آکادمی کسب و کار سورنا, اشتغال و کارآفرینی, علمی و آمزشی

خودشناسی ، اولین قدم شروع کسب و کار

خودشناسی ، اولین قدم شروع کسب و کار

خودشناسی ، اولین قدم شروع کسب و کار : ما اگر نقاط قوت خود را بشناسیم و بدانیم که از انجام چه کاری لذت می بریم ، بطور قطع به یقین میتوانیم با موفقیت بیشتری اقدام به راه اندازی کسب و کار جدیدمان کرده و  مشکلات احتمالی موجود در کسب و کارمان را راحت تر حل کنیم. ریشه بسیاری از شکستهایی که افراد در کسب و کار خود میخورند ، عدم درک درستی از خودشان میباشد. شاخصه ها و خلقیاتی که شخصیت ما را شکل داده است ، به مرور زمان و بر اساس استعدادها و مهارتهایمان در ما شکل گرفته و حرکت بر خلاف این شاخصه ها ، شکست در هر چیزی را قطعی خواهد کرد.

درک مفهوم خودشناسی ،اولین قدم شروع کسب و کار برای کسانی که اقدام به راه اندازی کسب و کار خودشان یا حتی انتخاب شغل برای خودشان کردند ولی متاسفانه شکست خوردند بسیار راحت تر از افرادی هست که هنوز بر اساس آرمانهای خود در تلاش برای شروع اولین شغل یا کسب و کار خودشان میباشند.

خودشناسی ، اولین قدم شروع کسب و کار

شما جزو کدام دسته از افراد زیر هستید؟

توی فکر راه اندازی کسب و کارتان هستید و مطمئن هستید که در اون موفق میشید.

توی فکر راه اندازی یک کسب و کار هستید ولی هنوز تصمیم نگرفتید توی چه زمینه ای ورود کنید.

کسب و کار جدیدی راه انداخته اید؛ اما خیلی زود به اختلافات داخلی برمیخورید.

دائما در مغازه خود توی این فکر هستید که چرا مردم چیزی را که به طور منطقی باید بخرند، نمی‌خرند و چیزی را که به طور منطقی نباید بخرند، می‌خرند؟

کسب و کار جدیدی را آغاز کرده اید اما قبل از آن که آن را به نقطه مطلوب برسانید، فکر راه اندازی کار دیگری را در سر میپرورانید.

در زمان دانشجویی فکر می کردید با وجود دانش و تخصصی که کسب کردید ،  مطمئنا فرد موثری در محیط کسب و کار آینده خود خواهید شد، ولی الان خود را فرد موثری در محل کار نمی یابید.

 از خودتان می پرسید چرا من مدیرم را نمی فهمم و درک نمیکنم ؟ و چرا همکارانم من را نمی فهمند؟

احتمالا مثال هایی شبیه به نمونه های فوق، برای شما اتفاق افتاده است و شاید به ریشه این مسئله فکر کرده باشید  و این سوال در ذهن تان شکل گرفته باشد که چرا باوجود تحصیلات عالی، تخصص در حرفه خود، مهارت بالا و … در کار خود موفق نبوده اید.

خودشناسی ، اولین قدم شروع کسب و کار ؛ قراردادن خود زیر ذره بین

اگر کسب و کارمان آن طور که انتظار داریم پیش نمی رود،باید به این مسئله توجه کنیم در صورتی که دشمن درونی وجود نداشته باشد، دشمنان بیرونی نمی‌توانند به ما آسیب بزنند. نداشتن درک و شناخت از خود، یکی از همان دشمنان درونی است که می تواند در مسیر موفقیت و تکامل ما در شروع یک کسب و کار یا ادامه موفقیت آمیز آن خلل ایجاد کند.

تصمیم گیری برای ایجاد کسب و کار یا ورود به یک شغل

اولین گام دانشجویان پس از پایان تحصیلات، تصمیم گیری درباره آینده کاری است. برای اخذ چنین تصمیمی به شناخت بیشتر از خودمان نیازمندیم. شناختی که ما از خودمان به دست می آید. لازم است برای شناخت بهتر خود به علایق و خلقیات و تجربه های  لذت بخش خود از انجام فعالیتهای مختلف فکر کنیم. در دوران تحصیل از چه کارهایی لذت می بردیم؟ مهارت ها، نقاط مثبت و منفی خودمان را شناخته و در نهایت به این فکر کنیم که چه چیزی ما را بر سر ذوق می آورد؟

همیشه این را بدانیم که انتخاب کاری که متناسب ماست و یا شروع کسب و کاری درست، نیازمند خودشناسی است.

اولین قدم شروع کسب و کار درست

اگر ما نقاط قوت خود را شناخته و بدانیم که از انجام چه کاری لذت می بریم و از انجام چه فعالیتهایی بیزاریم، مطمئنا مشکلات احتمالی موجود در کسب و کارمان را راحت تر حل خواهیم کرد . اکثر افراد در حل مشکل بقیه ی افراد موفق هستند اما در حل مشکلات کسب و کاری و شغلی خود ناموفق ! خیلی از این شاخه به آن شاخه پریدن ها، تغییر شغل ها و امتحان های نادرست کاری ، از این مسئله ناشی می شود که هنوز خودمان را درست نشناخته ایم.علاوه بر این، ما در یک کسب و کار نادرست، خوشحال نخواهیم بود.

افزایش اعتماد به نفس برای پیشبرد و توسعه کار

زمانی که ما به راه اندازی کاری جدید اقدام نموده و برای افرادی دیگر کارآفرینی می کنیم، نقش مهم تری پیدا خواهیم کرد. شناخت درست و دقیق خود، باعث افزایش اعتماد به نفس شده و اعتماد به نفس، کلید رهبری یک کسب و کار است. اگر ما موسس یک فروشگاه جدید هستیم ،باید به یاد داشته باشیم که ایجاد کسب و کار و پیشبرد آن نیازمند مدیری آگاه است تا بتواند بازار را در دست بگیرد، مشتریان را به سوی فروشگاه جذب کند، باعث ایجاد انگیزه در تیمش شود و مشکلات غیرقابل پیش بینی احتمالی را حل کند.

خودشناسی ، اولین قدم شروع کسب و کار

دانستن نقاط ضعف؛ محرک توسعه و پیشرفت

ما به عنوان یک فرد کارآفرین و شاغل دوست داریم به طور مستمر کار خود را بهبود بخشیم. دانستن نقاط ضعف، عادتهای بد و اشتباهات مستمر ، سبب می شود با درک و شناخت بیشتری ،  اولویت های کسب و کاری خود را انتخاب و برنامه ریزی کاری بهتری داشته باشیم.

انتخاب بهتر تیم کسب و کاری

وقتی که از خودمان شناخت دقیقی داشته و نقاط قوت و ضعف خود را بشناسیم، می توانیم افرادی را برای همکاری انتخاب کنیم که نقاط ضعفمان را پوشش دهند و ما را تقویت کنند. بسیاری از شکست های کاری به دلیل انتخاب نادرست تیم کسب و کاری است.ساخت یک تیم کاری مجرب، نیازمند این است که بدانیم چه چیزهایی را نمی دانیم.

برای هرگونه سوال پیرامون خدمات کسب و کار  و مشاوره پیرامون آن  و سایر امور متناسب  برای کسب و کارتان با ما تماس بگیرید.

دفتر مرکزی 

تلفن تماس دفتر : ۰۳۵۳۷۳۳۴۹۳۴|  تلفن همراه مستقیم مدیران : ۰۹۱۳۲۵۶۴۹۸۳– ۰۹۱۳۱۵۸۸۸۵۱

ساعات کاری مجتمع:

 ۸ صبح الی ۱۶ عصر

مجتمع حقوقی-ثبتی سورنا

مقالات مرتبط