دسته اخذ کارت بازرگانی, دسته اخذ کارت بازرگانی در یزد, علمی و آمزشی

وضعیت مالیاتی متقاضی هنگام اخذ کارت بازرگانی

وضعیت مالیاتی متقاضی هنگام اخذ کارت بازرگانی

وضعیت مالیاتی متقاضی هنگام اخذ کارت بازرگانی : بر اساس قوانین جاری کشور، کارت بازرگانی مجوزی است که صاحب آن، اعم از شخص یا شرکت ، می توانند اقدام به بازرگانی و تجارت در در زمینه  واردات و صادرات در عصه بین المللی کالا کند. این بازرگانی و تجارت برون مرزی از ثبت سفارش و ترخیص کالا تا واردات از مناطق آزاد، حق العمل کاری در گمرک و صادرات کالاهای مجاز را شامل میشود . بر همین اساس، واردات و صادرات کالا و حتی خدمات برای همه بازرگانان آزاد نیست و بازرگانانی می توانند اقدام به ورود و صدور کالا کنند که دارای کارت بازرگانی باشند.

وضعیت مالیاتی متقاضی هنگام اخذ کارت بازرگانی

حال که کارت بازرگانی را شناختیم به بررسی وضعیت مالیاتی متقاضی هنگام اخذ کارت بازرگانی در یزد و کل کشور می پردازیم. جهت اخذ کارت بازرگانی در یزد یا هر جای ایران ، ما به یک سری پیش نیاز لازم داریم که از جمله آنها می‌توان به مدارک هویتی مدارک کسب و کار و مدارک مکان فعالیت نام برد . در کنار این پیش نیازها ، به علت این که هنگام اخذ کارت بازرگانی بعضی از استعلامات به صورت اتوماسیون اخذ می‌شود ، نیاز به بعضی از ثبت‌نام‌ها و حتی پرداخت فیش ها به صورت اینترنتی می باشد.از جمله این ثبت‌نام‌ها ، ثبت نام سامانه جامع مالیاتی و اخذ گام ۴ که همان گام ۴۵ سابق میباشد، هست. 

برای اینکه در زمان استعلام آنلاینِ وضعیت مالیاتی متقاضی در هنگام اخذ کارت بازرگانی ، سیستم بتواند به صورت صحیح این استعلام را انجام دهد و کارشناس دارایی وضعیت سفید را پاسخ دهد ، باید موارد زیر انجام شده باشد:

  1. تشکیل پرونده دارایی و اخذ کد قدیم اقتصادی
  2. ثبتنام‌سامانه تکس و اخذ شماره جدید اقتصادی
  3. ثبت نام سامانه ارزش افزوده
وضعیت مالیاتی متقاضی هنگام اخذ کارت بازرگانی

اگر تشکیل پرونده و ثبت نام های فوق به صورت صحیح انجام شده باشد ، کارشناس اداره دارایی در جواب درخواست سازمان صنعت معدن و تجارت مبنی بر وضعیت مالیاتی متقاضی هنگام اخذ کارت بازرگانی ، وضعیت را سفید اعلام خواهد کرد. این جواب همچنین منوط به پرداخت فیش ۱۰۰۰۰ تومان برای اشخاص حقوقی و ۵۰۰۰ تومان برای اشخاص حقیقی به عنوان حق تمبر است.

 اگر ثبت نام‌ها و تشکیل پرونده دارایی انجام نشده باشد ، چون اخیراً سامانه جامع تجارت به عنوان شروع کننده فرآیند اخذ کارت بازرگانی در یزد و کل کشور میباشد ، حتی ثبت نام اولیه پایه حقوقی فعال یا پایه حقیقی فعال جهت اخذ کارت بازرگانی نیز انجام نخواهد شد و سیستم صراحتاً خطای عدم یافتن پرونده مالیاتی فعال خواهد داد.

برای مشاوره پیرامون اخذ کارت بازرگانی علی الخصوص اخذ کارت بازرگانی در یزد و سایر امور متناسب  برای کسب و کارتان با ما تماس بگیرید.

دفتر مرکزی 

تلفن تماس دفتر : ۰۳۵۳۷۳۳۴۹۳۴|  تلفن همراه مستقیم مدیران : ۰۹۱۳۲۵۶۴۹۸۳– ۰۹۱۳۱۵۸۸۸۵۱

ساعات کاری مجتمع:

 ۸ صبح الی ۱۶ عصر

مجتمع حقوقی-ثبتی سورنا

مقالات مرتبط