ثبت شرکت, ثبت شرکت در یزد تخصصی

ثبت شرکت در یزد

ثبت شرکت در یزد

ثبت شرکت در یزد و شهرستانهای تابعه :

همانطور که قبلا عنوان شد شهر یزد با توجه به اینکه یک شهر صنعتی میباشد همیشه کانون توجه فعالان اقتصادی جهت سرمایه گذاری و ایجاد بنگاه های اقتصادی در قالب شخص یا شرکت بوده است وجود کارخانه های صنعتی فراوان و مقوله گردشگری از جمله گردشگری تاریخی و سلامت جزو نقاط خوب شهر یزد می باشد از صنایع شهر یزد نیز می توان به صنایع نساجی ، فولاد و معادن ، کارخانجات سیم و کابل از همه مهمتر کاشی و سرامیک نام برد که موجب ترغیب سرمایه گذاران جهت ثبت شرکت در یزد و انجام سرمایه گذاری شده است. در این نوشته ما ابتدا به مبحث ثبت شرکت در یزد پرداخته سپس موضوع راهنمای ثبت شرکت در یزد را شرح میدهیم و پس از آن هزینه ثبت شرکت در یزد را عنوان کرده و مورد بعدی نیز شرح نکات طلایی ثبت شرکت در یزد میباشدو در نهایت نیز به بررسی کارآفرینی در قالب ثبت شرکت در یزد خواهیم پرداخت . امیدواریم این مقاله که توسط واحد ثبت شرکت مجتمع سورنا ثبت گرداوری شده است برای شما عزیزان مفید باشد. 

زیرساختها جهت سرمایه گذاری و ثبت شرکت در یزد :

۳۰ شهرک و ناحیه صنعتی در استان یزد وجود دارد . هم اکنون امکانات مورد نیاز از قبیل گاز، آب، برق، معابر، روشنایی، تلفن، اینترنت، فضای سبز، نگهبانی و سایر زیر ساختهای مورد نیاز در شهرک‌های صنعتی فراهم شده است. اصناف تولیدی در صورت ثبت شرکت در یزد و  استقرار در شهرک‌های صنعتی استان از مزیت‌های شهرک‌ها بهره‌مند می‌شوند. این مزیت‌ها شامل پرداخت اقساطی ۷۰ درصد قیمت زمین و همچنین استفاده از تسهیلات ریالی از جمله مزایای استقرار صنوف تولیدی در شهرک‌های صنعتی است. هم اکنون ۲۹ شهرک و ناحیه صنعتی مصوب در استان وجود دارد. از این تعداد ۱۳ شهرک صنعتی مصوب ، ۱۵ ناحیه صنعتی و یک منطقه ویژه اقتصادی در زمینه‌های شیمیایی، نساجی، فلزی، غذایی، کانی غیرفلزی، سلولزی، برق و الکترونیک فعالیت می‌کنند. وسعت شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان هم اکنون شش هزار و ۶۲۲ هکتار است. بیش از ۹۲ درصد صنایع استان یزد در حوزه صنایع خرد، کوچک و متوسط است. که ۶۰ درصد اشتغال صنعتی استان و ۴۰ درصد سرمایه‌گذاری در بخش صنعت را شامل می شود. تاکنون ۹۴۲ واحد در شهرک صنعتی استان به بهره‌ برداری رسیده که ۲۲ هزار و ۱۴۷ نفر در این واحدها مشغول بکار هستند. در مجموع سه هزار و ۵۰۰ واحد صنعتی در استان یزد فعال است.

با توجه به موارد ذکر شده و نمودار سنی شهر یزد این شهر را میتوان یک مرکز مناسب جهت سرمایه گذاری معرفی کرد. برای اینکه بتوان یک کسب و کار پویا و رسمی را راه اندازی نمود ، ابتدای امر با بررسی شرایط باید اقدام به ثبت شرکت مناسب کرد که در ادامه به چگونگی ثبت شرکت در یزد و انتخاب نوع آن میپردازیم.

شرح مراحل عملی ثبت شرکت  در یزد :

برای اینکه مراحل ثبت شرکت در یزد را شرح بدهیم باید این موضوع را تقسیم بندی کنیم :

قدم دوم
قدم دوم در چگونگی ثبت شرکت در یزد انتخاب اعضا جهت ثبت شرکت می باشد. باتوجه به نوع شرکت و فعالیتی که قصد حضور در آن را داریم باید اقدم به انتخاب اعضا نمود به عنوان مثال در شرکت سهامی خاص ما نیاز حداقل ۳ نفر سهامدار و ۲ نفر بازرس داریم که بازرسان با سهامداران نباید نسبت فامیلی تا درجه ۳ را داشته باشد .و شرکت با مسئولیت محدود نیاز به حداقل ۲ نفر شریک دارند و در شرکت تعاونی نیز نیاز به حداقل ۷ نفر شریک که ۵ نفر عضو اصلی و .علی البدل هیئت مدیره و ۲ نفر هم بازرس داریم علاوه براینکه با توجه ماهیت کاری شرکت نیز ممکن است که اعضا دارای مدارک مشخص شده ایی باشند.

قدم اول
قدم اول در چگونگی ثبت شرکت در یزد انتخاب نوع کسب و کارمان می باشد. ابتدا باید کسب و کار خود را دقیق تحلیل کرده و بررسی کنیم که آیا این کسب و کار نیاز به ثبت شرکت دارد یا نه و اگر نیاز به ثبت شرکت داشت چه نوع شرکتی را باید ثبت بدیم. براساس اینکه کار ما تولیدی می باشد یا خدماتی و یا اینکه مرکز فعالیت شرکت مرکز شهر می باشد یا خیر نوع شرکت ثبتی ما نیز متفاوت خواهد بود . اهمیت دانستن این دلایل تفاوت در مسئولیت ها و مزایای انواع شرکتها می باشد .لازم به ذکر است که سه نوع شرکت سهامی خاص با مسئولیت محدود و تعاونی بیشتر متقاضیان ثبت را دارند.

قدم چهارم
قدم چهارم و نهایی چگونگی ثبت شرکت در یزد اقدام به تشکیل پرونده دارایی و اخذ کد قدیم اقتصادی و اخذ شماره جدید اقتصادی و ثبت نام ارزش افزوده و پلمپ دفاتر تجاری شرکت می باشد. لازم به ذکر است که تشکیل پرونده دارایی به مبنی افتادن در دام مالیات و اداره دارایی نیست. شرکت به محض اینکه ثبت می شود شماره کلاسه آن در دارایی ایجاد می شود با تشکیل پرونده دارایی شما اقدام به اخذ کد اقتصادی می کنید که برای عقد قرارداد و به طور کلی فعالیت شرکت به آن نیاز دارید.

قدم سوم
قدم سوم در چگونگی ثبت شرکت در یزد اقدام به ثبت نهایی شرکت می باشد که شامل ثبت سیستمی شرکت ، تنظیم و امضاء اساسنامه و صورت جلسه و اظهارنامه و ارسال آنها به همراه سایر مدارک به اداره ثبت یزد جهت اخذ شماره ثبت و شناسه ملی و اخذ اساسنامه می باشد.

ثبت شرکت در یزد

نتیجه گیری اینکه با توجه به شهر یزد یک شهر صنعتی می باشد و زیر ساخت هایی فراوانی جهت فعالیت در این شهر ایجاد شده است یک شهر عالی جهت ثبت شرکت ، کارآفرینی و اشتغال می باشد و با توجه به اینکه نسبت به شهر های هم رده شهر ارزان تری هم هست هر کسب و کار اعم از صنعتی و خدمات مربوطه به راحتی می تواند طی یک بازه زمانی کوتاه به سود دهی برسد.

چگونگی ثبت شرکت سهامی خاص در یزد در ۷ گام :

گام پنجم : مدارک زیر را آماده نموده و به آدرسی که در رسید پذیرش در سیستم ثبت شرکت ها موجود هست ، ارسال نمایید

لیست مدارک جهت ثبت شرکت سهامی خاص در یزد :

  • دو نسخه اظهارنامه تکمیل شده
  • دو نسخه اساسنامه تکمیل شده
  • اصل گواهی بانکی مبنی بر پرداخت سرمایه تعهدی(حداقل ۳۵% سرمایه) همراه با فیش واریزی
  • اصل مجوز فعالیت از مراجع ذیربط در مواردی ثبت موضوع نیاز به مجوز داشته باشد
  • تصویر برابر با اصل مدارک احراز هویت سهامداران، مدیران و بازرسان
  • اصل گواهی عدم سوءپیشینه جهت اعضاء هیأت مدیره، مدیرعامل و بازرسان
  • دو نسخه صورتجلسه مجمع عمومی موسسین
  • دو نسخه صورتجلسه هیأت مدیره تکمیل شده

گام ششم در ثبت شرکت سهامی خاص در یزد بعد از ارسال مدارک با پست ،یک رسید پستی از اداره پست دریافت خواهید کرد که حتما باید شماره بارکد رسید به همراه تاریخ ارسال را در قسمت مربوطه در سامانه ثبت شرکت ها وارد نمایید.

گام هفتم : بعد از ۳ الی ۱۰ روز کاری (بسته به میزان شلوغی اداره ثبت مربوطه) به اداره ثبت مراجعه کرده و با امضا ذیل دفاتر سازمان ثبت و پرداخت فیشهای واریزی ( حدودا ۶۰۰۰ تومان ) ، اساسنامه ، آگهی تاسیس و سایر مدارک شرکت را تحویل بگیرید.

ثبت شرکت در یزد
ثبت شرکت در یزد

حال اگر نوع کسب و کاری را که خواهان فعالیت در آن را دارید ، انتخاب کرده و  خود قصد ثبت شرکت سهامی خاص در یزد و  انجام کلیه امور ثبتی شرکتتان را دارید ، به راحتی و در ۷ قدم این کار را انجام دهید.

گام اول : برای راحتی و سهولت کار فرم شماره زیر را دانلود نموده و تکمیل نمایید.

فرم ثبت شرکت سهامی خاص – سورناثبت

گام دوم  در ثبت شرکت سهامی خاص در یزدبا توجه به فرم بالا نسبت به ثبت سیستمی در سیستم جامع ثبت شرکتها اقدام نمایید(لازم به ذکر است که عملیات سیستمی ثبت شرکت سهامی خاص و پر کردن فرم های سیستم و تنظیم اساسنامه و شرکت نامه و … یه مقوله حساس و تخصصی میباشد که پیشنهاد ما این است که این امر را به ما بسپارید. )

گام سومفرم اداره تشخیص هویت را از اینجا دانلود نموده و به هراه در دست داشتن ۴ قطعه عکس ۳*۴ کلیه اعضا و بازرسین و همچنین اصل مدارک هویتی به اداره مربوطه مراجعه نموده و درخواست گواهی عدم سوء پیشینه نمایید.

گام چهارم در ثبت شرکت سهامی خاص در یزدبعد از انجام امور ثبت سیستمی و تایید شدن اولیه نام ، ابلاغیه تایید نام را چاپ کرده و به یکی از بانکهای دلخواه جهت افتتاح حساب شرکت مراجعه و با ارائه ابلاغیه تایید نام درخواست افتتاح حساب شرکت در شرف تاسیس با نام مذکور را میکنید سپس از بانک مذکور تقاضای ارائه گواهی افتتاح حساب میکنید. لازم به ذکر هست که میزان موجودی درون حساب باید دقیقا مطابق با موجود ذکر شده در اساسنامه و اظهار نامه باشد.

بررسی صنایع و ظرفیتهای موجود در استان یزد :

کشاورزی

به دلیل خشکی هوا و کم بودن میزان بارندگی در میان استان‌های کشور، کمترین منبع آب کشاورزی در یزد قرار دارد. عمده محصولات کشاورزی یزد در شهرستان خاتم تولید می‌شود. خاتم قطب کشاورزی یزد به حساب می‌آید و دارای منابع آبی فراوانی می‌باشد. محصولاتی همچون گندم، ذرت، زرد آلو، انار، بادام، پسته، انگور و غیره در این شهرستان تولید می‌شود و اغلب با شهرستانهای شمال استان فارس مبادلات کشاورزی خود را انجام می‌دهند. از دیگر محصولات یزد می‌توان به خرما اشاره کرد که در بافق کشت و تولید می‌شود. به علت کم‌آبی ، یزد بیشتر جنبه صنعتی دارد.

صنایع یزد

یزد را به دلیل ذخایر معدنی «بهشت معادن ایران» می‌نامند. استان یزد دومین استان معدنی ایران است. از ۶۰ نوع ماده معدنی کشور ۵۰ گونه آن به طور قطع در یزد موجود است. لیکن درحال حاضر تنها ۳۰ گونه آن قابل استخراج است. معدن سرب و روی مهدی‌آباد یکی از این معادن است که بزرگترین معدن از نوع خود در جهان محسوب می‌شود.

صنعت بافندگی یزد از شهرت زیادی برخوردار است. صنعت شیرینی‌ سازی در یزد از قدمتی دیرینه برخوردار است و محصولات آن صاحب شهرتی شده‌اند که از مرزهای ایران فراتر رفته‌ است. مهم‌ترین شیرینی‌جات یزدی با نام‌ های قطاب، پشمک و باقلوا شهرت دارند.

ثبت شرکت در یزد

تاریخ و فرهنگ

استان یزد از سرزمین‌های تاریخی است که در میان ایالت‌های قدیمی و بزرگ از جمله پارس ، اصفهان، کرمان و خراسان قرار داشته‌ است.  آبادی نشینی در این منطقه از قدمت طولانی برخوردار می‌باشد.

این سرزمین از گذرگاه‌های مهم در دوره‌های تاریخی محسوب می‌شده‌ است. این ناحیه در دوره هخامنشیان از راه‌های معتبر موسسه‌های راهداری، مراکز پستی و چاپاری برخوردار بوده‌است. راهداری در یزد از زمان قدیم چنان اهمیتی داشت که خاندان آل مظفر از منصب راهداری ناحیه میبد به پادشاهی رسیدند. این استان از درگیری‌ها و جنگ‌های تاریخ کشور ایران تا حدودی ایمنی داشته‌است.

سخت‌گذر بودن راه‌ها به همراه محدودیت منابع آبی مانع عمده تسخیر این منطقه توسط بعضی از حکومتهای بزرگ و کوچک پیرامون این منطقه در طول تاریخ بوده‌ است. وجود آثاری از مهر و آناهیتا، ایساتیس و هخامنشی و زندان اسکندر و برج و بارو و کهن درهای بزرگ و عظیم و پناهگاه‌های متعدد و موبدان و سران ساسانی و ابنیه و یادگارهای بعد از اسلام نظیر مساجد و امامزاده‌ها و مزارها نشانگر فرهنگ و تمدن قبل و بعد از دوره اسلامی بوده‌ است.

بیشترین تولیدات واحدهای صنعتی شهر را منسوجات، کاشی و سرامیک و فرش ماشینی تشکیل می‌دهد. واحدهای صنعتی یزد عمدتاً در شهرک‌های صنعتی یزد و میبد و اردکان متمرکز شده‌اند. همچنین یزد دارای معادن زیادی است که مهم‌ترین آنها معدن سنگ آهن چادرملو اردکان و چغارتو معدن سرب و روی کوشک هستند. معادن غنی اورانیوم نیز در اواخر دهه ۸۰ در منطقه ساغند اردکان کشف شده‌ است. جمعیت استان یزد در سال ۱۳۹۳ به طور تخمین بیش از یک میلیون و یکصد هزار تن محاسبه شده‌ است.

برق استان یزد توسط شرکت برق منطقه‌ ای یزد که از سال ۱۳۶۸ تأسیس گردیده‌ است تأمین می‌شود. این شرکت با فروش بیش از ۵۲ درصد از فروش کل خود در سال به مشترکین صنعتی (بالغ بر ۳ میلیارد کیلووات ساعت انرژی در سال ۸۵) سهم مهمی از صنعت استان را تشکیل می‌دهد.

پیک برق استان در سال ۹۱ حدود ۹۳۰ مگاوات بوده که حدود ۵۵ درصد از این میزان مربوط به صنایع فولاد است. در اواخر بهار ۱۳۹۲، توان نامی نیروگاه‌های نصب‌ شده در این استان ۱۴۲۰ مگاوات اعلام شده است. از جمله منابع تأمین انرژی در این استان می‌توان به نیروگاه سیکل ترکیبی شیرکوه، نیروگاه سیکل ترکیبی چادرملو، نیروگاه زنبق یزد و نیروگاه خورشیدی یزد اشاره نمود.

راهنمای ثبت شرکت در یزد

 در مطالب قبلی عنوان شد که شهر یزد هم اکنون از شهرهای صنعتی کشور میباشد که صنایع مختلفی اعم از کاشی و سرامیک و نساجی و فولاد و … در این شهر فعالیت می کند. در طرح راهبردی توسعه شهر یزد نیز به صنعت و صنایع موجود و همچنین صنایع نوظهور توجه ویژه ای شده است. با توجه به شرایط حال حاضر یزد و موقعیت های اقتصادی فراوانی که این شهر دارد بسیاری از فعالان حوزه صنعت و اقتصادی، شهر یزد را به دیده یک فرصت مناسب جهت سرمایه‌گذاری می نگرند.

راهنمای ثبت شرکت در یزد

مدیریت مجتمع سورنا ثبت یزد به عنوان مرکزی پیشرو و متولی در زمینه ثبت شرکت در یزد بر آن شد که مقاله‌ای تحت عنوان راهنمای ثبت شرکت در یزد تدوین و گردآوری نماید تا آن دسته از فعالانی که خواهان سرمایه‌گذاری و نیازمند راهنمای ثبت شرکت در یزد هستند را بهره مند سازد.

 با ما در ادامه همراه باشید تا به صورت گام به گام شما عزیزان را جهت انتخاب بهترین نوع شرکت برای ثبت در زمینه کسب و کار مد نظرتان راهنمایی نماییم.

قبل از اینکه به شرح مقاله بپردازیم ذکر این نکته خالی از لطف نیست که قانون تجارت ۷ نوع شرکت را برای ثبت شرکت پیش روی ما گذاشته است که عبارتند از :

  1. شرکت سهامی خاص
  2. شرکت تعاونی
  3. شرکت با مسئولیت محدود
  4. شرکت سهامی عام
  5. شرکت های تضامنی و حق العمل کاری

 با توجه به نوع شرکت های نامبرده اقدام به شرح راهنمای ثبت شرکت در یزد با توجه به قوانین موجود می نماییم.

راهنمای ثبت شرکت در یزد

 گام اول :تعیین نوع فعالیت شرکت

اولین گام راهنمای ثبت شرکت در یزد اختصاص دارد به مهمترین مورد یعنی موضوع و نوع فعالیت شرکت. اینکه شرکت تولیدی است یا خدماتی و یا صنعتی و در هر کدام از این شاخه ها فعالیت خاصه شرکت چی هست. مثل اینکه شرکت خدماتی باشد و فعالیت خاص آن هم بازرگانی مصالح ساختمانی و یا سایر موضوعات دیگر. انتخاب نوع شرکت بر اساس موضوع فعالیت خیلی مهم می باشد به عنوان مثال شرکت های پیمانکاری که نیاز به گرید سازمان برنامه و بودجه دارند حتماً باید سهامی خاص باشند و انواع دیگر شرکت‌ها مورد تایید این سازمان نیست.

گام دوم تعداد شرکا

با توجه به زیاد بودن مقالات پیرامون شرکتهای تجاری و تعداد اعضای لازم جهت ثبت هرکدام از این شرکت‌ها، به این نکته بسنده می کنیم که حداقل تعداد لازم برای ثبت شرکت سهامی خاص ۵ نفر می باشد که سه نفر شریک بوده که همان اعضای هیئت مدیره شرکت می باشند و دو نفر هم بازرس.

برای ثبت شرکت تعاونی حداقل ۷ نفر عضو لازم می باشد و برای ثبت شرکت سهامی عام حداقل پنج نفر شریک اعضای هیئت مدیره و دو نفر هم بازرس. برای ثبت شرکت مسئولیت محدود و سایر شرکتهای نامبرده در قانون وجود حداقل ۲ نفر لازم میباشد.

راهنمای ثبت شرکت در یزد

گام سوم اهداف شرکت

مورد سوم در راهنمای ثبت شرکت در یزد، اهداف شرکت می باشد. اگر هدف از ثبت شرکت فقط داشتن سند رسمی شراکت بین اعضا باشد، بهترین نوع شرکت برای ثبت در این صورت شرکت مسئولیت محدود است ، چون که با دو نفر عضو هم میشود شرکت را ثبت داد. ولی اگر از لحاظ عرفی اعتباری بانکی تسهیلاتی دولتی یا پیشرفت در کسب و کار و توسعه داخلی و ملی و بین‌المللی کسب و کارتان هستید حتماً حتماً یکی از شرکت های سهامی خاص یا شرکت تعاونی را ثبت بدهید.

در مبحث بعدی به هزینه ثبت شرکت در یزد میپردازیم . با ما همراه باشید.

ارتباط با سورناثبت

فعالان اقتصادی عزیز و متقاضیان ثبت شرکت در یزد و همچنین دریافت راهنمای ثبت شرکت در یزد ، برای کسب اطلاعات بیشتر پیرامون شرکتهای قابل ثبت در یزد با کارشناسان مجتمع سورناثبت تماس حاصل فرمایید و یا اینکه فرم روبرو را پر کرده تا کارشناسان ما کمتر از ۲۴ ساعت با شما تماس گرفته و از مشاوره تخصصی کارشناسان ثبتی مجتمع سورناثبت یزد بهره مند گردید.

 

هزینه ثبت شرکت در یزد : اگر با توجه به تفاسیری که در مقالات قبلی در مورد یزد و امکانات زیر ساختی و منابع طبیعی این شهر ، سرمایه گذاری و ثبت شرکت در استان و یا شهر یزد را انتخاب کردید ، نوبت به بررسی هزینه ثبت شرکت در این شهر می رسد. به طور کلی هزینه های مربوط به انجام کلیه امور ثبت شرکت در یزد و سایر شهرهای ایران تقریباً یکسان هست. البته منظور از هزینه ها همان هزینه های اداری و فیش های پرداختی به ارگانهای مربوطه اعم از اداره ثبت شرکتها ، اداره پست ، سازمان امور مالیاتی و روزنامه رسمی می باشد .

قاعدتاً طبیعی است که اگر شرکت‌های واسط ثبتی به مانند مجتمع سورنا ثبت را جهت تشریفات مرتبط با ثبت شرکت در یزد و سایر استان ها انتخاب کنید ، حق الزحمه های دریافتی نیز متغیر خواهد بود .در این قسمت ابتدا هزینه های اداری و ارگانی ثبت شرکت در یزد را بررسی و سپس به بررسی حق الزحمه مجتمع سورناثبت جهت انجام تشریفات مرتبط با ثبت شرکت در این شهر خواهیم پرداخت .

هزینه ثبت شرکت در یزد

الف هزینه های ارگانی و اداری ثبت شرکت در یزد :

  1. افتتاح حساب بانکی : که البته هزینه نیست ولی باید سرمایه شرکت را حدوداً به مدت ۲۰ روز و تا انجام تشریفات نهایی ثبت شرکت در حساب بانکی متعلق به شرکت بلوکه کرد.
  2. هزینه پست : حدوداً ۵۰ هزار تومان
  3. هزینه امور اداره ثبت : حدوداً ۱۰۰ هزار تومان با توجه به سرمایه شرکت
  4. روزنامه رسمی : حدود ۴۰۰ هزار تومان با توجه به میزان حجم نوشتار آگهی
  5. روزنامه محلی : حدود ۴۰۰ هزار تومن با توجه به میزان حجم نوشتار آگهی که البته اختیاری می باشد
  6. پلمپ دفاتر : حدود ۳۳۰ هزار تومان با توجه به نوع دفاتر
  7. امور دارایی و مالیاتی : متغیر با توجه به میزان سرمایه شرکت حدود ۱۰۰ هزار تومن که به عنوان حق تمبر مالیاتی ثبت شرکتها پرداخت می گردد

 حق الزحمه مجتمع سورنا ثبت جهت ثبت شرکت در یزد

 با توجه به متغیر بودن هزینه ها و انجام کلیه امور ثبتی به صورت حضوری ، جهت اطلاع از جمع هزینه ها و حق الزحمه مجتمع سورناثبت جهت ثبت شرکت در استان و هر یک از شهر های یزد ،  با شماره  ۰۹۱۳۲۵۶۴۹۸۳ یا ۰۳۵۳۷۳۳۴۹۳۴ تماس حاصل فرمایید.

نکات طلایی ثبت شرکت در یزد : دید فعالان اقتصادی به استان یزد به عنوان محلی برای سرمایه گذاری ، همیشه مثبت و روشن بوده است و دلیل آن وجود زیرساخت‌های عظیم و مناسب و همچنین بستر طبیعی استان ، چه از لحاظ موقعیت مکانی و چه از لحاظ وجود منابع طبیعی می باشد . همین موارد باعث شد که از لحاظ صنعتی و هم با توجه به ورود سرمایه گذاری ها و ایجاد مراکز صنعتی و کارخانجات ، مواد اولیه عظیمی در دسترس فعالان حوزه صنعت باشد . و نکته مهم دیگر اینکه هرجا صنعت قوی ای را داشته باشیم ، نیازمند خدمات قوی هم هستیم . اگر سرمایه گذاری ،  چه در بخش خدمات و چه در بخش صنعت خواسته باشد در یزد صورت بگیرد ، اصولاً در قالبت شرکت و با انجام ثبت شرکت انجام خواهد شد . با توجه به توضیحات ، نکات طلایی ثبت شرکت در یزد  را تشریح خواهیم کرد پس با ما همراه باشید.

نکات طلایی ثبت شرکت در یزد
  1. حتماً اگر ایده کاربردی مناسب برای کسب و کار دارید ، اقدام به ثبت شرکت در یزد نمایید ، ایده‌ای که به درد این استان و مطابق و متناسب با آن باشد.
  2. حتما در نظر داشته باشید که این ایده و حجم آن مناسب فعالیت در قالب شرکت می باشد .مثلاً مغازه بوتیک مناسب ثبت شرکت نیست.
  3. ثبت شرکت به عنوان مجوز فعالیت قلمداد نمی شود . به عبارتی شرکت به مانند انسان یک نوع شخص محسوب میشود با این تفاوت که انسان شخص حقیقی و شرکت شخص حقوقی هست و هر شخص چه حقیقی و چه حقوقی در صورت لزوم برای فعالیت نیاز به مجوز فعالیت دارد.
  4. هر نوع شرکت ذکر شده در قانون تجارت در صورت فعالیت ملزم به پرداخت ۲۵ درصد سود سالیانه ابرازی به عنوان مالیات می باشد ، به جز شرکت تعاونی که این مقدار ۲۱ درصد می باشد.
  1. قبل از اقدام عملی در رابطه با ثبت شرکت در یزد ، با توجه به نوع کاری که می خواهید انجام دهید ، مکان مناسب را انتخاب کنید ، چونکه برخی از امور به عنوان مثال تولیدی هایی که که نیاز به ارائه خدمات به شرکت های خارجی و یا حتی اخذ خدمات از شرکتهای غیر ایرانی را دارند برای فعالیت بهتر و معافیت از گمرک و عوارض آن ،  بهتر است در مناطق ویژه اقتصادی فعالیت کنند که منطقه ویژه اقتصادی یزد در کنار شهرک صنعتی بوده و از لحاظ مسافتی به نسبت طولانی و از لحاظ وجود ساختمان های تکمیل صنعتی در این منطقه محدود می‌باشد و مثال دیگر اینکه شرکت هایی که مبادرت به انجام بازرگانی خارجی می‌نمایند حتماً باید یک مکان غیر مسکونی فعال داشته باشند.
  2. اگر صرفاً برای اخذ تسهیلات از بانک ها اقدم به ثبت شرکت می کنید ، حتما در نظر داشته باشید چون متعاقب گرفتن وام و تسهیلات ، حساب شرکت هم فعال بوده و کار میکند و سیستم دارایی از این امر مطلع بوده و همین مورد باعث می شود شرکت شما به عنوان یک شرکت فعال شناخته شود ، پس از وجود یک حسابدار آگاه در کنار خود برای رفع مسئولیت های مالیاتی و جلوگیری از پرداخت نامتعارف آن مطمئن شوید.
  3. هفتمین مورد از نکات طلایی ثبت شرکت در یزد که به نوعی مهمترین آن نیز می باشد انتخاب شرکای خود است که با تعیین همین مورد ، نوع شرکتی که میخواهید ثبت بدهید نیز تا حدودی مشخص میشود. توجه کنید شرکایی که سمت اجرایی در شرکت دارند حتماً باید بالای ۱۸ سال بود و کارمند دولت نباشند و بدهی مالیاتی نداشته و چک برگشتی نیز نداشته باشند.
نکات طلایی ثبت شرکت در یزد
  1. با توجه به اینکه شهر یزد صنعتی بوده و نیاز به شرکتهای صنعتی دارد و حتی شرکتهای خدماتی نیز برای ارائه خدمات به این صنایع به ثبت می‌رسد، بهترین نوع شرکت از لحاظ عرفی و اعتباری و قراردادی و بانکی جهت اخذ تسهیلات شرکت سهامی خاص می باشد .البته از نوع دیگر شرکت‌های ذکر شده در قانون تجارت جهت ثبت می توانید استفاده کنید که حتماً قبل از ثبت به مطالعه کامل آنها بپردازید.
  2. حتماً قبل از ثبت شرکت در یزد مشخص کنید که موضوع فعالیت شما با توجه به محل آن ، آیا نیاز به مجوز خاص دارد یا خیر و همچنین پس از ثبت شرکت نیز ارگانهای زیربط آیا مجوزهای مربوطه جهت بهره برداری را می دهند یا خیر.
  3. اگر کسب و کاری که در راستای آن اقدام به ثبت شرکت در استان یزد میکنید ، با توجه به نوع فعالیت و گسترگی آن ، نیاز به نیروی انسانی خاصی داشته باشید ، حتما تحقیق کنید که در یزد به راحتی میتوانید آنها را داشته باشید.

بررسی کارآفرینی در قالب ثبت شرکت در یزد : باتوجه به اکوسیستم اقتصادی یزد ، سرمایه گذاری های مختلفی را می توان در قالب شرکت یا حتی به صورت شخصی در این شهر و استان انجام داد. قبل از شرح مقاله باید خاطرنشان کنیم به دلیل اینکه عنوان مقاله « بررسی کارآفرینی در قالب ثبت شرکت در یزد » می باشد ، پس بیشتر حول محور سرمایه گذاری در قالب اشخاص حقوقی و شرکتها صحبت خواهیم کرد. البته همانطور که قبلاً اشاره شد از لحاظ عرفی و اعتباری و قراردادی و تسهیلاتی و استفاده از خدمات با حداکثر ظرفیت ، فعالیت در قالب اشخاص حقوقی و ثبت شرکت به خصوص شرکت سهامی خاص ، به صورت ویژه پیشنهاد می شود. مخصوصاً هم اگر حجم سرمایه گذاری بالا باشد ، از لحاظ امور دارایی و مالیاتی نیز فعالیت در قالب شرکت صرفه اقتصادی دارد.

از دلایلی که توجه سرمایه گذاران را جهت انجام فعالیت‌های اقتصادی در یزد جلب می کند ، می توان به موقعیت جغرافیایی استان و قرار گرفتن در مرکز کشور ، ظرفیت های فوق العاده بالای گردشگری اعم از تفریحی ، سلامت و بافت سنتی ، صنعت ، معدن و انرژی های پاک و همچنین داشتن منابع انسانی توانمند و پویا متخصص در حوزه های مختلف اشاره کرد.

 در ادامه به تشریح محورهای اصلی فعالیت که به عنوان سند توسعه و سرمایه‌گذاری در استان یزد شناخته می‌شود می پردازیم :

مجتمع سورنا ثبت - ثبت شرکت ، ثبت برند

برگرفته از سایت خبرگذاری  ایرنا :

 ” فناوری اطلاعات نخستین محور است و با توجه به اینکه یزد به عنوان استان برتر علمی ، صنعتی و نوآور در فناوری اطلاعات و ارتباطات سهم بالایی در اقتصاد آی سی تی دارد و شهر هوشمند نمونه است می تواند زمینه خوبی برای توسعه و سرمایه گذاری باشد.

گردشگری فرهنگی و اجتماعی که به نوعی تکیه گاه و صنعتی پاک و جدید در ایران است، با توجه به اینکه جایگاه ممتاز بافت تاریخی و صنایع دستی یزد در سطح ملی ، منطقه ای و جهانی و ثبت جهانی بافت تاریخی شهر یزد دارای قابلیت های زیادی در جذب گردشگری و رشد درآمد پایدار بازار صنایع دستی است.

وجود بافت تاریخی بی نظیر، تنوع و کیفیت بالای جاذبه ها ، کم آب بر بودن و اشتغال بالا ، گستردگی و تنوع صنایع وابسته و مرتبط و پایین بودن سرانه سرمایه گذاری در این بخش از دلایل عمده به صرفه بودن سرمایه گذاری و راه حلی آسان و سریع برای رسیدن به توسعه پایدار همراه با درآمدهای پایدار عنوان می شود.

معدن و فعالیت های مرتبط با آن با توجه به اینکه یزد دومین استان معدنی ایران است، می تواند زمینه دیگری در توسعه و سرمایه گذاری محسوب شود.

رتبه های نخست و برتر در صادرات مواد معدنی فرآوری شده و استفاده از فناوری به روز ، استخراج و فرآوری مواد خام معدنی مانند سنگ آهن ، سرب و روی ، عناصر نادر خاکی همراه با توجه به مسائل زیست محیطی در کنار تقویت رویکرد ایجاد و توسعه جوار معدنی ، اشتغال بالا در حوزه معدن ، کم آبخواه بودن این صنعت، ارزش افزوده بالا و مهمتر از همه ظرفیت و حجم بالای ذخایر معدنی یزد عمده ترین دلایل به صرفه بودن این بخش برای درآمدزایی و توسعه در آینده است.

به همین شکل حوزه های خدمات برتر، آموزش عالی ، بازرگانی ، گردشگری سلامت ، صنایع ریلی ، خودروسازی ، نساجی ، کاشی و سرامیک ، ماشین آلات و قطعه سازی ، طب سنتی ، داروسازی ، باغبانی ، زراعت ، دام و طیور ، گردشگری طبیعی ، انرژی خورشیدی ، محصولات سنتی و صنعت به عنوان ۲۱ محور فعالیت عمده استان است.

مجتمع سورنا ثبت - ثبت شرکت ، ثبت برند

این ظرفیت ها در سه گروه ‘ فعالیت های پایه اقتصادی و پشتیبان سایر بخش ها ‘ ، ‘ فعالیت های فزآینده پایداری و پویایی توسعه اقتصادی و اجتماعی ‘ و ‘ فعالیت های مرتبط با طبیعت و اقلیم منطقه ‘ دسته بندی شده است.

استان یزد هم اکنون با خالص مهاجرپذیری حدود ۴۳ هزار نفر در ردیف سه استان نخست مهاجرپذیری ایران محسوب می شود که بیانگر تلاش مردم این دیار در میزان بالای سرمایه گذاری و ایجاد فرصت های شغلی است به گونه ای که به عنوان نمونه در شهرستان اردکان ۵۰ درصد اشتغال متعلق به غیربومی و عمدتا از سایر استان هاست.”

با نگاه به همه موارد فوق در می یابیم که برای فعالیت هر چه بهتر و بهره مندی از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های اداری و ارگانی و مالی و بهترین راه حل و بهترین گزینه ، فعالیت در قالب شخص حقوقی از طریق ثبت شرکت به خصوص فعالیت در قالب ثبت شرکت سهامی خاص به عنوان معتبرترین نوع شرکت ذکر شده در قانون تجارت ایران می باشد . در پایان فرصت های سرمایه گذاری در یزد در قالب یک فایل اکسل برای شما در سایت قرار دادیم.

اولویت سرمایه گذاری در یزد در سال ۱۴۰۰

سورنا ثبت

تلفن دفتر : ۰۳۵۳۷۳۳۴۹۳۴
همراه واحد ثبت برند: ۰۹۱۳۱۵۸۸۸۵۱
همراه واحد ثبت شرکت : ۰۹۱۳۲۵۶۴۹۸۳
ساعات کاری :  ۸ صبح الی ۱۶ عصر

از اینکه با مقاله «  ثبت شرکت در یزد   » با ما همراه بودید کمال تشکر را داریم و امیدواریم که مفید واقع شده باشد .در این مقاله سعی کردیم که به مبحث ثبت شرکت در یزد و موضوع راهنمای ثبت شرکت در یزد ، پس از آن هزینه ثبت شرکت در یزد ، شرح نکات طلایی ثبت شرکت در یزد و در آخر نیز به بررسی کارآفرینی در قالب ثبت شرکت در یزد بپردازیم .مجتمع سورنا ثبت با بهره‌گیری از متخصصان امور ثبتی اعم از ثبت شرکت ، ثبت برند ، جست و جوی برند ،  اخذ کارت بازرگانی و فروش برند آماده ، بر اساس تکیه بر آخرین علوم کسب و کار و برندینگ ، بازاریابی و تبلیغات و همچنین علم و اطلاع از فرآیندهای قانونی و آخرین آیین نامه ها و بخشنامه های ادارات ثبت شرکتها ، سازمان ثبت علائم تجاری ، اتاق بازرگانی ، سامانه جامع تجارت و سازمان امور مالیاتی ، آماده ارائه خدمات به مشتریان عزیز می باشد. این مجتمع که با عناوین موسسه ثبت شرکت ، موسسه ثبت برند ، موسسه برندسازی ، موسسه بازاریابی و همچنین موسسه تبلیغاتی شناخته می شود ، در منطقه جغرافیایی مرکز کشور ، خدمات نوآورانه ای را پیش روی مشتریان قرار داده است ارزش‌های ما  ، تکیه به علم و فرآیندهای قانونی و ایجاد یک کسب و کار کامل به دور از حاشیه های مخرب است .در یزد ،  بسیاری از دوستان ما را به عنوان موسسه ثبت برند در یزد یا دفتر ثبت شرکت در یزد می شناسند که به صورت علمی و تخصصی به انجام خدمات ثبت شرکت در یزد ، ثبت برند در یزد ، اخذ کارت بازرگانی در یزد و فروش برند در یزد می پردازد . مهمترین خدمت مجتمع سورنا ثبت در مبحث کسب و کار و کارآفرینی ، انجام امور مشارکت در فروش در زمینه محصولات فناوری محور ، با عنوان موسسه مشارکت در فروش سورنا می باشد. برای هرگونه سوال در مورد موضوعات فوق الذکر و مشاوره پیرامون آنها با ما تماس بگیرید

مقالات مرتبط