برند, ثبت برند, ثبت برند در یزد, علمی و آمزشی

ابلاغیه آگهی نوبت اول در ثبت برند

ابلاغیه آگهی نوبت اول در ثبت برند

ابلاغیه آگهی نوبت اول در ثبت برند : با استناد به ماده ۱۱۸ آیین نامه اجرایی قانون ثبت اختراعات ،سازمان ثبت علائم تجاری ، ظرف ۳۰ روز از تاریخ ثبت و وصول اظهارنامه ثبت برند و ضمائم،آن را از لحاظ رعایت جنبه های شکلی و شرایط مقرر در قانون و این آیین نامه و همچنین تطبیق طبقه یا طبقات اعلامی با طبقه بندی بین المللی مورد بررسی قرار داده و چنانچه پس از بررسی، ایرادات و نواقصی را در اظهارنامه ثبت برند و ضمائم آن مشاهده نماید،مراتب را به صورت مکتوب و با قید جزییات به متقاضی ابلاغ می کند تا ظرف مهلت مقرر اقدام به رفع نقص نماید.

ابلاغیه آگهی نوبت اول در ثبت برند

چنانچه متقاضی در مهلت مقرر قانونی به هر علتی نتواند نقایص اعلامی را رفع نماید،مرجع ثبت،اظهارنامه را رد و مراتب را کتباَ با ذکر علت یا علل رد طی ابلاغیه ای ، به متقاضی ثبت اعلام خواهد کرد.مهلت رفع نقص برای اشخاص مقیم در ایران ۳۰ روز و برای اشخاص مقیم در خارج از کشور ۶۰ روز از زمان ابلاغ محاسبه می شود.که با اسهمال مهلت ، نقص برای اشخاص مقیم در ایران ۳۰ روز و برای اشخاص مقیم در خارج از کشور ۶۰ روز از زمان استهمال ، اضافه میشود.

اما چنانچه اداره ی مالکیت صنعتی تشخیص دهد که شرایط مندرج در قانون رعایت شده است علامت را تایید کرده و ابلاغیه مربوطه را صادر و تشریفات آگهی مربوط به ثبت برند را انجام خواهد داد. (پرداخت هزینه های ثبت علامت،  بر عهده ی متقاضی است)

طبق ماده ی ۱۲۰ قانون فوق الذکر ،آگهی مزبور که ابلاغیه آگهی نوبت اول نامیده میشود، باید شامل موارد ذیل باشد:

۱-تاریخ و شماره اظهارنامه

۲-در صورت ادعای حق تقدم،تاریخ و شماره اظهارنامه و کشوری که درخواست ثبت اولیه در آن جا صورت گرفته است.

۳-نمونه علامت

۴-اجراء علامت با ذکر رنگ،در صورتی که رنگ به عنوان صفت مشخصه و یا ویژگی علامت باشد.

۵-فهرست کالاها و خدماتی که علامت برای تشخیص آن ها مورد استفاده قرار می گیرد؛با اشاره به طبقه یا طبقات مربوط طبق طبقه بندی بین المللی.

۶-نام و نشانی متقاضی

۷-نام و نشانی نماینده قانونی در صورتی که اظهارنامه توسط نماینده تسلیم شده باشد.

ابلاغیه آگهی نوبت اول در ثبت برند

به استناد تبصره ی ماده ی ۱۲۰،در صورتی که متقاضی ثبت برند ظرف ۳۰ روز پس از دریافت ابلاغیه آگهی نوبت اول ، نسبت به انجام تشریفات اولیه ثبت برند اقدام ننموده و هزینه انتشار آگهی فوق را پرداخت نکند،اظهارنامه ثبت برند کان لم یکن تلقی خواهد شد.در صورت رد اظهارنامه ثبت علامت به استناد بندهای (الف) و (ب) ماده ۳۰ و ماده ۳۲ قانون،مرجع ثبت ملزم است دلایل رد را کتباَ به متقاضی ابلاغ نماید.

بر طبق موارد ذکر شده،در مواردی که علامت عین یا شبیه علامت دیگر تشخیص داده شده و رد می گردد که علامت مذکور قبلاَ به اسم دیگری ثبت یا تقاضای ثبت شده باشد یا شباهت آن از لحاظ شکل ظاهر یا گفتاری یا نوشتاری و یا سایر ویژگی ها با علامت دیگری که قبلاَ ثبت نهایی شده یا طی اظهارنامه ثبت برند تقاضای ثبت شده به اندازه ای باشد که مصرف کنندگان عادی را به اشتباه بیندازد.

متقاضی می تواند ظرف مهلت مقرر نسبت به رد اظهارنامه ثبت برند ، اعتراض خود را در دو نسخه و با پرداخت هزینه رسیدگی به رد ثبت،از طریق مرجع ثبت به کمیسیون موضوع ماده ۱۷۰ این آیین نامه ارسال نماید.پس از ثبت اعتراض نامه،نسخه دوم آن با قید تاریخ و شماره وصول به معترض مسترد می گردد.

مهلت اعتراض برای اشخاص مقیم ایران ۳۰ روز و برای اشخاص مقیم خارج از کشور ۶۰ روز از تاریخ ابلاغ خواهد بود. که با اسهمال مهلت ، نقص برای اشخاص مقیم در ایران ۳۰ روز و برای اشخاص مقیم در خارج از کشور ۶۰ روز از زمان استهمال ، اضافه میشود.

در صورت رد اعتراض در کمیسیون،هزینه رسیدگی به رد ثبت قابل استرداد نخواهد بود.

پس از انتشار آگهی نوبت اول اظهارنامه و تا زمان ثبت نهایی علامت ، متقاضی ثبت برند از امتیازات و حقوقی برخوردار است که در صورت ثبت نهایی و اخذ شماره ثبت برخوردار خواهد بود.با این حال هرگاه به وسیله ی متقاضی ثبت ، درباره ی عملی که پس از آگهی نوبت اول برند انجام شده دعوایی مطرح شود و طرف مقابل ثابت کند که در زمان انجام عمل ، علامت قانونا قابل ثبت نبوده است ، به دفاع طرف مقابل رسیدگی و در مورد ثبت یا عدم علامت تصمیم مقتضی اتخاذ می شود .

اگر ظرف ۳۰ روز از تاریخ نشر آگهی نوبت اول برند ، اعتراضی از طرف اشخاص ذی نفع نسبت به ثبت برند مذکور به عمل نیاید،اداره ثبت علامت مورد تقاضا را به نام متقاضی در دفتر مخصوص به ثبت رسانیده و به آن شماره ثبت داده و تشریفات پرداخت هزینه حق الثبت و صدور آگهی نوبت دوم و پس از آن  گواهی ثبت را به درخواست کننده تسلیم می نماید.(مستفاد از مواد ۶،۷،۹،۱۰،۱۱ آ.ق.ث.ع.و.۱)

برای هرگونه سوال پیرامون صفر تا صد ثبت برند و نیز ثبت برند در یزد و مشاوره پیرامون آن  و سایر امور متناسب  برای کسب و کارتان با ما تماس بگیرید.

دفتر مرکزی 

تلفن تماس دفتر : ۰۳۵۳۷۳۳۴۹۳۴|  تلفن همراه مستقیم مدیران : ۰۹۱۳۲۵۶۴۹۸۳– ۰۹۱۳۱۵۸۸۸۵۱

ساعات کاری مجتمع:

 ۸ صبح الی ۱۶ عصر

مجتمع حقوقی-ثبتی سورنا

صفر تا صد ثبت شرکت در یزد و کل کشور اعم از ثبت شرکت در اداره ثبت شرکتها و ثبت شرکت در سامانه آنلاین ثبت شرکتها ، پرداخت روزنامه رسمی شرکت ، تشکیل پرونده دارایی ، اخذ شماره جدید اقتصادی از سامانه سازمان امور مالیاتی ، ثبت نام ارزش افزوده ، پلمپ دفاتر تجاری اعم از دفاتر روزنامه و کل ،صفر تا صد ثبت برند در یزد و کل کشور  اعم از ثبت برند ، جست و جوی برند ، پیشنهاد اسم ، استعلام برند از سامانه جست و جوی علائم تجاری ، ثبت آنلاین برند در سامانه ثبت علائم تجاری ، اخذ کارت بازرگانی در یزد ، ثبت نام در سامانه جامع تجارت ، ثبت نام در سامانه هوشمند کارت بازرگانی ، فروش انواع برند آماده.همچنین در مورد مسائل حقوقی شرکتها و دعاوی مرتبط با شرکتها میتوانید از خدمات خانم مریم شایق ، وکیل رسمی دادگستری یزد که بصورت وکیل طرف قرارداد مجتمع سورنا بوده و متخصص در زمینه دعاوی مالی و تجاری و شرکتها میباشد ، استفاده نمایید.

مقالات مرتبط