برند, ثبت برند

چگونگی ثبت برند

موضوع چگونگی ثبت برند موضوع جذاب برای کسانی است که خواهان ثبت برند وعلامت تجاری خود می باشند در روند ثبت برند ابتدا کارتابل فرد یا شرکت مورد نظر بر اساس آدرس و تلفن همراه در سامانه ثبت علائم تجاری ثبت خواهد شد.

بعد از ثبت کارتابل نوبت ارسال اظهار نامه ثبت برند می باشد در مراحل بعدی چگونگی ثبت برند کارشناسان مالکیت معنوی اقدام به بررسی برند ارسال شده نموده ابتدا کارشناس طبقه بندی اظهارنامه ارسال شده را مورد بررسی قرار می دهد سپس کارشناس پرونده که مدت زمان طولانی تر را صرف میکند اقدام به بررسی محتوایی و تکراری بودن برند می پردازد سپس کارشناس مسئول نتایج کارشناس پرونده را مورد بررسی قرار داده و تایید کرده و سپس رئیس اداره اقدام به تایید نهایی نتایج بدست آمده می کند.

در ادامه روند چگونگی ثبت برند چهار حالت منظور خواهد بود.

حالت اول: رد برند

که اگر برند مورد نظر تکراری بوده یا فاقد مشخصات مذکور در قانون ثبت علائم تجاری باشند ، برند مورد نظر رد میخورد.

حالت دوم: رفع نقص

در صورتیکه در ارسال اظهارنامه برند نقصی از جمله در مدارک یا معنی کلمه یا سایر موارد باشد ، کارشناس اقدام به صدور ابلاغیه رفع نقص می کند.

حالت سوم: رد مشروط

اگر برند مورد نظ از جهاتی تکراری باشد و از جهات دیگر غیر تکراری ، کارشناس اقدام به ابلاغ رد مشروطه می کند.بدین معنی که بعضی از کالاها یا خدمات یا حتی تصویر یا کلمه برند را باید حذف نمود.

حالت چهارم: آگهی نوبت اول

آخرین حالت و بهترین حالت در مراحل و چگونگی ثبت برند ابلاغیه آگهی نوبت اول میباشد که به این معنی است که برند فاقد نقص بوده و باید اقدامات زیر انجام گردد

  1. تشکیل پرونده فیزیکی در اداره ثبت علائم تجاری
  2. پرداخت هزینه آگهی نوبت اول (آگهی تقاضای ثبت)
  3. بعد از گذشت ۱ ماه از آگهی نوبت اول ،پرداخت هزینه حق الثبت
  4. پرداخت هزینه آگهی نوبت دوم (آگهی رسمی ثبت)
  5. دریافت سند رسمی برند

در این مقاله کوتاه با چگونگی ثبت برند و علامت تجاری پرداختیم برای اطلاعات بیشتر تماس بگیرید

برای دریافت مشاوره های تخصصی فرم زیر را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما طی حداکثر 24 ساعت کاری با شما تماس بگیرند.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *