مجتمع سورنا ثبت - ثبت شرکت ، ثبت برند

راه اندازی کسب و کار

مجتمع سورنا ثبت - ثبت شرکت ، ثبت برند

هنگامی که ما برخی از مرسومترین عوامل راه اندازی کسب و کار را بررسی میکنیم از جمله: وجود یک ایده کسب وکاری منحصر به فرد، طراحی شغلی منعطف در راستای رشد فردی، حرکت به سمت استقلال مالی، سرمایه گذاری بر روی خود و سایر عوامل دیگر ،  جای تعجب نیست که کسب وکارهای کوچک را همه جا ببینیم.اما هر کسب وکار کوچکی در موقعیت موفقیت و سودآوری قرار نمی‌گیرد. در حقیقت فقط ۷۰ درصد مشاغل به همراه اعضایشان برای حداقل دو سال زنده می‌مانند و ۵۰ درصد از این آمار نیز تا پنج سال زنده می‌‌مانند. پس هنگامی که تصمیم میگیریم شغل خود را رها کرده و صاحب یک کسب وکار بشیم با یک چالش واقعی روبه رو خواهیم شد. بنابراین در هنگام شروع کار خود، از دنبال کردن تمام مراحل لازم که می تواند پایه و اساس موفقیت ما را رقم بزند اطمینان حاصل نماییم. در این مقاله ۱۰ مرحله که برای شروع یک کسب وکار موفق ضروری است، آورده شده است.

مجتمع سورنا ثبت - ثبت شرکت ، ثبت برند

مرحله اول: انجام تحقیقات

راه اندازی کسب و کار - مجتمع سورنا ثبت

به احتمال زیاد ما قبلا یک ایده کسب وکاری را تشخیص داده‌ایم . حال وقت آن رسیده است که این ایده‌ را به واقعیت تبدیل و اقدام به راه اندازی کسب و کار کنیم. آیا ایده ما پتانسیل موفقیت و سود آوری را دارد؟ قبل از هر گونه اقدامی، ما باید از طریق فرایند اعتبارسنجی و سنجش ، اجرایی بودن ایده خود را بررسی کنیم . برای اینکه یک کسب وکار کوچک موفق باشد بایستی یک مشکلی را حل کند یا نیازی را برطرفکند و یا آنچه را که بازار نیاز دارد و می خواهد، عرضه کند. چندین روش برای شناسایی نیاز وجود دارد که شامل تحقیق کردن، گروه تحقیقات متمرکز و آزمایش و خطاست.

هنگامی که به بررسی بازار می‌پردازیم بایستی به سوالاتی پاسخ دهیم . این سوالات شامل:

  • آیا برای محصولات و خدمات پیش بینی شده ما، نیازی وجود دارد؟
  • چه کسانی به آن نیاز دارند؟
  • آیا شرکت‌های دیگری وجود دارند که هم اکنون محصولات و خدمات مشابهی ارائه دهند؟
  • رقابت با آن‌ها به چه شکل است؟
  • چگونه کسب وکار ما در بازار جایگاه خود را پیدا خواهد کرد؟

مجتمع سورنا ثبت - ثبت شرکت ، ثبت برند

مرحله دوم: برنامه ریزی مناسب

ما به یک نقشه راه نیاز داریم تا ایده کسب وکاری خود را به واقعیت و سودآوری تبدیل کنیم. یک طرح کسب وکار، برنامه‌ راهنمای کسب وکار ما ، از مرحله استارت آپی و راه اندازی کسب و کار  تا رشد و توسعه آن کسب وکار است. وجود طرح کسب وکار برای همه کسب وکارهای جدید امری لازم و ضروری است. خبر خوب اینکه طرح های کسب وکاری متفاوتی برای انواع های مختلف، وجود دارد. اگر ما قصد داشته باشیم از یک سرمایه گذار یا یک موسسه مالی، حمایت مالی دریافت کنیم، وجود یک طرح کسب وکاری امری ضروری است. به طورکلی؛ این نوع طرح کسب وکار، طولانی و کامل است و مجموعه مشترکی از بخش ها در این طرحها تعریف شده است که به هنگام اعتبارسنجی ایده مورد توجه سرمایه گذاران و بانک ها قرار می گیرد.

اگر هم به دنبال جذب حامی مالی نیستیم، یک طرح کسب وکاری یک صفحه ای نیز می تواند تصویری شفاف از آنچه که می خواهیم به آن دست یابیم و چگونگی برنامه ریزی برای دست یابی به آن ارائه دهد.

نکته قابل توجه این است که ما می توانیم برای یک کسب وکار مشغول به فعالیت نیز طرح کسب وکاری ایجاد کنید و به مرور زمان آن را بهبود و توسعه بخشیم. داشتن نوعی از برنامه بهتر از هیچ است.

برای دریافت مشاوره های تخصصی فرم زیر را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما طی حداکثر ۲۴ ساعت کاری با شما تماس بگیرند.
  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

مجتمع سورنا ثبت - ثبت شرکت ، ثبت برند

مرحله سوم: پیش بینی و برنامه ریزی برای امر مالی

راه اندازی کسب و کار کوچک به سرمایه زیادی احتیاج ندارد، اما مقداری سرمایه اولیه برای پوشش هزینه های جاری قبل از رسیدن به سوددهی لازم است. برای این منظور ما باید در یک صفحه به پیش بینی همه هزینه هایی که برای راه اندازی کسب و کار ضروری است پرداخته و سپس آن ها را جمع بزنیم که شامل هزینه های : پروانه فعالیت و مجوزها، تجهیزات، هزینه های قانونی، بیمه، برندینگ، تحقیقات بازار، فهرست دارایی ها، علائم تجاری، رویدادهای افتتاحیه، اجاره ملک و سایر هزینه های ابتدایی می باشد. همچنین می بایست برای حداقل ۱۲ ماه کار، هزینه های اجاره، خدمات رفاهی، بازاریابی و تبلیغات، تولید، تدارکات، هزینه های مسافرتی، حقوق کارکنان، حقوق خود  و غیره را نیز پیش بینی شود.

ترکیب همه این اعداد، سرمایه اولیه مورد نیاز ماست.

می توانید با استفاده از کمترین سرمایه، کسب وکار خود را راه اندازی کنیم. همچنین ممکن است دریابیم ترکیبی از روش های فوق، بهترین نتیجه را برای کسب وکار ما ایجاد می کند. با این وجود؛ هدف این است که گزینه های تامین بودجه خود را بررسی کرده و برنامه ای برای تامین بودجه خود تنظیم کنیم.

مجتمع سورنا ثبت - ثبت شرکت ، ثبت برند

مرحله چهارم: ایجاد ساختار کسب وکار

راه اندازی کسب و کار - مجتمع سورنا ثبت

کسب وکار ما می تواند یک شرکت با مالکیت شخصی ، شراکتی ، یک شرکت با مسئولیت محدود یا یک شرکت سهامی خاص باشد. هویت و شخصیت قانونی ای که برای کسب وکارمان انتخاب می کنیم ، بر نام کسب وکار  ما، مسئولیت ما و نحوه پرداخت مالیات اثر می‌گذارد. ممکن است با گذشت زمان و با رشد و تغییر در کسب وکارمان ، ساختار کسب وکار ما طی ارزیابی مجدد، تغییر کند.

باتوجه به پیچیدگی های کسب وکاری، برای راه اندازی کسب و کار ، از مجتمع سورنا جهت ساختار سازی اعم از ثبت شرکت ، ثبت برند ، اخذ مجوز ها و اخذ کارت بازرگانی در صورت لزوم ، مشاوره بگیرید تا ساختار مناسبی برای کسب وکار خود انتخاب کنید.

مجتمع سورنا ثبت - ثبت شرکت ، ثبت برند

مرحله پنجم: انتخاب نام تجاری و ثبت برند

برند و نام تجاری انتخابی ما ، نقش مهمی در تمام ابعاد کسب وکارمان ایفا می کند، بنابراین باید یک نام خوب انتخاب کنیم . هنگامی که درحال بررسی گزینه‌های مورد نظر برای نام تجاری هستیم، باید مولفه ها و پارامترهای متعددی مد نظر داشته باشیم از قبیل تمام معنای احتمالی آن را در نظر بگیریم، سپس نام مورد نظر خود را انتخاب کنیم . پس از انتخاب نام تجاری، می بایست بررسی کنیم که آیا در حال حاضر کسب وکاری با این نام وجود دارد یا خیر که باید از سامانه ثبت علائم تجاری جست و جو کرد . و اگر وجود نداشت نام انتخاب شده را ثبت کنیم.

فراموش نکنید که پس از ثبت نام تجاری، دامنه سایت خود را نیز ثبت کنید.برای ثبت برند و نام تجاری خود با مجتمع سورنا ثبت در ارتباط باشید.

مجتمع سورنا ثبت - ثبت شرکت ، ثبت برند

مرحله ششم: دریافت مجوزها

وقتی که فعالیت کسب وکار شما شروع می شود، باید بدانیم تشریفات اداری بخشی از روند کار است. مجموعه متنوعی از مجوزها تعریف شده اند. نوع مجوزهای مورد نیاز ما با توجه به نوع فعالیت و محل استقرار کسب وکارمان معین می شود.

همچنین به عنوان صاحب یک کسب وکار باید درباره مجوزهای مرتبط با کسب وکارمان تحقیق کنید.

مجتمع سورنا ثبت - ثبت شرکت ، ثبت برند

مرحله هفتم: تعریف سیستم حسابداری

در صورت وجود سیستم های موثر، کسب وکارها موثرتر عمل خواهند کرد. یکی از مهمترین سیستم ‌ها برای کسب وکارهای کوچک، سیستم حسابداری است. سیستم حسابداری با هدف مدیریت بودجه، تعیین نرخ ها و قیمت ها،تشکیل پرونده های مالیاتی و… ایجاد می شود. می توانیم خودمان سیستم حسابداری مان را تنظیم کرده یا یک حسابدار استخدام کنیم.

مجتمع سورنا ثبت - ثبت شرکت ، ثبت برند

مرحله هشتم: تعیین موقعیت مکانی کسب و کار

مشخص کردن موقعیت مکانی ما بر عملکرد کسب وکار شما اثر می گذارد، خواه یک دفتر کاری در خانه خود داشته باشیم، یا یک فضای اداری مشترک یا خصوصی.

ما باید درباره موقعیت مکانی، تجهیزات و کلیت فرایند راه اندازی کسب وکار مان فکر کرده و مطمئن شویم محل کسب وکارمان برای نوع فعالیتی که انجام می دهیم مناسب است. همچنین می بایست درباره خرید یا اجاره فضای تجاری خود فکر کنیم.

مجتمع سورنا ثبت - ثبت شرکت ، ثبت برند

مرحله هشتم: تعیین موقعیت مکانی کسب و کار

مشخص کردن موقعیت مکانی ما بر عملکرد کسب وکار شما اثر می گذارد، خواه یک دفتر کاری در خانه خود داشته باشیم، یا یک فضای اداری مشترک یا خصوصی.

ما باید درباره موقعیت مکانی، تجهیزات و کلیت فرایند راه اندازی کسب وکارمان فکر کرده و مطمئن شویم محل کسب وکارمان برای نوع فعالیتی که انجام می دهیم مناسب است. همچنین می بایست درباره خرید یا اجاره فضای تجاری خود فکر کنیم.

مجتمع سورنا ثبت - ثبت شرکت ، ثبت برند

مرحله نهم: تیم سازی

اگر می خواهیم کارمندانی استخدام کنیم، اکنون زمان شروع این فرایند است. از طراحی و تعریف صحیح موقعیت‌های کاری و مسئولیت‌های شغلی برای هر موقعیت کاری اطمینان حاصل کنیم. اداره کل مرتبط با کسب وکارهای کوچک، راهنمای بسیاری خوبی برای صاحبان کسب وکاری است که اولین استخدام های خود را انجام می دهند. اگر به جای استخدام، برون سپاری فعالیت‌ها به پیمانکاران مستقل مورد توجه ما باشد ، می بایست با کمک یک وکیل، توافق نامه پیمان کاران مستقل را تنظیم کنیم.

در نهایت اگر بخواهیم  یک کسب وکار یک نفره (solopreneur) راه اندازی کنیم، ممکن است به کارکنان و پیمانکاران نیاز نداشته باشیم، اما باید بدانیم به تیم پشتیبانی نیاز داریم. این تیم می تواند از یک منتور، مربی کسب وکار، یا حتی اعضای خانواده و یا دوستان ما تشکیل شده باشد و در جاده پر پیچ و خم کسب وکارمان، به ما مشاوره، انگیزه و اطمینان ببخشند.

راه اندازی کسب و کار - مجتمع سورنا ثبت
مجتمع سورنا ثبت - ثبت شرکت ، ثبت برند

مرحله دهم: بازاریابی و تبلیغات

پس از راه اندازی کسب وکارمان باید به بازاریابی جذب مشتری بپردازیم. این کار را می‌توانیم با نوشتن پیشنهادات فروش منحصربه فرد و ایجاد یک برنامه بازاریابی شروع کنیم. سپس تا آن‌جایی که می‌توانیم ایده های بازاریابی کسب وکارهای کوچک را بررسی کنیم تا بتوانید به شیوه ای موثر کسب وکارتان را ارتقا دهیم.

می توان گفت پس از به انجام رساندن مراحل گفته شده، اساسی ترین پایه های کسب وکاری را پوشش داده ایم. بباید به خاطر داشته باشیم موفقیت یک شبه اتفاق نمی افتد. از طرحی که ایجاد کرده ایم استفاده کنید تا به طور مداوم روی کسب وکار خود کار کنیم و شانس موفقیت خود را افزایش دهیم.

در مجتمع سورنا سعی بر این است که به بهترین نحوه ممکن مراحل تبدیل ایده به کسب و کار و رسیدن به درآمد و سود پایدار بر اساس ایده های فناوری محور افراد ، گذرانده شود و در مراحل تامین کسب و کار اعم از مواد اولیه و سرمایه و منابع انسانی و … بهترین ها انتخاب و پذیرش گردند. اما ذکر این نکته خالی از لطف نیست که به محض ورود به عرصه کسب و کار ، همت و جدیت و تلاش و نوآوری ،  مهمترین عوامل در پیشرفت و توسعه میباشند.

خرید و فروش کسب و کار و طرح های آماده

ارزشگذاری برند و کسب و کار

استعداد یابی شغلی

تامین تجهیزات و مواد اولیه

برندسازی و مشارکت در فروش

تامین سرمایه و سرمایه گذاری

ساختار سازی کسب و کار

راه اندازی کسب و کار