ثبت شرکت, دسته تغییرات شرکت, دسته ثبت شرکت در مشهد

ثبت شرکت در مشهد

ثبت شرکت در مشهد

ثبت شرکت در مشهد

شهر مشهد با جمعیت بیش از  ۳ میلیون نفر ، دومین شهر پرجمعیت ایران بعد از تهران پایتخت هست . پس همانند آنکه میگن تهران بهشت کارآفرینی هست ، مشهد هم کمتر از این عنوان نیست . علاوه بر جمعیت ، موقعیت خاص جغرافیایی لب مرز و وجود ظرفیت های فراوان اقتصادی و همچنین جاذبه های عظیم گردشگری اعم از گردشگری زیارتی و سیاحتی و همچنین وجود زیرساخت های گسترده صنعتی و علاقه عجیب مردم مشهد به کارآفرینی و صنعت ، موجب شده است این شهر در رادار بسیاری از کارآفرینان و صنعت گران و سرمایه گذاران باهوش جهت انجام فرآیندهای حقوقی و عملی کارآفرینی اعم از ثبت شرکت در مشهد ، ثبت برند در مشهد و راه اندازی کسب و کار در مشهد باشد.

چرایی ثبت شرکت در مشهد

طبق گزارشات مرکز آمار ،  جمعیت خراسان رضوی به  بالای ۷ میلیون رسیده است. این ترکیب جمعیتی نشان می‌دهد که خراسان رضوی یکی از استان‌های متراکم ایران است.۶۷.۵ درصد از مردم این استان در سن ۱۵ تا ۶۴ سال بوده‌اند. واقعیتی که پتانسیل بالای این استان را به لحاظ نیروی کار فعال نشان می‌دهد.زیراکه افراد بین ۱۰ تا ۶۵ سال جزء جمعیت فعال کشور محسوب می‌شوند. و نیز حدود ۷۳ درصد از مردم این استان  شهرنشین بوده و میزان باسوادی مردم در استان ۸۹ درصد بوده است. همچنین براساس طرح آمارگیری نیروی کار ، نرخ مشارکت اقتصادی در خراسان رضوی با مرکزیت مشهد ، ۴۳.۸ درصد است. میانگین این شاخص برای کل کشور ۴۰.۱ بوده است. همچنین این آمار اعلام می‎‌کند که میزان بیکاری در استان خراسان رضوی معادل ۸.۸ درصد بوده که از میانگین کشور کمتر است. یک آمار مهم دیگر این است که ۲۳.۸ درصد از مردم این استان در بخش کشاورزی، ۳۰.۸ درصد در بخش صنعت و ۴۵.۵ درصد در بخش خدمات فعال هستند. معادل ۸۹.۳ درصد از جمعیت خراسان رضوی در بخش خصوصی و ۱۰.۷ درصد در بخش عمومی مشغول به فعالیت هستند که نشان‌دهنده وضعیت مناسب بخش خصوصی این استان نسبت به سایر استان‌های دیگر است.یک مزیت فوق العاده این است که خراسان رضوی به تنهایی حدود ۷ درصد از مساحت کل کشور را در بر گرفته  و با دو کشور افغانستان و ترکمنستان دارای مرز مشترک است.همچنین این استان به لحاظ صنعتی نیز نسبت به سایر استان‌ها وضعیت بهتری دارد و شهرک‌های صنعتی متعددی در خراسان رضوی وجود دارد. گردشگری مذهبی یکی دیگر از پتانسیل‌های منحصر به فرد مشهد است که سالانه پذیرای ۲۷ میلیون زائر میباشد. همه موارد ذکر شده ، چرایی ثبت شرکت در مشهد را به عنوان مرکز استان خراسان رضوی توجیه میکند.

ثبت شرکت در مشهد

شروع فرآیند ثبت شرکت در مشهد

برای اینکه مراحل ثبت شرکت در مشهد را شرح بدهیم باید این موضوع را تقسیم بندی کنیم :

قدم اول

قدم اول در فرآیند ثبت شرکت در مشهد ، انتخاب نوع کسب و کارمان می باشد. ابتدا باید کسب و کار خود را دقیق تحلیل کرده و بررسی کنیم که آیا این کسب و کار نیاز به ثبت شرکت دارد یا نه و اگر نیاز به ثبت شرکت داشت چه نوع شرکتی را باید ثبت بدیم. براساس اینکه کار ما تولیدی می باشد یا خدماتی و یا اینکه مرکز فعالیت شرکت مرکز شهر می باشد یا خیر نوع شرکت ثبتی ما نیز متفاوت خواهد بود . اهمیت دانستن این دلایل تفاوت در مسئولیت ها و مزایای انواع شرکتها می باشد .لازم به ذکر است که سه نوع شرکت سهامی خاص با مسئولیت محدود و تعاونی بیشتر متقاضیان ثبت را دارند.

قدم دوم

قدم دوم در فرآیند ثبت شرکت در مشهد ،  انتخاب اعضا جهت ثبت شرکت می باشد. باتوجه به نوع شرکت و فعالیتی که قصد حضور در آن را داریم باید اقدم به انتخاب اعضا نمود به عنوان مثال در شرکت سهامی خاص ما نیاز حداقل ۳ نفر سهامدار و ۲ نفر بازرس داریم که بازرسان با سهامداران نباید نسبت فامیلی تا درجه ۳ را داشته باشد .و شرکت با مسئولیت محدود نیاز به حداقل ۲ نفر شریک دارند و در شرکت تعاونی نیز نیاز به حداقل ۷ نفر شریک که ۵ نفر عضو اصلی و .علی البدل هیئت مدیره و ۲ نفر هم بازرس داریم علاوه براینکه با توجه ماهیت کاری شرکت نیز ممکن است که اعضا دارای مدارک مشخص شده ایی باشند.

قدم سوم

قدم سوم در فرآیند ثبت شرکت در مشهد ،  اقدام به ثبت نهایی شرکت می باشد که شامل ثبت سیستمی شرکت ، تنظیم و امضاء اساسنامه و صورت جلسه و اظهارنامه و ارسال آنها به همراه سایر مدارک به اداره ثبت مشهد جهت اخذ شماره ثبت و شناسه ملی و اخذ اساسنامه می باشد.

قدم چهارم

قدم چهارم و نهایی فرآیند ثبت شرکت در مشهد  اقدام به تشکیل پرونده دارایی و اخذ کد قدیم اقتصادی و اخذ شماره جدید اقتصادی و ثبت نام ارزش افزوده و پلمپ دفاتر تجاری شرکت می باشد. لازم به ذکر است که تشکیل پرونده دارایی به مبنی افتادن در دام مالیات و اداره دارایی نیست. شرکت به محض اینکه ثبت می شود شماره کلاسه آن در دارایی ایجاد می شود با تشکیل پرونده دارایی شما اقدام به اخذ کد اقتصادی می کنید که برای عقد قرارداد و به طور کلی فعالیت شرکت به آن نیاز دارید.

پیش نیاز های ثبت شرکت با مسئولیت محدود در مشهد :

  • کپی شناسنامه و کارت ملی حداقل ۲ شریک به عنوان عضو هیئت مدیره
  • مشخص کردن مکان با توجه به نوع فعالیت شرکت
  • بعد از تایید اطلاعات و نام توسط اداره ثبت شرکتهای مشهد :
  • پرینت و امضا ۲ نسخه شرکتنامه بارکد دار سیستم اداره ثبت شرکتها
  • پرینت و امضا ۲ نسخه اظهارنامه بارکد دار سیستم اداره ثبت شرکتها
  • پرینت و امضا ۲ نسخه اساسنامه بارکد دار سیستم اداره ثبت شرکتها
  • پرینت و امضا ۲ نسخه صورتجلسه مجمع موسس بارکد دار سیستم اداره ثبت شرکتها
  • پرینت و امضا ۲ نسخه صورتجلسه هیئت مدیره بارکد دار سیستم اداره ثبت شرکتها

پیش نیاز های ثبت شرکت سهامی خاص در مشهد :

  • کپی شناسنامه و کارت ملی حداقل ۳ سهامدار به عنوان عضو هیئت مدیره
  • کپی شناسنامه و کارت ملی ۲ نفر به عنوان بازرس
  • مشخص کردن مکان با توجه به نوع فعالیت شرکت
  • بعد از تایید اطلاعات و نام توسط اداره ثبت شرکتهای مشهد :
  • افتتاح حساب بانکی معتبر در مشهد و اخذ گواهی در وجه اداره ثبت شرکتهای مشهد
  • پرینت و امضا ۲ نسخه اظهارنامه بارکد دار سیستم اداره ثبت شرکتها
  • پرینت و امضا ۲ نسخه اساسنامه بارکد دار سیستم اداره ثبت شرکتها
  • پرینت و امضا ۲ نسخه صورتجلسه مجمع موسس بارکد دار سیستم اداره ثبت شرکتها
  • پرینت و امضا ۲ نسخه صورتجلسه هیئت مدیره بارکد دار سیستم اداره ثبت شرکتها

چگونگی ثبت شرکت سهامی خاص در مشهد در ۶ گام :

حال اگر نوع کسب و کاری را که خواهان فعالیت در آن را دارید ، انتخاب کرده و  خود قصد ثبت شرکت سهامی خاص در مشهد  و  انجام کلیه امور ثبتی شرکتتان را دارید ، به راحتی و در ۶ قدم این کار را انجام دهید.

گام اول : برای راحتی و سهولت کار فرم ثبت شرکت در مشهد را از اینجا دانلود نموده و تکمیل نمایید.

گام دوم  در ثبت شرکت سهامی خاص در مشهد  : با توجه به فرم بالا نسبت به ثبت سیستمی در سیستم جامع ثبت شرکتها اقدام نمایید(لازم به ذکر است که عملیات سیستمی ثبت شرکت سهامی خاص و پر کردن فرم های سیستم و تنظیم اساسنامه و شرکت نامه و … یه مقوله حساس و تخصصی میباشد که پیشنهاد ما این است که این امر را به ما بسپارید. )

گام سوم در ثبت شرکت سهامی خاص در مشهد  : بعد از انجام امور ثبت سیستمی و تایید شدن اولیه نام ، ابلاغیه تایید نام را چاپ کرده و به یکی از بانکهای دلخواه جهت افتتاح حساب شرکت مراجعه و با ارائه ابلاغیه تایید نام درخواست افتتاح حساب شرکت در شرف تاسیس با نام مذکور را میکنید سپس از بانک مذکور تقاضای ارائه گواهی افتتاح حساب در وجه اداره ثبت شرکتهای مشهد میکنید. لازم به ذکر هست که میزان موجودی درون حساب باید دقیقا مطابق با موجود ذکر شده در اساسنامه و اظهار نامه باشد.

گام چهارم : مدارک زیر را آماده نموده و به آدرسی که در رسید پذیرش در سیستم ثبت شرکت ها موجود هست ، ارسال نمایید

لیست مدارک جهت ثبت شرکت سهامی خاص در مشهد :

دو نسخه اظهارنامه ثبت شرکتها

دو نسخه اساسنامه تکمیل شده

اصل گواهی بانکی مبنی بر پرداخت سرمایه تعهدی(حداقل ۳۵% سرمایه) همراه با فیش واریزی

اصل مجوز فعالیت از مراجع ذیربط در مواردی ثبت موضوع نیاز به مجوز داشته باشد

دو نسخه صورتجلسه مجمع عمومی موسسین

دو نسخه صورتجلسه هیأت مدیره تکمیل شده

گام پنجم  در ثبت شرکت سهامی خاص در مشهد  : بعد از ارسال مدارک با پست به اداره ثبت شرکتهای مشهد  ،یک رسید پستی از اداره پست دریافت خواهید کرد که حتما باید شماره بارکد رسید به همراه تاریخ ارسال را در قسمت مربوطه در سامانه ثبت شرکت ها وارد نمایید.

گام ششم : بعد از ۳ الی ۱۰ روز کاری (بسته به میزان شلوغی اداره ثبت شرکتهای مشهد) به اداره ثبت مراجعه کرده و با امضا ذیل دفاتر سازمان ثبت و پرداخت فیشهای واریزی ، اساسنامه ، آگهی تاسیس و سایر مدارک شرکت را تحویل بگیرید.

ثبت شرکت در مشهد

شرایط اسم شرکت :

اسم شرکت باید حداقل دارای ۳ کلمه خاص باشد:

ملاک خاص بودن کلمه برای اسم شرکت را اداره ثبت هر استان و خصوصاً کارشناس تایید نام آن حوزه مشخص می کند. به عنوان مثال کلمه نوین در بعضی از استان ها خاص و در بعضی از استانها عام می باشد. و همچنین کلمات پیشرو ، پیشتاز و کلماتی که کسب و کار را تعریف می‌کنند مثل بازرگانی و تجارت و سایر کلمات مرتبط نیز اصولا عام میباشد. ولی بعضی کلمات مثل گروه مجتمع و کلماتی که با ی صفت کسب و کار ختم می‌شود مانند بازرگانی، معدنی ،خوراکی، خدماتی و امثال اینها به طور قطع به یقین عام می باشد.باید به این نکته توجه داشت که عام بودن کلمه به معنی ممنوعیت حضور آن کلمه در اسم شرکت نیست .فقط اسم شرکت با حضور این کلمات طولانی‌تر می‌شود چون جزء ۳ کلمه خاص مورد نیاز برای ثبت شرکت نیست . به عنوان مثال اسم« معدنی آریا فلات مشهد» با اسم« آریا فلات مشهد » هیچ تفاوتی ندارد چون که کلمه معدنی عام میباشد. نکته دیگر اینکه اسامی شهر و استان و حتی روستاها اصولاً اگر در آخر اسم بیاید کلمه خاص میباشد.

شرایط موضوع شرکت

موضوع شرکت حتماً بررسی می شود که نیاز به مجوز خاص نداشته باشد. موضوع را ما براساس کلیه فعالیت هایی که در قسمت مربوطه در فرم وارد کردید تکمیل می کنیم و با هماهنگی با شما ارسال می کنیم. موضوع شرکت از دو قسمت عام و خاص تشکیل شده که هر دو آنها به یک اندازه مهم هستند. قسمت خاص اون کار اصلی هست که انجام می دید و قسمت خاص مثل خرید و فروش و بازاریابی و اخذ تسهیلات و …

نکات مهم در تعیین آدرس در هنگام ثبت شرکت در مشهد

آدرس شرکت خیلی مهم هست: برای کد اقتصادی نیاز به کپی سند و شناسنامه و کارت ملی مالک داریم. کسی برای بازدید نمی یاد ولی حتماً باید مدارک مربوطه را ببریم. اگر شرکت میخواد کاست بازرگانی بگیره اول هم باید مکان شرکت طبق سندش غیرمسکونی باشد. (مثلاً اداری یا تجاری یا کارگاهی باشد) و هم باید فعال باشد چون می یایند بازدید از طرف اتاق بازرگانی. مکان شرکت مرکز فعالیت اصلی شرکت می باشد . هنگامی که اقدام به ثبت شرکت تحت هر عنوان و انواع معرفی شده در قانون تجارت اعم از شرکت مسئولیت محدود ، سهامی خاص ، تعاونی و یا سایر شرکت ها و موسسات غیر تجاری می کنیم ، یکی از مهم‌ترین نیازها برای ثبت شرکت ، مکان می باشد. برای معرفی مکان جهت ثبت شرکت ، صرفاً نیاز به یک کد پستی داریم و با توجه به اینکه سامانه ثبت شرکتها با سامانه اداره پست هماهنگ میباشد، آدرس پستی را خود سیستم به ما میدهد. در ادامه با مقاله شرایط مکان در ثبت شرکت با ما باشید.قبل از ادامه مقاله لازم به ذکر است که حتی با وارد کردن کد پستی اشتباه ، خللی در ثبت شرکت وارد نمی شود .به عبارت دیگر برای اداره ثبت فرقی نمی کند که ما چه مکانی را برای ثبت شرکت معرفی میکنیم.

ثبت شرکت در مشهد

تعیین میزان سرمایه در زمان ثبت شرکت

 در هنگام ثبت شرکت باید مبلغی را به عنوان سرمایه شرکت معرفی کنیم .این مبلغ با توجه به نوع شرکت متغیر می باشد. به عنوان مثال در شرکت با مسئولیت محدود و سهامی خاص و تعاونی و شرکت سهامی عام هرکدام مقررات خاص خود را در رابطه با سرمایه شرکت دارند. مهمترین مبحث در درمورد سرمایه شرکت، کاربرد آن می باشد. ما در اینجا به سه مورد از مهم ترین کاربردهای سرمای شرکت اشاره می کنیم :

الف-برای گرفتن کارت بازرگانی: حداقل سرمایه لازم و مورد نیاز برای اخذ کارت بازرگانی ۱۰ میلیون ریال می باشد و همچنین میزان فیشهای واریزی جهت عضویت و صدور کارت بازرگانی نیز بر اساس سرمایه ثبتی شرکت مشخص می شود

ب- برای گرفتن وام و ضمانت نامه بانکی : در مورد بانک ها و کاربرد سرمایه در بانکها باید گفت که سرمایه شرکت برای بانک ها امتیاز حساب نمی شود و در صورت عدم رعایت تشریفات مرتبط باسرمایه شرکت می تواند مانع شود. بدین شرح که اصولاً یک شرکت به میزان ۱۰ برابر سرمایه ثبتی خود می‌تواند از تسهیلات و یا ضمانتنامه بانکی بهره مند گردد .

ج-اعتبار عرفی : سرمایه شرکت نوعی اعتبار عرفی برای شرکت ایجاد خواهد کرد.

زمان بندی ثبت شرکت در مشهد

۱- واردکردن اطلاعات سیستمی و تایید نام بین ۳ الی ۵ روز از زمان تکمیل مدارک

۲- ثبت نهایی شرکت: ۷ روز کاری از زمان امضا اساسنامه و صورتجلسات و تحویل

۳- تشکیل پرونده دارایی و کد اقتصادی و شماره جدید و ارزش افزوده و پلمپ دفاتر ۲۰ روز کاری بعد از تکمیل مدارک ثانویه

هزینه ثبت شرکت در مشهد :

بر اساس اینکه شما چه نوعی شرکتی را در مشهد به ثبت میرسانید و بر اساس کارهایی که میخواهید برای شما عزیزان مشهدی انجام شود ، هزینه ثبت شرکت متفاوت میباشد. برای ثبت شرکت + ثبتنام شماره جدید اقتصادی + ارزش افزوده + ثبتنام پلمپ دفاتر ، هزینه مجتمع سورنا ثبت ۶۰۰ هزار تومان در سال ۱۴۰۰ میباشد . ضمنا کلیه فیشهای پرداختی بر عهده خود مشتری میباشد.

  فیشهای پرداختی عبارتند از:

  • روزنامه رسمی : حدودا ۴۰۰ هزار تومان
  • پست : ۴۰ هزار تومان
  • حق تمبر مالیاتی : نیم در هزار سرمایه ثبتی
  • فیش های اداره ثبت : حدودا بین ۲۰ تا ۶۰ هزار تومان
  • پلمپ دفاتر : حدودا ۱۲۰ هزار تومان

 

مرجع رسمی ثبت شرکت در مشهد

ارگان و نهاد رسمی ثبت شرکت در مشهد ، اداره کل ثبت شرکتهای مشهد میباشد و سایر شهرستانهای استان خراسان رضوی که شعبه ای از اداره ثبت شرکتها را در خود دارند ، صرفا جهت امضا اوراق ثبت شرکت در صورت تایید نهایی میباشند و کلیه فرآیند بررسی و تایید اطلاعات ثبت و تغییرات شرکتها در کل استان رضوی ، در اداره ثبت شرکتهای مشهد انجام میگیرد.

سورنا ثبت

تلفن دفتر : ۰۳۵۳۷۳۳۴۹۳۴
همراه واحد ثبت برند: ۰۹۱۳۱۵۸۸۸۵۱
همراه واحد ثبت شرکت : ۰۹۱۳۲۵۶۴۹۸۳
ساعات کاری :  ۸ صبح الی ۱۶ عصر

از اینکه با مقاله « ثبت شرکت در مشهد » با ما همراه بودید کمال تشکر را داریم و امیدواریم که مفید واقع شده باشد . مجتمع سورنا ثبت با بهره‌گیری از متخصصان امور ثبتی اعم از ثبت شرکت ، ثبت برند ، جست و جوی برند ،  اخذ کارت بازرگانی و فروش برند آماده ، بر اساس تکیه بر آخرین علوم کسب و کار و برندینگ ، بازاریابی و تبلیغات و همچنین علم و اطلاع از فرآیندهای قانونی و آخرین آیین نامه ها و بخشنامه های ادارات ثبت شرکتها ، سازمان ثبت علائم تجاری ، اتاق بازرگانی ، سامانه جامع تجارت و سازمان امور مالیاتی ، آماده ارائه خدمات به مشتریان عزیز می باشد. این مجتمع که با عناوین موسسه ثبت شرکت ، موسسه ثبت برند ، موسسه برندسازی ، موسسه بازاریابی و همچنین موسسه تبلیغاتی شناخته می شود ، خدمات نوآورانه ای را پیش روی مشتریان قرار داده است ارزش‌های ما  ، تکیه به علم و فرآیندهای قانونی و ایجاد یک کسب و کار کامل به دور از حاشیه های مخرب است .در مشهد ،  بسیاری از دوستان ما را به عنوان موسسه ثبت برند در مشهد یا دفتر ثبت شرکت در مشهد می شناسند که به صورت علمی و تخصصی به انجام خدمات ثبت شرکت در مشهد ، ثبت برند در مشهد، اخذ کارت بازرگانی در مشهد و فروش برند در مشهد می پردازد . مهمترین خدمت مجتمع سورنا ثبت در مبحث کسب و کار و کارآفرینی ، انجام امور مشارکت در فروش در زمینه محصولات فناوری محور ، با عنوان موسسه مشارکت در فروش سورنا می باشد. برای هرگونه سوال در مورد موضوعات فوق الذکر و مشاوره پیرامون آنها با ما تماس بگیرید