برند, ثبت برند, ثبت برند در یزد, علمی و آمزشی

انواع اعتراضات در ثبت برند

انواع اعتراضات در ثبت برند

انواع اعتراضات در ثبت برند : هنگامی که ما اقدام به ثبت برند و علامت تجاری کرده و سپس شخص دیگری از این برند برای کالا یا خدمات خود استفاده کند، به گونه ای که خریداران و مشتریان عادی در موقع خرید آن محصول یا خدمت ، به اشتباه بیفتند، ما به عنوان مالک اصلی آن برند ، دارای شرایط اعتراض به ثبت برند بوده و در سیستم ثبت علائم تجاری در ایران میتوانیم این اعتراض را به مراجع ذیصلاح از طریق گذراندن فرایند مربوطه اعلام کنیم . طبق قانون علائم تجاری و اختراعات، شباهت یک علامت با علامت تجاری ثبت شده دیگر باید به گونه ای باشد که مشتریان و خریدارانی که اطلاعات خاصی نداشته و جزو مصرف کنندگان عادی هستند، در تشخیص آن کالا یا مرکز ارائه خدمات با نوع مشابه به اشتباه نیفتند. هم چنین ممکن است شخصی با ید اسم خاصی مشغول فعالیت میباشد و برای ثبت برند خود اقدام نکرده باشد و قبل از اقدامش، شخص دیگری به ثبت همان برند اقدام کند که در این صورت هیچ گونی حقی نسبت به آن اسم نخواهد داشت.

انواع اعتراضات در ثبت برند

طبق قانون و رویه حقوقی ، تنها اشخاص زیر می توانند نسبت به تقاضای ثبت برند یا ثبت نهایی برند اعتراض کنند:

۱-کسانی که صاحب برند مورد نظر بوده و قبلا اقدام به ثبت برند نموده اند.

۲-کسانی که برند مورد تقاضای ثبت با علامت آن ها به گونه ای شباهت دارد که موجب به اشتباه افتادن مصرف کنندگان عادی می شود.اگر علامت قبلا به اسم معترض ثبت نشده باشد، باید مطابق با قانون در حین اعتراض تقاضای ثبت کند و تمامی مخارج آن را بپردازد. در صورت واقع بودن موسسه در خارج از ایران، حق اعتراض به شرط معامله متقابل مذکوره در فقره دوم ماده ۴ مشروط است. بدین ترتیب اعتراض به ثبت برند، قبل از ثبت نهایی که همان هنگام تقاضای ثبت برند میباشد و یا بعد از ثبت نهایی آن اتفاق می افتد.

حالا که شرایط لازم جهت به وجود آمدن حق اعتراض در ثبت برند بیان شد ، به انواع اعتراضات در ثبت برند میپردازیم :

الف – اعتراض به ثبت برند قبل از ثبت نهایی علامت تجاری و اخذ شماره ثبت

بعد از ارسال اظهار نامه ثبت برند  توسط متقاضی ثبت و تایید اظهارنامه توسط کارشناس و ابلاغ آگهی نوبت اول و انجام تشریفات مرتبط با ثبت نهایی علامت ،  باید در مدت ۳۰ روز از تاریخی که آگهی مربوط به تقاضای ثبت علامت شده منتشر شده است، اعتراض موردنظر صورت بگیرد. در نامه اعتراض ، معترض باید مواردی مانند شغل، اسم، اقامتگاه و تمامی مدارک را ضمیمه و دلایل خود را توضیح دهد. اداره ثبت علائم تجاری طی مدت ۱۰ روز از تاریخ وصول اعتراض ، به متقاضی ثبت مراتب را اطلاع میدهد . اگر از تاریخ ابلاغ اعتراض به مدت ۶۰ روز معترض  اعتراضش را دنبال نکند، علامت تقاضا شده برای متقاضی ثبت ،  ثبت خواهد شد.

ب-اعتراض به ثبت برند بعد از ثبت علامت تجاری

بعضا به علت عدم اطلاع اشخاص ذی نفع از آگهی تقاضای ثبت علامت تجاری و طی شدن فرآیند ۳۰ روزه آگهی نوبت اول و ثبت نهایی آن به اسم متقاضی ثبت ،اگر استفاده از آن برند به صورتی باشد که مصرف کنندگان عادی جهت استفاده از کالا یا خدمات دیگر به علت تشابه نام با نام دیگری به اشتباه بیفتند، بر طبق قانون ۲۲ ثبت علائم و اختراعات، شخص ذی نفع در طی سه سال بعد از تاریخ ثبت علامت ( که بعضا تاریخ اطلاع از ثبت هم ذکر کرده اند ) می تواند اعتراض نماید.

انواع اعتراضات در ثبت برند

ج-اعتراض به رد اظهارنامه ثبت علامت توسط اداره ی ثبت علائم تجاری

فرآیند ثبت برند بدین شکل هست که قبل از قبول تقاضای ثبت ، اداره ثبت علائم تجاری باید بررسی کند که اظهارنامه و تقاضای ثبت علامت مورد نظر مطابق با اصول قانونی و حقوقی تنظیم شده باشد و جزو علائم ممنوعه ذر شده در قانون نباشد. هم چنین علامت تجاری نباید با علامت های ثبت شده شباهتی داشته باشد. اگر علامت یکی از شرایط ممنوعه ذکر شده در قانون را داشته باشد، اداره ثبت می تواند تقاضای ثبت علامت را رد کند و طبق قسمت آخر ماده ۷ قانون ثبت علائم و اختراعات، باید در ابلاغیه رد اظهارنامه ثبت برند ، علت رد تقاضای ثبت، به تصریح بیان شود.

سورنا ثبت

تلفن دفتر : ۰۳۵۳۷۳۳۴۹۳۴
همراه واحد ثبت برند: ۰۹۱۳۱۵۸۸۸۵۱
همراه واحد ثبت شرکت : ۰۹۱۳۲۵۶۴۹۸۳
ساعات کاری :  ۸ صبح الی ۱۶ عصر

از اینکه با مقاله « انواع اعتراضات در ثبت برند » با ما همراه بودید کمال تشکر را داریم و امیدواریم که مفید واقع شده باشد . مجتمع سورنا ثبت با بهره‌گیری از متخصصان امور ثبتی اعم از ثبت شرکت ، ثبت برند ، جست و جوی برند ،  اخذ کارت بازرگانی و فروش برند آماده ، بر اساس تکیه بر آخرین علوم کسب و کار و برندینگ ، بازاریابی و تبلیغات و همچنین علم و اطلاع از فرآیندهای قانونی و آخرین آیین نامه ها و بخشنامه های ادارات ثبت شرکتها ، سازمان ثبت علائم تجاری ، اتاق بازرگانی ، سامانه جامع تجارت و سازمان امور مالیاتی ، آماده ارائه خدمات به مشتریان عزیز می باشد. این مجتمع که با عناوین موسسه ثبت شرکت ، موسسه ثبت برند ، موسسه برندسازی ، موسسه بازاریابی و همچنین موسسه تبلیغاتی شناخته می شود ، در منطقه جغرافیایی مرکز کشور ، خدمات نوآورانه ای را پیش روی مشتریان قرار داده است ارزش‌های ما  ، تکیه به علم و فرآیندهای قانونی و ایجاد یک کسب و کار کامل به دور از حاشیه های مخرب است .در یزد ،  بسیاری از دوستان ما را به عنوان موسسه ثبت برند در یزد یا دفتر ثبت شرکت در یزد می شناسند که به صورت علمی و تخصصی به انجام خدمات ثبت شرکت در یزد ، ثبت برند در یزد ، اخذ کارت بازرگانی در یزد و فروش برند در یزد می پردازد . مهمترین خدمت مجتمع سورنا ثبت در مبحث کسب و کار و کارآفرینی ، انجام امور مشارکت در فروش در زمینه محصولات فناوری محور ، با عنوان موسسه مشارکت در فروش سورنا می باشد. برای هرگونه سوال در مورد موضوعات فوق الذکر و مشاوره پیرامون آنها با ما تماس بگیرید

مقالات مرتبط