مجتمع سورنا ثبت - ثبت شرکت ، ثبت برند

تبدیل ایده به کسب و کار

مجتمع سورنا ثبت - ثبت شرکت ، ثبت برند

مجتمع خدمات کسب و کار سورنا ثبت با بهره گیری از دانش پرسنل خود،  آماده ارائه خدمات تخصصی در حوزه کارآفرینی و تبدیل ایده به کسب و کار می باشد. چنانچه در هر یک از زمینه های فناوری محور ایده ای دارید ، می توانید جهت راه اندازی کسب و کار خود و تبدیل ایده به کسب و کار استارتاپی و کسب درآمد پر سود ،  از کمک مجتمع سورنا بهره مند شوید.

لازم به ذکر هست که برای همکاری با سورنا ، نیاز به پرداخت هیچگونه هزینه ای در زمان شروع همکاری نمیباشد.

قبل از ادامه مبحث باید خاطر نشان کرد که هر فردی می‌تواند ایده خاص خود را با توجه به توانایی ها ، استعدادها و علایق خود ، در ذهن به وجود آورده و آن را پرورش و به آن پر و بال بدهد و مقدمات لازم جهت عملی کردن آن ایده و تبدیل آن به پول و سود دهی را بوجود آورد . برای اینکه یک ایده به مرحله سوددهی و پول برسد ، نیاز به یک ساختار نظام مند کسب و کار برای آن می باشد. به عبارت دیگر از بدو شکل گیری ایده ،  باید آن را در بوم مدل کسب و کار پیاده سازی کرد که ما به این فرآیند ، تبدیل ایده به کسب و کار میگوییم.برای تبدیل ایده به کسب و کار ما باید به دو مولفه توجه کنیم : اول مولفه ی درونی : به این معنی که علی رغم تفاسیر فوق ، علایق و استعدادهای ما چیست و آیا آنها با این ایده ای که در ذهن داریم ،سازگار هست یا نه که با استفاده از تکنیک های روانشناختی شغلی میتوان به آن جواب داد . دومین مولفه ، عوامل خارجی میباشد که در ادامه مبحث تبدیل ایده به کسب و کار به آن خواهیم پرداخت.

متخصصان مجتمع سورنا از طریق جواب به سوالات زیر شما را در راه اندازی کسب و کار پرسود خود همراهی خواهند کرد :

  1. ما چه چیزی تولید می کنیم و یا چه خدماتی را ارائه می دهیم ؟
  2.  مشتریان ما چه کسانی هستند ؟
  3.  کالای تولید شده و یا خدمات ارائه شده ما چه ارزشی به مشتریان می دهد و به عبارت دیگر ما چه ارزشی را به وجود می آوریم ؟
  4. سرمایه مورد نیاز ما برای شروع و توسعه ایده کسب و کار ما چقدر بوده و از چه راهی به دست می آید ؟
  5. منابع اصلی ما شامل منابع انسانی ، فیزیکی و مالی و معنوی مورد نیاز چیست ؟
  6. بهترین نحوه تولید کالا و یا ارائه خدمات چگونه خواهد بود ؟
  7. برندسازی و بازاریابی ایده کسب و کاری ما چگونه خواهد بود؟
  8.  شرکای کلیدی ما برای عملی سازی سودآوری ایده چه کسانی هستند ؟
  9.  ساختار هزینه ها به چه صورت خواهد بود؟
  10.  تامین مواد اولیه ، تجهیزات و مایحتاجات ما به چه صورت خواهد بود و چگونه به دست ما میرسد ؟
  11.  رقبای ما در بازار هدف چه کسانی هستند و چگونه کار می کنند و امتیازات محصولات یا خدمات آنها چیست ؟
  12. ساختار حقوقی کسب و کار ما چگونه خواهد بود و برای تجاری سازی ایده نیاز به ثبت شرکت در اداره ثبت شرکتها یا ثبت برند در اداره ثبت علائم تجاری هست و یا با توجه به بازار هدف نیاز به اخذ کارت بازرگانی میباشد ؟
  13. و با توجه به همه سوالات و تفاسیر فوق هدفگذاری به چه صورت خواهد بود؟
  14.  آیا کسب و کاری وجود دارد که متناسب با این ایده ما باشد و ما بتوانیم با شراکت سرمایه گذاری و یا حتی خرید این کسب و کار در زمان و بسیاری از مولفه‌های دیگر صرفه جویی کنیم؟
برای دریافت مشاوره های تخصصی فرم زیر را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما طی حداکثر ۲۴ ساعت کاری با شما تماس بگیرند.
  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

خرید و فروش کسب و کار و طرح های آماده

ارزشگذاری برند و کسب و کار

استعداد یابی شغلی

تامین تجهیزات و مواد اولیه

برندسازی و مشارکت در فروش

تامین سرمایه و سرمایه گذاری

ساختار سازی کسب و کار

راه اندازی کسب و کار

مجتمع سورنا ثبت - ثبت شرکت ، ثبت برند

خلاصه چگونگی تبدیل ایده به کسب و کار در مجتمع سورنا

مجتمع سورنا ثبت - ثبت شرکت ، ثبت برند

برای تبدیل ایده به کسب و کار در مجتمع سورنا ، ابتدای امر ایده مورد نظر بر اساس شرایط حال حاضر و پیش‌بینی‌های آینده بررسی و سنجیده می شود سپس اقدام به راه‌اندازی کسب و کار و ساختار سازی آن خواهد شد. با توجه به شرایط و اهداف ، تامین منابع اعم از منابع انسانی و مالی و تامین سرمایه مورد بررسی قرار خواهد گرفت. تامین تجهیزات و ملزومات و منابع اولیه  ، قدم بعدی تبدیل ایده به کسب و کار می باشد.  بعد از همه موارد فوق نوبت به برندسازی و تبلیغات اصولی و هدفمند و به طور کلی برندسازی و تبلیغات هوشمند می باشد.

یک نکته مهم :

لازم به ذکر است که دو مبحث مهمترین ارکان یک کسب و کار می باشند اولین رویکرد فرآیند تولید یا فرآیند ارائه خدمات هست یعنی اینکه به چه صورت اقدام به تولید با کیفیت یک محصول کرده یا اینکه خدمات مورد نظر را به بهترین شکل ارائه بدهیم دومین روک مبحث برندسازی و بازاریابی کالای تولیدی یا خدمات ارائه شده می باشد این دروغ لازم و ملزوم همدیگر بوده که اختلال یا خطا در یکی از این ارکان موجب تخریب رکن دیگر خواهد شد

در مجتمع سورنا سعی بر این است که به بهترین نحوه ممکن مراحل تبدیل ایده به کسب و کار و رسیدن به درآمد و سود پایدار بر اساس ایده های فناوری محور افراد ، گذرانده شود و در مراحل تامین کسب و کار اعم از مواد اولیه و سرمایه و منابع انسانی و … بهترین ها انتخاب و پذیرش گردند. اما ذکر این نکته خالی از لطف نیست که به محض ورود به عرصه کسب و کار ، همت و جدیت و تلاش و نوآوری ،  مهمترین عوامل در پیشرفت و توسعه میباشند.