علمی و آمزشی

چگونگی افزایش فروش

چگونگی افزایش فروش

امروزه فقط شروع یک کسب و کار مهم نیست, بلکه نکته مهم این است که شما بتوانید با راه های مختلف مشتری های هرچه بیشتری جذب کنید و افزایش فروش داشته باشید. در این مقاله چگونگی افزایش فروش را با هم بررسی می کنیم.

در گذشته یک مغازه یا کار راه اندازی میکردند و صبر میکردند تا کم کم طی چند ماه یا چند سال اعتماد عده ای را کسب کنند و یک سری مشتری جذب کنند. نهایتا آن عده ای که سرمایه بیشتری داشتند یک سری تبلیغات در تلویزیون انجام میدادند.

اما امروزه همه سعی میکنند با انجام یک سری تکنیک و تبلیغ هر چه سریع تر مشتری های خود را افزایش دهند و افزایش فروش داشته باشند. چگونگی افزایش فروش بسیار مهم است.

انواع بازاریابی:

 ۲- بازاریابی مناسبتی

بازاریابی مناسبتی یعنی ایجاد بیزینس پلن ویژه‌ای برای مناسبت های خاص مثل روز پدر یا مادر و… بررسی کنید که محصولات شما بیشتر برای چه افراد و گروه هایی قابل استفاده هستند و برای آن ها در مناسبت های خاص، پیشنهادهای ویژه‌ای ارائه دهید. هدف بازاریابی مناسبتی، معرفی محصولات و افزایش فروش در دوره زمانی خاص است. شما می‌توانید برای روزهایی مانند اعیاد و جشن ها  پیشنهادهای ویژه‌ای طرح کنید؛ برای مثال، محصولاتی مانند کمربند یا کروات که جزو گروه‌های اصلی در فروش نیستند را در روز پدر به صورت یک پیشنهاد شگفت‌انگیز ارائه دهید. با بازاریابی مناسبتی می‌توانید فروشتان را تا حد چشم‌گیری افزایش دهید.

۱- بازاریابی تلفنی

با بازاریابی تلفنی میتوانید محصولات و خدمات خود را به مردم معرفی کنید. اما شما باید یک شخص مناسب را برای انجام بازاریابی تلفنی انتخاب کنید چون بازاریابی کار هر کسی نیست . افراد برونگرا برای بازاریابی تلفنی مناسب هستند. افرادی که احساساتشان را به راحتی بروز می‌دهند, می‌توانند مکالمه‌ای مهیج داشته باشند و محصولات را خیلی جذاب معرفی کنند. در بازاریابی تلفنی، شما باید یک فروشنده خبره نیز باشید که اطلاعات کاملی در مورد محصولات و خدمات دارد تا بتواند آن ها را به درستی به مشتری معرفی کند. بازاریابی تلفنی یکی از راهکار های مقرون به صرفه دیگر برای افزایش فروش شماست.

استفاده از قیمت دقیق:

در قیمت‌گذاری محصولات دقت کنید. این یکی از روش های چگونگی افزایش فروش میباشد. می‌توانید با استفاده از قیمت های دقیق و مناسب، انتظار دریافت تخفیف از سوی مشتریانتان را کاهش دهید؛ برای مثال، اگر شما محصولی را ۶۰ هزارتومان قیمت‌گذاری کرده‌اید، آن را ۵۹۵۰۰ تومان بفروشید! این گونه احساس دقیق بودن قیمت را در ذهن مشتری ایجاد نمایید. در فروش حرفه‌ای زمانی که می‌خواهید یک محصول را بفروشید، باید تا حد ممکن صفرها را از دید مشتری پنهان کنید تا عدد کوچکتر به نظر برسد ومشتری راحت‌تر اقدام به خرید محصول کند.

قیمت ها را به تومان بنویسید نه به ریال. با توجه به بازاریابی عصبی، در ذهن مشتری تأثیر بسیار مطلوبی را خواهد گذاشت. اگر دیده باشید معمولاً جوایزی که بانک‌ها برای حساب های قرض‌الحسنه انتخاب می‌کنند، دارای تعداد بسیار زیادی صفر است! تعداد صفر در اعداد موجب بزرگ جلوه کردن رقم می‌شود. زمانی که شما می‌خواهید به مشتری هدیه‌ای بدهید، تا جای ممکن آن هدیه را بزرگ جلوه دهید؛ اما در بازاریابی فروش، برعکس میباشد و حذف صفرها موجب افزایش فروش خواهد شد.

چگونگی افزایش فروش
فروش
انواع مشتریان

مشتریان را می‌توان به سه دسته تقسیم کرد: مشتریان جدید، مشتریان فعلی و مشتریان خاموش

 

۳- مشتریان خاموش: مشتریانی هستند که با شما همکاری داشته اند، اما به دلایلی تمایل به ادامه همکاری با شما ندارند. شما باید سعی کنید تا دلایل عدم ادامه همکاری مشتریان خاموشتان را بفهمید و مشکل را برطرف نمایید.

۲- مشتریان فعلی: کسانی هستند که شما را می‌شناسند و محصولات یا خدمات شما را استفاده کرده اند. شما باید تمام توجه خود را معطوف این دسته از مشتریان نمایید. باید سعی کنید تا مشتریان فعلی خود را راضی نگاه دارید و روی آنان سرمایه‌گذاری کنید؛ هزینه جذب یک مشتری جدید بین ۵ تا ۱۱ برابر بیشتر از نگهداری یک مشتری قدیمی است. به یاد داشته باشید از دست دادن تنها یک مشتری فعلی می‌تواند به میزان از دست دادن بیش از ۱۰۰ مشتری جدید برایتان هزینه داشته باشد.

۱- مشتریان جدید: اشخاصی هستند که شما برای جذب آن ها، هزینه های بسیاری را انجام می‌دهید تا بتوانید آن ها را برای خرید متقاعد کنید. مشتری یابی فرآیندی هزینه‌بر است؛ چرا که برای یافتن مشتری جدید باید تبلیغات کنید.

چگونگی افزایش فروش
هدف‌گذاری در فروش

اگر شما برای فروشتان هدفی تعیین نکرده‌اید، پیشرفت مثبتی در تیم فروش شما رخ نمیدهد. در این حالت تیم فروش شما زمان و هزینه زیادی را بدون دستیابی به هدف خاصی، صرف میکند. اهداف شما باید در بازه های زمانی مختلف سالانه، فصلی، ماهانه، هفتگی و روزانه تعیین شده و به تیم فروش منتقل شوند. چگونگی افزایش فروش و راه های آن بسیار مهم است.

یک هدف باید صحیح و هوشمند باشد. اگر تیم فروش شما بدون هدف فعالیت کند، با چالش های جدی مواجه خواهید شد. باید مشخص کنید طی هفته و ماه آینده، چه میزان فروش داشته باشید. به یاد داشته باشید که اشخاص متناسب با اهدافشان حرکت خواهند کرد. برای آغاز هدف‌گذاری ابتدا به صورت تخمینی میزان فروش سالانه خود را تعیین کنید و سپس اهداف سالیانه را به اهداف ماهیانه، هفتگی و روزانه کاهش دهید. اهداف بسیار بزرگ و دست‌نیافتنی، تنها باعث کاهش انگیزه شما می‌شوند.

چگونگی افزایش فروش
فروش پلکانی

یکی از روش های چگونگی افزایش فروش, فروش یک فرآیند پلکانی است و باید صبر داشته باشید. مثلا نمیتوانید در ماه اول ۱۰ میلیون فروش و سود داشته باشید باید ابتدا هدف خود را سود یک ملیون در ماه تعیین کنید و پس از موفقیت در آن طی ماه های بعدی با برنامه ای دقیق این سود را پلکانی افزایش دهید تا به ۱۰ میلیون برسید. فروش پلکانی یکی از مرحله های چگونگی افزایش فروش است..

برای فروش بیشتر، از فروش دست بکشید

در صورتی که مردم بفهمند شما قصد دارید محصولی را به آن ها بفروشید، به سرعت گارد میگیرند و فکر میکنند محصول بدی دارید که به فروش نرسیده و حال قصد دارید محصول را به آنها تحمیل کنید پس واکنش منفی نشان می‌دهند.

مجتمع سورنا ثبت - ثبت شرکت ، ثبت برند
فروش حرفه ای
برای آسان کردن تصمیم‌گیری، گزینه های کمتری پیشنهاد دهید

یک فروشنده حرفه‌ای باید چگونگی افزایش فروش را بلد باشد. اگر شما گزینه های زیادی را به مشتری ارائه دهید، مشتری را سردرگم خواهید کرد و شاید از خرید منصرف شود. پس گزینه ها را برای مشتری کاهش دهید.