ثبت برند, دسته ثبت برند در کرمان

ثبت برند در کرمان

ثبت برند در کرمان

 همانطور که قبلا عنوان شد کرمان یکی از کلانشهرهای ایران میباشد و جزو ۵ استان تاریخی ایران هست. در طرح توسعه کشوری  به عنوان شهر پایلوت دولت الکترونیک در نظر گرفته شده است. موقعیت مکانی و جغرافیایی ویژه این شهر و وجود امکانات لجستیکی فوق العاده مثل راه آهن بافت و پیوستن به راه آهن سراسری و قرار گرفتن در مسیر کوریدوری و امتداد آن تا هرمزگان و دریای آزاد ، وجود معادن بزرگ آهن ، مس و زغال سنگ و دیگر فلزات و سرمایه گذاریهای عظیم صورت گرفته در زمینه صنایع استان مخصوصا صنایع فولاد و همچنین تولید گستره وسیعی از محصولات کشاورزی ، باعث تثبیت جایگاه این استان به عنوان سومین استان توسعه یافته کشور شود. در این مقاله ما ابتدا به مدارک ثبت برند در کرمان و سپس مراحل ثبت برند در کرمان ، پس از آن راهنمای ثبت برند در کرمان و در قسمت بعدی هزینه ثبت برند در کرمان و در نهایت به معرفی مجتمع سورنا ثبت به عنوان متولی و موسسه ثبت برند در کرمان خواهیم پرداخت.با ما همراه باشید.

برند چیست ؟

در ابتدای مبحث ثبت برند در کرمان ، به تعریف « برند » میپردازیم تا مفهوم این عبارت برای ما روشن شود. برند یا نام عبارتی میباشد که مشخص کننده یک کالا یا خدمات ، از کالا یا خدمات مشابه میشود.البته این یک تعریف حقوقی و خشک از یک برند یا علامت تجاری میباشد و تعریف برند بر اساس علم برندینگ تا حدودی متفاوت میباشد. عنوان حقوقی برند در قانون « علامت تجاری » میباشد. هدف اصلی برند ، تمایز محصولات یا خدمات از سایر رقبای همان کالا یا خدمت میباشد.برند همان چیزی است که مخاطب با آن ارتباط برقرار کرده و با دیدن و یا شنیدن آن ، ویژگیهای آن را در ذهن و قلب خود تداعی میکند . در فرهنگ عامه کرمان برند از جایگاه ویژه ای در میان مردم برخوردار است.

ثبت شرکت در کرمان

اقتصاد کرمان :

قبل از ادامه موضوع ، لازم دیدم به اقتصاد کرمان هم گذری داشته باشیم . چراکه با شناخت اقتصاد این استان دوست داشتنی ، اهمیت سرمایه گذاری در قالب  ثبت شرکت یا بصورت شخصی در این شهر دوست داشتنی بر همه ما روشن و آشکار میشود .با توجه به وسعت صنعت در کرمان ، ما صنایع این استان رو به دو بخش دستی و ماشینی تقسیم کردیم . صنایع دستی که برگرفته از فرهنگ غنی کرمان میباشد عبارت است از : قالی ، قالیچه ، گلیم ، جاجیم ، شال و پته و ترمه هست . صنایع ماشینی هم عبارت است از : کارخانجات سیمان ، مواد غذایی ، نوشیدنی ها ، قند ، زغال سنگ و مس و سایر مواد و فلزات معدنی . به حق کرمان بهشت معادن ایران است.اما مهمتر از همه بخش کشاورزی کرمان هست که به واسطه همین بخش ، کرمان ، دارای بیشترین صادرات غیرنفتی کشور هست. از مهمترین محصولات کشاورزی این استان میتوان به پسته ، مرکبات ، خرما ، گردو اشاره کرد.

اهمیت ثبت برند در کرمان و وجود آن در کسب و کار :

در شرایط به شدت رقابتی امروز در کرمان که شاهد آن هستیم ، برای حفظ بقا در بازار و کسب مزیت رقابتی ، اهمیت ثبت برند  و استفاده از آن بیش از پیش مشهود میباشد.اهمیت برند و متعاقب آن برندسازی بر کسی پوشیده نیست. در بین تمام مولفه های بازاریابی ، برند و نام تجاری بیشترین توجه مشتریان و مردم کرمان را به خود جلب میکند. در کنار مزیت رقابتی یک کالا یا خدمات در بازار کرمان ، وجود برند از ضروری ترین بدیهیات است . برای اینکه مزیت رقابتی و رکن اساسی تمایز کالا یا خدمات شما با دیگران مشخص باشد ، وجود برند و علامت تجاری لازم میباشد . لازم به تذکر این نکته مهم است که استفاده از یک علامت بدون ثبت برند و لوگو در کرمان ، زنگ خطری برای کسب و کار خواهد بود زیرا امکان سو استفاده دیگران وجود خواهد داشت.

آیا برای کسب و کاری که دارم ، لازم است جهت ثبت برند اقدام نمایم؟ 

همانطور که در بالا اشاره شد ، وجود برند لازمه هر کسب و کاری ، چه کوچک و چه بزرگ میباشد . اگر ما بخواهیم که به کسب و کارمان به صورت موجودی فعال و پویا با قابلیت رشد و گسترش نگاه کنیم ، وجود برند برای این کسب و کارمان لازم و ضروری میباشد . پس در هر کسب و کاری هستیم و هر کالا یا خدماتی را در کرمان عرضه میکنیم ، برای اینکه بتوانیم تمایزات و مزایای کالاها یا خدمات خود را برجسته کنیم به نحوی که در خاطر مشتریانمان در کرمان بماند ، وجود برند امری واجب میباشد . به همین علت باید اقدام به ثبت برند  نمود و از مزایای آن بهره جست.

در ادامه به بررسی مراحل ثبت برند در کرمان خواهیم پرداخت.

مراحل ثبت برند در کرمان در یک نگاه :

در اینجا مراحل ثبت برند در کرمان را عنوان میکنیم که زمان آن با توجه به روال اداری ثبت و حجم پرونده ها متفاوت میباشد.

    1. تهیه مدارک و پیش نیازها اعم از مدارک هویتی و مجوز فعالیت
    2. ایجاد کارتابل و فعال سازی آن از طریق گواهی امضا محضری
    3. جست و جوی نام انتخابی جهت ثبت (عینی و تشابهی )
    4. ارسال اظهارنامه ثبت علائم تجاری ( درصورتی که در جست و جو موردی نبود )
    5. پیگیری ۳ روز یکبار جهت بررسی پیشرفت پرونده و بررسی نوبت
    6. در صورت تایید ، صدور ابلاغیه نوبت اول و پرداخت هزینه ها
    7. در صورت عدم مشکل و عدم اعتراض ، اخذ سند برند

این ده مورد  ، پیش نیازها و مدارک ثبت برند در کرمان میباشد . در قسمت بعدی به راهنمای ثبت برند در کرمان ،بصورت کامل خواهیم پرداخت . 

راهنمای ثبت برند در کرمان :

برای اینکه راهنمای ثبت برند در کرمان را شرح بدهیم باید این موضوع را تقسیم بندی کنیم :

ثبت شرکت در کرمان

راهنمای ثبت برند برای شرکت:

قدم اول : ثبت شرکت : برای اینکه برای شرکت خود برند ثبت کنیم، ابتدا نیاز به یک شرکت ثبت شده داریم. نوع شرکت یا شخصیت حقوقی تاثیری در ثبت برند ندارد و صرف وجود یک شرکت ثبت شده کفایت می کند لازم به ذکر است که راحت ترین نوع شرکتی که می توان ثبت داد شرکت با مسئولیت محدود با حداقل ۲ نفر شریک می باشد و معتبر ترین آن شریک سهامی خاص.

قدم دوم : ایجاد کارتابل : قدم بعدی در راهنمای ثبت برند در کرمان ، ثبت کارتابل برای شرکت در سامانه ثبت علائم تجاری می باشد. با ساخت این کارتابل اکانت برای شرکت شما در سامانه ساخته شده که کلیه عملیات های مربوط به ثبت برند، انتقال برند، تمدید یا سایر تعمیرات برند، برای شما از این طریق امکان پذیر می باشد برای ساخت کارتابل، شرکت و شخص صاحب حق امضاء هر دو باید در سامانه ثبت نام نموده و از طریق فرمی که سامانه در اختیار آنها قرار می دهد اقدام به تنظیم گواهی امضاء محضری در دفترخانه اسناد رسمی نمائید و سپس با استفاده از مشخصات آن اقدام به فعال سازی کارتابل کنند.

قدم سوم : ثبت اظهانامه : قدم بعدی ثبت اظهارنامه اینترنتی ثبت برند می باشد در این مرحله شما برندی را که از قبل انتخاب نمودید یا لوگویی را که طراحی نموده اید رادر این سامانه ثبت می کنید. حال دیگر اقدام تیمی شما به پایان رسیده است و برند شما در سامانه نوبت دهی مالکیت معنوی قرار می گیرد که ممکن است صرفا بین ۴۵ روز تا ۲ ماه طول بکشد.بعد از ثبت اظهارنامه چهار حالت برای برند شما مصور می باشد:

حالت اول: رد برند می باشد که در صورتی که برند شما قوانین مندرج در قانون ثبت علائم تجاری را رعایت نکرده باشد این حالت به وجود می آید.

حالت دوم: رد مشروط می باشد که بدین معنی است که بعضی از کالاها یا خدمات ذکر شده در برند قابل ثبت نبوده و باید اقدام به حذف آنها نمود یا اینکه برند شما در صورتی که هم لوگو و اسم باشد ممکن است,ممکن است یکی از این دو قابل ثبت نباشد

حالت سوم: رفع نقص می باشد که این ابلاغیه در صورتی که نقص در پرونده شما توسط کارشناس تشخیص داده شود ابلاغ می شود.

آخرین حالت و بهترین حالت ممکن است آگهی نوبت اول باشد که یعنی علامت تجاری شما فاقد نقص و تشابه بوده و قابلیت ثبت شدن دارد. در این حالت شما باید اقدام به تشکیل پرونده فیزیکی برند در اداره ثبت علائم تجاری در تهران نموده سپس اقدام به پرداخت هزینه های برند اعم از هزینه آگهی نوبت اول، هزینه حق الثبت و هزینه آگهی نوبت دوم نبوده و در آخر اقدام به اخذ سند برند خود نمایید.همانطور که گفته شد کلیه امور ثبت برند و علامت تجاری صرفا در تهران انجام می شود. البته در صورتی که صاحب حق امضاء شرکت نتواند برای پیگیری امور شخصا مراجعه نماید می تواند از کارکنان شرکت با استفاده از یک وکالت محضری و یا یک وکیل دادگستری کمک بطلبد.

راهنمای ثبت برند در کرمان به صورت شخصی:
در مرحله اول باید گفت که برای ثبت برند نیاز نیست حتما شرکت ثبت شده داشته باشیم، به عبارت دیگر اشخاص حقیقی بدون ثبت شرکت نیز می توانند اقدام به ثبت برند نمایند. چگونگی ثبت برند برای اشخاص حقیقی و مراحل آن دقیقا به مانند ثبت برند برای شرکت ها می باشد با این تفاوت که به جای شرکت شخص را وارد می کنند.در قسمت زیر ، هزینه ثبت برند در کرمان را به اختصار شرح خواهیم داد.

قبل از ادامه مبحث ثبت برند ، خاطر نشان میگردد  ما در مجتمع سورنا ثبت برای راحتی بیشتر مشتریان عزیز ، سامانه جست و جوی برند را راه اندازی کرده ایم که با پر کردن فرم مربطه ، طی ۲۴ ساعت ، برندها و نام های پیشنهادی شما جهت ثبت ، توسط کارشناسان بررسی و جست و جو شده و از طریق پیامک به شما عزیزان اطلاع داده خواهد شد. برای ورود به سامانه روی لینک زیر کلیک فرمایید.

راهنمای ثبت برند به صورت شخصی:
در مرحله اول باید گفت که برای ثبت برند نیاز نیست حتما شرکت ثبت شده داشته باشیم، به عبارت دیگر اشخاص حقیقی بدون ثبت شرکت نیز می توانند اقدام به ثبت برند نمایند. چگونگی ثبت برند برای اشخاص حقیقی و مراحل آن دقیقا به مانند ثبت برند برای شرکت ها می باشد با این تفاوت که به جای شرکت شخص را وارد می کنند.در قسمت زیر ، هزینه ثبت برند در کرمان را به اختصار شرح خواهیم داد.

بررسی هزینه ثبت برند در کرمان :

ما در این قسمت به بررسی هزینه های اداری ثبت برند در کرمان میپردازیم .این هزینه ها مرتبط با سال ۱۴۰۰ میباشد . قائدتا اگر امور ثبتی خود را به موسسات ثبتی به مانند مجتمع سورنا ثبت به عنوان مرکز تخصصی و موسسه ثبت برند در کرمان بسپارید ، حق الزحمه این موسسات نیز به هزینه های زیر اضافه میگردد که برای هر موسسه متغیر خواهد بود .

  1. هزینه مجوز فعالیت ( حدود ۲۰۰ هزار تومان برای جواز تاسیس )
  2. هزینه ایجاد کارتابل و فعال سازی آن ( حدود ۱۰۰ هزار تومان )
  3. هزینه ارسال اظهارنامه ثبت علائم تجاری ( حدود ۱۰۰ هزار باتومان با توجه به کالاها )
  4. هزینه روزنامه ها ( حدود ۱.۱۰۰.۰۰۰ تومان با توجه به تعداد و شرح کالاها )
  5. هزینه دو بار مراجعه به اداره ثبت علائم تجاری در مرکز تهران
  6. و یا هزینه استخدام وکیل رسمی دادگستری جهت عدم مراجعه به تهران ( حدود ۵۰۰ هزار تومان )

این ۶ مورد ، هزینه های ثبت برند در کرمان میباشد. در قسمت بعدی به بررسی مدارک ثبت برند در کرمان خواهیم پرداخت.

مدارک ثبت برند در کرمان : 

در ادامه مبحث ، همانطور که قبلا عنوان شد ، برای ثبت برند ابتدای امر باید کلمه مربوطه را جست و جو کرد که احیانتا تکراری نباشد. بر اساس قانون مالکیت معنوی ، یک برند علاوه بر آنکه نباید تشابه عینی داشته باشد ، نباید مشابه با کلمه ثبت شده در حوزه مربوطه نیز باشد برای مثال اگر در زمینه فرش خواسته باشیم اشراف رو ثبت بدیم ، این کلمه حتی با کلمه اشرافی نیز تشابه خورده و قابل تایید نمیباشد.

مدارک ثبت برند در کرمان برای شخص

  1. کپی شناسنامه و کارت ملی 
  2. گواهی امضای محضری جهت ارائه به اداره ثبت علائم تجاری
  3. خط موبایل حتما باید به نام خود شخص 
  4. مجوز فعالیت معتبر
  5. در صورت غیرفارسی بودن برند ، کارت بازرگانی معتبر به نام شخص

مدارک ثبت برند برای شرکت

  1. آگهی تاسیس و آخرین تغییرات مدیریتی شرکت
  2. کپی شناسنامه و کارت ملی مدیرعامل شرکت
  3. گواهی امضای محضری مدیرعامل جهت ارائه به اداره ثبت علائم تجاری
  4. خط موبایل مدیرعامل حتما باید به نام خود مدیرعامل باشد
  5. مجوز فعالیت معتبر شرکت
  6. در صورت غیرفارسی بودن برند ، کارت بازرگانی معتبر به نام شرکت

ارتباط با سورناثبت

فعالان اقتصادی عزیز و متقاضیان ثبت شرکت و دریافت راهنمای ثبت ، برای کسب اطلاعات بیشتر پیرامون برندهای قابل ثبت در شهر و استان کرمان و هر جای ایران با کارشناسان مجتمع سورناثبت تماس حاصل فرمایید و یا اینکه فرم روبرو را پر کرده تا کارشناسان ما کمتر از ۲۴ ساعت با شما تماس گرفته و از مشاوره تخصصی کارشناسان ثبتی مجتمع سورناثبت بهره مند گردید.

سوالات پر تکرار در مورد ثبت برند در کرمان

۱.آیا اداره ثبت برند در کرمان وجود دارد ؟

 کلیه علائم تجاری در ایران جهت ثبت به اداره ثبت علائم تجاری تهران ارجاع داده میشوند و کلیه امور برند در کرمان تحت نظر و مقررات این سازمان میباشد . در اصل ، هیچ اداره و ارگان مستقلی در رابطه با ثبت برند در شهر و استان کرمان وجود ندارد.

۲.آیا میتوان برند و لوگو را بصورت همزمان در کرمان ثبت داد ؟

 در جواب باید گفت که میتوان برند و لوگو را بصورت همزمان و طی یک اظهارنامه  ثبت داد.

۳.برای ارسال اظهارنامه ثبت برند به کجا باید مراجعه کرد ؟

هیچ اداره و ارگان مستقلی در رابطه با ثبت برند و لوگو در شهر و استان کرمان وجود ندارد. از ابتدای ثبت اظهارنامه و تا انتهای اخذ روزنامه ها و اخذ سند مالکیت ۱۰ ساله برند ، مرجع رسمی سازمان ثبت علائم تجاری مستقر در تهران میباشد که بصورت سیستمی و حسب مورد مراجعه فیزیکی به آن سازمان ، اقدام به ثبت برند  خواهد کرد.

۴.مجوزهای مورد تایید برای ثبت برند چیست ؟

به طور کلی هر نوع مجوز و صلاحیتی که از جانب هر یک از نهادهای حکومتی صادر میشود برای ثبت برند و لوگو بر اساس همان مجوز معتبر میباشد . البته معتبر ترین نوع مجوز ، پروانه بهره برداری میباشد که در ارسال اظهارنامه  ثبت برند محدودیتی ندارد.

۵.ثبت برند لاتین به چه صورت هست ؟

برای ثبت برند غیر فارسی یا لاتین در کرمان ، علاوه بر مدارک ذکر شده در شرح بالا ، نیاز به یک کارت بازرگانی یا کار عضویت معتبر در اتاق بازرگانی کرمان میباشد.

۶.آیا ثبت برند مشمول مالیات هست ؟

ثبت برند در هیچ صورت باعث مشمولیت مالیات نخواهد شد . در واقع برند باعث بریدن مالیات نخواهد شد و به آن ربطی نخواهد داشت.

۷.چه برندهایی را در کرمان نمیتوان ثبت داد ؟

همانطور که گفته شد ، کلیه علائم تجاری در ایران جهت ثبت به اداره ثبت علائم تجاری تهران ارجاع داده میشوند و کلیه امور ثبت برند و لوگو  تحت نظر و مقررات این سازمان میباشد . بنابراین بر اساس مقررات این سازمان اسمهای عینا مثل برند موجود و اسمهای مشابه با برندهای موجود در زمینه کالایی مشابه هستند و همچنین اسامی خاصه و اسامی خلاف اخلاق حسنه و  عامه جامعه ، اجازه ثبت ندارند.

۹.چطور میتوانم برندهای ثبت شده در کرمان را جست و جو کنم؟

برای جست و جوی برند در کرمان میتوانید به سامانه جست و جوی علائم تجاری سازمان علائم تجاری مراجعه نمایید. چون جست و جوی برند در کرمان بسیار تخصصی و دارای تکنیک های خاص میباشد ، پیشنهاد میکنیم که از سامانه  « جست و جوی برند مجتمع سورنا ثبت » استفاده نمایید.

  1. آیا ابلاغیه آگهی نوبت اول که پس از ارسال اظهارنامه ثبت برند صادر میشود ، به معنی ثبت نهایی آن هست ؟

بعد از ارسال اظهارنامه ثبت برند و لوگو  ، پرونده برند در نوبت بررسی سازمان ثبت علائم تجاری قرار خواهد گرفت و پس از بررسی کارشناس ، در صورت عدم نقص ابلاغیه آگهی نوبت اول صادر خواهد شد یعنی علامت تجاری شما فاقد نقص و تشابه بوده و قابلیت ثبت شدن دارد. در این حالت شما باید اقدام به تشکیل پرونده فیزیکی برند در اداره ثبت علائم تجاری در تهران نموده سپس اقدام به پرداخت هزینه های برند اعم از هزینه آگهی نوبت اول، هزینه حق الثبت و هزینه آگهی نوبت دوم نبوده و در آخر اقدام به اخذ سند برند خود نمایید.

۱۱.آیا هر شخصی میتواند اقدام به ثبت برند نماید ؟

طبق قانون هر شخص حقیقی یا حقوقی با داشتن پیش نیاز های ذکر شده در توضیحات بالا میتواند اقدام به ثبت برند و لوگو در کرمان نماید.

۱۲.آیا میتوان بصورت غیر حضوری اقدام به ثبت برند در کرمان نمود ؟

بله . مجتمع سورنا ثبت این افتخار را دارد که با بهره گیری از کادر مجرب و متخصص خود ، جهت رفاه حال شما کرمانیهای عزیز ، بصورت غیر حضوری اقدام به ثبت برند و لوگو برای شما عزیزان نماید. جهت بهره مندی از این مزایا با شماره تلفن های مجتمع سورنا ثبت به شماره های ۰۹۱۳۱۵۸۸۸۵۱ و ۰۳۵۳۷۳۳۴۹۳۴ تماس حاصل فرمایید.

سورنا ثبت

تلفن دفتر : ۰۳۵۳۷۳۳۴۹۳۴
همراه واحد ثبت برند: ۰۹۱۳۱۵۸۸۸۵۱
همراه واحد ثبت شرکت : ۰۹۱۳۲۵۶۴۹۸۳
ساعات کاری :  ۸ صبح الی ۱۶ عصر

از اینکه با مقاله «  ثبت شرکت در کرمان   » با ما همراه بودید کمال تشکر را داریم و امیدواریم که مفید واقع شده باشد .در این مقاله ما ابتدا به مدارک ثبت شرکت در کرمان و سپس مراحل ثبت شرکت در کرمان ، پس از آن راهنمای ثبت شرکت در کرمان و در قسمت بعدی هزینه ثبت شرکت در کرمان و در نهایت به معرفی مجتمع سورنا ثبت به عنوان متولی و موسسه ثبت شرکت در کرمان پرداختیم.مجتمع سورنا ثبت با بهره‌گیری از متخصصان امور ثبتی اعم از ثبت شرکت ، ثبت برند ، جست و جوی برند ،  اخذ کارت بازرگانی و فروش برند آماده ، بر اساس تکیه بر آخرین علوم کسب و کار و برندینگ ، بازاریابی و تبلیغات و همچنین علم و اطلاع از فرآیندهای قانونی و آخرین آیین نامه ها و بخشنامه های ادارات ثبت شرکتها ، سازمان ثبت علائم تجاری ، اتاق بازرگانی ، سامانه جامع تجارت و سازمان امور مالیاتی ، آماده ارائه خدمات به مشتریان عزیز می باشد. این مجتمع که با عناوین موسسه ثبت شرکت ، موسسه ثبت برند ، موسسه برندسازی ، موسسه بازاریابی و همچنین موسسه تبلیغاتی شناخته می شود ، خدمات نوآورانه ای را پیش روی مشتریان قرار داده است ارزش‌های ما  ، تکیه به علم و فرآیندهای قانونی و ایجاد یک کسب و کار کامل به دور از حاشیه های مخرب است .در کرمان ،  بسیاری از دوستان ما را به عنوان موسسه ثبت برند در کرمان یا دفتر ثبت شرکت در کرمان می شناسند که به صورت علمی و تخصصی به انجام خدمات ثبت شرکت در کرمان ، ثبت برند در کرمان ، اخذ کارت بازرگانی در کرمان و فروش برند در کرمان می پردازد . مهمترین خدمت مجتمع سورنا ثبت در مبحث کسب و کار و کارآفرینی ، انجام امور مشارکت در فروش در زمینه محصولات فناوری محور ، با عنوان موسسه مشارکت در فروش سورنا می باشد. برای هرگونه سوال در مورد موضوعات فوق الذکر و مشاوره پیرامون آنها با ما تماس بگیرید

مقالات مرتبط