ثبت شرکت, علمی و آمزشی

شرایط مکان در ثبت شرکت

شرایط مکان در ثبت شرکت - مجتمع سورنا ثبت

شرایط مکان در ثبت شرکت

مکان شرکت مرکز فعالیت اصلی شرکت می باشد . هنگامی که اقدام به ثبت شرکت تحت هر عنوان و انواع معرفی شده در قانون تجارت اعم از شرکت مسئولیت محدود ، سهامی خاص ، تعاونی و یا سایر شرکت ها و موسسات غیر تجاری می کنیم ، یکی از مهم‌ترین نیازها برای ثبت شرکت ، مکان می باشد. برای معرفی مکان جهت ثبت شرکت ، صرفاً نیاز به یک کد پستی داریم و با توجه به اینکه سامانه ثبت شرکتها با سامانه اداره پست هماهنگ میباشد، آدرس پستی را خود سیستم به ما میدهد. در ادامه با مقاله شرایط مکان در ثبت شرکت با ما باشید.قبل از ادامه مقاله لازم به ذکر است که حتی با وارد کردن کد پستی اشتباه ، خللی در ثبت شرکت وارد نمی شود .به عبارت دیگر برای اداره ثبت فرقی نمی کند که ما چه مکانی را برای ثبت شرکت معرفی میکنیم . ولی با توجه به اینکه شرایط مکان در ثبت شرکت مهم بوده و ما نیز در زیر به چند مورد از آنها اشاره می کنیم ، توصیه می کنیم حتماً کدپستی درست و تعیین شده را جهت ثبت شرکت معرفی و وارد نمایید.

شرایط مکان در ثبت شرکت - مجتمع سورنا ثبت

1.اولین موردی که در مقاله شرایط مکان در ثبت شرکت به آن می پردازیم ، اهمیت مکان در گرفتن کد اقتصادی می باشد. برای تشکیل پرونده دارایی و اخذ کد قدیم اقتصادی ، باید چند نکته رعایت شود :

الف: مکانی که برای ثبت شرکت معرفی می‌کنیم حتماً دارای سند باشد. زیرا برای اخذ کد اقتصادی نیاز به اجاره نامه رسمی به همراه کپی سند و کپی شناسنامه و کارت ملی مالک می باشد.

 ب: نوع کاربری مکان در بعضی مراکز مالیاتی ملاک نیست حتی می‌توان خانه را برای مکان شرکت معرفی کرد.

 ج: معرفی یک مکان و گرفتن کد اقتصادی برای شرکت مشمول مالیات مستغلات میشود

2.ارسال اوراق  و مدارک اداری شرکت از جانب ارگانها : هنگامی که شرکت ثبت شد ، بعضی از مدارک مانند روزنامه محلی ، بعضاً روزنامه رسمی ، دفاتر پلمپ شده تجاری و سایر اوراق اداری که از جانب ارگانها و نهادهای رسمی صادر می شود ، به آدرس ثبتی شرکت ارسال می گردد.

3.برای گرفتن بعضی از مجوزها ، مکان ثبتی شرکت حتماً باید با مکان فعالیت شرکت یکی بوده و منطبق باشد. در صورت عدم تطابق از صدور مجوز معامله مانعت به عمل آمده و صدور آن را منوط به تصحیح آدرس می‌نمایند

4.برای گرفتن کارت بازرگانی تجاری ، ما در اولین مورد نیاز به یک مکان غیر مسکونی فعال داریم. به عبارت دیگر اولین مسئله مهم مکان شرکت می باشد. مکان شرکت و مکان ثبت شده در آگهی شرکت حتما باید منطبق باشند و از همه مهمتر آنکه طبق سند رسمی مکان ، کاربری آن مکان باید غیر مسکونی اعم از کارگاه ای اداری تجاری و از این قبیل کاربریها باشد .

5.برای اخذ کد کارگاهی تامین اجتماعی حتماً باید مکان ثبتی شرکت فعال بوده زیرا که کارشناسان اداره بیمه دقیقاً جهت بازدید به کدپستی ذکر شده در آگهی شرکت مراجعه و در صورت عدم تطابق از صدور کد ممانعت بعمل می آید .

در پایان مقاله شرایط مکان در ثبت شرکت ، خاطرنشان می گردد که اصولاً در شرکت ها ماده سوم اساسنامه در رابطه با مرکز اصلی شرکت می باشد و در صورت نیاز به تغییر مکان یا ایجاد شعبه برای شرکت با توجه به وجود یا عدم وجود در این ماده حسب مورد ، مجمع عمومی فوق‌العاده یا هیئت مدیره نهاد مشروع جهت تغییر مکان یا ایجاد شعبه می باشد.

برای هرگونه سوال پیرامون صفر تا صد ثبت شرکت  و مشاوره پیرامون آن  و سایر امور متناسب  برای کسب و کارتان با ما تماس بگیرید.

دفتر مرکزی 

تلفن تماس دفتر : 03537334934|  تلفن همراه مستقیم مدیران : 09132564983– 09131588851

ساعات کاری مجتمع:

 ۸ صبح الی 16 عصر

مجتمع حقوقی-ثبتی سورنا