برند, ثبت برند, ثبت برند در یزد, علمی و آمزشی

دلایل رد برند در زمان ثبت برند

دلایل رد برند در زمان ثبت برند

دلایل رد برند در زمان ثبت برند : هنگامی که اقدام به ارسال اظهارنامه ثبت برند نمودیم ، عرفا بین ۱۵ روز الی ۳ ماه زمان می برد تا نوبت به بررسی پرونده ثبت برند یا ثبت لوگو توسط کارشناس سازمان ثبت علائم تجاری برسد. زمانی که پروسه بررسی اظهارنامه ثبت برند انجام شد، به هر دلیلی ممکن است که نام انتخابی ما برای ثبت در طبقه انتخاب شده و کالاها و یا خدمات مورد نظر قابل قبول نبوده و اصطلاحاً ابلاغیه رد پرونده دریافت شود. مادر این مقاله ای تحت عنوان دلایل رد برند در زمان ثبت برند ، به بررسی چرایی عدم پذیرش نام خود در زمان ثبت می‌پردازیم. پس با ما همراه باشید.

دلایل رد برند در زمان ثبت برند

بررسی پرونده و اظهارنامه ثبت برند طی پروسه چهار مرحله ای انجام می شود که شامل ۴ کارشناس می باشد:

  1. مرحله اول کارشناس بررسی مدارک : که به بررسی پیش نیاز های ثبت برند می پردازد.
  2. مرحله دوم کارشناس پرونده : مهمترین کارشناس در سازمان ثبت علائم تجاری که به بررسی محتوایی و بررسی نام برند انتخابی می‌پردازد و بعد از اتمام بررسی نتیجه را ( در صورت تایید فقط تاییدیه و درصورت عدم تایید مستندات عدم تایید برند) به کارشناس بعدی اعلام می کند.
  3. مرحله سوم کارشناس مسئول : اصولاً اگر پرونده دارای ایراد بوده یا نام انتخابی ما رد شود ، به کارتابل کارشناس مسئول ارسال خواهد شد. ولی ممکن است در مواردی کارشناس مسئول ایرادات را وارد ندانسته و پرونده و برند انتخابی را تایید نماید.

 مرحله چهارم کارتابل رئیس : در این کارتابل نتایج کارشناسان قبل تایید و ابلاغیه آگهی نوبت اول و یا آگهی رد پرونده صادر خواهد شد.در صورت ابلاغیه رد اظهارنامه برند دلایل رد برند نیز به صورت مکتوب در ابلاغیه خواهد آمد

 حال با توجه به مطالب فوق ، به دلایل رد برند در زمان ثبت برند می پردازیم لازم به ذکر است که متن زیر عیناً از وبسایت اداره ثبت علائم تجاری گرفته شده است و در این مقاله ما مثال هایی را برای درک بهتر به آن اضافه کردیم.

ماده۳۲ قانون ثبت علائم تجاری :

 علامت درموارد زیر قابل ثبت نیست‌:

الف ـ نتواند کالاها یا خدمات یک مؤسسه را از کالاها و خدمات مؤسسه دیگر متمایز سازد.

(مشابه نباشد)

ب ـ خلاف موازین شرعی یا نظم عمومی یا اخلاق حسنه باشد.

ج ـ مراکز تجاری یا عمومی را به ویژه درمورد مبدأ جغرافیایی کالاها یا خدمات یا خصوصیات آنها گمراه کند.

د ـ عین یا تقلید نشان نظامی‌، پرچم‌، یا سایر نشانهای مملکتی یا نام یا نام اختصاری یا حروف اول یک نام یا نشان رسمی متعلق به کشور، سازمانهای بین‌الدولی یا سازمانهایی که تحت کنوانسیونهای بین‌المللی تأسیس شده‌اند، بوده یا موارد مذکور یکی از اجزاء آن علامت باشد، مگر آن که توسط مقام صلاحیتدار کشور مربوط یا سازمان ذی‌ربط اجازه استفاده از آن صادر شود.

هـ ـ عین یا به طرز گمراه‌کننده‌ای شبیه یا ترجمه یک علامت یا نام تجاری باشد که برای همان کالاها یا خدمات مشابه متعلق به مؤسسه دیگری در ایران معروف است‌.

برای مقال در زمینه محصولات کنسروی برند «یک و یک» ثبت شده و نمیتوان عبارت «یک و یک» را به «وان و وان که وان همان ترجمه انگلیسی یک هست» را ثبت داد.

دلایل رد برند در زمان ثبت برند

و ـ عین یا شبیه آن قبلاً برای خدمات غیرمشابه ثبت و معروف شده باشد مشروط بر آن که عرفاً میان استفاده از علامت و مالک علامت معروف ارتباط وجود داشته و ثبت آن به منافع مالک علامت قبلی لطمه وارد سازد.

به عنوان مثال حتی بصورت طنز میتوان «پشمک» را مثال زد که اگر برندی در این زمینه فعالیت کرده و معروف شده باشد، کسی نمیتواند در زمینه موبر «پشم بر» اقدام به ثبت همان نام نماید.

ز ـ عین علامتی باشد که قبلاً به نام مالک دیگری ثبت شده و یا تاریخ تقاضای ثبت آن مقدم یا دارای حق تقدم برای همان کالا و خدمات و یا برای کالا و خدماتی است که به‌لحاظ ارتباط و شباهت موجب فریب و گمراهی شود.

از اینکه با مقاله دلایل رد برند در زمان ثبت برند با ما همراه بودید از شما ممنونیم.

برای هرگونه سوال پیرامون صفر تا صد ثبت برند ، ثبت برند در یزد و مشاوره پیرامون آن  و سایر امور متناسب  برای کسب و کارتان با ما تماس بگیرید.

دفتر مرکزی 

تلفن تماس دفتر : ۰۳۵۳۷۳۳۴۹۳۴|  تلفن همراه مستقیم مدیران : ۰۹۱۳۲۵۶۴۹۸۳– ۰۹۱۳۱۵۸۸۸۵۱

ساعات کاری مجتمع:

 ۸ صبح الی ۱۶ عصر

مجتمع حقوقی-ثبتی سورنا

مقالات مرتبط