آکادمی کسب و کار سورنا, اشتغال و کارآفرینی, علمی و آمزشی

اصول و قوانین راه اندازی کسب و کار موفق

اصول و قوانین راه اندازی کسب و کار موفق - سورناثبت

اصول و قوانین راه اندازی کسب و کار موفق : راه اندازی کسب و کار بی شک رویا و هدف هر انسانی است. به جرات می توان گفت که همه انسانهای روی زمین حتی برای یک بار هم که شده به موضوع راه اندازی کسب و کار خودشان فکر کرده اند. دلایل گوناگونی برای اینکه چرا همه آدمها مشتاقند کسب و کار مستقل برای خود راه اندازی کنند وجود دارد اما با این وجود تعداد بسیار کمی در مقایسه با جمعیت یک جامعه اقدام به راه اندازی کسب و کار مستقل می کنند.اصولاً انسان ذات استقلال طلب و بلند پرواز دارد، به همین دلیل دوست ندارد که زیر دست دیگران کار کند تا به او امر و نهی نشود و ترجیح می دهد کسب و کاری مستقل برای خود داشته باشد. از طرف دیگر کسب ثروت و شهرت از دیگر عوامل گرایش انسانها به راه اندازی کسب و کار برای خود می باشند.در این مقاله به اصول و قوانین راه اندازی کسب و کار موفق خواهیم پرداخت پس اگر خواهان راه اندازی یک کسبو کار موفق هستید با ما باشید.

اصول و قوانین راه اندازی کسب و کار موفق - سورناثبت

به چه کسی کارآفرین میگویند ؟

در مبحث اصول و قوانین راه اندازی کسب و کار موفق ما باید ابتدا عنوان کارآفرین را تعریف کنیم .کارآفرین به فردی میگویند که ایده کسب و کار جدید و نوآورانه دارد و علاقه مند به ریسک اجرای ایده های خود است و قدرت بر عهده گرفتن نقش رهبری، سازماندهی و مدیریت کسب و کار را دارد. یک کارآفرین فردی است که به جای فعالیت به عنوان یک کارمند یا کارگر ، کارهای کوچک را انجام می دهد و تمام خطرات و منفعت های این سرمایه گذاری را در بر می گیرد. فرد کارآفرین معمولا به عنوان یک نوآور، منبع ایده های جدید برای تولید و عرضه کالاها، خدمات و راه اندازی کسب و کار شناخته می شود.کارآفرینان در هر اقتصاد نقش حیاتی ایفا می کنند. اینها افرادی هستند که مهارت و خلاقیت های لازم برای پیش بینی نیازهای فعلی و آینده و ارائه ایده های جدید به جامعه را دارند. کارآفرینانی که با پذیرش ریسک و به خطر انداختن سرمایه خود ثابت می کنند که افراد موفقی هستند و پاداش این موفقیت کسب ثروت ، شهرت و فرصت های رشد می باشد.

مشکلات کارآفرینان در راه اندازی کسب و کار

کارآفرینی یکی از منابعی است که دانشمندان علم اقتصاد به عنوان عامل جدایی ناپذیر تولید به حساب می آورند . فاکتورهای دیگر زمین ، منابع طبیعی و کار و سرمایه هستند. یک کارآفرین این فاکتورها را برای تولید کالاها یا ارائه خدمات با هم ترکیب می کند. او معمولا در ابتدا یک طرح کسب و کار ایجاد می کند، سپس استخدام می کند، منابع و تامین مالی را به دست می آورد، اقدام به رهبری و مدیریت کسب و کار می کند. کارآفرینان معمولا هنگام ساختن شرکت هایشان با موانع زیادی روبرو می شوند.

قدرت ریسک را افزایش می کند.

فرصت های آموزشی در زمینه های مختلف را فراهم می کند.

قدرت راه اندازی کسب و کارهای جدید را افزایش می دهد.

قدرت یاری به دیگران را افزایش می دهد.

آزادی خلاق ، رضایت شخصی و ایجاد لذت از انجام کار دلخواه را به همراه می آورد.

اشتغال زایی و تأثیر گذاری در چرخه اقتصاد محلی و کشوری.

امنیت شغلی و عدم نگرانی از اخراج و حذف.

فراهم سازی کشف و اجرایی نمودن ایده ها.

حال چرا همه دوست دارند کارآفرین شده و به اصول و قوانین راه اندازی کسب و کار موفق روی می آورند؟

کسب سود و ایجاد ثروت می کند.

محدوده ارتباطات را گسترده و شهرت می آورد.

اعتبار و احترام را افزایش میدهد .

توان تصمیم گیری و اختیار عمل به شخص می دهد.

کارآفرینان استقلال و انعطاف پذیری دارند.

احساس برتری و اعتماد به نفس را افزایش می دهد.

اصول و قوانین راه اندازی کسب و کار موفق - سورناثبت

کار آفرینی بر اساس شاخص های گوناگون ، دسته بندی های مختلفی دارد :

 – کار آفرین بر اساس ماهیت حقوقی : شرکتی و شخصی.

 – کار آفرین بر اساس نوع کسب و کار: تجاری و کارآفرین تولیدی.

 – کار آفرین بر اساس استفاده از فناوری: فنی و غیر فنی.

 – کار آفرین بر اساس مالکیت: خصوصی، دولتی و مشترک.

 – کار آفرین بر اساس سایز شرکت: کوچک مقیاس ، متوسط ، بزرگ مقیاس.

چرا علیرغم تمایل همه انسانها ، تعداد کمی اقدام به راه اندازی کسب و کار و کارآفرینی می کنند؟

کارآفرینی نیاز به داشتن مهارت های مختلفی دارد که قبل ورود به این عرصه باید این مهارتها را بررسی و در صورت داشتن آنها اقدام به اجرایی کردن ایده کارآفرینی کرد.راه اندازی کسب و کار و کارآفرینی مستلزم داشتن قدرت مقابله با پیچیدگی ها و مشکلاتی که در این راه وجود دارد می باشد. برای همین مردم به دانستن  اصول و قوانین راه اندازی کسب و کار موفق روی می آوردند.دلایل زیر را برای عدم ورود افراد به عرصه رقابت و راه اندازی کسب و کار می توان بر شمرد.

موارد اشاره شده دلایل عدم ورود افراد به عرصه رقابت بازار ، کارآفرینی و راه اندازی کسب و کار می باشند. در این بین ریسک پذیری پایین سرمایه ، چالش پذیری ناکافی ، نبود تخصص لازم ، انگیزه و همت کم و ترس ناشی از ورود به عرصه رقابت سخت اصلی ترین دلایل عدم اشتیاق افراد به راه اندازی کسب و کار و کارآفرینی می باشد. چه بسا افراد فراوانی که دارای ایده های ناب بوده اما همت پیاده سازی و اجرایی کردن آن را نداشته و ایده آنها بدون عملی شدن در ذهنشان باقی مانده. در عرصه راه اندازی کسب و کار و کارآفرینی در کشور ما دو سوال اساسی مطرح است.

چرا بسیاری از افراد کسب و کار خود را  نیمه کاره رها کرده و شکست میخورند ؟

ندانستن قواعد بازی.

اقدام به راه اندازی بدون هر گونه مطالعات و داشتن اطلاعات.

مهیا نبودن مقدمات قبل از اجرا.

عدم برخورداری از طرح و ایده مطلوب.

کمبود دانش و اطلاعات کافی.

برخورداری از مهارت ناکافی.

ناتوانی در تجزیه و تحلیل شرایط.

ریسک سرمایه و احتمال از دست دادن آن.

عدم وجود درآمد تضمین شده.

ضرورت داشتن روحیه رهبری و هدایت گری.

لزوم یادگیری همه موضوعات مرتبط با کسب و کار.

ساعات کاری طولانی مدت و بدون محدودیت زمانی در مقایسه با استخدام و حقوق بگیری.

مسئولیت پذیری در سطح بالا و لزوم انجام تمام امور و فعالیت ها.

استرس بالا و فشار کار و حمل کم خانواده.

احتمال از دادن سلامت به دلیل تحمل فشارهای ناشی از کار و مسئولیت ها.

رقابت پذیری بالا و چالش های مرتبط با آن.

قربانی کردن علایق و  دوستداشتنی های شخصی در زندگی.

درگیری شدید ذهنی و جسمی در مورد موضوعات مختلف.

تمایل بیشتر افراد به دور بودن از تنش و دغدغه های کار.

هر کاری قواعد و قوانین مخصوص به خود را دارد. شما اگر بخواهید یک ساختمان را بنا کنید و قواعد آن را ندانید یقیناً موفق به انجام این کار نخواهید شد. برای شروع یک کسب و کار هم باید اصول و قوانین راه اندازی کسب و کار موفق را دانست.قواعد یک کار شامل فرایندها و روش های اجرایی آن می شود. هر فرایند و روش اجرایی نیازمند دانش ، مهارت و تخصص های مختص به خود می باشد.لازمه کارآفرینی و راه اندازی کسب و کار دانستن قواعد آن است. فردی که می خواهد کسب و کاری برای خود راه اندازی کند می بایست فرایندهای آن را بداند و آگاهی کامل از اصول آن کسب نماید. سپس با انجام مطالعات لازم و تجزیه و تحلیل داده ها ، ارزیابی دقیق بعمل آورده و بر اساس نتایج حاصل شده نسبت به اتخاذ تصمیم ، برنامه ریزی و اجرای آن اقدام نماید.راه اندازی کسب و کار و دستیابی به موفقیت نیازمند کسب دانش و اطلاعات متنوع و انجام کارهای گوناگون که به برخی از آنها در زیر اشاره شده می باشد:

اصول و قوانین راه اندازی کسب و کار موفق - سورناثبت
  • منابع انسانی
  • رفتار و فرهنگ سازمانی
  • چالش نیروی انسانی
  • وفاداری در بازاریابی
  • برندینگ و تبلیغات
  • تبلیغات
  • بازاریابی بین المللی و جهانی
  • رفتار مصرف کننده
  • مدیریت ارتباط با مشتری
  • زبان اشاره ، فنون مذاکره
  • تکنیک های مکالمه تلفنی و آیین نگارش و مکاتبات بازرگانی
  • مهارت های حقوقی
  • تکنیک های شرکت در مناقصات و مزایدات
  • اقدامات مقدماتی
  • تحقیقات بازار و نیاز سنجی
  • تعریف و تقسیم بازارها
  • تارگت گذاری و تعریف شاخص های ارزیابی
  • تهیه طرح کسب و کار
  • برنامه ریزی تولید محصول یا خدمت
  • بودجه بندی و هزینه
  • قیمت گذاری
  • برنامه ریزی استراتژیک
  • برنامه ریزی عملیاتی
  • برنامه ریزی مالی
  • بازاریابی
  • فروش
  • دیجیتال مارکتینگ

اقدامات مقدماتی برای کارآفرینی

اقدامات مقدماتی در برگیرنده کارهای مطالعاتی و کسب آگاهی از شرایط لازم و ضروری برای راه اندازی یک کسب و کار می باشد. آنچه باعث می شود بسیاری از کسب و کارها با شکست مواجه شوند عدم انجام همین بررسی ها و اقدامات مقدماتی است. اقدامات مقدماتی کدامند.کارآفرینان افرادی هستند که کسب و کار خود را راه می اندازند. آنها را با ریسک پذیری ، داشتن ایده های بزرگ و ایجاد نوآوری های خلاقانه که باعث تغییر رفتار دیگران در کسب و کار می شوند می شناسند.

مهارت ها و استعدادها برای راه اندازی کسب و کار و کارآفرینی

کارآفرینان مجموعه ای متنوع از افراد هستند با طیف وسیعی از شخصیت ها و خصوصیات فردی که نیازمند داشتن یک مجموعه جامع از مهارتهای کاری هستند، زیرا اغلب باید به تنهایی و بدون وابستگی به دیگران اکثر کارها را خودشان انجام دهند. بسیاری از ویژگی های کارآفرینان همانند رهبران و مدیران موفق در انواع سازمان می باشد. همان طور که گفته شد کارآفرینی نیازمند داشتن مهارت های گوناگونی است.

مهارت های لازم برای کارآفرینی موفق

توانایی مدیریت پول

به سادگی، اگر مدیریت پول نداشته باشید ، نمی توانید یک کسب و کار را مدیریت کنید.

آیا می دانید پول شما هر ماه در کجا هزینه می شود؟

آیا شما با کمتر از درآمدی که دارید زندگی می کنید؟

اگر پاسخ این سوالات منفی باشد، شما با مشکلات زیادی در مدیریت بودجه کسب و کار خود مواجه خواهید بود.

 

توانایی کاهش استرس

استرس موضوع ساده ای نیست. اگر به خود اجازه دهید تا از شکستها ناراحت و نا امید شوید، به عنوان یک کارآفرین مشکل خواهید داشت. نحوه استفاده از استرس بعنوان مزایا توسط کارآفرین از ضروریات است.

توانایی تولید محصول

موضوع بسیار مهمی است، توانایی تولید یک محصول به نحوی که بتواند هم از نظر کیفی و هم از نظر کمی توجیه اقتصادی داشته باشد از مهارتهای واجب برای کارآفرینی به شمار می رود. یک کارآفرین باید از موضوع مصرف انرژی و فرایندهای تولید آگاهی کامل داشته باشد و ابزارهای بهره وری را به خوبی بشناسد تا طرح خود را با موفقیت به اجرا در آورد.

توانایی استخدام افراد کارا و موثر

توانایی به کارگیری افراد توانا یکی از مهمترین مهارتهای یک کارآفرین به شمار می رود. وجود افراد ماهر و کارآمد علاوه بر در دسترس قرار دادن نقاط قوت جدید یک فرهنگ سازمانی نیز ایجاد می کند. استخدام افراد درست لازمه رسیدن به جایی است که می خواهید باشید.

توانایی آموزش کارکنان

کارآفرین باید توانایی تعریف فرایند استخدام را داشته باشد به گونه ای که وقتی یک تازه وارد به جمع کارکنان شرکت می پیوندد دچار سر درگمی نشود. هنگامی که جدید وارد مجموعه می شود با ارائه آموزش های لازم و تفهیم فرایندهای سازمانی به راحتی بتواند کار خود را شروع نماید.

توانایی مدیریت کارکنان

وقتی نیروی انسانی درست را گزینش و استخدام نمودید نیاز به مدیریت صحیح آنها دارید. در ابتدا و در حین رشد و توسعه کسب و کارتان شما مدیر همه خواهید بود که افراد صحیح دارید، باید آنها را مدیریت کنید. در اوایل رشد کسب و کار شما، شما مدیر همه خواهید بود، بنابراین لازم است که مدیریت موثر داشته باشید. پس اگر نحوه مدیریت صحیح را نمی دانید باید وقت بگذارید و یاد بگیرید که چگونه به نیروهای خود انگیزش ، دلگرمی، ترغیب و رشد و ارتقاء بدهید.

توانایی شناسایی نقاط قوت و ضعف

به عنوان صاحب یک کسب و کار، لازم نیست که در همه چیز کامل باشید. با این حال، باید بدانید که در نقاط قوت و نقاط ضعف شما کجاست. ارزیابی این امر، نقطه اتخاذ تصمیات درست شما خواهد بود. این موضوع علاوه بر قراردادن شرکت در مسیر صحیح خود حس برتری در کارکنان تازه وارد نیز ایجاد خواهد کرد.

توانایی اجرای سئو و بازاریابی دیجیتال

در آغاز راه اندازی کسب و کار اکثر از کارها توسط خودتان انجام خواهد شد و از همین رو باید اطلاعات لازم برای انجام أمور در آن بخش را داشته باشید. با توجه به اهمیت سئو و بازاریابی دیجیتال شما باید قبل از شروع کسب و کار در اطلاعات و دانش کافی در این زمینه را تا حدی که این بتوانید از عهده انجام کار برآیید کسب کنید.

توانایی ارتباط از طریق شبکه های اجتماع

همراه با جستجوگرها، شبکه های اجتماعی بخش مهمی از استراتژی بازاریابی کسب و کار را نشان می دهند. نه تنها شما نیاز به درک هر پلت فرم را دارید ، بلکه شما می بایست خودتان را به بهترین استراتژی ها برای ورود و برندینگ شخصی مسلح کنید.

توانایی تمرکز بر روی مشتریان

برای روشن شدن این موضوع ، بدون وجود مشتریان ، هیچ کسب و کاری نخواهید داشت. اطمینان حاصل کنید که محصولات و خدمات شما بر روی نیازهای واقعی مشتریان متمرکز هستند و بر اساس نیاز آنها طراحی و تولید شده اند. اگر از نیاز واقعی آنها مطلع نیستید با طرح پرسش و تحقیق از آنها اطلاعات لازم را کسب تا بتوانید بهترین سرویس ممکن را به مشتریان ارائه کنید.

توانایی بستن فروش

اینکه مشتریان بفهمند که شما مشکل و نیاز آنها را بخوبی درک می کنید مهم است ، اما فروش به آنها باید در جایی انجام شود که رقبای دیگری نیز حضور دارند. اگر برای این کار استرس دارید و احساس کمبود مهارت می کنید باید در کارگاه های آموزشی شرکت کنید تا به شما مهارت های فروش را که برای پیشبرد کسب و کار بسیار ضروری می باشند را آموزش دهند.

توانایی کشف روند جدید

کسب و کار سریع حرکت می کند، بنابراین شما باید توانایی رصد کردن تغییرات در صنعت خود را داشته باشید. با این کار علاوه بر به روز رسانی دانش فنی و پیشرفت تکنولوژی از بروز اختلال در کسب و کار پیشگیری خواهد شد.

تمایل به بهبود دنیا

در نهایت، بهترین و ماندگار ترین انگیزه برای راه اندازی کسب و کار این است که تغییرات مثبت در جهان ایجاد شود. هنگامی که شما بر روی کسب و کار خود و موفقیت آن تمرکز می کنید خودتان را آماده مقابله با هر طوفان برای رسیدن به هدف مورد نظر می کنید.اجازه ندهید که این فهرست شما را تهدید یا دلسرد کند. کارآفرین بودن یک کار بزرگ است، اما همه این مهارتها آموزش پذیرند. اگر فکر می کنید که کمبودی در این بین دارید ، می توانید آن را کسب کنید. موفقیت شما به این نگرش بستگی دارد.

اصول و قوانین راه اندازی کسب و کار موفق - سورناثبت

کار آفرینی بر اساس شاخص های گوناگون ، دسته بندی های مختلفی دارد :

 – کار آفرین بر اساس نوع کسب و کار: تجاری و کارآفرین تولیدی.

 – کار آفرین بر اساس استفاده از فناوری: فنی و غیر فنی.

 – کار آفرین بر اساس مالکیت: خصوصی، دولتی و مشترک.

 – کار آفرین بر اساس سایز شرکت: کوچک مقیاس ، متوسط ، بزرگ مقیاس.

چرا علیرغم تمایل همه انسانها ، تعداد کمی اقدام به راه اندازی کسب و کار و کارآفرینی می کنند؟

کارآفرینی نیاز به داشتن مهارت های مختلفی دارد که قبل ورود به این عرصه باید این مهارتها را بررسی و در صورت داشتن آنها اقدام به اجرایی کردن ایده کارآفرینی کرد.راه اندازی کسب و کار و کارآفرینی مستلزم داشتن قدرت مقابله با پیچیدگی ها و مشکلاتی که در این راه وجود دارد می باشد. دلایل زیر را برای عدم ورود افراد به عرصه رقابت و راه اندازی کسب و کار می توان بر شمرد.

شرایط و ویژگی های لازم برای راه اندازی کسب و کار و کارآفرینی

فردی که قصد دارد برای خود کسب و کار راه اندازی کند می بایست دارای شرایط و ویژگی های گوناگونی باشد.

شرایط مالی و مدیریت منابع

لازمه راه اندازی یک کسب و کار داشتن شرایط حداقلی مالی است. یعنی بدون داشتن پایه مالی ابتدایی موفقیت کسب و کار با تردیدهایی مواجه خواهد بود. بنابراین قبل از اقدام می بایست امکان فراهم کردن سرمایه مورد نیاز جهت راه اندازی بررسی شود. با توجه به منابع مالی محدود در اختیار کارآفرینان باید توانایی مدیریت منابع را داشته باشند یعنی تا زمان راه افتادن و به درآمد رسیدن کسب و کار بتوانند هزینه ها را بهینه کرده و با انجام اولویت بندی بر أساس اهمیت آنها پول موجود را به گونه ای خرج کنند که بتوانند بهترین خروجی ممکن از هزینه صورت گرفته را داشته باشند.

شرایط خانوادگی

شرایط خانوادگی از پارامترهای مهم برای کارآفرین شدن به حساب می آید. این شرط باید به دقت مورد ارزیابی قرار گیرد و در صورت مهیا بودن شرایط اقدام به راه اندازی کسب و کار شود.

دایره ارتباطات

دایره ارتباطات از مواردی است که نقش کلیدی در کارآفرینی و موفقیت کسب و کار ایفا می کند. بنابراین باید  ارزیابی دقیقی در این خصوص صورت گیرد. داشتن قابلیت های ارتباطی و دسترسی به افراد متخصص و کارآمد جهت بهره گیری از تجارب ارزنده و استفاده از مشاوره آنها از ویژگی های بارز کارآفرینی می باشد.

باور اعتماد به نفس

کارآفرینان از اعتماد به نفس بالایی برخوردارند. آنها به دور از تزلزل به کار خود ادامه می دهند و در اتخاذ و اجرای تصمیمات ثابت قدم هستند. کارآفرینان خود را باور دارند و به آنچه انجام می دهند ایمان دارند. از آن‌چه انجام می‌دهند، لذت می‌برند. آنها به خودشان باور و به کارشان اعتماد و تعهد دارند. گاهی اوقات، ممکن است در تمرکز شدید و ایمان به ایده‌ی‌شان کمی سرسختی از خود به نمایش بگذارند. ولی این روی دیگر سکه‌ی نظم و تعهدی است که از خود نشان می‌دهند.

 نگرش مثبت

یکی از ویژگی های بارز کارآفرینان نگرش مثبت است. آنها همیشه به موضوعات مرتبط با کسب و کارشان با دید مثبت نگاه می کنند و به آنها در راستای نگرش مثبت خود جهت می دهند. یک کارآفرین هیچگاه نگرش منفی ندارد و کلیه موضوعات پیرامون کسب و کار خود را تابع مثبت نگری خود می کنند.

خواهان موفقیت

بر خلاف عموم مردم که آرزوی موفقیت دارند اما آن را اجرایی نمی کنند کارآفرینان اشتهای وافری به موفق شدن و کسب موفقیت دارند و برای رسیدن به آن تلاش بی وقفه ای می کنند.

استقلال طلبی

کارآفرینان اصولاً دارای روحیه ای مستقل هستند. به همین خاطر از کار کردن زیر نظر دیگران متنفرند و دوست دارند که در اتخاذ تصمیمات و انجام أمور استقلال داشته باشند.

 ریسک‌پذیری

از آنجای که کارآفرینی ارتباط مستقیم با به خطر انداختن سرمایه دارد در نتیجه ریسک پذیری یکی از برجسته‌ترین ویژگی های کارآفرینان است. باید در نظر داشت که افراد ریسک پذیر الزاماً کارآفرینان موفق محسوب نمی شوند و کارآفرینانی که ریسک هوشمندانه و بر اساس منطق می کنند با موفقیت روبرو خواهند شد.

تلاش گری

یک کارآفرین همواره با پشتکار بسیار بالای خود برنامه های خود را عملیاتی و به اجرا در می آورد. یک کارآفرین هیچگاه دست از تلاش برای رسیدن به اهداف خود برنمی دارد.

صبوری و انعطاف‌پذیری

در جریان راه اندازی کسب و کار یک کارآفرین با فراز و نشیب های زیادی مواجه می شود. در این راستا علاوه بر توانایی تجزیه و تحلیل شرایط و قدرت مدیریت کارآفرینان باید از انعطاف پذیری زیاد و صبوری بی حدی برخوردار باشند. شرایط بحرانی بر روی آنها تاثیر منفی نخواهد گذاشت و آنها با آرامش در پی یافتن راه حل های عقلانی برای تبدیل مشکلات به یک فرصت می باشند. کارآفرینان با واقع نگری و نگاه منطقی به این فراز و نشیب ها به خوبی آنها را مدیریت می کنند.

فرصت طلبی و فرصت سازی

کارآفرین ها در هر لحظه به دنبال ایجاد فرصت های جدید و استفاده از فرصت های بدست آمده هستند. به همین خاطر به محض مواجه شدن با یک فرصت جدید بلافاصله آن را تجزیه و تحلیل و موردارزیابی قرار می دهند.

اشتیاق و میل به پیروزی

کارآفرینان پر از امید هستند و از همین رو میل به پیروزی در آنها بسیار بالاست. آنها ن تنها هراسی در دل ندارند بلکه با امیدواری بالا برای رسیدن به اهداف از پیش تعین شده خود تلاش می کنند. همین امیدواری و میل به پیروزی ضریب موفقیت آنها را بالا می برد. اشتیاق و انگیزه‌ کارآفرینان از بارزترین خصیصه های آنها می باشد.

درک شرایط بازار محصول یا خدمت

کارآفرینان توانایی خوبی در تجزیه و تحلیل شرایط محصول یا خدمتی که عرضه می کنند را دارند. آنها به درستی شرایط بازار را درک و نیازهای بازار را به خوبی شناسایی و بر پایه این نیازها تصمیمات لازم را اتخاذ می کنند. یک کارآفرین باید از شرایط بازار اطلاعات کامل و به روز داشته باشد. در غیر این صورت شانس موفقیت کمی خواهد داشت.

مدیریت و برون رفت از بحران

لزوماً همه طرح ها و تلاش های مرتبط با آن موفقیت آمیز نیستند و برخی از آنها با عدم موفقیت روبرو می گردند. از آنجایی که ماهیت کارآفرینی ریسک پذیر است لذا همواره امکان قرار گرفتن در شرایط بحرانی وجود دارد. بنابراین کارآفرینان علاوه بر توانایی بالا در مدیریت بحران آمادگی مواجه با شکست و شروع مجدد داشته باشند.

برای هرگونه سوال پیرامون صفر تا صد ثبت شرکت  و مشاوره پیرامون آن  و سایر امور متناسب  برای کسب و کارتان با ما تماس بگیرید.

دفتر مرکزی 

تلفن تماس دفتر : ۰۳۵۳۷۳۳۴۹۳۴|  تلفن همراه مستقیم مدیران : ۰۹۱۳۲۵۶۴۹۸۳– ۰۹۱۳۱۵۸۸۸۵۱

ساعات کاری مجتمع:

 ۸ صبح الی ۱۶ عصر

مجتمع حقوقی-ثبتی سورنا

مقالات مرتبط