ثبت شرکت, ثبت شرکت در یزد تخصصی

ثبت شرکت سهامی خاص در یزد

ثبت شرکت سهامی خاص در یزد

ثبت شرکت سهامی خاص در یزد

 اگر از آن دسته از کارآفرینانی هستید که شهر یزد را برای سرمایه‌گذاری و ثبت شرکت انتخاب کرده اید و از میان شرکت های معرفی شده در قانون تجارت ، خواهان ثبت شرکت سهامی خاص در یزد می باشید، مطالعه این مقاله برای شما مفید و موثر خواهد بود، زیرا که در این مقاله به توضیح کامل شرکت سهامی خاص و نحوه ثبت آن در یزد خواهیم پرداخت. تا انتها با ما همراه باشید .

ثبت شرکت سهامی خاص در یزد

شرکت سهامی خاص

 شرکت سهامی خاص شرکتی است که قانون تجارت مبحث وسیعی را به آن اختصاص داده است. به تعریف ساده شرکت سهامی خاص نوعی از شرکت است که از حداقل سه نفر بالای ۱۸ سال که دارای شغل دولتی نبوده و همچنین دارای بدهی مالیاتی نیز نیستند به عنوان شریک و دو نفر با شرایط فوق به عنوان بازرس تشکیل می شود. در این نوع شرکت ها بازرسان با اعضای هیئت مدیره نباید نسبت فامیلی تا درجه  سه داشته باشند.

 همچنین به جز سمت مدیرعاملی که یک نفر به طور همزمان نمی‌تواند در دو یا بیشتر از دو شرکت دارای سمت مدیرعاملی باشد ، برای تصدی بقیه سمت‌ها از جمله رئیس هیئت مدیره ،  نایب رئیس هیئت مدیره و اعضای هیئت مدیره در بیش از دو شرکت به صورت همزمان محدودیتی وارد نیست.

سرمایه شرکت سهامی خاص منقسم به سهم می باشد و به راحتی قابل دادوستد هست. البته به شرط موافقت هیئت مدیره و یا مجمع شرکت که بسته به اساسنامه متفاوت می باشد و همچنین ثبت در دفاتر ثبت شرکتها. خالی از لطف نیست بدانیم که نقل و انتقال سهام در شرکت سهامی خاص، نیاز به گواهی مالیاتی نقل و انتقال سهام داشته در صورتی برای شرکت این گواهی صادر خواهد شد که آن شرکت کد اقتصادی داشته باشد و شماره جدید اقتصادی آن شرکت نیز به گام ۴۵ رسیده باشد .پس خیلی هم نقل و انتقال سهام در شرکت سهامی خاص راحت نیست.

یک قانون جالب دیگری که شرکت سهامی خاص دارد و در این زمینه با شرکت مسئولیت محدود نیز مشترک است ، اینه که مسئولیت هر یک از سهامداران در مورد بدهی های شخصی و خصوصی شرکت،  به اندازه مبلغ سرمایه و سهام آنها در شرکت است و نه بیشتر. البته این بیشتر در مورد بدهی های خصوصی و شخصی صدق می‌کند و اگر خدای نکرده گذرتان به اداره دارایی یزد یا هر یک از بانک ها یا ارگان های دولتی یزد افتاد ، این دوستان این حرف‌ها حالیشون نیست و حساب همه اعضای هیئت مدیره را مسدود می کنند.

ثبت شرکت سهامی خاص در یزد

پس برای کسانی که مشتاق ثبت شرکت سهامی خاص در یزد هستند باید بگویم بهترین انتخاب همین شرکت می‌باشد. چون که شرکت سهامی خاص از لحاظ عرفی، اعتباری، بانکی، تسهیلاتی و ضمانت نامه ای و سایر موارد ،بهترین نوع شرکت جهت ثبت میباشد . اصولاً در یزد، شرکت مسئولیت محدود رقیب اصلی شرکت سهامی خاص برای ثبت است، اما باید این را بگویم که از لحاظ ظاهری ثبت شرکت با مسئولیت محدود خیلی راحت تر از ثبت شرکت سهامی خاص در یزد می باشد ، زیرا که برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود، با دو نفر شریک هم میتوان این شرکت را ثبت داد و نیازی به افتتاح حساب بانکی برای ثبت شرکت نیست و همچنین مدت زمان اعتبار اعضای هیئت مدیره، برخلاف شرکت سهامی خاص که دو سال می باشد،در این شرکت نامحدود است اما از لحاظ اعتباری و قراردادی ، به شدت از شرکت سهامی خاص پایین‌تر است و از لحاظ مسئولیت ها اعم از دارایی و سهامداران و غیره درست به مانند شرکت سهامی خاص میباشد. پس با این تفاسیر هیچ شرکتی شرکت سهامی خاص نمی شود.

 

برای مشاوره پیرامون ثبت شرکت سهامی خاص در یزد با ما تماس بگیرید.

دفتر مرکزی 

تلفن تماس دفتر : ۰۳۵۳۷۲۶۳۶۷۸   |  تلفن همراه مستقیم مدیران : ۰۹۱۶۲۵۸۷۸۳۸ – ۰۹۱۳۱۵۸۸۸۵۱

ساعات کاری مجتمع:

صبح : ۸ صبح الی ۱۴ ظهر        عصر : ۱۷ الی ۲۰ شب

مجتمع حقوقی-ثبتی سورنا

مقالات مرتبط