ثبت شرکت, ثبت شرکت در کرمان

ثبت شرکت سهامی خاص در کرمان

ثبت شرکت سهامی خاص در کرمان
ثبت شرکت سهامی خاص در کرمان:

در این مقاله ، ما در سه گام ،  ابتدای امر به تعریف و توضیح مختصر پیرامون شرکت سهامی خاص میپردازیم سپس توضیح اجمالی و کوتاه از کرمان و صنایع و اقتصاد آن خواهیم داد و سپس اقدام به شرح ثبت شرکت سهامی خاص در کرمان خواهیم کرد.

گام اول – تعریف شرکت سهامی و شرکت سهامی خاص :

گام اول در ثبت شرکت سهامی خاص در کرمان ، تعریف این نوع شرکت هست.در تعریف شرکت سهامی باید بگویم این نوع  شرکتی است که سرمایه و دارایی آن به سهام تقسیم شده و مسئولیت سهامداران آن محدود به مبلغ اسمی (درج شده روی برگه سهم)  سهام آن ها است. به موجب قانون “شرکت سهامی، شرکت بازرگانی محسوب می شود، ولو این که موضوع عملیات آن، بازرگانی نباشد”. بنابراین، شرکت سهامی (و حتی شرکت غیر سهامی ) هنگامی که تشکیل و ثبت شد ، ماهیت تجاری میگیرد. هر چند که برای انجام امور غیر تجاری، مانند خرید و فروش زمین، تاسیس شده باشد.

شرکت سهامی به دو نوع شرکت سهامی عام و شرکت سهامی خاص تقسیم میشوند. شرکت سهامی خاص عبارت است از شرکتی که، تمام سرمایه آن فقط به وسیله تاسیس کنندگان آن تامین می شود. برای تاسیس شرکت های سهامی عام همراه با تشریفاتی و پروسه اداری طولانی است، به همین دلیل مواد اصلاحی قانون تجارت برای امور ساده تری که شرکای کمتری دارد یک نوع شرکت سهامی مقرر داشته که شرکت سهامی خاص نامیده می شود.
در شرکت سهامی خاص، مجمع عمومی متفاوتی نسبت به شرکت سهامی عام دارد و تعداد شرکای آن کمتر از شرکت سهامی عام است. در این گونه شرکت ها صدور اعلامیه پذیره نویسی وجود ندارد و در ابتدای ثبت تاسیس حداقل ۳۵ % از سرمایه باید در حساب شرکت در شرف تاسیس واریز شود.

ثبت شرکت سهامی خاص در کرمان

در کل به طور خلاصه خصوصیات شرکت سهامی خاص جهت ثبت در کرمان  عبارتند از :
ثبت شرکت تعاونی در کرمان

۱. سرمایه شرکت سهامی خاص در زمان ثبت تاسیس نباید کمتر از یک میلیون ریال (صد هزار تومن ) باشد.
۲. تعداد مدیران شرکت حداقل ۳ نفر است.(مدیران حتما از بین سهامداران انتخاب میشوند)
۳. تعداد سهامداران شرکت نیز حداقل ۳ نفر هست.
۴. دو نفر بازرس در ابتدای ثبت شرکت که نسبت فامیلی درجه یک با مدیران شرکت نداشته باشند معرفی میشوند.
۵. در شرکت سهامی خاص اوراق قرضه قابلیت انتشار ندارند.

۶. برگه سهام های شرکت سهامی خاص، قابلیت معامله در بازار بورس نمی باشد و نقل و انتقال سهام در شرکت، منوط به موافقت مدیران یا مجامع عمومی صاحبان سهام است. ضمناَ این نوع شرکت نمی تواند مبادرت به صدور اوراق قرضه نماید.
۷. در شرکت سهامی خاص، مسئولیت هر یک از سهامداران محدود به مبلغ اسمی (درج شده روی برگه سهم) سهام آن ها است. تمام سرمایه آن باید به وسیله موسسین تاسیس گردد (ماده ۴ ل.ا.ق.ت) .

ثبت شرکت تعاونی در کرمان
انتخاب و شرایط استفاده از نام در شرکت سهامی خاص در کرمان :

برای ثبت شرکت سهامی خاص در کرمان ،در استفاده از نام شرکت  ، از لحاظ قانونی باید کلمه ی «سهامی خاص» بعد از آن بلافاصله اضافه شود و این کلمه در کلیه ی نامه ها و نوشته های شرکت و آگهی ها باید رعایت گردد. مانند «شرکت آریا پردیس سهامی خاص ». آوردن کلمه ی «سهامی خاص»  به این خاطر است که این نوع شرکت ها در اصل یک نوع شرکت سهامی است که مراجعه کنندگان باید از آن اطلاع داشته باشند.

همچنین در تعیین نام باید موارد ذیل رعایت گردد:
۱. حتی الامکان از نام و نام خانوادگی و اسامی خاص استفاده نگردد به این دلیل که نسبت به فردی که نامش در اسم شرکت است ماهیت تضامنی ایجاد میکند.
۲. اسامی پیشنهادی تکراری نباشد و  قبلاَ ثبت نشده باشد.قابل استعلام از سایت شناسه ملی اشخاص حقوقی
۳. دارای معنا و مفهوم اصالتا فارسی بوده و خاص باشد.
۴. با فرهنگ اسلامی و عرف جامعه مطابقت داشته باشد.
۵. عدد و حروف لاتین و غیر فارسی نباشد.
۶. حداقل دارای سه کلمه (سیلاب) باشد.
سایر ممنوعیت های نام انتخابی این است که، در انتخاب نام، از کلماتی نظیرشاهد، شهید، جانباز، آزاده، اسامی متبرکه، انتظام، نظام، موزه، کیش، نیروی انسانی، اینترنت،کارگشا استفاده نگردد.
در مورد استفاده از اسامی شهرها و رنگ ها و اعداد در اسم شرکت باید گفت که استفاده از این نوع کلمات مانعی ندارد اما این کلمات جزء اسم شرکت شمرده نمی شوند و اسم شرکت باید غیر از این کلمات باشد.

ثبت شرکت ، ثبت برند ، فروش برند ، سورنا ثبت
گام دوم – کرمان و اقتصاد و صنایع آن (برگرفته از سایت ویکیپدیا) در اهمیت ثبت شرکت در کرمان :

در ادامه مقاله ثبت شرکت در کرمان ، همانطور که در مقالات قبلی گفته شد ، کرمان یکی از کلان‌شهرهای ایران و مرکز استان کرمان پهناورترین استان ایران در جنوب شرقی کشور واقع است. این شهر یکی از پنج شهر تاریخی ایران است. وسعت شهر کرمان حدود ۲۴۰ کیلومتر مربع است و به دلیل وسعت شهری و جمعیت، جزو کلان‌شهرهای ایران طبقه‌بندی شده‌است. کرمان به عنوان پایلوت دولت الکترونیک انتخاب شده‌است و در برنامه‌های توسعه کشور باید به شهری الکترونیکی تبدیل شود. شهر کرمان با ۱۷۶۰ متر ارتفاع از سطح دریا، چهارمین مرکز استان بلند و مرتفع ایران محسوب می‌شود.شهر کرمان ۵۶۱ متر مرتفع تر و بلندتر از شهر تهران است و همین عامل ارتفاع این شهر باعث اعتدال اقلیم این شهر نسبت به سایر شهرهای با اقلیم نیمه کویری ایران و برخی شهرهای دیگر شده‌است. شهرداری کرمان به پنج منطقه شهرداری تقسیم شده‌است.

با توسعه همه‌جانبه علی الخصوص ایجاد مناطق ویژه اقتصادی در سیرجان، ارگ جدیدبم و راه‌آهن بافت و اتصال به خط راه‌آهن سراسری کشور و امتداد آن تا آب‌های جنوب کشور و تأسیس فرودگاه رفسنجان و پروژه های دیگر، چهره استان کاملاً دگرگون شده و به یکی از استان‌های مهم و موثر کشور تبدیل شده‌است. معادن آهن، زغال‌سنگ، مس و دیگر فلزات این استان چرخ‌های صنعت کشور را به گردش درمی‌آورد.

همزمان با آغاز ساخت یکی از بزرگترین کارخانه‌های فولاد در شهر بافت، عملیات مطالعاتی ساخت راه‌آهن سیرجان بافت آغاز شده و همچنین با وصل راه‌آهن سیرجان بافت به کرمان سیرجان بیش از پیش از موقعیت صنعتی و اقتصادی برخوردار خواهد شد. همچنین با وصل خط راه‌آهن سیرجان بهشیراز، به به همراه کرمان چهار راه بزرگ ترانزیتی ریلی خواهند شد که علاوه بر رشد صنعتی قابل توجه اشتغال زایی بی نظیری خواهد داشت یک پنجم باغ‌های کشور در این استان قرار دارد و نقش اساسی در تأمین محصولات زراعی و خودکفایی در تولید گندم در سال ۸۸ داشته‌است. این استان پهناور پس از خوزستان، زرخیزترین استان کشور محسوب شده و سهم بالایی در تولید ناخالص ملی داشته‌است. هم‌اکنون در سند توسعه این استان رسیدن به عنوان سومین استا توسعه یافته کشور پس از تهران و اصفهان، برنامه‌های قابل توجهی در حال اجراست که در صورت تأمین منابع مالی مناسب محقق خواهد شد.

ثبت شرکت تعاونی در کرمان
گام سوم-تشکیل و ثبت شرکت سهامی خاص در کرمان :

چگونگی ثبت شرکت سهامی خاص در کرمان در ۷گام :

اگر خود قصد انجام کلیه امور ثبت شرکت خود را دارید، به راحتی و در ۷ قدم این کار را انجام دهید:

گام سوم: بعد از انجام امور ثبت سیستمی و تایید شدن اولیه نام، ابلاغیه تایید نام را چاپ کرده و به یکی از بانکهای دلخواه جهت افتتاح حساب شرکت مراجعه و با ارائه ابلاغیه تایید نام درخواست افتتاح حساب شرکت در شرف تاسیس با نام مذکور را میکنید سپس از بانک مذکور تقاضای ارائه گواهی افتتاح حساب میکنید. لازم به ذکر هست که میزان موجودی درون حساب باید دقیقا مطابق با موجود ذکر شده در اساسنامه و اظهار نامه باشد.

گام دوم: با توجه به فرم بالا نسبت به ثبت سیستمی در سیستم جامع ثبت شرکتها اقدام نمایید(لازم به ذکر است که عملیات ثبت سیستمی و پر کردن فرم های سیستم و تنظیم اساسنامه و شرکت نامه و … یه مقوله حساس و تخصصی میباشد که پیشنهاد ما این است که این امر را به ما بسپارید. برای ورود به ثبت سیستمی مجتمع سورنا ثبت اینجا کلیک نمایید)

گام اول: برای راحتی و سهولت کار فرم شماره زیر را دانلود نموده و تکمیل نمایید.

گام چهارم: مدارک زیر را آماده نموده و به آدرسی که در رسید پذیرش در سیستم ثبت شرکت ها موجود هست، ارسال نمایید.

لیست مدارک :

۱- دو نسخه اظهارنامه تکمیل شده

۲- دو نسخه اساسنامه تکمیل شده

شرکای شرکت سهامی خاص باید شخصاَ یا از طریق وکیل،اساسنامه شرکت را امضا کنند. تهیه طرح اساسنامه و تصویب بعدی آن ضروری نیست، به دلیل آنکه برخلاف آنچه در مورد شرکت سهامی عام صدق می کند، در شرکت سهامی خاص اصولاَ دوره تاسیس وجود ندارد و بنابراین، تدوین طرح اساسنامه که در شرکت سهامی عام  وسیله ای است برای مطلع کردن پذیره نویسان از ماهیت شرکتی که قرار است ایجاد شود، در این جا علت وجودی ندارد.

تعهد سرمایه
حداقل سرمایه شرکت سهامی خاص یک میلیون ریال است که باید تماماَ تعهد شود و دست کم ۳۵ درصد آن به حسابی که در بانک افتتاح می شود واریز گردد.
هر گاه قسمتی از سرمایه به صورت آورده غیرنقدی باشد، آورده مزبور باید به طور کامل تسلیم و تقویم شود. ارزیابی آن نیز باید با جلب نظر کارشناس رسمی وزارت دادگستری صورت گیرد. مع ذلک، تصویب ارزیابی مزبور، آن طور که در مورد شرکت سهامی عام مصداق دارد، در شرکت سهامی خاص مطرح نیست؛ زیرا در این نوع شرکت تشکیل مجمع عمومی موسس الزامی نیست. در ماده ۸۲ لایحه قانونی ۱۳۴۷ ضمن بیان این نکته مقرر شده است: «نمی توان آورده غیرنقدی را به مبلغی بیش از ارزیابی کارشناس قبول نمود.» این اقدام برای حفظ حقوق اشخاص ثالث است؛ زیرا ممکن است با توافق شرکا بر سر ارزیابی آورده غیر نقدی، اشخاص ثالث متضرر شوند.
تعهد شرکا به پرداخت سرمایه در شرکت سهامی خاص شکل خاصی ندارد و برخلاف آنچه در مورد شرکت سهامی عام در سایر مقالات قبلی گفته شد، شرکا نیاز ندارند مانند پذیره نویسان شرکت سهامی عام ورقه تعهد سهم را امضا کنند. مع ذلک، تعهد آن ها ممکن است به صورت ورقه تعهد هم باشد؛ب رای مثال، در مواقعی که شرکا از یکدیگر دورند و می خواهند شرکت را به سرعت تشکیل دهند می توانند برای کسب تعهد از یکدیگر از این وسیله استفاده کنند. با این حال، در حین ثبت شرکت، همه آنان باید اظهارنامه مشعر بر تعهد کلیه سهام را امضا کنند، والا مدارک ثبت شرکت ناقص خواهد بود. (بند ۲ ماده ۲۰ لایحه قانونی ۱۳۴۷)

مندرجات مهم در اساسنامه و نحوه تنظیم آن در زمان ثبت شرکت در کرمان

به موجب ماده ی ۸ قانون اصلاحی، اساسنامه شرکت سهامی خاص،باید دارای مواد ذیل باشد:

۱- نام شرکت به همراه عبارت سهامی خاص
۲- موضوع مجاز شرکت
۳- مدت فعالیت شرکت ( اصولا نامحدود)
۴- مرکز اصلی شرکت و شعب آن، در صورت وجود شعب
۵- میزان سرمایه ی شرکت و تعیین مقدار نقد و غیر نقد آن
۶- تعداد سهام بی نام و با نام و مبلغ اسمی آن ها در شرکت
۷- تعیین مبلغ پرداخت شده و مبلغ تعهد شده در صورت وجود  هر سهام و سرمایه
۸- نحوه ی انتقال سهام شرکت (انتخاب مرجع تصمیم گیر)
۹- چگونگی تبدیل سهام با نام به سهام بی نام و بالعکس در شرکت
۱۰- در صورت پیش بینی امکان صدور اوراق قرضه، شرایط و ترتیب آن
۱۱- چگونگی و مقررات و ترتیب افزایش و کاهش سرمایه ی شرکت
۱۲- مواقع و ترتیب دعوت مجامع عمومی
۱۳- شرایط و مقررات راجع به حد نصاب لازم جهت تشکیل مجامع عمومی و ترتیب اداره ی آن ها
۱۴- چگونگی تصمیم گیری و اخذ رای و اکثریت لازم برای معتبر بودن تصمیمات جامع عمومی
۱۵- تعداد مدیران شرکت  و چگونگی انتخاب و مدت ماموریت آن ها و نحوه ی تعیین جانشین برای مدیرانی که فوت یا استعفا می کنند یا محجور یا معزول یا به جهات قانونی ممنوع می گردند
۱۶- تعیین مسئولیت و وظایف و حدود اختیارات مدیران
۱۷- میزان و تعداد سهام تضمینی که مدیران باید به صندوق شرکت بسپارند
۱۸- تعیین آغاز و پایان سال مالی شرکت و موعد تنظیم ترازنامه و حساب سود و زیان و تسلیم آن به بازرسان و به مجمع عمومی سالانه
۱۹- چگونگی انحلال اختیاری شرکت و ترتیب تصفیه ی امور آن
۲۰- چگونگی تغییر اساسنامه

  • اصل گواهی بانکی مبنی بر پرداخت سرمایه تعهدی(حداقل ۳۵% سرمایه) همراه با فیش واریزی
  • اصل مجوز فعالیت از مراجع ذیربط در مواردی ثبت موضوع نیاز به مجوز داشته باشد
  • دو نسخه صورتجلسه مجمع عمومی موسسین
  • دو نسخه صورتجلسه هیأت مدیره تکمیل شده
    شرط دیگر تشکیل شرکت سهامی خاص انتخاب مدیران و بازرسان شرکت است که لازم نیست در مجمع عمومی موسس برگزیده شوند.اما،طبق قسمت اخیر ماده ۱۷ لایحه قانونی ۱۳۴۷ – که در مورد شرکت سهامی عام لازم الاجرا است – مدیران و بازرسان شرکت باید به طور کتبی قبول سمت کنند.

گام ششم: بعد از ۳ الی ۱۰ روز کاری (بسته به میزان شلوغی اداره ثبت مربوطه) به اداره ثبت مراجعه کرده و با امضا ذیل دفاتر سازمان ثبت و پرداخت فیشهای واریزی، اساسنامه، آگهی تاسیس و سایر مدارک شرکت را تحویل بگیرید.

گام پنجم: بعد از ارسال مدارک با پست، یک رسید پستی از اداره پست دریافت خواهید کرد که حتما باید شماره بارکد رسید به همراه تاریخ ارسال را در قسمت مربوطه در سامانه ثبت شرکت ها وارد نمایید.

سورنا ثبت

تلفن دفتر : ۰۳۵۳۷۳۳۴۹۳۴
همراه واحد ثبت برند: ۰۹۱۳۱۵۸۸۸۵۱
همراه واحد ثبت شرکت : ۰۹۱۳۲۵۶۴۹۸۳
ساعات کاری :  ۸ صبح الی ۱۶ عصر

از اینکه با مقاله « موسسه ثبت برند در کرمان » با ما همراه بودید کمال تشکر را داریم و امیدواریم که مفید واقع شده باشد . مجتمع سورنا ثبت با بهره‌گیری از متخصصان امور ثبتی اعم از ثبت شرکت ، ثبت برند ، جست و جوی برند ،  اخذ کارت بازرگانی و فروش برند آماده ، بر اساس تکیه بر آخرین علوم کسب و کار و برندینگ ، بازاریابی و تبلیغات و همچنین علم و اطلاع از فرآیندهای قانونی و آخرین آیین نامه ها و بخشنامه های ادارات ثبت شرکتها ، سازمان ثبت علائم تجاری ، اتاق بازرگانی ، سامانه جامع تجارت و سازمان امور مالیاتی ، آماده ارائه خدمات به مشتریان عزیز می باشد. این مجتمع که با عناوین موسسه ثبت شرکت ، موسسه ثبت برند ، موسسه برندسازی ، موسسه بازاریابی و همچنین موسسه تبلیغاتی شناخته می شود ، در منطقه جغرافیایی مرکز کشور ، خدمات نوآورانه ای را پیش روی مشتریان قرار داده است ارزش‌های ما  ، تکیه به علم و فرآیندهای قانونی و ایجاد یک کسب و کار کامل به دور از حاشیه های مخرب است .در کرمان،  بسیاری از دوستان ما را به عنوان موسسه ثبت برند در کرمان یا دفتر ثبت شرکت در کرمان می شناسند که به صورت علمی و تخصصی به انجام خدمات ثبت شرکت در کرمان ، ثبت برند در کرمان ، اخذ کارت بازرگانی در کرمان و فروش برند در کرمان می پردازد . مهمترین خدمت مجتمع سورنا ثبت در مبحث کسب و کار و کارآفرینی ، انجام امور مشارکت در فروش در زمینه محصولات فناوری محور ، با عنوان موسسه مشارکت در فروش سورنا می باشد. برای هرگونه سوال در مورد موضوعات فوق الذکر و مشاوره پیرامون آنها با ما تماس بگیرید

مقالات مرتبط