آکادمی کسب و کار سورنا, اشتغال و کارآفرینی, علمی و آمزشی

گام پنجم : محاسبه هزینه های شروع کسب و کار

گام پنجم : محاسبه هزینه های شروع کسب و کار

گام پنجم : محاسبه هزینه های شروع کسب و کار : همه میدانیم که کسب و کارها با پول اداره می شوند، بنابراین شما فکر می‌کنید که مدیریت هر یک ریال برای صاحبان کسب‌وکار امری طبیعی و معمول است. با این حال، متاسفانه، صاحبان کسب و کاراغلب از موضوع مهم برنامه ریزی بودجه کسب و کار قبل از شروع آن غافل می شوند. ​اگر کسب و کارمان بی پول شود، درست است که مطمئنا، می‌توانیم یک وام بگیریم و تا چند ماه دیگر ادامه بدیم ، اما در نهایت اگر مراقب پولی که خرج می‌کنیم نباشیم ، سقوط خواهیم کرد. حتی کسب و کارهایی که به اندازه کافی خوب عمل می‌کنند تا بدون برنامه ریزی بودجه به نتیجه برسند نیز دچار مشکل خواهند شد. اگر آن‌ها به برنامه‌ریزی مالی خود توجه کمی داشته باشند، بازده کمتری خواهند داشت و به ناچار حسابرسی آن‌ها آسیب خواهد دید. استارتاپها و کسب و کارهای نوپا  نیز باید به هزینه های راه اندازی و شروع کسب و کار رسیدگی کنند و کسب و کارهای در حال فعالیت و پیشرفت نیز باید سرمایه پیشرفت و سرمایه کاری را تامین کنند. تصمیم به گرفتن وام از بانکها و موسسات مالی امری کاملا متداول است. ما در مقاله « گام پنجم : محاسبه هزینه های شروع کسب و کار » سعی کردیم  نگاهی کلی و قابل فهم به این مساله بیندازیم. باید خاطر نشان کرد که گزینه های تامین بودجه به نوع کسب و کار ما بستگی دارند. عمر کسب و کارمان، موقعیتش مکانی ، عملکرد آن، فرصتهای بازاریابی و فروش ، تیم و سایر عناصر از این قبیل بسیار حائز اهمیت اند. بنابراین لازم است تحقیقات تامین بودجه و روشمان را سازمان دهی کنیم. نباید زمان گرانبهایمان  را با دنبال کردن راه اشتباه تامین بودجه هدر دهیم.

گام پنجم : محاسبه هزینه های شروع کسب و کار

چرا داشتن بودجه مهم است؟

بسیاری از مردم معتقدند که بودجه در امور شخصی امکان پذیر است و در حوزه کسب و کار اغلب نمی توان برنامه ریزی بودجه (حداقل بصورت دقیق ) انجام شود.صرف‌نظر از این که چگونه پول خود را فارغ از کسب و کارمان مدیریت می‌کنیم ، برنامه ریزی بودجه کسب و کار ضروری است چون موجب افزایش مسئولیت مالی می شود. ​با بودجه، دقیقا  مشخص میکنیم که چقدر می‌توانیم هزینه کنیم ، چقدر سود خواهیم کرد و اگر در صورت لزوم هزینه ها و سود خود را مدیریت کنیم.

ادراک درست از تامین بودجه داشته باشیم

باید واقعیت های تامین بودجه برای شروع کسب و کار را درک کنیم . مثل بسیاری از پیش نیازها در کسب و کار، تامین بودجه کسب و کار خیلی زیاد به جزئیات خاص ما بستگی دارد و این موارد بسته به مراحل رشد ما، منابع و فاکتورهای دیگر متفاوت است.بهتر است قبل از اینکه به گزینه های سودمند برای استارتاپها و کسب و کارهای نوپا اشاره کنیم ، باید برخی داستانهای دست نیافتنی تامین بودجه را از بین ببریم، در این صورت میشود آنها را از سر راهمان برداریم. یادمان باشد که در این قسمت انگیزه خود را از دست ندهیم . بهتر است حقایقی را درک کنیم که می توان با آنها کار کنیم تا داستانهای غیر واقعی که نمیتوانیم با آنها کنار بیاییم.

داستان اول :  سرمایه خطرپذیر فرصت رشد برای تامین بودجه و هزینه کسب و کارهاست

در واقع، تامین سرمایه خطرپذیر بسیار نادر و کم است آنهم در ایران . ولی تصور کنید که تنها شرکتهای پیشرفته خیلی کمی با تیمهای مدیریتی بسیار قوی از فرصتهای ریسکی استفاده میکنند.

داستان دوم :  وامهای بانکی و موسسات مالی ،  بهترین انتخاب جهت تامین هزینه کسب و کار هستند

باید این رو بدانیم که در واقع بانکها و موسسات مالی بودجه تجاری استارتاپها را تامین نمیکنند. بانکها قرار نیست پول سپرده گذاران را در کسب و کارهای جدید سرمایه گذاری کنند.برای هر کسب و کاری مشخص است که تا زمانی که به سود دهی یا قطعیت سوددهی به محض استارت کار نرسیده اند ، گرفتن وام حکم تیر خلاص و مرگ کسب و کار است.

داستان سوم : داشتن طرح‌های کسب و کار باعث سرمایه گذاری می‌شوند

در واقعیت که نظاره کنیم میبینیم که اینطور نیست. یک طرح کسب و کاری که به خوبی توصیف شده و متقاعد کننده است و کسب و کارتان را برای سرمایه گذاران با جزئیات به نمایش میگذارد؛ اما آنها روی کسب و کار شما سرمایه گذاری میکنند، نه فقط روی طرح و برنامه.علاوه بر این طرح بازاریابی می تواند کمک زیادی به ادامه کار شما داشته باشد.

 

در حالت عادی قبل از رسیدن به مرحله سرمایه گذاری، باید یک تیم داشته باشیم، از مرحله ایده پردازی جلوتر رفته باشید و بهتر از آن، اینکه فروش داشته باشیم. بنابراین قبل از سرمایه‌گذاری کارهای زیادی هست که باید انجام دهیم. باید بدانیم که هیچکس روی ایده ها یا برنامه ها سرمایه گذاری نمیکند. شاید به موارد خاصی بر بخوریم ، که در آن سرمایه گذاران ، یک شخص کارآفرینی را به خوبی میشناسند و حاضرند در هر مرحله ای در کسب و کار آنها سرمایه گذاری کنند. در این مورد، آنها دارند روی آن کارآفرین سرمایه گذاری میکنند، نه روی برنامه.

گام پنجم : محاسبه هزینه های شروع کسب و کار

به برنامه ریزی بودجه کسب و کار در ۵ مرحله میپردازیم.

حال که با مفهوم و بایدها و نباید های تامین بودجه کسب و کار پرداختیم ، در ادامه مقاله « گام پنجم : محاسبه هزینه های شروع کسب و کار » به برنامه ریزی بودجه کسب و کار در ۵ مرحله میپردازیم.

اغلب کسب و کارهای نوپا و استارتاپها ، عناصر زیر را برای بودجه‌بندی کسب‌ و کار لحاظ می کنند:

​هزینه‌های ثابت

هزینه‌های یک‌باره

منابع درآمد

​ هزینه‌های متغیر

​​هنگامی که برنامه ریزی بودجه شرکت تنظیم شد، یک الگوی بودجه استاندارد برای پی‌گیری های آینده خواهیم داشت. سپس می‌توانیم از آن برای بازنویسی بودجه کسب و کار  براساس اطلاعات موجود در هر سه ماه استفاده کنیم. ​

مرحله سوم : رهگیری و ثبت و کاهش هزینه‌های متغیر

​​​​​​​​باید بدانیم هزینه‌های متغیر مواردی هستند که مقدار ثابتی ندارند و متناسب با حجم تولید تغییر خواهد کرد. این هزینه ممکن است هر ماه متفاوت باشد، ممکن است برای چند ماه کمتر و برای چندماه بیشتر باشد. برای اینکه بدانیم در ماه چقد خرج میکنیم ، منابع زیر را باید پیگیری کنیم:

کمیسیون ها

​​​​​​​مواد خام

​​​​​​​​خدمات چاپ

​​​​​​​​دستمزد پیمانکار

​​​​​​​تبلیغات

​​​​​​​هزینه‌های بازاریابی

​​​​​​​​سفرها و حضور در رویدادها

​​​​​​​​حمل و نقل

​​​​​​بازبینی اظهارنامه‌های بانکی و گزارش‌های حسابداری این فرآیند را آسان‌تر می‌کند، اما محاسبه میانگین‌ برای هر هزینه وقت گیر است. پس لازم است صبور و دقیق باشیم. ​سپس از خود بپرسیم که :

آیا می‌توان هر یک از این هزینه‌ها را کاهش داد ؟

آیا باید درباره بودجه بازاریابی خود تجدید نظر کرد؟

آیا می توان نوع خدمات چاپ را تغییر داد ؟

آیا می توان شیوه حمل و نقل را تغییر داد ؟

آیا نیاز به پول بیشتری برای هر چیزی هست ؟

مرحله چهارم : هوشمندی و  پیش‌بینی هزینه های یکباره

​​​​​​​​در نظر گرفتن هزینه‌های یک باره، یکی از مزایای حفظ بودجه کسب‌وکار است. ما می‌توانیم برای تعهدات مختلف در آینده بودجه‌بندی کنید تا بار مالی آن ها را کم کنیم. ​در حالی که ما نمی توانیم برای لپ تاپی که به طور ناگهانی خراب می شود برنامه ریزی کنیم ، اما می توانیم پیش بینی هایی راجع به آن کنیم ، برخی از این هزینه های یک باره قابل پیش بینی عبارتند از:

کامپیوتر

​​​​​​​​تجهیزات اداری

​​​​​​​​تجهیزات فنی

​​​​​​​​نرم افزارها

​​​​​​​​هدایا

مرحله اول : بررسی و سنجش و  پی‌گیری و افزایش منابع درآمد​​​​​

قبل از اینکه بدانیم چقدر می توانیم هزینه کنیم ، باید بدانیم که هر ماه چقدر پول درمی آوریم. ما باید شروع به پیگیری منابع زیر کنیم :

درآمد روزانه ( ساعتی)​​​​

تسهیلات و وام

​​​​پس انداز

​فروش محصول

​​​​​​درآمد سرمایه‌گذاری

​​​​​​​​ردیابی هر چیزی که درآمد ایجاد می‌کند به همراه میانگین درآمد ماهیانه، درآمدی که در گذشته داشته  ایم و درآمدی که انتظار داریم در آینده داشته باشیم را پیگیری کنیم.ما می‌توانیم این نقشه را برای هر کسب و کاری از سه ماه تا سه سال طراحی  و برنامه ریزی کنیم . ​​​​​​​​ما می‌توانیم این گام را با یک نرم‌افزار انجام دهیم و راهی برای پذیرش پرداخت‌های کارت اعتباری ایجاد کنیم. ​زمانی که اطلاعات خود را رهگیری کردیم، به روش طوفان فکری به فکر راه‌هایی برای افزایش درآمد خود باشیم.برنامه ریزی بودجه می‌تواند چیزی بیش از ارائه تصویری از وضعیت مالی ما انجام دهد. می‌تواند به ما در بهبود آن‌ها کمک کند. ​

مرحله دوم : بررسی و سنجش و ثبت و کاهش هزینه‌های ثابت​​​​​​​​

هزینه‌های ثابت، هزینه‌هایی تکراری و مستمری  هستند که در هر ماه یا سال باید در بودجه بندی لحاظ شود. رهگیری این موارد یکی از قابل‌دسترس‌ترین بخش‌های تهیه بودجه است. بطور مثال ما باید با این منابع شروع کنید:

هزینه های انرژی

​​​​​​اجاره یا وام

​​​​​​​بیمه

​​​​​​​​شبکه‌ی اینترنت

​​​​​​​​تلفن و تلفن همراه

​​​​​​​حقوق کارکنان

​​​​​هزینه های دولت و بانکی

​​​​​​​​خدمات حقوقی

​​​​​​​میزبانی وب سایت

​​​​​​​​خدمات حسابداری

برنامه های ​​​​​​نرم افزاری

​​​​​باید صورت‌حساب‌های بانکی و گزارش‌ها حسابداری خود را بررسی کنیم تا هزینه انواع قبض ثابت خود را مشخص کرده  و میزان هزینه هر ماه آن‌ها را ثبت کنیم.​ ​سپس از خود بپرسیم:

آیا می‌توان هر یک از این هزینه‌ها را کاهش داد؟

آیا می‌توان در مورد کاهش هزینه‌های بیمه مذاکره کرد؟

آیا از یک میزبانی وب سایت با قیمت مناسب تر استفاده میشود؟

هر مقداری که بتوانیم هزینه های خود را کاهش دهیم ، به سود کسب و کارمان اضافه خواهد شد.

گام پنجم : محاسبه هزینه های شروع کسب و کار

مرحله پنجم : همه را با هم قرار دهید

​​​​​​​​این مرحله به عنوان مرحله نهایی و ماحصل کار ، جایی است که اغلب افراد در هنگام تهیه بودجه دچار تزلزل می‌شوند، اما این مهم‌ترین مرحله است. باید یک الگوی بودجه مناسب پیدا کنیم یا از اینترنت دانلود کنیم و تمام اطلاعات خود را در آن وارد کنیم . ​اگر بیش از حد خرج می‌کنیم ، حالا وقت آن است که برای هزینه‌ها محدودیت‌های جدیدی گذاشته و آن‌ها را اصلاح کنیم.اگر منابع بی استفاده ای داریم ، حالا زمان افزایش مقدار پس‌انداز، بودجه بازاریابی، حقوق و دستمزد و یا حوزه های دیگری است که می‌توانیم آن ها را افزایش دهیم.​​​​​​​​تنها کاری که باید انجام دهیم این است که :

این اطلاعات را به روز نگه داشته و آن را در مدیریت مالی کسب‌وکار خود به کار ببریم.

به صورت منظم چک کنیم تا مطمئن شویم که فراموش نمی‌کنیم  بودجه کسب و کار خود را دنبال کنیم.

سورنا ثبت

تلفن دفتر : ۰۳۵۳۷۳۳۴۹۳۴
همراه واحد ثبت برند: ۰۹۱۳۱۵۸۸۸۵۱
همراه واحد ثبت شرکت : ۰۹۱۳۲۵۶۴۹۸۳
ساعات کاری :  ۸ صبح الی ۱۶ عصر

از اینکه با مقاله « تحقیقات بازار در کسب و کار » با ما همراه بودید کمال تشکر را داریم و امیدواریم که مفید واقع شده باشد . مجتمع سورنا ثبت با بهره‌گیری از متخصصان امور ثبتی اعم از ثبت شرکت ، ثبت برند ، جست و جوی برند ،  اخذ کارت بازرگانی و فروش برند آماده ، بر اساس تکیه بر آخرین علوم کسب و کار و برندینگ ، بازاریابی و تبلیغات و همچنین علم و اطلاع از فرآیندهای قانونی و آخرین آیین نامه ها و بخشنامه های ادارات ثبت شرکتها ، سازمان ثبت علائم تجاری ، اتاق بازرگانی ، سامانه جامع تجارت و سازمان امور مالیاتی ، آماده ارائه خدمات به مشتریان عزیز می باشد. این مجتمع که با عناوین موسسه ثبت شرکت ، موسسه ثبت برند ، موسسه برندسازی ، موسسه بازاریابی و همچنین موسسه تبلیغاتی شناخته می شود ، در منطقه جغرافیایی مرکز کشور ، خدمات نوآورانه ای را پیش روی مشتریان قرار داده است ارزش‌های ما  ، تکیه به علم و فرآیندهای قانونی و ایجاد یک کسب و کار کامل به دور از حاشیه های مخرب است .در یزد ،  بسیاری از دوستان ما را به عنوان موسسه ثبت برند در یزد یا دفتر ثبت شرکت در یزد می شناسند که به صورت علمی و تخصصی به انجام خدمات ثبت شرکت در یزد ، ثبت برند در یزد ، اخذ کارت بازرگانی در یزد و فروش برند در یزد می پردازد . مهمترین خدمت مجتمع سورنا ثبت در مبحث کسب و کار و کارآفرینی ، انجام امور مشارکت در فروش در زمینه محصولات فناوری محور ، با عنوان موسسه مشارکت در فروش سورنا می باشد. برای هرگونه سوال در مورد موضوعات فوق الذکر و مشاوره پیرامون آنها با ما تماس بگیرید

مقالات مرتبط