برند, ثبت برند, ثبت برند در یزد, علمی و آمزشی

صفر تا صد ثبت برند

صفر تا صد ثبت برند - سورناثبت

صفر تا صد ثبت برند

 برند ویترین یک کسب و کار برای شناخت آن می باشد بدون برند ، کسب و کار ما هویت نداشته و امکان سوء استفاده از بازاری که به زحمت به دست آوردیم ، توسط دیگران وجود دارد . برای راحت شدن از مقوله برند و نحوه ثبت برند، برآن شدیم مقاله‌ای تحت عنوان صفر تا صد ثبت برند را،  برای شما عزیزان گردآوری کنیم .باشد که مفید واقع شود. ما صفرتاصد ثبت برند را در ۴ گام و به صورت کاملاً ساده شرح خواهیم داد .

صفر تا صد ثبت برند - سورناثبت

گام اول انتخاب و جستجوی اسم یا در صورت نیاز طراحی لوگو :

 اولین قدم در ثبت برند انتخاب نام جهت ثبت متناسب با کسب و کار و شرایط و قوانین و مقررات حقوقی منطبق با علوم بازاریابی و برندسازی می باشد . با توجه به اینکه در هر برهه از زمان شرایط مناسب بودن یک اسم برای یک کسب و کار مشخص عوض میشود، پس با توجه به زمان حال و قوانین برندسازی موجود اقدام به انتخاب اسم و طراحی لوگوی مناسب با آن می کنیم . بعد از انتخاب اسم به جستجوی برند انتخابی پرداخته و در صورتی که موردی تکراری وجود نداشت، نسبت به طراحی لوگو و ارسال آن اقدام می‌کنیم.

 دومین قدم در صفر تا صد ثبت برند ، تهیه پیش نیازهای لازم می باشد . پیش نیاز های ثبت برند عبارت است از ۱. مدارک هویتی شخصی که برند به نام آن ثبت می شود، یعنی اگر شرکت باشد آگهی تاسیس و آخرین تغییرات مدیریتی و مدارک هویتی مدیرعامل و اگر شخص باشد صرفاً کپی شناسنامه و کارت ملی شخص ۲- مجوز فعالیت به نام شخصی که میخواهد اقدام به ثبت برند نماید که از مجوزهای مرسوم در بازار می‌توان به پروانه کسب ، پروانه بهره برداری ،  جواز تاسیس ، مدرک فنی و حرفه ای و یا سایر مجوزها اشاره کرد ۳- کارت بازرگانی در صورتی که برند منتخب ما لاتین و اصالتی غیر فارسی داشته باشد.

گام سوم در ثبت برند که در مقاله صفر تا صد ثبت برند به آن میپردازیم ، ساخت کارتابل برند در سامانه ثبت علائم تجاری می باشد. با ساخت این کارتابل اکانت برای شما در سامانه ساخته میشودکه کلیه عملیات های مربوط به ثبت برند ، انتقال برند ، تمدید یا سایر تغییرات برند، از این طریق انجام میشود. برای ساخت کارتابل، شرکت و شخص صاحب حق امضاء هر دو باید در سامانه ثبت نام نموده و از طریق فرمی که سامانه در اختیار آنها قرار می دهد اقدام به تنظیم گواهی تصدیق امضاء محضری جهت ارائه به اداره ثبت علائم تجاری در دفترخانه اسناد رسمی نمائید و سپس با استفاده از مشخصات آن اقدام به فعال سازی کارتابل کنند.

صفر تا صد ثبت برند - سورناثبت

چهارمین گام در صفر تا صد ثبت برند ، ثبت اظهارنامه اینترنتی ثبت برند می باشد . در این گام  شما اسم یا لوگویی  را که از قبل انتخاب نمودید رادر این سامانه ثبت می کنید. حال دیگر اقدامات سیستمی اولیه شما به پایان رسیده است و برند شما در پروسه نوبت دهی مالکیت معنوی قرار می گیرد که با توجه به شرایط ممکن است بین ۴۵ روز تا ۴ ماه طول بکشد.بعد از ثبت اظهارنامه چهار حالت برای برند ثبت منتخب شما مصور می باشد:

حالت اول: رد برند می باشد که در صورتی که برند شما قوانین مندرج در قانون ثبت علائم تجاری را رعایت نکرده باشد به عنوان مثال تکراری بوده یا عام باشد، برند مورد نظر رد میخورد.

حالت دوم: رد مشروط می باشد که بدین شرح که بعضی از کالاها یا خدمات ذکر شده در اظهارنامه ثبت برند قابل ثبت نبوده و باید آنها را حذف آنها نمود یا اینکه برند شما در صورتی که هم لوگو و اسم باشد ممکن است,ممکن است یکی از این دو قابل ثبت نباش

حالت سوم: رفع نقص می باشد که این ابلاغیه در صورتی که نقص در پرونده ثبتی شما توسط کارشناس تشخیص داده شود ابلاغ می شود.

آخرین و بهترین حالت ممکنه ، آگهی نوبت اول هست یعنی که برند منتخب شما فاقد نقص و تشابه بوده و قابلیت ثبت شدن دارد. در این حالت باید اقدام به تشکیل پرونده فیزیکی برند در اداره ثبت علائم تجاری در تهران نموده سپس اقدام به پرداخت هزینه های برند اعم از هزینه آگهی نوبت اول، هزینه حق الثبت و هزینه آگهی نوبت دوم نبوده و در آخر اقدام به اخذ سند برند خود نمایید.همانطور که گفته شد کلیه امور ثبت برند و علامت تجاری صرفا در تهران انجام می شود. البته در صورتی که صاحب حق امضاء شرکت نتواند برای پیگیری امور شخصا مراجعه نماید می تواند از کارکنان شرکت با استفاده از یک وکالت محضری و یا یک وکیل دادگستری کمک بطلبد.

برای هرگونه سوال پیرامون صفر تا صد ثبت برند و مشاوره پیرامون آن  و سایر امور متناسب  برای کسب و کارتان با ما تماس بگیرید.

دفتر مرکزی 

تلفن تماس دفتر : ۰۳۵۳۷۳۳۴۹۳۴|  تلفن همراه مستقیم مدیران : ۰۹۱۳۲۵۶۴۹۸۳– ۰۹۱۳۱۵۸۸۸۵۱

ساعات کاری مجتمع:

 ۸ صبح الی ۱۶ عصر

مجتمع حقوقی-ثبتی سورنا

مقالات مرتبط