برند, ثبت برند, دسته ثبت برند در مشهد

ثبت برند در مشهد

ثبت برند در مشهد

ثبت برند بصورت تخصصی در مشهد

 من و همکارانم در مجتمع سورنا ثبت به عنوان مرکز و موسسه ثبت برند در مشهد ، خوشحالیم که همراه شما عزیزان مشهدی جهت راهنمایی و مشاوره پیرامون برند و لوگو و چگونگی ثبت برند و لوگو بصورت تخصصی و کامل در مشهد ، این شهر دوست داشتنی و زیبا هستیم.هدف ما روشن ساختن مفهوم برند و علامت تجاری و همچنین لوگو و نشان تجاری ، شرایط ثبت ، پیش نیازها و الزامات قانونی قبل و بعد از ثبت آن در مشهد هست. مقاله پیش روی شما حاصل سالها تجربه مجتمع سورنا ثبت در زمینه های مختلف ثبتی اعم از ثبت شرکت در مشهد  ، ثبت برند و لوگو و اخذ کارت بازرگانی تجاری در مشهد میباشد. در این مقاله ابتدا به کلیات برند و چگونگی ثبت آن در مشهد پرداخته و در نهایت به چند سوال پرتکرار پاسخ داده ایم . باعث افتخار ماست که جهت هرگونه سوال بیشتر پیرامون برند و چگونگی ثبت آن در استان زیبای خراسان رضوی با ما تماس بگیرید.

ثبت برند در مشهد

برند چیست ؟

در ابتدای مبحث ثبت برند و لوگو در مشهد ، به تعریف « برند » میپردازیم تا مفهوم این عبارت برای ما روشن شود. برند یا نام عبارتی میباشد که مشخص کننده یک کالا یا خدمات ، از کالا یا خدمات مشابه میشود.البته این یک تعریف حقوقی و خشک از یک برند یا علامت تجاری میباشد و تعریف برند بر اساس علم برندینگ تا حدودی متفاوت میباشد. عنوان حقوقی برند در قانون « علامت تجاری » میباشد. هدف اصلی برند ، تمایز محصولات یا خدمات از سایر رقبای همان کالا یا خدمت میباشد.برند همان چیزی است که مخاطب با آن ارتباط برقرار کرده و با دیدن و یا شنیدن آن ، ویژگیهای آن را در ذهن و قلب خود تداعی میکند . در فرهنگ عامه مشهد برند از جایگاه ویژه ای در میان مردم برخوردار است.

اقتصاد مشهد :

قبل از ادامه موضوع  ، لازم دیدم به اقتصاد مشهد هم گذری داشته باشیم . چراکه با شناخت اقتصاد این شهر و استان دوست داشتنی ، اهمیت ثبت برند و لوگو و ثبت شرکت در مشهد بر همه ما روشن و آشکار میشود .همانطور که در مقاله ثبت شرکت در مشهد توضیح دادم طبق گزارشات مرکز آمار ،  جمعیت خراسان رضوی به  بالای ۷ میلیون رسیده است. این ترکیب جمعیتی نشان می‌دهد که خراسان رضوی یکی از استان‌های متراکم ایران است.۶۷.۵ درصد از مردم این استان در سن ۱۵ تا ۶۴ سال بوده‌اند. واقعیتی که پتانسیل بالای این استان را به لحاظ نیروی کار فعال نشان می‌دهد.زیراکه افراد بین ۱۰ تا ۶۵ سال جزء جمعیت فعال کشور محسوب می‌شوند. و نیز حدود ۷۳ درصد از مردم این استان  شهرنشین بوده و میزان باسوادی مردم در استان ۸۹ درصد بوده است. همچنین براساس طرح آمارگیری نیروی کار ، نرخ مشارکت اقتصادی در خراسان رضوی با مرکزیت مشهد ، ۴۳.۸ درصد است. میانگین این شاخص برای کل کشور ۴۰.۱ بوده است. همچنین این آمار اعلام می‎‌کند که میزان بیکاری در استان خراسان رضوی معادل ۸.۸ درصد بوده که از میانگین کشور کمتر است. یک آمار مهم دیگر این است که ۲۳.۸ درصد از مردم این استان در بخش کشاورزی، ۳۰.۸ درصد در بخش صنعت و ۴۵.۵ درصد در بخش خدمات فعال هستند. معادل ۸۹.۳ درصد از جمعیت خراسان رضوی در بخش خصوصی و ۱۰.۷ درصد در بخش عمومی مشغول به فعالیت هستند که نشان‌دهنده وضعیت مناسب بخش خصوصی این استان نسبت به سایر استان‌های دیگر است.یک مزیت فوق العاده این است که خراسان رضوی به تنهایی حدود ۷ درصد از مساحت کل کشور را در بر گرفته  و با دو کشور افغانستان و ترکمنستان دارای مرز مشترک است.همچنین این استان به لحاظ صنعتی نیز نسبت به سایر استان‌ها وضعیت بهتری دارد و شهرک‌های صنعتی متعددی در خراسان رضوی وجود دارد. گردشگری مذهبی یکی دیگر از پتانسیل‌های منحصر به فرد مشهد است که سالانه پذیرای ۲۷ میلیون زائر میباشد. همه موارد ذکر شده ، چرایی ثبت برند و لوگو را در مشهد  به عنوان مرکز استان خراسان رضوی توجیه میکند.

اهمیت ثبت برند و لوگو در خراسان و شهر مشهد و وجود آن در کسب و کار :

در شرایط به شدت رقابتی امروز مشهد که شاهد آن هستیم ، برای حفظ بقا در بازار و کسب مزیت رقابتی ، اهمیت ثبت برند و لوگو  و استفاده از آن بیش از پیش مشهود میباشد.اهمیت برند و متعاقب آن برندسازی بر کسی پوشیده نیست. در بین تمام مولفه های بازاریابی ، برند و نام تجاری بیشترین توجه مشتریان و مردم مشهد را به خود جلب میکند. در کنار مزیت رقابتی یک کالا یا خدمات در بازار مشهد ، وجود برند از ضروری ترین بدیهیات است . برای اینکه مزیت رقابتی و رکن اساسی تمایز کالا یا خدمات شما با دیگران مشخص باشد ، وجود برند و علامت تجاری لازم میباشد . لازم به تذکر این نکته مهم است که استفاده از یک برند یا لوگو بدون ثبت آن در مشهد، زنگ خطری برای کسب و کار خواهد بود زیرا امکان سو استفاده دیگران وجود خواهد داشت.

آیا برای کسب و کاری که دارم ، لازم است جهت ثبت برند در مشهد اقدام نمایم؟ 

همانطور که در بالا اشاره شد ، وجود برند لازمه هر کسب و کاری ، چه کوچک و چه بزرگ میباشد . اگر ما بخواهیم که به کسب و کارمان به صورت موجودی فعال و پویا با قابلیت رشد و گسترش نگاه کنیم ، وجود برند برای این کسب و کارمان لازم و ضروری میباشد . پس در هر کسب و کاری هستیم و هر کالا یا خدماتی را در مشهد عرضه میکنیم ، برای اینکه بتوانیم تمایزات و مزایای کالاها یا خدمات خود را برجسته کنیم به نحوی که در خاطر مشتریانمان در مشهد بماند ، وجود برند امری واجب میباشد . به همین علت باید اقدام به ثبت برند و لوگو آنهم بصورت تخصصی و کامل در شهر مشهد نمود و از مزایای آن بهره جست.

چگونگی ثبت برند و لوگو در مشهد :

حال با توجه به تعاریف و توضیحات فوق ، به چگونگی ثبت برند و روند عملی آن  در مشهد میپردازیم . در ابتدای امر بر اساس نوع فعالیت مان ، باید به تهیه پیش نیازهای لازم جهت ثبت برند  اقدام نماییم که در ادامه به آن خواهیم پرداخت . پس از تهیه مدارک و پیش نیازهای لازم ، اقدام به انتخاب اسم مناسب جهت برند خود میکنیم . شرایط اسمی که برای ثبت برند  انتخاب میکنیم را در سطر بعدی خواهیم آورد . بعد از انتخاب اسم ، اقدام به جست و جوی آن در سامانه علائم تجاری میکنیم . چون جست و جوی برند در مشهد بسیار تخصصی و دارای تکنیک های خاص میباشد ، پیشنهاد میکنیم که از سامانه « جست و جوی برند مجتمع سورنا ثبت » استفاده نمایید . بعد از اینکه پیش نیازهای لازم را تهیه و اسم مورد نظر و انتخابی خود را جست و جو کردید ، اقدام به ارسال اظهارنامه ثبت برند خواهیم نمود.بعد از این کار ، پرونده برند در نوبت بررسی سازمان ثبت علائم تجاری قرار خواهد گرفت و پس از بررسی کارشناس ، به یکی از سه نوع ابلاغیه های اداره ثبت علائم تجاری بر خواهیم خورد :
اول: ابلاغیه رد برند :  در صورتی که برند شما قوانین مندرج در قانون ثبت علائم تجاری را رعایت نکرده باشد این ابلاغیه صادر خواهد شد.
دوم: ابلاغیه رد مشروط : بدین معنی است که بعضی از کالاها یا خدمات ذکر شده در برند قابل ثبت نبوده و باید اقدام به حذف آنها نمود یا اینکه برند شما در صورتی که هم لوگو و اسم باشد ممکن است,ممکن است یکی از این دو قابل ثبت نباشد.
سوم: ابلغیه رفع نقص : که این ابلاغیه در صورتی که نقص در پرونده شما توسط کارشناس تشخیص داده شود ابلاغ می شود.
ابلاغیه آگهی نوبت اول : یعنی علامت تجاری شما فاقد نقص و تشابه بوده و قابلیت ثبت شدن دارد. در این حالت شما باید اقدام به تشکیل پرونده فیزیکی برند در اداره ثبت علائم تجاری در تهران نموده سپس اقدام به پرداخت هزینه های برند اعم از هزینه آگهی نوبت اول، هزینه حق الثبت و هزینه آگهی نوبت دوم نبوده و در آخر اقدام به اخذ سند برند خود نمایید.همانطور که گفته شد کلیه امور ثبت برند و علامت تجاری صرفا در تهران انجام می شود. البته در صورتی که صاحب حق امضاء شرکت نتواند برای پیگیری امور شخصا مراجعه نماید می تواند از کارکنان شرکت با استفاده از یک وکالت محضری و یا یک وکیل دادگستری کمک بطلبد.

موسسه ثبت برند در کرمان

قوانین ثبت برند در مشهد :

کلیه علائم تجاری در ایران جهت ثبت به اداره ثبت علائم تجاری تهران ارجاع داده میشوند و کلیه امور ثبت برند و لوگو در هر شهری که باشیم ، تحت نظر و مقررات این سازمان میباشد . در اصل ، هیچ اداره و ارگان مستقلی در رابطه با ثبت برند و یا ثبت لوگو و هرگونه علامت در مشهد وجود ندارد. از ابتدای ثبت اظهارنامه و تا انتهای اخذ روزنامه ها و اخذ سند مالکیت ۱۰ ساله برند ، مرجع رسمی سازمان ثبت علائم تجاری مستقر در تهران میباشد که بصورت سیستمی و حسب مورد مراجعه فیزیکی به آن سازمان ، اقدام به ثبت برند و یا ثبت لوگو یا هر علامت یا نشان مرتبطی در مشهد خواهد کرد.

مدارک مورد نیاز ثبت برند در مشهد برای اشخاص حقیقی یا حقوقی :

مدارک اشخاص حقیقی  :
کپی شناسنامه + کارت ملی متقاضی
کپی مجوز فعالیت مرتبط
مدارک اشخاص حقوقی :
کپی آگهی تاسیس و آخرین آگهی تغییرات مدیریتی
کپی شناسنامه و کارت ملی مدیرعامل
کپی مجوز فعالیت مرتبط

مدت زمان ثبت برند و لوگو در مشهد :

مدت زمان دقیق برای ثبت برند و لوگو در مشهد وجود ندارد و این امر همیشه بر اساس تراقیک ثبت برند  ، تعطیلات و سایر عوامل داخلی سازمان متغییر میباشد ولی بصورت معمول از زمان ارسال اظهارنامه ثبت برند تا بررسی کارشناس و ارسال ابلاغیه اولیه حدودا بین ۲ تا ۴ ماه و از تاریخ ابلاغ آگهی نوبت اول تا صدور سند مالکیت ۱۰ ساله و نهایی با توجه به روزنامه ها و مهلت های قانونی حدود ۲ ماه میباشد.

هزینه ثبت برند در مشهد :

هزینه ثبت هر برند یا لوگو بر اساس متغیرهای گوناگونی اعم از تعداد محصولات زیر شاخه برند ، تعداد مجوزهای مورد نیاز برای ثبت و تعداد طبقات کالایی یا خدماتی برند محاسبه میشود . جهت اطلاعات بیشتر با مجتمع سورنا ثبت تماس حاصل فرمایید.

سوالات پر تکرار 

۱.آیا اداره ثبت برند در استان یا شهر مشهد وجود دارد ؟

 کلیه علائم تجاری در ایران جهت ثبت به اداره ثبت علائم تجاری تهران ارجاع داده میشوند و کلیه امور ثبت برند و لوگو در مشهد تحت نظر و مقررات این سازمان میباشد . در اصل ، هیچ اداره و ارگان مستقلی در رابطه با ثبت برندو یا علامت تجاری و لوگو و هر موضوع مرتبطی در شهر مشهد وجود ندارد.

۲.آیا میتوان برند و لوگو را بصورت همزمان در مشهد ثبت داد ؟

 در جواب باید گفت که میتوان برند و لوگو را بصورت همزمان و طی یک اظهارنامه ثبت برند ثبت داد.

۳.برای ارسال اظهارنامه ثبت برند در مشهد به کجا باید مراجعه کرد ؟

هیچ اداره و ارگان مستقلی در رابطه با ثبت برند و علائم تجاری و اختراعات و طرح صنعتی در مشهد وجود ندارد. از ابتدای ثبت اظهارنامه و تا انتهای اخذ روزنامه ها و اخذ سند مالکیت ۱۰ ساله برند ، مرجع رسمی سازمان ثبت علائم تجاری مستقر در تهران میباشد که بصورت سیستمی و حسب مورد مراجعه فیزیکی به آن سازمان ، اقدام به ثبت برند خواهد کرد.

۴.مجوزهای مورد تایید برای ثبت برند در مشهد چیست ؟

به طور کلی هر نوع مجوز و صلاحیتی که از جانب هر یک از نهادهای حکومتی صادر میشود برای ثبت برند و لوگو و هرگونه امور مالکیت معنوی در مشهد بر اساس همان مجوز معتبر میباشد . البته معتبر ترین نوع مجوز ، پروانه بهره برداری میباشد که در ارسال اظهارنامه و ثبت برند در مشهد محدودیتی ندارد.

۵.ثبت برند لاتین در مشهد به چه صورت هست ؟

برای ثبت برند غیر فارسی یا لاتین در مشهد ، علاوه بر مدارک ذکر شده در شرح بالا ، نیاز به یک کارت بازرگانی یا کار عضویت معتبر در اتاق بازرگانی مشهد میباشد.

۶.آیا ثبت برند در مشهد مشمول مالیات هست ؟

ثبت برند در هیچ صورت باعث مشمولیت مالیات نخواهد شد . در واقع برند باعث بریدن مالیات نخواهد شد و به آن ربطی نخواهد داشت.

۷.چه برندهایی را در مشهد نمیتوان ثبت داد ؟

همانطور که گفته شد ، کلیه علائم تجاری در ایران جهت ثبت به اداره ثبت علائم تجاری تهران ارجاع داده میشوند و کلیه امور ثبت برند و لوگو و هرگونه امور مالکیت فکری و صنعتی در مشهد تحت نظر و مقررات این سازمان میباشد . بنابراین بر اساس مقررات این سازمان اسمهای عینا مثل برند موجود و اسمهای مشابه با برندهای موجود در زمینه کالایی مشابه هستند و همچنین اسامی خاصه و اسامی خلاف اخلاق حسنه و  عامه جامعه ، اجازه ثبت ندارند.

۹.چطور میتوانم برندهای ثبت شده در مشهد را جست و جو کنم؟

برای جست و جوی برند در مشهد میتوانید به سامانه جست و جوی علائم تجاری سازمان علائم تجاری مراجعه نمایید. چون جست و جوی برند در مشهد بسیار تخصصی و دارای تکنیک های خاص میباشد ، پیشنهاد میکنیم که از سامانه  « جست و جوی برند مجتمع سورنا ثبت » استفاده نمایید.

  1. آیا ابلاغیه آگهی نوبت اول که پس از ارسال اظهارنامه ثبت برند صادر میشود ، به معنی ثبت نهایی آن هست ؟

بعد از ارسال اظهارنامه ثبت برند و لوگو در مشهد ، پرونده برند در نوبت بررسی سازمان ثبت علائم تجاری قرار خواهد گرفت و پس از بررسی کارشناس ، در صورت عدم نقص ابلاغیه آگهی نوبت اول صادر خواهد شد یعنی علامت تجاری شما فاقد نقص و تشابه بوده و قابلیت ثبت شدن دارد. در این حالت شما باید اقدام به تشکیل پرونده فیزیکی برند در اداره ثبت علائم تجاری در تهران نموده سپس اقدام به پرداخت هزینه های برند اعم از هزینه آگهی نوبت اول، هزینه حق الثبت و هزینه آگهی نوبت دوم نبوده و در آخر اقدام به اخذ سند برند خود نمایید.

۱۱.آیا هر شخصی میتواند اقدام به ثبت برند در مشهد نماید ؟

طبق قانون هر شخص حقیقی یا حقوقی با داشتن پیش نیاز های ذکر شده در توضیحات بالا میتواند اقدام به ثبت برند و لوگو در مشهد نماید.

۱۲.آیا میتوان بصورت غیر حضوری اقدام به ثبت برند در مشهد نمود ؟

بله . مجتمع سورنا ثبت این افتخار را دارد که با بهره گیری از کادر مجرب و متخصص خود ، جهت رفاه حال شما مشهدیهای عزیز ، بصورت غیر حضوری اقدام به ثبت برند و لوگو در مشهد برای شما عزیزان نماید. جهت بهره مندی از این مزایا با شماره تلفن های مجتمع سورنا ثبت به شماره های ۰۹۱۳۱۵۸۸۸۵۱ و ۰۳۵۳۷۳۳۴۹۳۴ تماس حاصل فرمایید.

سورنا ثبت

تلفن دفتر : ۰۳۵۳۷۳۳۴۹۳۴
همراه واحد ثبت برند: ۰۹۱۳۱۵۸۸۸۵۱
همراه واحد ثبت شرکت : ۰۹۱۳۲۵۶۴۹۸۳
ساعات کاری :  ۸ صبح الی ۱۶ عصر

از اینکه با مقاله « ثبت برند در مشهد » با ما همراه بودید کمال تشکر را داریم و امیدواریم که مفید واقع شده باشد . مجتمع سورنا ثبت با بهره‌گیری از متخصصان امور ثبتی اعم از ثبت شرکت ، ثبت برند ، جست و جوی برند ،  اخذ کارت بازرگانی و فروش برند آماده ، بر اساس تکیه بر آخرین علوم کسب و کار و برندینگ ، بازاریابی و تبلیغات و همچنین علم و اطلاع از فرآیندهای قانونی و آخرین آیین نامه ها و بخشنامه های ادارات ثبت شرکتها ، سازمان ثبت علائم تجاری ، اتاق بازرگانی ، سامانه جامع تجارت و سازمان امور مالیاتی ، آماده ارائه خدمات به مشتریان عزیز می باشد. این مجتمع که با عناوین موسسه ثبت شرکت ، موسسه ثبت برند ، موسسه برندسازی ، موسسه بازاریابی و همچنین موسسه تبلیغاتی شناخته می شود ، در منطقه جغرافیایی مرکز کشور ، خدمات نوآورانه ای را پیش روی مشتریان قرار داده است ارزش‌های ما  ، تکیه به علم و فرآیندهای قانونی و ایجاد یک کسب و کار کامل به دور از حاشیه های مخرب است .در مشهد ،  بسیاری از دوستان ما را به عنوان موسسه ثبت برند در مشهد یا دفتر ثبت شرکت در مشهد می شناسند که به صورت علمی و تخصصی به انجام خدمات ثبت شرکت در مشهد ، ثبت برند در مشهد  ، اخذ کارت بازرگانی در مشهد و فروش برند در مشهد می پردازد . مهمترین خدمت مجتمع سورنا ثبت در مبحث کسب و کار و کارآفرینی ، انجام امور مشارکت در فروش در زمینه محصولات فناوری محور ، با عنوان موسسه مشارکت در فروش سورنا می باشد. برای هرگونه سوال در مورد موضوعات فوق الذکر و مشاوره پیرامون آنها با ما تماس بگیرید