دسته اخذ کارت بازرگانی در یزد, کارت بازرگانی

اخذ کارت بازرگانی شخصی در یزد

اخذ کارت بازرگانی شخصی در یزد

اخذ کارت بازرگانی شخصی در یزد :

اخذ کارت بازرگانی شخصی در یزد، در یکی از مقالات سابق سایت تحت عنوان « ثبت شرکت سهامی خاص در یزد » اطلاعات مختصری در مورد یزد و صنایع آن ذکر شد و از مهمترین صنایع فعال در یزد که با توجه به شرایط الان و قوانین ساختاری ، حضور در عرصه جهانی را میطلبد میتوان  به صنایع کاشی و سرامیک ، نساجی ، مواد غذایی ، آرایشی و بهداشتی و صنایع دستی اشاره کرد. بر اساس مقرراتی که در حال حاضر در دست اجراست، اعتبار کارت بازرگانی تجاری از تاریخی که صادر میشود یک سال و اگر پروانه بهره برداری موجود باشد اعتبار کارت ۵ ساله است.

حال در این مقاله بر آن شدیم که به تعریف مختصر از کارت بازرگانی و همچنین شرایط و ملزومات اخذ کارت بازرگانی شخصی در یزد بپردازیم.

اخذ کارت بازرگانی شخصی در یزد
تعریف کارت بازرگانی تجاری:

کارت بازرگانی تجاری، نوعی مجوزی است که به مالک آن، اعم از شخص یا شرکت اجازه داده می شود که مبادرت به بازرگانی تجارت خارجی بپردازد. هر شخص اعم از شخص حقیقی و حقوقی (شرکت)  برای صادرات و واردات و بازرگانی بین المللی خود نیاز به داشتن کارت بازرگانی تجاری دارند که این کارت از طریق اتاق های بازرگانی هر استان با یک سری شرایط خاص اخذ خواهد شد. 

تمدید کارت بازرگانی یا ارائه ی مدارک لازم برای مدت مذکور انجام می گیرد و در سری بعد نیز به همین ترتیب ادامه دارد. ثبت سفارش و ترخیص کالا از گمرکات، واردات کالا از مناطق آزاد، انجام به حق العمل کاری در گمرک و نیز صادرات کلیه ی کالاهای مجاز بازرگانی و همچنین پیشن نیاز ثبت برند لاتین از کاربردهای کارت بازرگانی است.

پیش نیازهای لازم جهت اخذ کارت بازرگانی در یزد:

سومین پیش نیاز داشتن یک مجوز فعالیت به نام متقاضی باشد. مجوز های فعالیت مانند پروانه بهره برداری، جواز تاسیس، جواز کسب و غیره می باشد.

دومین پیش نیاز داشتن حداقل مدرک تحصیلی دیپلم برای متقاضی و داشتن کارت پایان خدمت یا معافیت دائم یا موقت و حداقل ۲۳ سال تمام می باشد.

اولین پیش نیاز جهت اخذ کارت بازرگانی شخصی در یزد داشتن یک مکان غیرمسکونی فعال می باشد، مکان حتما باید فعال باشد.

ششمین پیش نیاز انجام امور مرتبط با پلمپ دفاتر تجاری و داشتن قبض پلمپ دفاتر تجاری میباشد و اظهارنامه ثبت نام در دفاتر بازرگانی که به گواهی اداره ثبت شرکت ها رسیده باشد و همچنین ۳ قطعه عکس (۳ در ۴) .

پنجمین پیش نیاز داشتن پرونده فعال مالیاتی در اداره دارایی می باشد . به علت اینکه استعلامات مالیاتی بصورت اتوماسیون گرفته می شود گام ثبت نام شماره جدید اقتصادی حتما باید ۴۵ باشد.

چهارمین پیش نیاز جهت اخذ کارت بازرگانی شخصی در یزد داشتن یک حساب جاری فعال به نام متقاضی می باشد که باید دارای سابقه مناسب و گردش حساب مناسب و موجودی حداقل ۲میلیون تومان و عدم وجود چک برگشتی می باشد.

نکات مهم :

۵- حضور متقاضی کارت در کلیه ی مراحل پذیرش و تحویل کارت الزامی است.

۴- آدرس های درج شده در اظهارنامه ی ثبتی، مفاصا حساب دارائی و سند مالکیت یا اجاره نامه باید تجاری و با هم مطابقت داشته باشند.

۳- برای هر واحد ملکی فقط یک کارت بازرگانی صادر می گردد.

۲- هر شخص بیش از یک کارت بازرگانی اعم از حقوقی یا حقیقی نمی تواند داشته باشد.

۱- کارمندان تمام وقت دستگاه های دولتی نمی توانند کارت بازرگانی دریافت نمایند.

پروسه عملی اخذ کارت بازرگانی شخصی در یزد

در صورتی که مدارک فوق الذکر تکمیل بود با مراجعه به اتاق بازرگانی یزد واقع در بلوار۱۷ شهریور جنب سینما جام جم اقدام به تشکیل پرونده جهت اخذ کارت بازرگانی در یزد و تعیین وقت بازدید می کنید بعد از انجام تشریفات بازدید و تایید از جانب مسئول مربوطه اقدام به ثبت نام اینترنتی اخذ کارت بازرگانی در سامانه هوشمند اخذ کارت بازرگانی نموده و با تکمیل کردن اطلاعات و بارگذاری ضمائم مربوطه اقدام به تائید عفایی ثبت نام اینترنتی می کنید.

در آخرین مرحله اخذ کارت بازرگانی در یزد در صورتی که پیامک تایید از جانب اتاق بازرگانی به شما رسید با پرداخت فیش های اتاق بازرگانی و در دست داشتن اصل مدارک که درمرحله ثبت نام داشتید به اتاق بازرگانی مراجعه و مدارک را به کارشناسان مربوطه تحویل دهید

اصولا از این مرحله تا صدور کارت حدودا  ۱۵ روز طول خواهد کشید در این اتاق اقدام به استعلام اطلاعات از ارگانهای مختلف و انجام تشریفات لازم جهت چاپ  و صدور کارت هوشمند بازرگانی خواهد نمود.

مجتمع سورنا ثبت - ثبت شرکت ، ثبت برند

دفتر مرکزی یزد

آدرس : بلوار شهید بهشتی (حدفاصل چهارراه مهدیه تا میدان امام حسین) نرسیده به میدان امام حسین، روبروی اداره پست ، طبقه فوقانی املاک ۱۲۱ .

تلفن تماس دفتر یزد: ۰۳۵۳۷۲۶۳۶۷۸   |  تلفن همراه مستقیم مدیران : ۰۹۱۶۲۵۸۷۸۳۸ – ۰۹۱۳۱۵۸۸۸۵۱

 شعبه میبد اردکان :

خیابان امام، سه راه ده آباد ، روبروی نان سنگگک

تلفن تماس دفتر میبد : ۰۳۵۳۲۳۴۹۳۵۰  |  تلفن همراه مستقیم مدیران : ۰۹۱۶۲۵۸۷۵۸۰ – ۰۹۱۳۲۵۶۴۹۸۳

ساعات کاری مجتمع:

صبح : ۸ صبح الی ۱۴ ظهر        عصر : ۱۷ الی ۲۰ شب

مجتمع حقوقی-ثبتی سورنا