برند, ثبت برند, ثبت برند در یزد

چگونگی ثبت برند در یزد

چگونگی ثبت برند در یزد

در مقاله ایی که تحت عنوان چگونگی ثبت شرکت در یزد نوشتیم در مورد شرایط استان و شهر یزد و اقتصاد آن توضیحاتی را ارائه دادیم و عنوان داده شد که شهر یزد یکی از کانون های توجه سرمایه گذاران جهت سرمایه گذاری و سود آوری می باشد. با توجه به اینکه این شهر در زمینه تولید و صنعت پیشرو می باشد. لزوم ثبت برند برای این نوع بنگاه ها و شرکت ها بر هیچ کس پوشیده نیست. باتوجه به توصیفات بالا ما اقدام به تدوین مقاله ایی تحت عنوان چگونگی ثبت برند در یزد نموده اییم.که به مباحث ثبت برند در یزد ،  مراحل ثبت برند در یزد ، هزینه های ثبت برند در یزد و معرفی مجتمع سورنا ثبت به عنوان متولی و موسسه ثبت برند در یزد خواهیم پرداخت.

در ابتدای کار باید خاطر نشان کنم که چگونگی ثبت برند و علامت تجاری برای شخص حقیقی یا حقوقی متفاوت می باشد که در این مقاله به هر دو آنها خواهیم پرداخت.

قبل از ادامه مبحث ثبت برند ، خاطر نشان میگردد  ما در مجتمع سورنا ثبت برای راحتی بیشتر مشتریان عزیز ، سامانه جست و جوی برند را راه اندازی کرده ایم که با پر کردن فرم مربطه ، طی ۲۴ ساعت ، برندها و نام های پیشنهادی شما جهت ثبت ، توسط کارشناسان بررسی و جست و جو شده و از طریق پیامک به شما عزیزان اطلاع داده خواهد شد. برای ورود به سامانه روی لینک زیر کلیک فرمایید.

ثبت برند در یزد

چگونگی ثبت برند در یزد برای شرکت:
برای اینکه برای شرکت خود برند ثبت کنیم، ابتدا نیاز به یک شرکت ثبت شده داریم. نوع شرکت یا شخصیت حقوقی تاثیری در ثبت برند ندارد و صرف وجود یک شرکت ثبت شده کفایت می کند لازم به ذکر است که راحت ترین نوع شرکتی که می توان ثبت داد شرکت با مسئولیت محدود با حداقل ۲ نفر شریک می باشد و معتبر ترین آن شریک سهامی خاص.

قدم بعدی ثبت کارتابل برای شرکت در سامانه ثبت علائم تجاری می باشد. با ساخت این کارتابل اکانت برای شرکت شما در سامانه ساخته شده که کلیه عملیات های مربوط به ثبت برند، انتقال برند، تمدید یا سایر تعمیرات برند، برای شما از این طریق امکان پذیر می باشد برای ساخت کارتابل، شرکت و شخص صاحب حق امضاء هر دو باید در سامانه ثبت نام نموده و از طریق فرمی که سامانه در اختیار آنها قرار می دهد اقدام به تنظیم گواهی امضاء محضری در دفترخانه اسناد رسمی نمائید و سپس با استفاده از مشخصات آن اقدام به فعال سازی کارتابل کنند.

قدم سوم در چگونگی ثبت برند در یزد، اقدام به ثبت اظهارنامه اینترنتی ثبت برند می باشد در این مرحله شما برندی را که از قبل انتخاب نمودید یا لوگویی را که طراحی نموده اید رادر این سامانه ثبت می کنید. حال دیگر اقدام تیمی شما به پایان رسیده است و برند شما در سامانه نوبت دهی مالکیت معنوی قرار می گیرد که ممکن است صرفا بین ۴۵ روز تا ۲ ماه طول بکشد.بعد از ثبت اظهارنامه چهار حالت برای برند شما مصور می باشد:

حالت اول: رد برند می باشد که در صورتی که برند شما قوانین مندرج در قانون ثبت علائم تجاری را رعایت نکرده باشد این حالت به وجود می آید.

حالت دوم: رد مشروط می باشد که بدین معنی است که بعضی از کالاها یا خدمات ذکر شده در برند قابل ثبت نبوده و باید اقدام به حذف آنها نمود یا اینکه برند شما در صورتی که هم لوگو و اسم باشد ممکن است,ممکن است یکی از این دو قابل ثبت نباشد

حالت سوم: رفع نقص می باشد که این ابلاغیه در صورتی که نقص در پرونده شما توسط کارشناس تشخیص داده شود ابلاغ می شود.

آخرین حالت و بهترین حالت ممکن است آگهی نوبت اول باشد که یعنی علامت تجاری شما فاقد نقص و تشابه بوده و قابلیت ثبت شدن دارد. در این حالت شما باید اقدام به تشکیل پرونده فیزیکی برند در اداره ثبت علائم تجاری در تهران نموده سپس اقدام به پرداخت هزینه های برند اعم از هزینه آگهی نوبت اول، هزینه حق الثبت و هزینه آگهی نوبت دوم نبوده و در آخر اقدام به اخذ سند برند خود نمایید.همانطور که گفته شد کلیه امور ثبت برند و علامت تجاری صرفا در تهران انجام می شود. البته در صورتی که صاحب حق امضاء شرکت نتواند برای پیگیری امور شخصا مراجعه نماید می تواند از کارکنان شرکت با استفاده از یک وکالت محضری و یا یک وکیل دادگستری کمک بطلبد.

چگونگی ثبت برند در یزد به صورت شخصی:
در مرحله اول باید گفت که برای ثبت برند نیاز نیست حتما شرکت ثبت شده داشته باشیم، به عبارت دیگر اشخاص حقیقی بدون ثبت شرکت نیز می توانند اقدام به ثبت برند نمایند. چگونگی ثبت برند برای اشخاص حقیقی و مراحل آن دقیقا به مانند ثبت برند برای شرکت ها می باشد با این تفاوت که به جای شرکت شخص را وارد می کنند.در قسمت زیر ، مراحل ثبت برند در یزد را میبینید.

در یک نگاه ، مراحل ثبت برند در یزد :

در اینجا مراحل ثبت برند در یزد را عنوان میکنیم که زمان آن با توجه به روال اداری ثبت و حجم پرونده ها متفاوت میباشد.

  1. تهیه مدارک و پیش نیازها اعم از مدارک هویتی و مجوز فعالیت
  2. ایجاد کارتابل و فعال سازی آن از طریق گواهی امضا محضری
  3. جست و جوی نام انتخابی جهت ثبت (عینی و تشابهی )
  4. ارسال اظهارنامه ثبت علائم تجاری ( درصورتی که در جست و جو موردی نبود )
  5. پیگیری ۳ روز یکبار جهت بررسی پیشرفت پرونده و بررسی نوبت
  6. در صورت تایید ، صدور ابلاغیه نوبت اول و پرداخت هزینه ها
  7. در صورت عدم مشکل و عدم اعتراض ، اخذ سند برند
مجتمع سورنا ثبت - ثبت شرکت ، ثبت برند

بعد از مشاهده مراحل ثبت برند در یزد ، خاطر نشان میکنم که دوستان یزدی عزیز ، با توجه به اینکه شهر ما یک شهر کاملا صنعتی می‌باشد و تعداد کارخانه ها و کارگاهای صنعتی زیادی در یزد فعال می‌باشد . در دنیای اقتصاد امروز لازمه صنعت پویا و موفق برای هر کسب کار داشتن یک نشان تجاری و برند سازی می‌باشد. چنانچه تا کنون نسبت به ثبت برند اقدامی ننموده اید با توجه به اهمیت مسئله هم اکنون اقدام به ثبت برند یا خرید برند نمایید.

سوال یک : چرا برند داشته باشیم؟

ثبت علامت به نوعی سند مالکیت علامت محسوب می‌شود. شما با ثبت یک علامت مالک آن علامت می‌شوید؛ آن هم مالک انحصاری. یعنی هیچ شخص یا شرکت دیگری حق ندارد که بدون اجازه از علامت شما استفاده کند. با ثبت علامت، شما و یا شرکتتان رسما دارای حق انحصاری استفاده از علامت می‌شوید. این حق به شما این امکان را می‌دهد که علیه هر کسی که بدون اجازه از علامت شما یا حتی علامتی مشابه علامت شما استفاده نماید، در مراجع قضایی شکایت کنید و جلوی اقدامات آنها را بگیرید. بدون ثبت علامت اثبات اینکه این علامت متعلق به شماست و شما پیش از دیگران از آن استفاده نموده‌اید بسیار دشوار خواهد بود. بنابراین ثبت کردن علامت که کار چندان دشواری هم نیست و هزینه قابل توجهی هم ندارد به شما این اطمینان خاطر را می‌دهد که علامتتان در اختیار شماست و رقبا و متقلبین نمی‌توانند از آن سوء استفاده کنند و هزینه‌ها و زحمات بازاریابی و تبلیغات شما را بر باد دهند. ما به عنوان پیشرو در زمینه ثبت برند در یزد بر آنیم تا شما را از خطرات مشخص شده آگاه کنیم.

اصلا برند یا علامت تجاری چیست ؟ (راهنمای ثبت برند در یزد )

علامت تجاری یا برند نشانی است که قادر است کالاهای تولیدی یا خدمات ارائه شده توسط یک شخص یا شرکت را از کالاها یا خدمات سایر بنگاه‌ها با اشخاص متمایز نماید.
طبق ماده ۳۰ قانون علائم تجاری ، علامت جمعی و نام تجاری عبارتند از :
الف ـ علامت یعنی هر نشان قابل رؤیتی که بتواند کالاها یا خدمات اشخاص حقیقی یا حقوقی را از هم متمایز سازد.
ب ـ علامت جمعی یعنی هر نشان قابل رؤیتی که باعنوان علامت جمعی در اظهارنامه ثبت معرفی شود و بتواند مبدأ و یا هرگونه خصوصیات دیگر مانند کیفیت کالا یا خدمات اشخاص حقیقی و حقوقی را که از این نشان تحت نظارت مالک علامت ثبت شده جمعی استفاده می‌کنند متمایز سازد.
ج ـ نام تجارتی یعنی اسم یا عنوانی که معرف و مشخص‌کننده شخص حقیقی یا حقوقی باشد.

مزایای ثبت برند :

  • تضمین می‌کند که مشتریان می‌توانند محصولات را از یکدیگر تشخیص دهند.
  •  شرکت‌ها را قادر می‌سازد محصولات‌شان را از یکدیگر متمایز سازند.
  •  ابزار بازاریابی و اساس ایجاد وجهه و شهرت شرکت‌ها هستند.
  •  اجازه استفاده از آنها به اشخاص ثالث داده می‌شود و منبع مستقیم درآمد از محل حق امتیازها می‌باشند.
  •  جزء ضروری موافقت‌ نامه‌های اعطای نمایندگی هستند.
  •  ممکن است دارائی ارزشمند کسب و کار باشند.
  •  شرکت‌ها را تشویق می‌کنند در حفظ یا بهبود کیفیت محصولات سرمایه‌گذاری کنند.
  •  ممکن است برای دریافت وام مفید باشند.

مدارک لازم جهت ثبت برند :

در ادامه مبحث راهنمای ثبت برند در یزد ، همانطور که قبلا عنوان شد ، برای ثبت برند ابتدای امر باید کلمه مربوطه را جست و جو کرد که احیانتا تکراری نباشد. بر اساس قانون مالکیت معنوی ، یک برند علاوه بر آنکه نباید تشابه عینی داشته باشد ، نباید مشابه با کلمه ثبت شده در حوزه مربوطه نیز باشد برای مثال اگر در زمینه فرش خواسته باشیم اشراف رو ثبت بدیم ، این کلمه حتی با کلمه اشرافی نیز تشابه خورده و قابل تایید نمیباشد.

برای ثبت برند نیاز به مدارک زیر میباشد :

برای اشخاص حقیقی:

  1. کپی شناسنامه + کارت ملی
  2. کپی مجوز فعالیت

برای اشخاص حقوقی:

  1. کپی آگهی تاسیس و آخرین آگهی تغییرات مدیریتی
  2. کپی شناسنامه و کارت ملی مدیرعامل
  3. کپی مجوز فعالیت

بررسی هزینه ثبت برند در یزد :

ما در این قسمت به بررسی هزینه های اداری ثبت برند در یزد میپردازیم .این هزینه ها مرتبط با سال ۱۴۰۰ میباشد . قائدتا اگر امور ثبتی خود را به موسسات ثبتی به مانند مجتمع سورنا ثبت به عنوان مرکز تخصصی و موسسه ثبت برند در یزد بسپارید ، حق الزحمه این موسسات نیز به هزینه های زیر اضافه میگردد که برای هر موسسه متغیر خواهد بود .

  1. هزینه مجوز فعالیت ( حدود ۲۰۰ هزار تومان برای جواز تاسیس )
  2. هزینه ایجاد کارتابل و فعال سازی آن ( حدود ۱۰۰ هزار تومان )
  3. هزینه ارسال اظهارنامه ثبت علائم تجاری ( حدود ۱۰۰ هزار باتومان با توجه به کالاها )
  4. هزینه روزنامه ها ( حدود ۱.۱۰۰.۰۰۰ تومان با توجه به تعداد و شرح کالاها )
  5. هزینه دو بار مراجعه به اداره ثبت علائم تجاری در مرکز تهران
  6. و یا هزینه استخدام وکیل رسمی دادگستری جهت عدم مراجعه به تهران ( حدود ۵۰۰ هزار تومان )

این بود هزینه ثبت برند در یزد

زیرساختها جهت سرمایه گذاری در یزد  :

۳۰ شهرک و ناحیه صنعتی در استان یزد وجود دارد . هم اکنون امکانات مورد نیاز از قبیل گاز، آب، برق، معابر، روشنایی، تلفن، اینترنت، فضای سبز، نگهبانی و سایر زیر ساختهای مورد نیاز در شهرک‌های صنعتی فراهم شده است. اصناف تولیدی در صورت ثبت شرکت و ثبت برند در این شهر  و  استقرار در شهرک‌های صنعتی استان از مزیت‌های شهرک‌ها بهره‌مند می‌شوند. این مزیت‌ها شامل پرداخت اقساطی ۷۰ درصد قیمت زمین و همچنین استفاده از تسهیلات ریالی از جمله مزایای استقرار صنوف تولیدی در شهرک‌های صنعتی است. هم اکنون ۲۹ شهرک و ناحیه صنعتی مصوب در استان وجود دارد. از این تعداد ۱۳ شهرک صنعتی مصوب ، ۱۵ ناحیه صنعتی و یک منطقه ویژه اقتصادی در زمینه‌های شیمیایی، نساجی، فلزی، غذایی، کانی غیرفلزی، سلولزی، برق و الکترونیک فعالیت می‌کنند. وسعت شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان هم اکنون شش هزار و ۶۲۲ هکتار است. بیش از ۹۲ درصد صنایع استان یزد در حوزه صنایع خرد، کوچک و متوسط است. که ۶۰ درصد اشتغال صنعتی استان و ۴۰ درصد سرمایه‌گذاری در بخش صنعت را شامل می شود. تاکنون ۹۴۲ واحد در شهرک صنعتی استان به بهره‌ برداری رسیده که ۲۲ هزار و ۱۴۷ نفر در این واحدها مشغول بکار هستند. در مجموع سه هزار و ۵۰۰ واحد صنعتی در استان یزد فعال است.

کاشی و سرامیک | سورنا ثبت

با توجه به موارد ذکر شده و نمودار سنی شهر یزد این شهر را میتوان یک مرکز مناسب جهت سرمایه گذاری معرفی کرد. برای اینکه بتوان یک کسب و کار پویا و رسمی را راه اندازی نمود ، ابتدای امر با بررسی شرایط باید اقدام به ثبت شرکت مناسب و همچنین ثبت برند کرد.با افتخار به اطلاع شما عزیزان میرسانیم که مجتمع سورنا ثبت ، بزرگترین موسسه ثبت برند در یزد میباشد که با سالها تجربه در خدمت شما عزیزان میباشد.

مجتمع سورنا ثبت یزد (بزرگترین موسسه ثبت برند در یزد ) :

مجتمع سورنا ثبت یزد در سال ۱۳۹۲ متشکل از دانش آموختگان حقوقی و بازار تاسیس شده و اکنون بعد از ۶ سال مفتخر است زینده جامع ترین و تخصصی ترین موسسه ثبت برند در یزد و شهرستانها باشد.این مرکز با توجه به تحولات و عوض شدن شرایط حاکم و قوانین موضوعه و فرآیند های قانونی و عرفی ثبت برند ، همواره آخرین اطلاعات پیرامون مباحث مرتبط با برند را در اختیار مشتریان عزیز قرار داده و افتخار همکاری با بزرگترین صنایع موجود در یزد اعم از صنایع غذایی ، تاسیسات و مصالح ساختمانی و کاشی و سرامیک را دارد.

با توجه به اینکه در زمان تاسیس مجتمع ، تعداد موسسه ثبت برند در یزد که به صورت جامع و با اطلاعات کامل در خدمت همشهریان عزیز باشد ، خیلی کم بود و همین امر موجب به ضرر افتادن شرکتهای بزرگ یزدی شده بود و باب کلاه برداری شرکتهای سودجو به خصوص شرکتهایی که از پایتخت روانه شهر ما شده بودند ، در همان بدو تاسیس مجتمع ، مورد استقبال صنایع مختلف شهرستان شد. افتخار ما همکاری کامل با شرکتها و صنایع مختلف یزد و همچنین همکاری متقابل با اداره ثبت علائم تجاری  در جهت عدم زیان ها و سودجویی های حقوقی و ثبتی میبشاد.

مجتمع حقوقی-ثبتی سورنا

سورنا ثبت

تلفن دفتر : ۰۳۵۳۷۳۳۴۹۳۴
همراه واحد ثبت برند: ۰۹۱۳۱۵۸۸۸۵۱
همراه واحد ثبت شرکت : ۰۹۱۳۲۵۶۴۹۸۳
ساعات کاری :  ۸ صبح الی ۱۶ عصر

از اینکه با مقاله « راهنما و مراحل ثبت برند در یزد  » با ما همراه بودید کمال تشکر را داریم و امیدواریم که مفید واقع شده باشد . مجتمع سورنا ثبت با بهره‌گیری از متخصصان امور ثبتی اعم از ثبت شرکت ، ثبت برند ، جست و جوی برند ،  اخذ کارت بازرگانی و فروش برند آماده ، بر اساس تکیه بر آخرین علوم کسب و کار و برندینگ ، بازاریابی و تبلیغات و همچنین علم و اطلاع از فرآیندهای قانونی و آخرین آیین نامه ها و بخشنامه های ادارات ثبت شرکتها ، سازمان ثبت علائم تجاری ، اتاق بازرگانی ، سامانه جامع تجارت و سازمان امور مالیاتی ، آماده ارائه خدمات به مشتریان عزیز می باشد. این مجتمع که با عناوین موسسه ثبت شرکت ، موسسه ثبت برند ، موسسه برندسازی ، موسسه بازاریابی و همچنین موسسه تبلیغاتی شناخته می شود ، در منطقه جغرافیایی مرکز کشور ، خدمات نوآورانه ای را پیش روی مشتریان قرار داده است ارزش‌های ما  ، تکیه به علم و فرآیندهای قانونی و ایجاد یک کسب و کار کامل به دور از حاشیه های مخرب است .در یزد ،  بسیاری از دوستان ما را به عنوان موسسه ثبت برند در یزد یا دفتر ثبت شرکت در یزد می شناسند که به صورت علمی و تخصصی به انجام خدمات ثبت شرکت در یزد ، ثبت برند در یزد ، اخذ کارت بازرگانی در یزد و فروش برند در یزد می پردازد . مهمترین خدمت مجتمع سورنا ثبت در مبحث کسب و کار و کارآفرینی ، انجام امور مشارکت در فروش در زمینه محصولات فناوری محور ، با عنوان موسسه مشارکت در فروش سورنا می باشد. برای هرگونه سوال در مورد موضوعات فوق الذکر و مشاوره پیرامون آنها با ما تماس بگیرید