مجتمع سورنا ثبت - ثبت شرکت ، ثبت برند

ثبت شرکت

مجتمع سورنا ثبت - ثبت شرکت ، ثبت برند

مجتمع سورنا ثبت به عنوان متخصص در امور ثبت شرکت و فعالیت شرکت ها در خدمت شما عزیزان می‌باشد. ما بصورت رایگان مشاوره ثبت شرکت را در اختیارتان می‌گذاریم. همچنین گام های ثبت شرکت را در این مطلب به شما ارائه می‌کنیم.

مقدمه ای بر ثبت شرکت

اگر شما هم مثل بسیاری از مردم در فکر راه اندازی کسب و کار خود در قالب شرکت و ثبت آن هستید حتما به سوالات زیر برخوردید :

چرا باید شرکت ثبت کنیم؟ مزایای ثبت‌ شرکت و فعالیت پیرامون آن چیست؟ آیا کار کردن تحت لقای اشخاص حقوقی یا همان شرکت معایبی هم دارد و اگر معایبی دارد آنها کدامند؟ وضعیت اعطای وام و تسهیلات مالی بانک‌ها و موسسات به شرکت‌ها کدامند؟ از نظر مالی و درآمد چه تفاوتی بین فعالیت در قالب شرکت و کار کردن در دیگر حوزه ها وجود دارد؟ وضعیت بیمه شرکت‌ها چگونه است و دولت چه مزایای بیمه ای به شرکت‌ها اعطا می‌کند؟ چه مقدار باید مالیات بدیم یا اصولا میزان مالیات شرکت‌ها چگونه است؟ آیا برای ثبت شرکتی من باید یک مکان مشخصی را داشته باشم؟ و در کل مزایا و معایب شرکت چیست و من به عنوان کسی که می‌خواهم کسب و کاری راه بیاندازم چرا باید شرکت ثبت کنم؟ و در آخر مرجع ثبت شرکتها کجاست؟

سوالاتی که ذکر شد تنها بخشی از مسائلی است که متقاضیان ثبت شرکت‌ها با آن روبرو می‌باشند. مجتمع سورنا ثبت با مشاوره ثبت شرکت، به تمامی این سوالات به صورت تخصصی و جامع و ایضا کاملا رایگان جواب دهد. پس به صورت گام به گام با ما همراه باشید.

شاید تا سال ها پیش کمتر کسی برای انجام فعالیت های اقتصادی و راه اندازی یک کسب و کار،  به فکر تاسیس یک شرکت تجاری و هدفمند بود. اما دنیای پر از پیچیدگی ها و رو به توسعه امروزی ، دیدگاه بسیاری از متخصصین و دانش آموختگان حوزه کسب و کار را متفاوت کرده است ، تا جایی که همواره برای به ثمر رساندن اهداف اقتصادی خود ، در درجه اول به دنبال ثبت شرکت و راه اندازی کسب و کار اقتصادی خود در قالب یک شخصیت حقوقی می باشند.

در جامعه امروزی ما با دو گروه افراد مواجه هستیم . گروه اول  کسانی هستند که پس از کسب تجارت مناسب و یا فراگیری دانش لازم و کافی به دنبال شغلی در شرکت ها و موسسات مختلف دولتی و غیر دولتی بوده و تمامی آرمان ها و ایده آل های خود را در این مسیر پیدا می کنند و یا ترجیح می دهند با داشتن یک مغازه و یا یک دفتر کار بصورت کوچک و جمع و جور به فعالیت خود بصورت حقیقی ادامه دهند .

اما گروه دوم افرادی هستند که آرمان گرا بوده و بهترین ها را می خواهند و این افراد از اینکه بخواهند برای دیگران و در شرکت های دیگر و با حقوق ماهیانه مشخص کار کنند خوشحال نمی شوند . حتی کسب و کار شخصی و محدود هم نمی تواند ذهن هدفمند و مشتاق این افراد را قانع کند. این افراد آرزو های خود را با هدف دنبال می کنند و بهترین ها را می خواهند . لذا اقدام  راه اندازی یک کسب و کار با ثبت شرکت کرده و فعالیتی را که با تحقیقات فراوان و با استناد به تخصص و دانش خود مفید می دانند و آینده خود را در آن می بینند، آغاز می کنند.این گروه افراد معمولا موفق تر از گروه اول می باشند زیرا با ثبت کردن شرکت ، موقعیت هایی را به دست خواهند اورد که آینده آنها را ترسیم خواهد کرد . در زیر  تعدادی از جنبه های مثبتی که این افراد موفق با ثبت یک شرکت به دست می آورند را با هم مرور می کنیم :

برای دریافت مشاوره های تخصصی فرم زیر را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما طی حداکثر ۲۴ ساعت کاری با شما تماس بگیرند.

مجتمع سورنا ثبت - ثبت شرکت ، ثبت برند

اهمیت و مزایای ثبت شرکت

مجتمع سورنا ثبت - ثبت شرکت ، ثبت برند

انجام کلیه فعالیت ها بصورت قانونی و رسمی

وقتی این افراد شرکت خود را به ثبت می رسانند در واقع مهر تائیدی بر فعالیت های خود زده و فعالیت خود را قانونی می کنند . شرکت های ثبت شده تحت لقاء قانون بوده و تمامی فعالیت های آنها با استناد به موازین قانونی انجام خواهد شد . این شخصیت شرکت ها به افراد کمک خواهد کرد تا بتوانند به قرارداد ها و شرایط راحت تری برای به دست اوردن بازار بهتر تکیه کنند  زیرا بیشتر مشتریان به دنبال افرادی هستند که بتوانند به انها اعتماد کنند و چه کسی بهتر از یک شرکت ثبت شده قانونی.البته ذکر این نکته خالی از لطف نیست که در بعضی از موارد بعد از تاسیس شرکت ، باید اقدام به اخذ مجوزهایی در صورت لزوم کرد تا فعالیت شرکت به صورت رسمی و قانونی باشد. مثل شرکتهای تولیدی صنعتی که نیاز به پروانه بهره برداری دارند یا شرکتهای فعال در حوزه های بیمه و امور مالی.

نشانگر حرفه ای بودن

افرادی که دارای کسب و کار شرکتی هستند ، با اعتماد به نفس بیشتر و با تکیه بر تخصص بالاتر با مشتریان و بازار هدف خود روبه رو می شوند . انها هنگامی که می خواهند با مشتریان خود مذاکره کنند یک پشتوانه محکم دارند که آن هم اعتبار لازم و وجهه قانونی کافی می باشد . همین که شما در وجهه مدیر یک شرکت با مشتریان خود صحبت کنید مشتری شما به این نتیجه خواهد رسید که شما از روی هوا صحبت نمی کنید و به دلیل داشته ها و توانایی های خود کاملا حرفه ای تر و پخته تر و مطمئن تر به جذب مشتری اقدام خواهید کرد .به طور کلی دید مردم نسبت به شرکتها در قیاس با اشخاص معمولی متفاوت میباشد.

داشتن حساب بانکی بنام شرکت

در مبادلات روزمزه تجاری ، معمولا افزاد و مشتریان از اینکه بخواهند پولی را به حساب افراد حقیقی برای انجام کاری بپردازند نگران تر خواهند بود تا زمانی که این پول را به حساب شرکتی حقوقی بریزند . شرکت ها به دلیل شخصیت قانونی که دارند از اعتبار بالاتری هم نزد مشتریان برخوردار هستند و این اعتماد می تواند ظرفیت جذب مشتری را برای شرکت بالاتر ببرد .البته همه میدانیم که اعتبار یک شرکت تازه تاسیس به اعتبار موسسان آن گره خورده هست ولی عرف و بازار شرکتها رو معتبرتر از اشخاص میدانند.

مزیت مهم تر داشتن حساب بانکی شرکتی این است که افراد می توانند حساب زندگی شخصی خود را از حساب فعالیت حرفه ای خود جدا کنند . معمولا ترکیب حساب فعالیت تجاری افراد با حساب زندگی شخصی افراد باعث مختل شدن جریانات کاری و به هم ریختن معادلات کاری و زندگی می شود .صرف نظر از این موضوع در صورتیکه شرکت دچار خسران و یا خدایی نا کرده ورشکستگی شود دیگر نیازی به نگرانی برای اینکه حساب شخصی شما هم درگیر تصفیه حساب شرکت و ملزم بودن شما برای جبران بدهی های شرکت  از حساب شخصیتان شود نخواهید بود .علاوه بر موارد فوق ، تداخل مباحث مالیاتی را هم باید اضافه کرد.

شراکت و انجام کار گروهی با تخصص های مختلف

بصورت پیش فرض و همچنین آرمان گرایانه ، هر فردی که اقدام به راه اندازی کسب و کاری می کند همواره این آرزو را در سر دارد تا بتواند آنقدر به موفقیت برسد که بتواند حداقل ده ها نفر را برای فعالیت های خود استخدام و با آنها همکاری کند. با ثبت تاسیس یک شرکت ، شما از همان ابتدا کار را شراکتی آغاز خواهید کرد و باید در کمترین حالت (مثلا شرکت با مسئولیت محدود ) حداقل دو  نفر برای ثبت شرکت حضور داشته باشند.

این افراد بصورت قانونی و با توجه به قوانین و مقررات حاکم در این حوزه با هم شراکت خواهند کرد و مانند شراکت های بدون پشتوانه حقوقی نمی باشد . هر یک از افراد در شرکت وظایف و اختیارات و از همه مهمترین در بهترین حالت خود مهارت ها و تخصص های مشخصی دارند و هر کدام با سرمایه مشخص و سهم الشرکه (در شرکت های با مسئولیت محدود و یا شرکتهای تضامنی ) یا سهام دقیق در شرکت (در شرکتهای سهامی خاص و تعاونی )  سهیم هستند . میزان سود و منفعت و همچنین دیون و بدهی های هر فرد در این شراکت کاملا توسط قانون تعیین می شود و  قانون به عنوان اصل اول شراکت این افراد می باشد .

هر یک از این افراد با خود کوله باری از دانش و تخصص و مهارت دارند و می توانند قسمتی از فعالیت های و امور اجرایی شرکت را مدیریت و یا انجام دهند .وقتی کار بصورت گروهی و تیمی انجام شود پر واضح است که توانایی افراد برای داشتن کار های بزرگتر و پر سود تر بالاتر خواهد رفت و می توانند قسمت بیشتری از مشتریان را به سمت خود سوق دهند .

دریافت تسهیلات و ضمانت نامه های بانکی بیشتر و راحت تر

دولت همواره به عنوان حامی اصلی کسب و کار ها و مشاغل و فعالیت های گروهی و قانونی می باشد و به این منظور یکی از سیاست های دولت ارائه امکانات مختلف به کسب و کارها علی الخصوص  اشخاص حقوقی و شرکتها می باشد . با توجه به اینکه شخصیت های حقوقی ثبت شده در ثبت شرکتها معمولا پشتوانه محکم تری دارند و اعتبار مشخصی با خود همراه دارند و دولت هم با استناد به باری که از دوش جامعه این افراد بر می دارند حمایت های زیادی از این اشخاص انجام می دهد .

یکی از بهترین حمایت های دولت را امکان استفاده اشخاص حقوقی از تسهیلات و ضمانت نامه های بانکی و موسسات مالی بصورت گسترده تر و بسیار بیشتر از افراد حقیقی می باشد . تنها کافی است با ارائه مستنداتی مبنی بر اینکه شما شخصیت حقوقی هستید از وام ها و تسهیلات بانکی بیشتر و با شرایط بهتر بهره مند شوید .

صلاحیت شرکت در مناقصات و مزایده های مختلف دولتی و خصوصی

امکان حضور در مناقصات و مزایده های دولتی و خصوصی اگر نگوییم همیشه ، اغلب در بیشتر مواقع مختص و در صلاحیت شخصیت های حقوقی و شرکتهای ثبت شده می باشد . اصولا در بیشتر موارد فرد حقیقی نمی تواند وارد چنین موقعیت های شود و دلیل این موضوع تقریبا مشخص است . اشخاص حقیقی یا مدارک لازم را برای حضور در چنین عرصه هایی را ندارند و یا قدرت و توانایی مالی و اجرایی لازم را نخواهند داشت . بر عکس شرکت های حقوقی که هم مدارک لازم را دارند و هم توانایی و تخصص کافی را برای به دست آوردن مزایده ها و مناقصه های پر سود و معتبر خواهند داشت .

امکان اخذ و ایجاد نمایندگی های معتبر و شعبات

یکی دیگر از شرایطی که افراد حقیقی کمتر از آن بهره خواهند برد ، نداشتن وجهه قانونی لازم و اعتبار کافی برای گرفتن نمایندگی شرکت های معتبر داخلی و خارجی می باشد و همچنین ایجاد شعبه های جدید برای کسب و کار خود و دادان شعبات به اشخاص ثالث هست. شرکت های معتبر داخلی و خارجی تنها امتیاز نمایندگی خود را به افرادی واگذار خواهند کرد که در درجه اول دارای شخصیت حقوقی لازم (یعنی شرکت ) باشند و این بدین معنی است که تنها شرکت های حقوقی می توانند این امتیازات را دریافت نمایند .

حال به خوبی دلیل و اهمیت ثبت شرکت و تمایل برخی از افراد برای ثبت شرکت متوجه شدیم . البته این تمام امتیازات و شرایط عالی نیست که شرکت ها با آن روبه رو هستند . شرکت ها می توانند چندین زمینه فعالیتی داشته باشند و یا حیطه فعالیت خود را گسترده تر و تخصصی تر کرده و نتیجه بهتری برای مشتریان خود داشته باشند . سرعت عمل آنها بالاتر خواهد بود و راحت تر می توانند خدمات خود را گارانتی و پشتیبانی نمایند و  دلایل زیاد دیگری که تنها افرادی که دارای شخصیت حقوقی هستند می توانند توضیح دهند .

مجتمع سورنا ثبت - ثبت شرکت ، ثبت برند

روند ثبت شرکت

مجتمع سورنا ثبت - ثبت شرکت ، ثبت برند

با توجه به توضیحات فوق ، نوبت به ثبت شرکت میرسد.قبل از اقدام به ثبت تاسیس یک شرکت باید سوالات زیر بررسی و جواب روشنی برای آنها داشته باشیم.

  • در چه زمینه ای فعالیت می کنید؟
  • توی شرکت چند نفر شریک هستند؟
  • آیا گرفتن وام و تسهیلات بانکی یا گرفتن ضمانت نامه بانکی جهت قراردادها توی فعالیت شما هست؟
  • آیا به عنوان پیمانکار یا طرف قرارداد با ارگانهای دولتی و خصوصی وارد می شوید؟

قانون تجارت ۷ نوع شرکت برای ثبت معرفی کرده که عبارت است از  شرکت سهامی خاص ، شرکت با مسئولیت محدود ،  شرکت تعاونی ،  شرکت سهامی عام و سایر شرکت و سایر اقسام شرکتها .سه شرکت سهامی خاص ، مسئولیت محدود و شرکت تعاونی بیشترین تقاضای ثبت را دارند.

شرکت سهامی خاص :

شرکت سهامی خاص شرکتی است که،تمام سرمایه آن منحصراَ به وسیله موسسین تامین می شود. چون تشکیل شرکت های سهامی عام همراه با تشریفاتی طولانی است،مواد اصلاحی قانون تجارت برای امور ساده تری که طبعاَ شرکای کمتری دارد یک نوع شرکت سهامی مقرر داشته که شرکت سهامی خاص نامیده می شود.در شرکت سهامی خاص،مجمع عمومی وجود ندارد و تعداد شرکای آن کمتر از شرکت سهامی عام است.در این گونه شرکت ها صدور اعلامیه پذیره نویسی وجود ندارد و در بدو امر ۳۵ % از سرمایه باید در حساب مخصوصی سپرده شود.در کل شرکت سهامی خاص با حداقل سه نفر بالای ۱۸ سال به عنوان اعضای هیئت مدیره و سهامدار و ۲ نفر بازرس تشکیل میشود.

با توجه به فعالیت شما و اهدافی که در شرکت دارید، بهترین نوع شرکت جهت ثبت، شرکت سهامی خاص می باشد. شرکت سهامی خاص از لحاظ عرفی، اعتباری، بانکی، تسهیلاتی و قراردادی، بهترین نوع شرکت جهت ثبت می باشد.

شرکت با مسئولیت محدود :

شرکتی است که بین دو یا چند نفر برای امور تجاری تشکیل شده و هر یک از شرکاء بدون اینکه سرمایه به سهام یا قطعات سهام تقسیم شده باشد ، فقط تا میزان سرمایه خود در شرکت مسئول قروض و تعهدات شرکت است.( ماده ۹۴ ق.ت )

در این تعریف :

یک- سرمایه در شرکت با مسئولیت محدود به سهام یا قطعات سهام تقسیم نمی شود بلکه سرمایه شرکت ، سهم الشرکه میباشد.

دو- مسئولیت شرکاء در مقابل دیون و قروض شرکت در حدود سهم الشرکه ای است که هر شریک سرمایه گذاری نموده و درصورت ورشستگی شرکت ، در صورت عدم قصور طرف ، به اموال شخصی وی مراجعه نخواهند کرد.

سه- به مانند سهام بانام در شرکتهای سهامی ، سهم الشرکه نیز آزادانه قابل نقل و انتقال نمی باشد و باید تاییدیه مجمع عمومی را گرفت.

چهار- شرکت با مسئولیت محدود حداقل بین دو نفر و حداکثر بین هر چند نفری که باشد ، تشکیل و ثبت می گردد.

شرکت سهامی عام :

برای انجام پروژه های بزرگ عمرانی، صنعتی، کشاورزی وجود شرکتهای بزرگ لازم و ضروری است. در اینگونه شرکتها سرمایه های اندک در قالب سهام به عموم مردم واگذار می شود. موسسین یا مدیران با اداره شرکت سرمایه حاصله را در جریان گردش صحیح اقتصادی قرار می دهند و در اثر این عمل دو منفعت حاصل می گردد. در مرحله اول سودی از سرمایه گذاری یا انجام فعالیت های عمرانی نصیب سهامدار می شود و در مرحله دوم رونق و آبادانی را برای کشور به ارمغان می آورد. شرکت سهامی عام نوع بخصوص و…

شرکت تعاونی :

شرکت‌های تعاونی شرکت‌هایی هستند که تمام یا حداقل ۵۱% سرمایه به وسیله اعضا در اختیار شرکت تعاونی قرار می‌گیرد و وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها، شرکت‌های دولتی و وابسته به دولت و تحت پوشش دولت، بانک‌ها، شهرداری‌ها، شوراهای اسلامی کشوری، بنیاد مستضعفان و سایر نهادهای عمومی می‌توانند جهت اجرای بند ۲ اصل ۴۳ قانون اساسی از راه وام بدون بهره یا هر راه مشروع دیگر (از قبیل مشارکت مضاربه، مزارعه مساقات اجاره، اجاره به شرط تملیک، بیع شرط فروش، اقساطی و صلح) اقدام به کمک در تامین یا افزایش سرمایه شرکتهای تعاونی نمایند بدون آنکه عضو باشند…

شرکت تضامنی :

شرکت تضامی توسط حداقل یک مدیر که شرکا از میان خود انتخاب می نماید اداره می شود. مدیر مزبور ممکن است غیر از شرکا بوده و از خارج انتخاب شود (ماده ۱۲۰ق.ت) در صورتی که مدیران از بین شرکا بدون قید در اساسنامه انتخاب شده باشند، با توجه به شرایط اساسنامه به اتفاق آرا سایر شرکا قابل عزل می باشند. مدیر غیر شریک با شرایط پیش بینی شده در اساسنامه و در غیر این صورت با تصمیم اکثریت شرکا معزول می شود…

شرکت نسبی :

شرکت نسبی شرکتی است که برای امور تجارتی تحت اسم مخصوص بین دو یا چند نفر تشکیل و مسئولیت هر یک از شرکا به نسبت سرمایه ای است که در شرکت گذاشته است. (ماده ۱۸۳ ق.ت) قانونگذار برای آگاهی اشخاص ثالث از نسبی بودن مسئولیت شرکا قید عبارت مزبور را لازم دانسته است و …

موسسه :

موسسه غیر تجاری موسسه ای است که جهت مقاصد غیر تجاری مثل امور علمی ادبی یا امور خیریه و امثال آن تشکیل می شود و تشکیل دهندگان آن ممکن است قصد انتفاع داشته و یا نداشته باشند. موسسه مزبور از تاریخ ثبت شخصیت حقوقی پیدا می کنند و می تواند عناوینی از قبیل انجمن بنگاه کانون و امثال آن را اتخاذ نمایند. موسسه غیر تجاری به دو قسمت تقسیم می شوند:

  1. موسسه ای که هدفش جلب منافع و تقسیم آن بین اعضا خود نباشد.
  2. موسسه ای که هدفش جلب منافع مادی و تقسیم منافع مزبور بین اعضا خود یا غیر باشد مانند کانون های فنی و حقوقی و غیره و…
مجتمع سورنا ثبت - ثبت شرکت ، ثبت برند

خصوصیات شرکت سهامی خاص

مجتمع سورنا ثبت - ثبت شرکت ، ثبت برند

 ۱.سرمایه شرکت به هنگام تاسیس نباید کمتر از یک میلیون ریال باشد.

۲.تعداد مدیران حداقل ۳ نفر است.

۳.تعداد سهامداران نباید از سه نفر کمتر باشد.

۴.در شرکت سهامی خاص اوراق قرضه قابل انتشار نیست.

۵.سهام شرکت،قابل معامله در بازار بورس نمی باشد و نقل و انتقال سهام شرکت،مشروط به موافقت مدیران یا مجامع عمومی صاحبان سهام است.ضمناَ این شرکت نمی تواند مبادرت به صدور اوراق قرضه نماید.

۶.در شرکت سهامی خاص،مسئولیت هر یک از صاحبان سهام محدود به مبلغ اسمی سهام آن ها است.تمام سرمایه آن باید به وسیله موسسین تاسیس گردد(ماده ۴ ل.ا.ق.ت) .

با نگاهی به توضیحات فوق و با توجه به فعالیت شما و اهدافی که در شرکت دارید، بهترین نوع شرکت جهت ثبت، شرکت سهامی خاص می باشد. شرکت سهامی خاص از لحاظ عرفی، اعتباری، بانکی، تسهیلاتی و قراردادی، بهترین نوع شرکت جهت ثبت می باشد.

برای ثبت شرکت سهامی خاص ما نیاز به حداقل ۳ نفر سهامدار و ۲ نفر بازرس داریم. ۳ نفر سهامدار اعضای اولین هیئت مدیره شرکت می باشند و طبق قانون تجارت، اعضای هیئت مدیره شرکت سهامی خاص نباید با بازرسان نسبت فامیلی داشته باشند. یعنی ۳ نفر عضو هیئت مدیره می توانند با هم فامیل باشند و ۲ نفر بازرس هم می توانند با هم فامیل باشند ولی اعضای هیئت مدیره با بازرسان نمی توانند نسبت فامیلی داشته باشند.

اعضای هیئت مدیره و بازرسان شرکت سهامی خاص باید شرایط زیر را رعایت کنند:

۱- هیچکدام از اعضای هیئت مدیره و بازرسان نباید کارمند دولت باشند. کارمند دولت می توانند فقط سهامدار باشد.

۲- اعضای هیئت مدیره و بازرسان و سهامداران نباید بدهی مالیاتی داشته یا عضو شرکتی باشند که دارای بدهی مالیاتی بوده و وضعیت مالیاتی آن شرکت در اجرائیات باشد.

۳- مدیرعامل شرکت، در شرکت دیگر دارای سمت مدیرعاملی فعال باشد.

۴- بهتر است اعضای هیئت مدیره شرکت بدهی بانکی و چک برگشتی نداشته باشند. (وجود چک برگشتی برای هریک از اعضای هیئت مدیره و سهامداران بالای ۲۰ درصد سهم برای افتتاح حساب بانکی مانع ایجاد میکند .)

مجتمع سورنا ثبت - ثبت شرکت ، ثبت برند

مراحل ثبت شرکت

مجتمع سورنا ثبت - ثبت شرکت ، ثبت برند

مراحل ثبت شرکت عبارتند از : 

مرحله اول :ثبت شرکت

ثبت شرکت: که شامل دو مرحله ثبت سیستمی شرکت، واردکردن اطلاعات اشخاص و تنظیم اظهارنامه و اساسنامه و صورتجلسات می باشد و بعد، تایید نام و چاپ صورتجلسات و اساسنامه و اظهارنامه جهت امضا می باشد. مهمترین قسمت ثبت سیستمی تنظیم اساسنامه دقیقاً طبق اهداف شما می باشد. اصولا اساسنامه شامل ۶۴ ماده ۱۱ تبصره می باشد که ۲۰ ماده اساسنامه دقیقاً باید طبق اهداف شرکت تنظیم شود.

کاغذ بازی ها و مراجعات به اداره ثبت می باشد که در نهایت ما شماره ثبت شناسه ملی و آگهی ثبتی و اساسنامه تحویل می دهیم.

از زمان تکمیل مدارک تا مرحله تایید نام ۳ روز کاری طول می کشد البته به شرط سختگیری نداشتن در مورد اسم و از زمان تایید نام تا افتتاح حساب ۲ روز زمان می برد و از زمان امضا اساسنامه تا ثبت شرکت ۵ روز طول خواهد کشید.

مرحله دوم :  انجام امور اداری و دارایی ثبت شرکت شامل:

۱- تشکیل پرونده دارایی؛ ۲- اخذ کد قدیم اقتصادی؛ ۳- اخذ شماره جدید اقتصادی؛ ۴- ثبت نام ارزش افزوده؛ ۵- پلمپ دفاتر تجاری؛ ۶- پرداخت روزنامه اصلی

مدت زمان انجام امور مالی و اداری ۲۰ روز از زمان تکمیل مدارک می باشد. انجام امور دارایی و مالیاتی جهت تکمیل شدن ثبت شرکت و برای عقد قراردادها با ارگانهای نهادی دولتی و یا صدور فاکتور رسمی لازم می باشد. از همه مهمتر، وجود کد اقتصادی و شماره جدید اقتصادی جهت ارسال اظهارنامه مالیاتی ضروری هست. بدین شرح که اگر شرکت فعال باشد و کد اقتصادی نداشته باشد نمی تواند اظهارنامه مالیاتی ارسال کند که موجب ایجاد جریمه های مالیاتی خواهد شد.

گرفتن کد اقتصادی به معنای مشمول شدن مالیات نیست. اگر یک شرکتی ثبت شده باشد و اقدام به فعالیت کند مشمول مالیات می شود و اگر کد اقتصادی نداشته باشد به علت عدم ارسال اظهارنامه مشمول جریمه می شود و اگر هم فعالیتی نداشته باشد باز هم چه کد اقتصادی داشته باشد و چه کد اقتصادی نداشته باشد، مالیاتش صفر خواهد بود و صرفاً در صورت داشتن کد اقتصادی می بایست اظهارنامه را (صفر) رد کند. در بخشهای پایانی صفحه بطور مفصل در مورد مالیات شرکتها توضیح خواهیم داد.

مجتمع سورنا ثبت - ثبت شرکت ، ثبت برند

چگونگی ثبت شرکت

مجتمع سورنا ثبت - ثبت شرکت ، ثبت برند
در این مرحله ، ما به صورت خلاصه به چگونگی ثبت شرکت به ساده ترین شکل ممکن میپردازیم :

گام اول

اولین قدم در ثبت شرکت آوردن کپی برابر اصل شناسنامه و کارت ملی اعضا ، سهامداران و بازرسین می باشد.

گام دوم

قدم بعدی ،  بعد از آوردن کپی شناسنامه و کارت ملی برابر اصل اعضا، ، تکمیل فرم ثبت شرکت می باشد. این فرم شامل اسم شرکت، موضوع شرکت، سرمایه و تعداد سهام، مکان و کدپستی و اعضا و سمت اعضا و درصد سهام و تعیین صاحبان حق امضا می باشد.برای راحتی و سهولت کار فرم شماره زیر را دانلود نموده و تکمیل نمایید.

گام سوم

گام سوم در مبحث چگونگی ثبت شرکت این است که با توجه به فرم بالا نسبت به ثبت سیستمی در سیستم جامع ثبت شرکت‌ها اقدام میشود. لازم به ذکر است که عملیات ثبت سیستمی و پر کردن فرم‌های سیستم و تنظیم اساسنامه و شرکت‌نامه و … یک مقوله حساس و تخصصی می‌باشد و پیشنهاد ما این است که این امر را به مجتمع سورنا ثبت بسپارید. برای ارسال درخواست خود مبنی بر ثبت شرکتتان می‌توانید فرمی را که در انتهای این برگه است پر کنید یا با ما تماس بگیرید.

گام چهارم

بعد از تکمیل ثبت نام سیستمی، محتوای ثبت نام که شامل اظهارنامه، اساسنامه و صورتجلسه می باشد، توسط کارشناس اداره ثبت بررسی شده و در صورت تایید، اقدام به بررسی و تایید اسم شرکت می شود. همچنین در صورتی که هرگونه نقصی در فرآیند بررسی محتویات شرکت کشف شد ، کارشناس ثبت موارد را جهت رفع نقص از سریق کارتابل عودت خواهد داد.

گام پنجم

بعد از انجام امور ثبت سیستمی و تایید شدن اولیه نام، ابلاغیه تایید نام صادر میشود که در این صورت ابلاغیه را چاپ کرده و به همراه کپی شناسنامه و کارت ملی سهامداران شرکت ،  به یکی از بانک‌های دلخواه جهت افتتاح حساب شرکت مراجعه و با ارائه ابلاغیه تایید نام، درخواست افتتاح حساب شرکت در شرف تاسیس با نام مذکور انجام میشود. سپس  بانک مذکور اقدام به ارائه گواهی افتتاح حساب می کند.حال نوبت به واردکردن اطلاعات بانکی در سیستم و چاپ اساسنامه و اظهارنامه و صورتجلسات در فرمت و سربرگ قوه قضاییه می باشد. سرمایه ای که بابت سرمایه اولیه شرکت به حساب واریز می گردد در مدت حدودا ۲۰ روز بلوکه می باشد و بعد از ثبت و تکمیل شرکت، با تکمیل حساب قابل برداشت می باشد. بعد از چاپ اساسنامه و صورتجلسات، همه اعضا باید امضا کنند.

گام ششم

مدارک زیر را آماده و به آدرسی که در رسید پذیرش در سیستم ثبت شرکت ها موجود هست، پست خواهد شد.

لیست مدارک : 

دو نسخه اظهارنامه تکمیل و امضا شده.

دو نسخه اساسنامه تکمیل و امضا شده.

اصل گواهی بانکی مبنی بر پرداخت سرمایه تعهدی (حداقل ۳۵% سرمایه) همراه با فیش واریزی

اصل مجوز فعالیت از مراجع ذیربط در مواردی ثبت موضوع نیاز به مجوز داشته باشد

تصویر برابر با اصل مدارک احراز هویت سهامداران، مدیران و بازرسان

اصل گواهی عدم سوءپیشینه جهت اعضاء هیأت مدیره، مدیرعامل و بازرسان در صورت اعلام سیستم

دو نسخه صورتجلسه مجمع عمومی موسسین تکمیل و امضا شده

دو نسخه صورتجلسه هیأت مدیره تکمیل و امضا شده

از زمان پست کردن مدارک به اداره ثبت به مدت ۵ روز، مدارک توسط کارشناس بررسی و بعد اقدام به تایید اطلاعات شرکت می باشد که با امضا متقاضی ثبت، شرکت ثبت شده و برای شرکت شماره ثبت و شناسه ملی تعلق خواهد گرفت.بعد از ثبت شرکت متقاضی صاحب شماره ثبت شرکت، شناسه ملی شرکت، اساسنامه و آگهی ثبتی شرکت خواهد شد.