ثبت شرکت, ثبت شرکت در یزد تخصصی, علمی و آمزشی

غیر قابل تقسیم بودن سهام شرکت

غیر قابل تقسیم بودن سهام شرکت

غیر قابل تقسیم بودن سهام شرکت : قبلا در مقاله اوراق سهام در شرکت سهامی خاص توضیح دادیم که  سرمایه شرکتهای سهامی به قسمت های مساوی تقسیم میشود که هر قسمت آن را “سهم” می گویند و طبق قانون : “سهم قسمتی است از سرمایه شرکت سهامی که مشخص میزان مشارکت و تعهدات و منافع صاحب آن در شرکت سهامی می باشد” بدین ترتیب ، هر سهم مشخص می کند که نسبت به کل سرمایه شرکت سهامی خاص ، صاحب آن تا چه میزان می تواند در اداره امور شرکت، از طریق حضور در مجامع عمومی و دادن رای، مشارکت کند. همچنین چه مقدار از منافع و سود حاصل از فعالیتهای شرکت به او تعلق دارد و در برابر شرکت ، اگر همه مبلغ سهم را نپرداخته باشد چه میزان تعهد مالی خواهد داشت. با توجه به  قانون ، در شرکت های سهامی خاص حداکثر و حداقلی برای مبلغ اسمی سهام تعیین نشده است.

غیر قابل تقسیم بودن سهام شرکت

حال که با مفهوم سهام شرکت علی الخصوص شرکت سهامی خاص آشنا شدیم ، بشرح یکی از مواد اساسنامه شرکت ها که در شرکت سهامی خاص ماده ۱۱ اساسنامه می باشد ، در رابطه با غیر قابل تقسیم بودن سهام شرکت میپردازیم . این ماده صراحتا شرح می دهد که سهام شرکت غیر قابل تقسیم می باشد و مالکین مشاع مکلفند که در برابر شرکت تنها به یک نفر از خودشان نمایندگی بدهند. بدین معنی که به عنوان مثال ما ارقام نیم سهم و یا سه چهارم سهم در سهام شرکت ها نداریم و مقدار سهام واحد بوده و به قول معروف فاقد اعشار می باشد.

حال بعضی مواقع موجب می شود که ما به این نوع تقسیم بندی ها برسیم که اصولاً موارد قهری می باشد. به عنوان مثال هنگام فوت سهامدار یا ورشکستگی سهامدار که سهام شرکت به ذینفعان می رسد.  به عنوان مثال اگر شخصی ۳ سهم از سهام شرکتی را دارا باشد و به علت فوت ۲ وارث داشته و وراث به میزان مساوی مالک ۳ شوند ، اینجا بر اساس قانون به هر شخص یک و نیم سهم نمی رسد زیرا که موضوع غیر قابل تقسیم بودن سهام شرکت مطرح است و بر این اساس این دو نفر در ۳ سهم متوفی در شرکت به صورت مشاع شریک هستند و بر اساس تصریح ماده اساسنامه مالکان جدید سهام که به صورت مشاع مالک هستند ، مکلفند از میان خود به یک نفر نمایندگی بدهند که طرف مذاکره شرکت باشد و با صلاحدید شرکا ،  با شرکت جهت ادامه روند سهامداری یا فروش آن مذاکره نماید.

سورنا ثبت

تلفن دفتر : ۰۳۵۳۷۳۳۴۹۳۴
همراه واحد ثبت برند: ۰۹۱۳۱۵۸۸۸۵۱
همراه واحد ثبت شرکت : ۰۹۱۳۲۵۶۴۹۸۳
ساعات کاری :  ۸ صبح الی ۱۶ عصر

از اینکه با مقاله « غیر قابل تقسیم بودن سهام شرکت » با ما همراه بودید کمال تشکر را داریم و امیدواریم که مفید واقع شده باشد . مجتمع سورنا ثبت با بهره‌گیری از متخصصان امور ثبتی اعم از ثبت شرکت ، ثبت برند ، جست و جوی برند ،  اخذ کارت بازرگانی و فروش برند آماده ، بر اساس تکیه بر آخرین علوم کسب و کار و برندینگ ، بازاریابی و تبلیغات و همچنین علم و اطلاع از فرآیندهای قانونی و آخرین آیین نامه ها و بخشنامه های ادارات ثبت شرکتها ، سازمان ثبت علائم تجاری ، اتاق بازرگانی ، سامانه جامع تجارت و سازمان امور مالیاتی ، آماده ارائه خدمات به مشتریان عزیز می باشد. این مجتمع که با عناوین موسسه ثبت شرکت ، موسسه ثبت برند ، موسسه برندسازی ، موسسه بازاریابی و همچنین موسسه تبلیغاتی شناخته می شود ، در منطقه جغرافیایی مرکز کشور ، خدمات نوآورانه ای را پیش روی مشتریان قرار داده است ارزش‌های ما  ، تکیه به علم و فرآیندهای قانونی و ایجاد یک کسب و کار کامل به دور از حاشیه های مخرب است .در یزد ،  بسیاری از دوستان ما را به عنوان موسسه ثبت برند در یزد یا دفتر ثبت شرکت در یزد می شناسند که به صورت علمی و تخصصی به انجام خدمات ثبت شرکت در یزد ، ثبت برند در یزد ، اخذ کارت بازرگانی در یزد و فروش برند در یزد می پردازد . مهمترین خدمت مجتمع سورنا ثبت در مبحث کسب و کار و کارآفرینی ، انجام امور مشارکت در فروش در زمینه محصولات فناوری محور ، با عنوان موسسه مشارکت در فروش سورنا می باشد. برای هرگونه سوال در مورد موضوعات فوق الذکر و مشاوره پیرامون آنها با ما تماس بگیرید

مقالات مرتبط