آکادمی کسب و کار سورنا, اشتغال و کارآفرینی, دسته‌بندی نشده, علمی و آمزشی

شرایط ایجاد کسب و کار

شرایط ایجاد کسب و کار
شرایط ایجاد کسب و کار چیست؟

صحبت‌های زیادی درباره‌ی رها کردن شغل فعلی‌، ثبت شرکت و دنبال کردن رویاهای‌تان، کسب درآمد حتی در زمان خواب و زندگی همراه با شور و هیجان می‌شنوید. در این مقاله تعدادی از شرایط ایجاد کسب و کار را بررسی می کنیم.

۲- اولین مشتری خودتان باشید :

یکی از شرایط ایجاد کسب و کار این است که اگر از محصولات و خدمات خودتان استفاده نمی‌کنید، چرا دیگران باید استفاده کنند؟ به علاوه، با استفاده از محصولات خودتان، می‌توانید آنها را آزمایش و ارزیابی کنید، و دقیقا بدانید که سری دوم محصولات‌تان چه‌طور باید باشند.

بهترین سر‌آشپزها کسانی هستند که غذا را قبل از فرستادن به میز مشتری، امتحان می‌کنند.

۱- باید کاملا آمادگی داشته باشید :

شما باید همیشه پیشرفت کنید و برای کارتان وقت بگذارید تا هر روز بهتر از روز قبل باشید. نباید آن‌قدر صبر کنید تا قبل از شروع کار تمام دانش لازم را کسب کنید ، اما قبل از رسیدن به جایی که مد نظرتان است، باید بیش‌تر از آن‌چه اکنون می‌دانید، یاد بگیرید.

مهارت‌هایی که دارید، برای شروع کمک‌تان می‌کند، اما برای موفقیت باید بهتر شوید.

مجتمع سورنا ثبت - ثبت شرکت ، ثبت برند
۳- بزرگترین طرفدار خودتان باشید :

خودتان از خودتان حمایت کنید. در آغاز، باید بزرگ‌ترین طرفدار خودمان باشیم. باید تیم حمایتی خودمان باشیم. باید از خودمان حمایت کنیم و از آن‌چه باور داریم دفاع کنیم.

گاهی اوقات ممکن است یکه و تنها باشید، اما برای شروع تنها بودن غیرقابل اجتناب است. من اغلب کارآفرینانی را می‌بینم که از ترویج و تبلیغ خود هراس دارند. آنها می‌ترسند که “متکبر” خطاب شوند یا به عنوان آدم‌هایی شناخته شوند که بی‌شرمانه خود را تبلیغ می‌کنند.

۴- بیش از تصورتان باید کار و تلاش کنید :

روزهای طولانی، شب‌های طولانی، هفته‌های طولانی، آخر هفته‌های طولانی، همه و همه صرف ساختن رویا و زندگی جدیدی می‌شود که برای‌تان خوشبختی به همراه دارند.این یکی دیگر از شرایط ایجاد کسب و کار است.

دیدگاه من این است که انجام هر کار ارزشمندی، تلاش زیادی می‌طلبد و شما نه تنها باید در خودتان بلکه برای موفقیت کسب و کارتان سرمایه‌گذاری کنید.

مجتمع سورنا ثبت - ثبت شرکت ، ثبت برند
۵- باید عده‌ای را ترک کنید :

شما بدون ترک کردن جایی که در آن قرار دارید، نمی‌توانید به جای دیگری برسید، و گاهی اوقات این دوستان شما هستند که مانع جلو رفتن شما می‌شوند. قرار نیست همه در این سفر شما را همراهی کنند، و مشکلی هم نیست. دوستان واقعی شما در کنارتان می‌مانند و باقی دور خواهند شد. اگر دور نشوند، باید رشته‌های ارتباطی بین‌تان را قطع کنید و آنها را پشت سر بگذارید.

۶- نخستین‌ ایده شما لزوما بهترین ایده شما نیست :

ایده‌ها فراوان و ارزان هستند. اگر برای ایجاد کسب و کار برنامه‌ریزی می‌کنید، مواقعی پیش می‌آید که تصور می‌کنید ایده‌تان یک ایده‌ی نسبتا خوب است. نمی‌خواهم بگویم که این‌طور نیست، در حقیقت شاید ایده‌ی خوبی باشد. اما باید بگویم که نخستین ایده‌های من معمولا بهترین ایده‌هایی که دارم نیستند.

نخستین ایده‌ی شما برای عنوان یک مطلب در وبلاگ، طراحی وب‌گاه یا یک محصول جدید هر چه که باشد مشکلی نیست زیرا بعدها می‌توان آ‌نها را با موارد بهتری جایگزین کرد. در هنگام تولید محصولات کسب تجربه می‌کنید و متوجه می‌شوید که با گذشت زمان ایده‌های شما بالغ‌تر و بهتر می‌شوند. در کنار گذاشتن ایده‌های اولیه‌تان راحت باشید و اجازه بدهید که ایده‌هایی بهتر در ذهن‌تان تولد بیابند.

مجتمع سورنا ثبت - ثبت شرکت ، ثبت برند
۷-  قرار نیست همه مشتری شما باشند :

هفتمین شرایط ایجاد کسب و کار این است که به جای تلاش برای متقاعد کردن کسی که از نظر شما ارزش‌ توجهی که به او می‌کنید را دارد، کسانی را پیدا کنید که از قبل آن را می‌شناسند.

۸- باید یک چیزهایی را کنار بگذارید :

شما می‌توانید زمانی را برای استراحت، گذراندن با خانواده، دوستان، بچه‌ها و غیره برنامه‌ریزی کنید، در واقع باید هم چنین کاری بکنید، اما اگر می‌خواهید موارد قابل حذف را به دقت بررسی کنید، بهتر است روی کارهایی تمرکز کنید که باید انجام بپذیرند.

مقالات مرتبط