برخی از شرکتها پس از ثبت و انجام فعالیت به دلایل متفاوتی تصمیم به تغییر نام شرکت خود می گیرند که این تغییر با رعایت شرایط ویژه ای صورت میگیرد نکته ی قابل توجه این است که بعد از تغییر نام شرکت، شماره ثبت، تاریخ ثبت و سایر شرایط شرکت تغییری پیدا نمیکند و تنها نام آن تغییر می کند. میتوان گفت تغییر نام پس از ثبت در ردیف تغییرات مجاز قرار می گیرد. از نظر حقوقی، علت تغییر اسم شرکت مهم نیست و تغییر نام منجر به تغییر تاریخ یا شماره ثبت شرکت نمیشود.
تغییر نام شرکت چگونه صورت میگیرد؟
برای انجام تغییرات در نام شرکت باید مجمع عمومی فوق العادهای تشکیل شود که با تنظیم صورتجلسه، تغییر نام توسط اعضا امضاء می شود. در مرحله ی بعد، باید مدارک شناسایی مدیر عامل، مدارک شرکت شامل کپی آگهی تاسیس و روزنامه رسمی به همراه اسامی انتخابی به اداره ثبت تحویل داده شود.
مدارک لازم برای تغییر نام شرکت
مراحل تغییر نام شرکت
- در مرحله اول باید با تشکیل مجمع عمومی فوق العاده، اعمال تغییر نام شرکت را تصویب کنید.
- در صورت تصویب در این مرحله باید صورت جلسه ی مربوطه را تنظیم کرد.
- تمام شرکا باید با امضای صورت جلسه، موافقت کنند. چنانچه تعداد شرکا بیش از ۱۲ نفر باشد باید هیئت نظارت شامل ۳ تن از شرکا، صورت جلسه را تحت عنوان هیئت نظارت امضا کنند.
- نهایتاً سه روز پس از تنظیم صورت جلسه میبایست مدارک موردنیاز را از طریق سامانه اداره ثبت شرکتها ارسال کرد.
در حدود یک ماه بعد و پس از تایید اولیه باید حضوراً به اداره ثبت مراجعه و با پرداخت حق ثبت، تشریفات اداری را طی کنید