برند, ثبت برند, علمی و آمزشی

شرایط متقاضی برای ثبت برند

شرایط متقاضی برای ثبت برند

شرایط متقاضی برای ثبت برند : ثبت برند اصلی ترین شریان حیاتی یک کسب و کار می باشد. با ثبت یک برند مناسب و درخور، علاوه بر اینکه یکی از پیش‌نیازهای مهم جهت گرفتن بعضی از مجوزها را اخذ می‌کنیم ،به کسب و کار خود نیز هویت می بخشیم. مطلبی که در این مقاله به آن می پردازیم این است که شرایط متقاضی برای ثبت برند چگونه باید باشد. پس در ابتدا به شرایط شخص حقیقی و سپس به بررسی شخص حقوقی و شرایط آن جهت ثبت برند می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

شرایط متقاضی برای ثبت برند

 شرایط شخص حقیقی جهت ثبت برند

الف: داشتن حداقل سن قانونی برای ثبت برند : فرد متقاضی حتماً باید بالای ۱۸ سال که همان سن قانونی هست را داشته باشد. البته ثبت برند برای افراد ۱۵ سال به بالا به شرط ولایت پدر و اجازه ولی ممکن میباشد. بدین شکل که برند مورد نظر برای افراد ۱۵ ساله ثبت می شود، لیکن امور اداری آن را ولی شخص و یا فردی که از از طرف ولی آن شخص وکالت داشته باشد را انجام خواهد داد .امور اداری اعم از اخذ مجوز، ثبت کارتابل مالکیت ثبت برند و امور اداری ثبت برند.

ب: داشتن مدارک هویتی معتبر : مدارک هویتی هم برای اشخاص ایرانی و هم برای فرد غیر ایرانی لازم میباشد. در ابتدا ذکر این نکته مهم است که افراد غیر ایرانی هم می توانند همانند افراد ایرانی در ایران و طبق قوانین داخلی و بین المللی،  اقدام به ثبت برند نمایند. مدارک لازم جهت افراد ایرانی همان کپی شناسنامه و کارت ملی و گواهی امضاء محضری جهت ارائه به اداره ثبت علائم تجاری میباشد و برای افراد غیر ایرانی کپی پاسپورت و کد رهگیری (فراگیر)  معتبر صادر شده از یکی از نهادهای ایرانی و گواهی امضاء محضری می باشد.

شرایط شخص حقوقی جهت ثبت برند

 الف: فعال بودن شرکت  : اگر برای شرکت قصد ثبت برند داریم، آن شرکت باید فعال باشد، به این معنی که شرکت دارای شماره ثبت و شناسه ملی معتبر بوده و در قسمت وضعیت سامانه شناسه ملی شرکت ها فعال باشد. زیرا که بسیاری از شرکت ها بعد از مدت زمانی که فعالیتی نداشته باشند، از طریق سامانه اداره دارایی مهر غیرفعال مالیاتی خورده میشوند

ب:  هیئت مدیره شرکت دارای اعتبار باشد : اگر شرکت مورد نظر ما سهامی خاص و یا شرکت تعاونی باشد، برای ثبت برند اعضای هیئت مدیره و مدیر عامل آن حتماً باید اعتبار زمانی را داشته باشند .لازم به ذکر است که در این دو نوع شرکت، مدت تصدی اعضای هیئت مدیره و مدیر عامل محدود می باشد و در صورت اعتبار نداشتن آنها، سازمان ثبت علائم تجاری اقدام به صدور ابلاغیه رفع نقص خواهد کرد.

شرایط متقاضی برای ثبت برند

موارد ذکر شده جزوه شرایط ماهری متخصص متقاضی برای ثبت برند می باشد و مواردی اعم از مجوز فعالیت ساخت کارتابل و غیره جزو پیشنهاد پیش نیازهای ثبت ‌برند بوده که در مقالات دیگر مفصل به آن اشاره شده است.

برای مشاوره پیرامون ثبت برند  و راهنمای انتخاب بهترین لوگو و طراحی لوگوی مناسب برای کسب و کارتان با ما تماس بگیرید.

دفتر مرکزی 

تلفن تماس دفتر : ۰۳۵۳۷۲۶۳۶۷۸   |  تلفن همراه مستقیم مدیران : ۰۹۱۶۲۵۸۷۸۳۸ – ۰۹۱۳۱۵۸۸۸۵۱

ساعات کاری مجتمع:

صبح : ۸ صبح الی ۱۴ ظهر        عصر : ۱۷ الی ۲۰ شب

مجتمع حقوقی-ثبتی سورنا

مقالات مرتبط