ثبت شرکت, ثبت شرکت در کرمان, ثبت شرکت در یزد تخصصی

ثبت شرکت تعاونی در کرمان

ثبت شرکت تعاونی در کرمان
ثبت شرکت تعاونی در کرمان:

در این مقاله ابتدای امر به تعریف و توضیح اجمالی پیرامون شرکت تعاونی میپردازیم سپس توضیح مختصری از کرمان و صنایع و اقتصاد آن خواهیم داد و سپس اقدام به شرح ثبت شرکت تعاونی در کرمان خواهیم کرد.

تعریف شرکت تعاونی :

شرکت تعاونی شرکتی است که کل یا حداقل ۵١درصد سرمایه آن به وسیله سهامداران در اختیار شرکت تعاونی قرار می‌گیرد .

شرکتهای تعاونی بسته به نوع فعالیت به دو دسته تقسیم میشوند :

تعاونی‌های تولید که فعالیت اصلی آنها تولید کالا میباشد که شامل تعاونی‌های مربوط به کشاورزی، دامداری، دامپروری و پرورش و صنعت و غیره می‌باشند.

تعاونی‌های توزیع شامل تعاونی‌هایی می‌شوند که فعالیت آنها خدمات بوده و بطور کلی تولیدی نیستند و  نیاز مشاغل تولیدی یا مصرف کنندگان عضو خود را در چهار چوب مصالح عمومی و به منظور کاهش هزینه ها و قیمت ها تامین می‌نمایند.

برای تشکیل  شرکتهای تعاونی بر اساس درخواست و  اقدام مجمع موسس که شامل عده ای افراد واجد شرایط عضویت در تعاونی براساس قانون  می‌باشد، صورت می‌گیرد. تعداد اعضای این مجمع عمومی موسس حداقل هفت نفر است.

در اولین جلسه رسمی مجمع عمومی عادی که با شرکت متقاضیان همراه با رسید لازم التادیه سهام مقرر تشکیل می‌شود، اساسنامه پیشنهادی پس از بحث و بررسی، با موافقت حداقل دو سوم اعضا تصویب شده و اعضایی که با مصوبه آن مجمع در مورد اساسنامه موافقت نداشته باشند می‌توانند در همان جلسه تقاضای عضویت خود را پس بگیرند.(مستفاد از ماده ٣١).

حداقل و حداکثر تعداد عضو در تعاونی ها به نسبت سرمایه و فرصت اشتغال و نوع فعالیت و رعایت اصل عدم تمرکز و تداول ثروت به موجب آیین نامه مصوبه وزارت تعاون تعیین می‌گردد. ولی در هر حال تعداد اعضا از ٧ نفر کمتر نخواهد بود(ماده ۶).

شما در حال مطالعه مقاله ثبت شرکت تعاونی در کرمان میباشید.

در کل به طور خلاصه خصوصیات شرکت تعاونی عبارتند از :
ثبت شرکت تعاونی در کرمان

۱. سرمایه شرکت در زمان تاسیس نباید کمتر از یک میلیون ریال باشد.
۲. تعداد مدیران  شرکت حداقل ۳ نفر عضو اصلی و دو نفر عضو علی البدل .
۳. تعداد سهامداران شرکت نیز حداقل ۷ نفر هست.
۴. دو نفر بازرس در ابتدای ثبت شرکت  معرفی میشوند.
۵. در شرکت تعاونی اوراق قرضه قابلیت انتشار ندارند.

۶. سهام شرکت تعاونی، قابلیت معامله در بازار بورس نمی باشد و نقل و انتقال سهام در شرکت، منوط به موافقت مدیران یا مجامع عمومی صاحبان سهام است. ضمناَ این نوع شرکت نمی تواند مبادرت به صدور اوراق قرضه نماید.
۷. در شرکت تعاونی، مسئولیت هر یک از سهامداران محدود به مبلغ اسمی (درج شده روی برگه سهم) سهام آن ها است. تمام سرمایه آن باید به وسیله موسسین تاسیس گردد (ماده ۴ ل.ا.ق.ت) .

ثبت شرکت تعاونی در کرمان
انتخاب و شرایط استفاده از نام در شرکت تعاونی :

در نام شرکت تعاونی باید کلمه ی «تعاونی» بعد از آن بلافاصله اضافه شود و این کلمه در کلیه ی مکاتبات شرکت و آگهی ها باید رعایت گردد. و قید کلمه ی تعاونی بدین دلیل است که این نوع شرکت ها در حقیقت یک قسم شرکت سهامی است که مراجعه کنندگان باید از آن اطلاع داشته باشند.

همچنین در تعیین نام باید موارد ذیل رعایت گردد:
۱. حتی الامکان از نام و نام خانوادگی و اسامی خاص استفاده نگردد به این دلیل که نسبت به فردی که نامش در اسم شرکت است ماهیت تضامنی ایجاد میکند.
۲. اسامی پیشنهادی تکراری نباشد و  قبلاَ ثبت نشده باشد.
۳. دارای معنا و مفهوم بوده و خاص باشد.
۴. با فرهنگ اسلامی و عرف جامعه مطابقت داشته باشد.
۵. عدد و حروف لاتین و غیر فارسی نباشد.
۶. حداقل دارای سه کلمه (سیلاب) باشد.
سایر ممنوعیت های نام انتخابی این است که، در انتخاب نام، از کلماتی نظیرشاهد، شهید، جانباز، آزاده، اسامی متبرکه، انتظام، نظام، موزه، کیش، نیروی انسانی، اینترنت،کارگشا استفاده نگردد.
در مورد استفاده از اسامی شهرها و رنگ ها و اعداد در اسم شرکت باید گفت که استفاده از این نوع کلمات مانعی ندارد اما این کلمات جزء اسم شرکت شمرده نمی شوند و اسم شرکت باید غیر از این کلمات باشد.

شما در حال مطالعه مقاله ثبت شرکت تعاونی در کرمان میباشید.

ثبت شرکت ، ثبت برند ، فروش برند ، سورنا ثبت
 کرمان و اقتصاد و صنایع آن (برگرفته از سایت ویکیپدیا) :

همانطور که در مقالات قبلی گفته شد ، کرمان یکی از کلان‌شهرهای ایران و مرکز استان کرمان پهناورترین استان ایران در جنوب شرقی کشور واقع است. این شهر یکی از پنج شهر تاریخی ایران است. وسعت شهر کرمان حدود ۲۴۰ کیلومتر مربع است و به دلیل وسعت شهری و جمعیت، جزو کلان‌شهرهای ایران طبقه‌بندی شده‌است. کرمان به عنوان پایلوت دولت الکترونیک انتخاب شده‌است و در برنامه‌های توسعه کشور باید به شهری الکترونیکی تبدیل شود. شهر کرمان با ۱۷۶۰ متر ارتفاع از سطح دریا، چهارمین مرکز استان بلند و مرتفع ایران محسوب می‌شود.شهر کرمان ۵۶۱ متر مرتفع تر و بلندتر از شهر تهران است و همین عامل ارتفاع این شهر باعث اعتدال اقلیم این شهر نسبت به سایر شهرهای با اقلیم نیمه کویری ایران و برخی شهرهای دیگر شده‌است. شهرداری کرمان به پنج منطقه شهرداری تقسیم شده‌است.ثبت شرکت مسئولیت محدود در کرمان

با توسعه همه‌جانبه علی الخصوص ایجاد مناطق ویژه اقتصادی در سیرجان، ارگ جدیدبم و راه‌آهن بافت و اتصال به خط راه‌آهن سراسری کشور و امتداد آن تا آب‌های جنوب کشور و تأسیس فرودگاه رفسنجان و پروژه های دیگر، چهره استان کاملاً دگرگون شده و به یکی از استان‌های مهم و موثر کشور تبدیل شده‌است. معادن آهن، زغال‌سنگ، مس و دیگر فلزات این استان چرخ‌های صنعت کشور را به گردش درمی‌آورد.

همزمان با آغاز ساخت یکی از بزرگترین کارخانه‌های فولاد در شهر بافت، عملیات مطالعاتی ساخت راه‌آهن سیرجان بافت آغاز شده و همچنین با وصل راه‌آهن سیرجان بافت به کرمان سیرجان بیش از پیش از موقعیت صنعتی و اقتصادی برخوردار خواهد شد. همچنین با وصل خط راه‌آهن سیرجان بهشیراز، به به همراه کرمان چهار راه بزرگ ترانزیتی ریلی خواهند شد که علاوه بر رشد صنعتی قابل توجه اشتغال زایی بی نظیری خواهد داشت یک پنجم باغ‌های کشور در این استان قرار دارد و نقش اساسی در تأمین محصولات زراعی و خودکفایی در تولید گندم در سال ۸۸ داشته‌است. این استان پهناور پس از خوزستان، زرخیزترین استان کشور محسوب شده و سهم بالایی در تولید ناخالص ملی داشته‌است. هم‌اکنون در سند توسعه این استان رسیدن به عنوان سومین استا توسعه یافته کشور پس از تهران و اصفهان، برنامه‌های قابل توجهی در حال اجراست که در صورت تأمین منابع مالی مناسب محقق خواهد شد.

شما در حال مطالعه مقاله ثبت شرکت تعاونی در کرمان میباشید.

ثبت شرکت تعاونی در کرمان
تشکیل و ثبت شرکت تعاونی در کرمان :

چگونگی ثبت شرکت تعاونی در کرمان در ۷گام :

اگر خود قصد انجام کلیه امور ثبت شرکت خود را دارید، به راحتی و در ۷ قدم این کار را انجام دهید:

گام سوم: بعد از انجام امور ثبت سیستمی و تایید شدن اولیه نام، ابلاغیه تایید نام را چاپ کرده و به یکی از شعب بانک توسعه تعاون جهت افتتاح حساب شرکت مراجعه و با ارائه ابلاغیه تایید نام درخواست افتتاح حساب شرکت در شرف تاسیس با نام مذکور را میکنید سپس از بانک مذکور تقاضای ارائه گواهی افتتاح حساب میکنید. لازم به ذکر هست که میزان موجودی درون حساب باید دقیقا مطابق با موجود ذکر شده در اساسنامه و اظهار نامه باشد.

گام دوم: با توجه به فرم بالا نسبت به ثبت سیستمی در سیستم جامع ثبت شرکتها اقدام نمایید(لازم به ذکر است که عملیات ثبت سیستمی و پر کردن فرم های سیستم و تنظیم اساسنامه و شرکت نامه و … یه مقوله حساس و تخصصی میباشد که پیشنهاد ما این است که این امر را به ما بسپارید. برای ورود به ثبت سیستمی مجتمع سورنا ثبت اینجا کلیک نمایید)

گام اول: اولین قدم ثبت شرکت تعاونی در یزد ، برای راحتی و سهولت کار فرم شماره زیر را دانلود نموده و تکمیل نمایید.

گام چهارم: با مراجعه به اداره تعاون شهرستان ضمن اخذ تاییدیه های مربوطه ، مدارک زیر را آماده نموده و به آدرسی که در رسید پذیرش در سیستم ثبت شرکت ها موجود هست، ارسال نمایید.

لیست مدارک :

۱- دو نسخه اظهارنامه تکمیل شده

۲- دو نسخه اساسنامه تکمیل شده

۳-اصل گواهی بانکی مبنی بر پرداخت سرمایه تعهدی(حداقل ۳۵% سرمایه) همراه با فیش واریزی

۴-اصل مجوز فعالیت از مراجع ذیربط در مواردی ثبت موضوع نیاز به مجوز داشته باشد

۵-دو نسخه صورتجلسه مجمع عمومی موسسین

۶-دو نسخه صورتجلسه هیأت مدیره تکمیل شده

شرکای شرکت تعاونی باید شخصاَ یا از طریق وکیل،اساسنامه شرکت را امضا کنند. تهیه طرح اساسنامه و تصویب بعدی آن ضروری نیست.

شما در حال مطالعه مقاله ثبت شرکت تعاونی در کرمان میباشید.

تعهد سرمایه
حداقل سرمایه شرکت تعاونی یک میلیون ریال است که باید تماماَ تعهد شود و دست کم ۳۵ درصد آن به حسابی که در بانک افتتاح می شود واریز گردد.
هر گاه قسمتی از سرمایه به صورت آورده غیرنقدی باشد، آورده مزبور باید به طور کامل تسلیم و تقویم شود. ارزیابی آن نیز باید با جلب نظر کارشناس رسمی وزارت دادگستری صورت گیرد.  در ماده ۸۲ لایحه قانونی ۱۳۴۷ ضمن بیان این نکته مقرر شده است: «نمی توان آورده غیرنقدی را به مبلغی بیش از ارزیابی کارشناس قبول نمود.» این اقدام برای حفظ حقوق اشخاص ثالث است؛ زیرا ممکن است با توافق شرکا بر سر ارزیابی آورده غیر نقدی، اشخاص ثالث متضرر شوند.
تعهد شرکا به پرداخت سرمایه در شرکت تعاونی شکل خاصی ندارد و شرکا نیاز ندارند مانند پذیره نویسان شرکت سهامی عام ورقه تعهد سهم را امضا کنند. مع ذلک، تعهد آن ها ممکن است به صورت ورقه تعهد هم باشد؛ب رای مثال، در مواقعی که شرکا از یکدیگر دورند و می خواهند شرکت را به سرعت تشکیل دهند می توانند برای کسب تعهد از یکدیگر از این وسیله استفاده کنند. با این حال، در حین ثبت شرکت، همه آنان باید اظهارنامه مشعر بر تعهد کلیه سهام را امضا کنند، والا مدارک ثبت شرکت ناقص خواهد بود. (بند ۲ ماده ۲۰ لایحه قانونی ۱۳۴۷)

مندرجات مهم در اساسنامه و نحوه تنظیم آن

به موجب ماده ی ۸ قانون اصلاحی، اساسنامه شرکت تعاونی،باید دارای مواد ذیل باشد:

۱- نام شرکت
۲- موضوع شرکت
۳- مدت فعالیت شرکت
۴- مرکز اصلی شرکت و شعب آن، در صورت وجود شعب
۵- میزان سرمایه ی شرکت و تعیین مقدار نقد و غیر نقد آن
۶- تعداد سهام بی نام و با نام و مبلغ اسمی آن ها در شرکت
۷- تعیین مبلغ پرداخت شده ی هر سهام و سرمایه
۸- نحوه ی انتقال سهام شرکت
۹- چگونگی تبدیل سهام با نام به سهام بی نام و بالعکس
۱۰- در صورت پیش بینی امکان صدور اوراق قرضه، شرایط و ترتیب آن
۱۱- چگونگی و مقررات و ترتیب افزایش و کاهش سرمایه ی شرکت
۱۲- مواقع و ترتیب دعوت مجامع عمومی
۱۳- شرایط و مقررات راجع به حد نصاب لازم جهت تشکیل مجامع عمومی و ترتیب اداره ی آن ها
۱۴- چگونگی تصمیم گیری و اخذ رای و اکثریت لازم برای معتبر بودن تصمیمات جامع عمومی
۱۵- تعداد مدیران شرکت  و چگونگی انتخاب و مدت ماموریت آن ها و نحوه ی تعیین جانشین برای مدیرانی که فوت یا استعفا می کنند یا محجور یا معزول یا به جهات قانونی ممنوع می گردند
۱۶- تعیین مسئولیت و وظایف و حدود اختیارات مدیران
۱۷- میزان و تعداد سهام تضمینی که مدیران باید به صندوق شرکت بسپارند
۱۸- تعیین آغاز و پایان سال مالی شرکت و موعد تنظیم ترازنامه و حساب سود و زیان و تسلیم آن به بازرسان و به مجمع عمومی سالانه
۱۹- چگونگی انحلال اختیاری شرکت و ترتیب تصفیه ی امور آن
۲۰- چگونگی تغییر اساسنامه

شما در حال مطالعه مقاله ثبت شرکت تعاونی در کرمان میباشید.

گام ششم: بعد از ۳ الی ۱۰ روز کاری (بسته به میزان شلوغی اداره ثبت مربوطه) به اداره ثبت مراجعه کرده و با امضا ذیل دفاتر سازمان ثبت و پرداخت فیشهای واریزی، اساسنامه، آگهی تاسیس و سایر مدارک شرکت را تحویل بگیرید.

گام پنجم: بعد از ارسال مدارک با پست، یک رسید پستی از اداره پست دریافت خواهید کرد که حتما باید شماره بارکد رسید به همراه تاریخ ارسال را در قسمت مربوطه در سامانه ثبت شرکت ها وارد نمایید.

دفتر مرکزی یزد

آدرس : بلوار شهید بهشتی (حدفاصل چهارراه مهدیه تا میدان امام حسین) نرسیده به میدان امام حسین، روبروی اداره پست ، طبقه فوقانی املاک ۱۲۱ .

تلفن تماس دفتر یزد: ۰۳۵۳۷۲۶۳۶۷۸   |  تلفن همراه مستقیم مدیران : ۰۹۱۶۲۵۸۷۸۳۸ – ۰۹۱۳۱۵۸۸۸۵۱

 شعبه میبد اردکان :

خیابان امام، سه راه ده آباد ، روبروی نان سنگگک

تلفن تماس دفتر میبد : ۰۳۵۳۲۳۴۹۳۵۰  |  تلفن همراه مستقیم مدیران : ۰۹۱۶۲۵۸۷۵۸۰ – ۰۹۱۳۲۵۶۴۹۸۳

ساعات کاری مجتمع:

صبح : ۸ صبح الی ۱۴ ظهر        عصر : ۱۷ الی ۲۰ شب

مجتمع حقوقی-ثبتی سورنا

مقالات مرتبط