند میتواند جواز تاسیس بگیرد، برای گرفتن جواز تاسیس ، داشتن کد اقتصادی ضروریست.

جواز تاسیس اصولا برای موارد زیر بکار میرود:

  • گرفتن زمین از شهرکهای صنعتی بصورت اقساطی
  • اخذ وام و تسهیلات بانکی
  • ثبت برند و لوگو
مجتمع سورنا ثبت - ثبت شرکت ، ثبت برند

اخذ پروانه بهره برداری :

یکی دیگر از مجوزهایی که برای شرکتهای تولیدی صادر میگردد، پروانه بهره برداری میباشد. برخلاف جواز تاسیس که شرایط خاصی برای اخذ آن وجود ندارد، برای گرفتن جواز تاسیس شرکت باید فعال بوده و خط تولید داشته و محصولات شرکت در حال تولید شدن باشند.

شما در حال مطالعه مقاله مراحل بعد از ثبت شرکت میباشید.

اخذ کارت بازرگانی :

شرکت هایی که مبادرت به تولید کالا یا در امر بازرگانی کالا مشغول به فعالیت میباشند میتوانند کارت بازرگانی بگیرند به شرط آنکه عبارت «صادرات و واردات» در موضوع فعالیت شرکت آمده باشد.

اخذ مجوزها و پروانه های صنفی :

بعضی از شرکت در حوزه فعالیت های خدماتی،بازرگانی و پخش و … مشغول فعالیت میباشند که باید از صنف مربوطه مجوز (پروانه) دریافت کنند

اخذ گرید و رتبه:

گرید متعلق به شرکتهای پیمانی میباشد.گرید به عنوان مجوز فعالیت محسوب نمیشود لیکن بعضی از ارگانها طرحهای با ارزش خود را از طریق مناقصه به شرکت های پیمانی میسپارند که لازمه حضور در اینچنین مناقصات، داشتن گرید میباشد.